Δώσαμε, φίλε, δώσαμε
του Γιώργου Σκαμπαρδώνη
Οι εταίροι μας άλλη δουλειά δεν έχουν παρά μόνο το πώς θα αντιμετωπίσουν κάτι γίγαντες σαν τη Ραχήλ και τον Μιχελογιαννάκη
Οι εταίροι μας άλλη δουλειά δεν έχουν παρά μόνο το πώς θα αντιμετωπίσουν κάτι γίγαντες σαν τη Ραχήλ και τον Μιχελογιαννάκη
Επί 70 χρόνια, αν έλεγες ότι είσαι πατριώτης, σε λοιδορούσαν ως εθνικιστή. Επί 70 χρόνια, αν υποστήριζες τα
συμφέροντα της χώρας έναντι των Τούρκων, των Σκοπιανών, αν διαδήλωνες εναντίον
τους, ήσουν σοβινιστής. Και οι ξένοι
πάντα είχαν δίκιο, εμείς άδικο, στη Σμύρνη
έγινε συνωστισμός, στη Μικρασία
εμείς κάναμε τις σφαγές, η
Θεσσαλονίκη δεν απελευθερώθηκε, αλλά “ενσωματώθηκε”, στη Θράκη, αν δεν κανάκευες τους Τούρκους, ήσουν
μαύρο πρόβατο. Και τώρα αίφνης οι ίδιοι που τα έλεγαν αυτά απαιτούν
σε… μαρθαβουρτσικούς τόνους πατριωτισμό. Απαιτούν αγάπη για την “πατρίδα”, άλλη δυσφημισμένη λέξη των
τελευταίων δεκαετιών: Στο όνομα ενός φαιδρού και μηδέποτε υπάρξαντος πουθενά “διεθνισμού” και η λέξη “πατρίδα” ήταν εκτός νόμου. Τώρα μας έχουνε
πρήξει με την πατρίδα κι όποιος διαφωνεί είναι γερμανοτσολιάς,
εκπρόσωπος των δανειστών, μπατζανάκης της Μέρκελ και κουνιάδος του Σόιμπλε.
Ο
Ζάλογγος μηδέποτε υπήρξε, η
Ελληνική επανάσταση του ’21 δεν υπήρξε, οι κακοί Έλληνες, οι επί πέντε αιώνες σφαγιαζόμενοι έσφαξαν, λέει,
τους καημένους και τρυφερούς Τούρκους στην Τριπολιτσά, το Κρυφό Σχολειό και το Κούγκι ήταν ένας μύθος,
αλλά εσχάτως μας λένε ότι θα το κάνουνε
Κούγκι. Ο Μεταξάς δεν είπε το
“όχι” αλλά ο λαός, η εποποιία
του 1941-1945 ήταν εκδοχή του ελληνικού ιμπεριαλισμού, το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια και στην Κύπρο εμείς σφάξαμε πρώτοι τους Τούρκους.
Αυτά μας έλεγαν και μας έπρηζαν, αλλά τώρα ζητούνε οι ίδιοι από εμάς
πατριωτισμό. Τώρα εγκρίνουνε γιορτές στο
στρατό με 3.000 αρνιά το Πάσχα και εγκρίνουν εκπομπές υπέρ των Ενόπλων αλά ΥΕΝΕΔ. Και
ενώ αποτροπιάζονταν με τις αμυντικές δαπάνες, έσπευσαν εν μέσω πενίας να δώσουν
ένα σκασμό λεφτά για αμφίβολα πολεμικά αεροσκάφη.
Λύσσαξαν τόσα χρόνια με τη γλώσσα κι εν τέλει με την ηλίθια ανοχή
της άλλης πλευράς επιβλήθηκε μία εργαλειακή
καθαρεύουσα της δημοτικής ως ιδίωμα
κομματικής ανακοίνωσης, με ακραίους Ψυχαρισμούς, στρεβλώσεις και
βίαιες ενοποιήσεις, που αποκλείουν την απόχρωση και την εκλέπτυνση στο όνομα
δήθεν της απλότητας. Άσε που από την άλλη κάνανε δώρο την αριστεία στο ναζισμό,
λέγοντας πως ταυτίζεται μαζί του. Αυτοί το είπανε. Κι ότι όποιος διακρίνεται στα μαθήματα και στους βαθμούς έχει ψυχικό
πρόβλημα, αποκτά κόμπλεξ, ενώ όποιος είναι σκράπας είναι ευτυχισμένος, πλήρης,
γεμάτος χαρωπή αυτοπεποίθηση.
Και από εκεί που οι ξένοι είχανε πάντα δίκιο, τώρα ξαφνικά έχουν απολύτως άδικο και μόνον οι Έλληνες
λένε το σωστό. Αίφνης όλοι οι ξένοι μάς
μισούν, από εκεί που ήταν καλοί και φταίγαμε πάντα εμείς, ξαφνικά συνωμοτούν όλοι εναντίον μας, δεν σέβονται
έναν ολόκληρο λαό, είπε ο Γλέζος,
ξαφνικά ήρθε σε όλη την οικουμένη η ιδέα να καταστρέψει τους Έλληνες και δεν
κάνουνε τίποτε άλλο όλοι οι άλλοι λαοί και οι ηγέτες τους παρά βυσσοδομούν
νυχθημερόν εναντίον του Κατρούγκαλου
και του Στρατούλη -διότι, βλέπεις, οι
εταίροι μας άλλη δουλειά δεν έχουν παρά το πώς θα αντιμετωπίσουν κάτι γίγαντες
σαν τη Ραχήλ και τον Μιχελογιαννάκη, που αποτελούν θανάσιμη απειλή για
τον παγκόσμιο καπιταλισμό και τη Γουόλ Στριτ.
Και ενώ μέχρι προχθές διαδήλωναν διαρκώς κι έκλειναν τους δρόμους για ψύλλου πήδημα,
τώρα που διαδηλώνουνε οι άλλοι, οι αντίπαλοι, βρίσκουν πως η διαδήλωση είναι κακό πράμα, παρενοχλεί την κυκλοφορία και θεωρούν
απεχθές να κατεβαίνεις στην πλατεία, αν δεν φοράς τρύπιο παντελόνι, σαγιονάρα, το αμπέχονο του παππού από την εποχή του
ΕΛ.ΑΣ. και τα άρβυλα του θειου σου, από τότε που πήγαινε στο Πάικο να κυνηγήσει
πέρδικες.
Κι επειδή προφανώς η γελοιότητα δεν έχει
όριο κι επειδή το γυρίζουν, το γυρίζουν και πάλι πατριωτισμό (που τόσο
απεχθάνονται) θα απαιτήσουν και περί δικαιοσύνης και λαού θα
μιλήσουν, απαντώ: Δώσαμε, φίλε, δώσαμε. Δεν είμαι πια πατριώτης, είμαι
κοσμοπολίτης, πατρίδα μου είναι ο κόσμος, είμαι ευρωπαϊστής, οπαδός του
οικουμενισμού, του χωρίς σύνορα ουμανισμού και του τουρισμού. Και μη μου ζητάς
να πάω εθελοντικά στο Ζάλογγο -τι θα
πει “Ζάλογγος”; Υπήρξε
ποτέ Ζάλογγος;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου