Σάββατο, 25 Ιουλίου 2015

Πρωτοβουλία για ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες κι άλλα νησιά του Αιγαίου



Πρωτοβουλία για ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες κι άλλα νησιά του Αιγαίου
Μήπως έχουν αργήσει ήδη ?
Είναι απαράδεκτο να πηγαίνεις στην Καβάλα για να πάρεις φέρυ-μπότ για Λήμνο κτλ, ή στον Βόλο για Σποράδες….
Το λιμάνι  έγινε μόνο εμπορικό?
Και ύστερα σου λένε… ‘’συμπρωτεύουσα’’!
makthes.gr
    Πρωτοβουλία για την προώθηση τής ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες και άλλα νησιά του Αιγαίου θα αναλάβει η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), ενώ παράλληλα θα συνεχιστούν οι επαφές με τις εταιρείες και τους φορείς, που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στη δημιουργία θαλάσσιας γραμμής με τη Σμύρνη.
    Έμφαση δίδεται και στην ενίσχυση της κρουαζιέρας ενόψει ιδίως του κλεισίματος των "πακέτων" για το 2016 το αργότερο μέχρι τον φετινό Νοέμβριο, ενώ ξεκίνησε η διαδικασία έκδοσης άδειας υδατοδρομίου τεσσάρων θέσεων, με σκοπό αυτά να είναι διαθέσιμα κατά την επόμενη θερινή περίοδο.
    Τα παραπάνω γνωστοποιήθηκαν στη διάρκεια της πρώτης συνάντησης των δύο ομάδων εργασίας (μίας για την επιβατική κίνηση και μίας για την εμπορική) του Συμβουλίου Φορέων Λιμένος Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή της διοίκησης και στελεχών της ΟΛΘ ΑΕ, με στόχο τον προγραμματισμό των μελλοντικών δράσεων για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών του λιμανιού.
    Σε ό,τι αφορά το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννης Παντής, ανέφερε ότι η διοίκηση θα αναλάβει πρωτοβουλία για συνάντηση με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, προκειμένου να προωθηθούν οι προαναφερθείσες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ πρόσθεσε ότι θα υποστηρίξει κάθε προσπάθεια φορέα που θα μπορούσε να επενδύσει για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σποράδων.
    Επισήμανε επίσης την προτεραιότητα που έχει η δημιουργία ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Σμύρνης. Ενημέρωσε δε τους φορείς για την πρωτοβουλία της διοίκησης να προχωρήσει σε εξωτερικές παρεμβάσεις για τον εξωραϊσμό του κτιρίου του επιβατικού σταθμού, σύμφωνα με τις οδηγίες της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων.
Ανοδική πορεία της κρουαζιέρας με 20.000 επιβάτες φέτος
    Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, επισήμανε ότι η κρουαζιέρα παρουσιάζει ανοδική πορεία, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι για το 2015 "αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι τουλάχιστον 31 πλοία με περισσότερους από 20.000 επιβάτες". Πρόσθεσε δε ότι θα πρέπει να υπάρξει συντονισμένη προσπάθεια τόσο για το 2016, όσο και για το 2017, δεδομένου ότι τα «πακέτα» για την επόμενη χρονιά θα κλείσουν το αργότερο το Νοέμβριο του 2015. Παράλληλα, ανέφερε ότι η ΟΛΘ ΑΕ έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έκδοσης άδειας υδατοδρομίου τεσσάρων θέσεων υδροπλάνων.
    Σχετικά με την εμπορική κίνηση, ο κ. Μακρής επισήμανε ότι η διοίκηση ανέδειξε το πρόβλημα των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού και τόνισε τη σημασία τού να κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες για χρηματοδότηση των απαιτούμενων έργων στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 - 2020.   Στο ζήτημα των εγχώριων προς εξαγωγή εμπορευματοκιβωτίων υπογράμμισε ότι καταβάλλονται συστηματικές προσπάθειες για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού, επισημαίνοντας ότι το λιμάνι θα προσπαθήσει να ανταποκριθεί στην παροχή αυτής της υπηρεσίας μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 2016.
    Οι εκπρόσωποι των φορέων αναφέρθηκαν σε προβλήματα που συνδέονται με τα αποθήκευτρα των εμπορευμάτων λόγω της επιβολής των τραπεζικών περιορισμών, ενώ εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την άμεση παρέμβαση της διοίκησης, ώστε να λυθεί το πρόβλημα των συναλλαγών κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας. Προτάχθηκε επίσης η ανάγκη σύνδεσης του λιμανιού με κέντρα logistics στην ευρύτερη περιοχή και για δημιουργία εμπορευματικού κέντρου εντός του αστικού ιστού (city logistics), καθώς και η συνεργασία με κέντρα επιχειρηματικότητας.
    Στην ομάδα εργασίας για την επιβατική κίνηση συμμετείχαν εκπρόσωποι των επιμελητηρίων Εμποροβιομηχανικό (ΕΒΕΘ) και Επαγγελματικό Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), του Εμπορικού Συλλόγου (ΕΣΘ), της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Θεσσαλονίκης, του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων και του Μουσείου Φωτογραφίας. Στην ομάδα εργασίας για την εμπορική κίνηση συμμετείχαν εκπρόσωποι του δήμου, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β.Ελλάδος, του Συλλόγου Εκτελωνιστών, του ΕΒΕΘ, του ΕΕΘ, του ΒΕΘ, του ΕΣΘ, της Ομοσπονδίας Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης και του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων.   Η επόμενη συνάντηση των δύο ομάδων εργασίας θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου