ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ
ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ 78. Το λιοντάρι και ο
ταύρος.
Μια φορά και ένα καιρό, ένα λιοντάρι έβαλε
στο μάτι έναν τεράστιο ταύρο, και, αφού δέν μπορούσε να τον νικήσει με τη
δύναμη, σκέφτηκε αυτό το τέχνασμα: πήγε και του έλεγε οτι θέλει να γίνουν
φίλοι•
"Έχω
θυσιάσει ένα πρόβατο! Έλα στο σπίτι μου να φάμε μαζί και να διασκεδάσουμε!"
(όπως έκαναν
οι άνθρωποι όταν ήθελαν να γιορτάσουν τη δημιουργία μιάς φιλίας).
Το λιοντάρι είχε σκοπό να βάλει τον ταύρο
να γείρει αναπαυτικά σε ένα "ανάκλιντρον", και όπως θα ξάπλωνε και θα
χαλάρωνε, θα έπεφτε επάνω του αναπάντεχα και θα τον σκότωνε. (Το ανάκλιντρον
ήταν το έπιπλο που συνήθως χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι στις γιορτές και τα
συμπόσια: πάνω σε αυτό ξάπλωναν ή έγερναν ακουμπώντας στους αγκώνες).
Ο ταύρος πήγε στο σπίτι του λιονταριού,
κοιτάζει δεξιά αριστερά, είδε αρκετά μεγάλα σκεύη για μαγείρεμα σούπας, είδε και
κάμποσες μεγάλες σούβλες, αλλα πουθενά δέν φαινόταν πρόβατο ούτε κρέας. Τότε,
χωρίς να πεί ούτε λέξη, ο ταύρος έκανε μεταβολή και έφυγε.
"Στάσου!",
φώναξε το λιοντάρι, "πού πάς; γιατί
φεύγεις; ούτε κάν χαιρετάς; Είναι αγένεια, δέν νομίζεις; Γιατί φέρεσαι έτσι, σε
πείραξε κανείς;"
"Έχω το λόγο μου", απάντησε ο ταύρος,
"γιατί εδώ βλέπω ετοιμασίες όχι για πρόβατο,
αλλα για ταύρο!"..
Απόδοση από το πρωτότυπο Ανδρέας Μελεζιάδης
***************************************************************
***************************************************************
Λέων καὶ ταῦρος
Λέων ταῦρῳ παμμεγέθει
ἐπιβουλεύων ἐβουλήθη δόλῳ αὐτοῦ περιγενέσθαι.
Διόπερ πρόβατον
τεθυκέναι φήσας ἐφ᾿ ἑστίασιν αὐτὸν ἐκάλεσε, βουλόμενος κατακλιθέντα αὐτὸν
καταγωνίσασθαι.
Ὁ δὲ ἐλθὼν καὶ
θεασάμενος λέβητάς τε πολλοὺς καὶ ὀβελίσκους μεγάλους, τὸ δὲ πρόβατον οὐδαμοῦ,
μηδὲν εἰπὼν ἀπηλλάττετο.
Τοῦ δὲ λέοντος
αἰτιωμένου αὐτὸν καὶ τὴν αἰτίαν πυνθανομένου δι᾿ ἣν οὐδὲν δεινὸν παθὼν ἄλογος
ἄπεισιν, ἔφη·
«Ἀλλ᾿ ἔγωγε οὐ μάτην τοῦτο ποιῶ· ὁρῶ γὰρ παρασκευὴν
οὐχὶ ὡς εἰς πρόβατον, ἀλλ᾿ εἰς ταῦρον ἡτοιμασμένην»
Ο ΜΥΘΟΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΟΤΙ…
Ὁ λόγος δηλοῖ ὅτι τοὺς φρονίμους τῶν ἀνθρώπων αἱ τῶν πονηρῶν
τέχναι οὐ λανθάνουσιν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου