Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ 53. Το μουλάρι .



ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ
 ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ 53. Το μουλάρι .
     Μιά φορά και έναν καιρό ένα μουλάρι έφαγε κριθάρι και πάχυνε, και τότε άρχισε να περηφανεύεται:  
    "Πατέρας μου είναι το γρήγορο άλογο, και εγώ είμαι όμοιος με εκείνο, κληρονόμησα όλες τις αρετές του πατέρα μου".
    Ήρθε όμως μιά περίσταση που το μουλάρι έπρεπε να τρέξει, αλλα δέν μπορούσε. Έκανε ό,τι μπορούσε, πάσχισε, λαχάνιασε, και τότε είπε στον εαυτότου:
   "Εντάξει, στα ψέματα το έλεγα. Γαϊδούρι ήταν ο πατέρας μου, όχι άλογο. Και εγώ δέν πρόκειται ποτέ να τρέξω σάν άλογο"..
 Απόδοση από το πρωτότυπο Ανδρέας Μελεζιάδης
***************************************************************
Ἡμίονος
    Ἡμίονός τις ἐκ κριθῆς παχυνθεῖσα ἀνεσκίρτησε καθ᾿ ἑαυτὴν βοῶσα·
  ’Πατήρ μού ἐστιν ἵππος ὁ ταχυδρόμος, κἀγὼ δὲ αὐτῷ ὅλη ἀφωμοιώθην’’.
    Καὶ δὴ ἐν μιᾷ ἀνάγκης ἐπελθούσης, ἠναγκάζετο ἡ ἡμίονος τρέχειν.
    Ὡς δὲ τοῦ δρόμου ἐπέπαυτο, σκυθρωπάζουσα πατρὸς τοῦ ὄνου εὐθὺς ἀνεμνήσθη.’’
Ο ΜΥΘΟΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΟΤΙ…
Ὁ μῦθος δηλοῖ ὅτι δεῖ, κἂν ὁ χρόνος ἐνέγκῃ τινὰ εἰς δόξαν, τῆς ἑαυτοῦ ἀρχῆς μὴ ἐπιλαθέσθαι· ἀβέβαιος γάρ ἐστιν ὁ βίος οὗτος...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου