6.ΠΕΡΙ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΔΙΑΦΟΡΑ
defencenet.gr
Με το ποσό του ενός ευρώ μόνο οι Ηρακλειώτες σπεύδουν και σήμερα να πληρώσουν
τα τέλη κυκλοφορίας στην Α' και Β' ΔΟΥ της πόλης, με την πρωτοβουλία αυτή να
έχει ολοένα και μεγαλύτερη ανταπόκριση.
Σύμφωνα με τους εμπνευστές της κίνησης
αυτής πρόκειται για έναν ακόμα τρόπος να προστατέψουν το δίκιο τους, αφού χαρακτηρίζουν τα ποσά που απαιτούνται για τα τέλη
κυκλοφορίας υπέρογκα.
Και σήμερα από τις 9 π.μ. όσοι επιθυμούν να
προχωρήσουν σε αυτή την κίνηση θα πρέπει να σπεύσουν ως τη Α και τη Β
ΔΟΥ Ηρακλείου, ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες:
«Παίρνουμε από το
ταμείο της εφορίας ένα παράβολο του ενός
ευρώ. Το συμπληρώνουμε τα
στοιχεία του αυτοκινήτου και τα δικά μας. Γράφουμε επάνω στην δήλωση τα στοιχεία του παράβολου
και αφού κόψουμε το απόκομμα που το κρατάμε εμείς πάμε στο πρωτόκολλο της εφορίας και ζητάμε να καταθέσουμε την δήλωση
με επισυναπτόμενο το παράβολο και να μας δώσει η υπάλληλος φωτοτυπία της
κατατεθειμένης δήλωσης με τον αριθμό πρωτοκόλλου επάνω.
Η υπάλληλος θα μας ρωτήσει σε ποιο τμήμα θα
πρέπει να το δώσει και θα της πούμε στο
τμήμα εσόδων ή και στο τμήμα
αυτοκινήτων.
Αν αρνηθεί να το παραλάβει θα ζητήσουμε να μας δώσει γραπτώς ότι δεν το παραλαμβάνει
και να μας δείξει τον νόμο η την εγκύκλιο που λέει ότι δεν επιτρέπεται να
παραλάβει οποιαδήποτε έγγραφη δήλωση από φορολογούμενο πολίτη.
Σε άρνηση της να πράξει και τα δυο της λέμε ότι θα φωνάξουμε την αστυνομία να καταγράψει το
συμβάν της άρνησης παραλαβής του εγγράφου και θα στραφούμε δικαστικά κατ αρχάς με μήνυση εναντίον
της για παράβαση καθήκοντος και κατάχρηση εξουσίας και με αγωγή θα
διεκδικήσουμε και αποζημίωση για αυτήν την ενέργεια της σε βάρος μας από την
προσωπική της περιουσία.
Θα το πάρει και πιθανόν να πει και ένα τραγούδι.
Αν δεν το πάρει καλούμε την αστυνομία και καταγράφει το συμβάν και προχωράμε
στις δικαστικές ενέργειες μέσω του Σωματείου»,
αναφέρει η ανακοίνωση.
defencenet.gr
Παρότι τα τέλη κυκλοφορίας του 2014 δεν αυξήθηκαν, είναι προφανές ότι πολλοί
συμπολίτες μας αδυνατούν να ανταποκριθούν. Για να μην αναλάβετε τα συγκεκριμένα
βάρη, υπάρχουν 3 λύσεις.
Η πρώτη να πουλήσετε το «ρυπογόνο» Ι.Χ. σας
και να αγοράσετε ένα καινούριο η μεταχειρισμένο το οποίο όμως να έχει
κυκλοφορήσει μετά τον Νοέμβριο του 2010,
καθώς τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους ρύπους.
Τα «οικολογικά»
αυτοκίνητα, δηλαδή αυτά που εκπέμπουν
λιγότερα από 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών
κυκλοφορίας.
Και η δεύτερη λύση είναι να καταθέσετε τις
πινακίδες.
Για την πρώτη δεν χρειάζονται συστάσεις.
Για την δεύτερη όμως θα πρέπει να γνωρίζετε
τα εξής:
Για να θέσετε το ΙΧ σε αδράνεια (έτσι
λέγεται η διαδικασία κατάθεσης των πινακίδων) πρέπει να
κινητοποιηθείτε μέχρι το τέλος του χρόνου καθώς τότε εκπνέει η προθεσμία
πληρωμής των αυξημένων τελών κυκλοφορίας.
Η προθεσμία
που έχουν στη διάθεση τους οι ιδιοκτήτες για την κατάθεση των πινακίδων εκπνέει την 31η Δεκεμβρίου καθώς αυτή είναι η
προθεσμία για την πληρωμή των τελών της επόμενης χρονιάς.
Αν παρέλθει αυτή η ημερομηνία ουσιαστικά θα
είστε υποχρεωμένος να πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας και για το 2014.
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία που
δημοσιεύτηκαν πρόσφατα, από 01/11/2012 έως 31/10/2013
κατατέθηκαν 341.033
πινακίδες. Μάλιστα, στο διάστημα των τελευταίων 30 ημερών (από 01/11/2013 έως 02/12/2013) κατατέθηκαν 30.365
πινακίδες ενώ αναμένεται όξυνση του φαινομένου όσο θα πλησιάζει το τέλος του
έτους καθώς οι φορολογούμενοι θα σπεύδουν να αποφύγουν τέλη κυκλοφορίας του 2014 και φόρο πολυτελείας του 2014.
Τα
δικαιολογητικά.
Η κατάθεση των
πινακίδων γίνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Μαζί σας θα πρέπει να έχετε τα ακόλουθα
δικαιολογητικά:
♦ Την
άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου
♦ Τις
πινακίδες τις οποίες θα φροντίσετε να έχετε αφαιρέσει από το ΙΧ σας.
♦
Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να
προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του ΙΧ και στην εφορία. Καλού κακού, ας
έχετε μαζί σας και ένα αντίγραφο του εκκαθαριστικού στο οποίο επίσης φαίνεται ο
αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
♦ Ένα
αντίγραφο του εντύπου Ε9. Τι δουλειά έχει το έντυπο στο οποίο δηλώνουμε τα
ακίνητα που έχουμε στην κατοχή μας; Για να θέσουμε το ΙΧ μας σε ακινησία,
πρέπει να αποδείξουμε ότι έχουμε ιδιόκτητη ή μισθωμένη θέση στάθμευσης στην
οποία και θα αφήσουμε το όχημα. Αν το δικό σας Ε9 δεν περιλαμβάνει θέση στάθμευσης,
θα πρέπει να προσκομίσετε μισθωτήριο συμβόλαιο για μια θέση πάρκινγκ.
Εναλλακτικά, μπορεί να προσκομίσει μια βεβαίωση ότι του έχει παραχωρηθεί μια
θέση στάθμευσης από κάποιο συγγενικό ή άλλο πρόσωπο.
♦ Το
αποδεικτικό ότι έχουν πληρωθεί τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, δηλαδή τα τέλη
κυκλοφορίας του 2013.
Η κατάθεση των πινακίδων σημαίνει ότι το Ι.Χ. αδρανοποιείται και οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας παραμένουν στην εφορία για διάστημα ενός χρόνου. Για αυτό το διάστημα το Ι.Χ. δεν μπορεί να κινηθεί και κατά συνέπεια δεν πληρώνονται τέλη κυκλοφορίας για αυτό.
Η κατάθεση των πινακίδων σημαίνει ότι το Ι.Χ. αδρανοποιείται και οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας παραμένουν στην εφορία για διάστημα ενός χρόνου. Για αυτό το διάστημα το Ι.Χ. δεν μπορεί να κινηθεί και κατά συνέπεια δεν πληρώνονται τέλη κυκλοφορίας για αυτό.
Η
αίτηση και η διαδικασία επανεκκίνησης
Στην εφορία, θα σας
ζητήσουν να συμπληρώσετε μια αίτηση με τα ακόλουθα στοιχεία:
1. Επώνυμο
ή επωνυμία
2. Όνομα
3. Ονομα
πατέρα
4.
Επάγγελμα
5. ΑΦΜ
6.
Διεύθυνση κατοικίας
7. Αριθμός
κυκλοφορίας αυτοκινήτου
8. Είδος
και χρήση (ΙΧ, επαγγελματικό κλπ)
9. Τόπος
ακινησίας
10.
Περιφέρεια αστυνομικού τμήματος
11.
Ημερομηνία έναρξης ακινησίας
12. Λόγοι
που προκάλεσαν την ακινησία
Μαζί με την αίτηση, πρέπει να καταθέσουμε τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας.
Οι πινακίδες, παραμένουν στην εφορία για
χρονικό διάστημα 12 μηνών ενώ μετά από αυτό το χρονικό όριο καταστρέφονται.
Ολοκληρώνοντας αυτή τη διαδικασία, δεν
είστε υποχρεωμένος να πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας του 2014.
Το ερώτημα είναι τι γίνεται αν θελήσετε να
ξαναβγάλετε το ΙΧ σας στον δρόμο. Αν θελήσετε
να ξανακινήσετε το ΙΧ μέσα στο 2014, θα πρέπει να ευχηθείτε να αλλάξει ο νόμος
και να πληρώνουμε τέλη ανάλογα με τη διάρκεια της χρήσης του Ι.Χ. μας.
Και η τρίτη...
Ούτε τεκμήρια, ούτε τέλη κυκλοφορίας, ούτε
φόροι πολυτελείας, τίποτα.
Η ελληνική
νομοθεσία προβλέπει ότι έχετε το
δικαίωμα για δύο ημέρες τον μήνα να κινείτε το ΙΧ σας νόμιμα ακόμη και αν έχετε
καταθέσει τις πινακίδες σας, πληρώνοντας ένα ελάχιστο τέλος στον κύριο έφορο.
Είναι νόμος του 1953
κυρίες και κύριοι. Βέβαια, μόλις το πάρουν χαμπάρι οι ιθύνοντες, μάλλον θα τον
…καταργήσουν.
Βλέπετε, είναι περίοδος είσπραξης των τελών
κυκλοφορίας και του φόρου πολυτελείας και το ελληνικό δημόσιο δεν μπορεί να
ρισκάρει έσοδα άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.
Για την επαναφορά στο προσκήνιο της «ξεχασμένης» διάταξης… ευθύνεται ο συνάδελφος Γιώργος Ανδρής ο οποίος την ανέλυσε στην Ημερησία και
στο imerisia.gr.
O Γιώργος μας θυμίζει (μάλλον θυμίζει και στους
εφόρους καθώς είναι αμφίβολο αν κάποιος πολίτης έχει ασκήσει το δικαίωμά του
αυτό) ότι πριν από 10 χρόνια ακριβώς, κυκλοφόρησε μια εγκύκλιος η
οποία δίνει τη δυνατότητα χορήγησης προσωρινής
άδειας κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα τα οποία έχουν τεθεί σε ακινησία.
Η άδεια μπορεί να διαρκέσει το πολύ δύο
ημέρες τον μήνα, ενώ για κάθε
ημέρα, ο πολίτης θα πρέπει να πληρώσει 1,9 ευρώ. Διάκριση δεν
γίνεται με βάση τον κυβισμό.
Είτε
αυτοκινητάκι έχεις, είτε…τάνκ, το ίδιο θα πληρώσεις. Με το που θα
πληρώσεις τα 3,8 ευρώ, παίρνεις πινακίδες από χαρτόνι με την ένδειξη «Μ» και πορεύεσαι. Θεωρητικά, η άδεια ισχύει για να πας
το αυτοκίνητο στο ΚΤΕΟ, στο συνεργείο, ή για να το δείξεις στον υποψήφιο
αγοραστή. Τώρα βέβαια, πώς μπορεί να ελέγξει η τροχαία που θα σε σταματήσει αν
ο υποψήφιος αγοραστής είναι στο Καρπενήσι
και του ήρθε να αγοράσει αυτοκίνητο
μεταχειρισμένο στο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, αυτό είναι άλλο
ζήτημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου