Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2015

VW: Σε 11 εκατ. οχήματα σε όλο τον κόσμο το λογισμικό παραποίησης ρύπων



VW: Σε 11 εκατ. οχήματα σε όλο τον κόσμο το λογισμικό παραποίησης ρύπων
Εξηγήσεις άμεσα ζητά η Μέρκελ
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
    Η κρίση στη Volkswagen λαμβάνει ανυπολόγιστες διαστάσεις καθώς ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας δέχεται από παντού επιθέσεις, οι οικονομικές συνέπειες του σκανδάλου για την παραποίηση των ελέγχων ρύπων έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται αισθητές, η μετοχή του ομίλου κάνει βουτιά για δεύτερη ημέρα, ενώ η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να προβλέψει το ποσό των 6,5 δισ. ευρώ για το γ' τρίμηνο του οικονομικού έτους, επιβαρύνοντας τον ισολογισμό του 2015.
    Η εταιρεία ανακοίνωσε σήμερα ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ.
    «Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porche. Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ.
    Η παραποίηση με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρυπαντικών ελέγχων αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, κατά συνέπεια «περί τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.
    Η Volkswagen δίνει στην ανακοίνωσή της τη διαβεβαίωση ότι εργάζεται εντατικά για την αποκατάσταση των ανωμαλιών με τη λήψη τεχνικών μέτρων.
    Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στις ΗΠΑ Μάικλ Χορν παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Μπρούκλιν σήμερα ότι η εταιρεία «τα έκανε θάλασσα» και ότι αποδείχθηκε ανέντιμη απέναντι τις ρυθμιστικές αρχές και τους πελάτες της.
    Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει των πωλήσεών της απειλείται με πρόστιμο 18 δισ. δολαρίων από τις αμερικανικές αρχές, την άσκηση δίωξης κατά στελεχών της και υποβολή μηνύσεων από πελάτες και μετόχους.
Πλήρη διαφάνεια ζήτησε η Μέρκελ
    Η γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ ζήτησε από την Volkswagen «πλήρη διαφάνεια» και γρήγορες εξηγήσεις.
    «Με δεδομένη τη δύσκολη κατάσταση, το θέμα είναι τώρα να υπάρξει πλήρης διαφάνεια, να ξεκαθαρίσει ολόκληρη η υπόθεση» δήλωσε η Μέρκελ σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο.
    Η καγκελάριος υπογράμμισε πως ο γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ βρίσκεται σε στενή επαφή με τον όμιλο του Βόλφσμπουργκ (βόρεια Γερμανία), που ήταν μέχρι τώρα ένα καύχημα της γερμανικής βιομηχανίας. Ο Ντόμπριντ είχε από χθες συνομιλίες με τον επικεφαλης της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος βρίσκεται στο εδώλιο του κατηγορουμένου, σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο.
    «Ο υπουργός Μεταφορών βρίσκεται σε στενή επαφή με την εταιρεία, την Volkswagen. Και ελπίζω ότι τα γεγονότα θα τεθούν στο τραπέζι το συντομότερο δυνατόν» τόνισε η καγκελάριος Μέρκελ.
    Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel, που επικαλείται ανώνυμες πηγές από το εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είπε ότι ο Βίντερκορν θα αντικατασταθεί από τον επικεφαλής της μονάδας της Porsche. Ωστόσο, εκπρόσωπος της Volkswagen χαρακτήρισε το δημοσίευμα «γελοίο».
Κομισιόν: Πρόωρη η λήψη μέτρων
    Πάντως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε σήμερα ότι είναι πρόωρο να ληφθούν «μέτρα άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη μετά τις αποκαλύψεις για την παραποίηση των τιμών εκπομπής ρύπων από την γερμανική Volkswagen στις ΗΠΑ.
    «Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη Volkswagen τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία» ανέφερε με γραπτή απάντηση στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος της Κομισιόν.
    «Άρα είναι πρόωρο να σχολιάσει κανείς εάν απαιτούνται άμεσα και ειδικά μέτρα επιτήρησης στην Ευρώπη και εάν τα οχήματα που πουλήθηκαν από τη Volkswagen στην Ευρώπη επηρεάστηκαν επίσης», πρόσθεσε η εκπρόσωπος Λουσιά Κοντέ, διαβεβαιώνοντας ότι η Κομισιόν αντιμετωπίζει το θέμα «πολύ σοβαρά».
    «Πρέπει να φθάσουμε στο βάθος του θέματος» υποσχέθηκαν οι Βρυξέλλες.
    «Για το καλό των καταναλωτών και του περιβάλλοντός μας, χρειαζόμαστε να είμαστε σίγουροι ότι η βιομηχανία σέβεται αυστηρά τα καθορισμένα όρια για την εκπομπή ρύπων» υπογράμμισε η εκπρόσωπος.
    Οι εθνικές αρχές των κρατών-μελών είναι υπεύθυνες για την έγκριση του οχήματος και το σεβασμό των ορίων, διευκρίνισε η Κοντέ, προσθέτοντας ότι η ΕΕ «είναι έτοιμη να συγκαλέσει μια συνεδρίαση με τις εθνικές αρχές» πάνω στο θέμα αυτό, χωρίς, ωστόσο, να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου