Κατάσχονται τα παλιά ντίζελ που θα μπαίνουν Αθήνα ή Θεσσαλονίκη.
Μου φαίνεται ότι
κυκλοφόρησαν πολλά Πρωταπριλιάτικα.
Δε βαρυέσαι, ο
καθένας ό τι μπορεί κάνει !
Επανήλθε
το μέτρο της κατάσχεσης
αυτοκινήτου, αυτή τη φορά για τα παλιά-καρκινογόνα ντίζελ (προ
2011), αν προσπαθήσουν να μπουν σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη.
Η κατάσχεση του αυτοκινήτου σε μεθυσμένους οδηγούς, ήταν ένα πολύ αποτελεσματικό μέτρο που λειτούργησε στο παρελθόν και μείωσε σημαντικά τα ατυχήματα. Είναι κάτι που προβλέπεται και στον νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας, που θα ανακοινωθεί σύντομα. Τώρα με τροπολογία που πέρασε χτες βράδυ στη Βουλή, το μέτρο της κατάσχεσης θα εφαρμοστεί για όσα παλιά ντίζελ προσπαθούν να μπούνε παράνομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Πιο συγκεκριμένα, η απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών, προβλέπει την άμεση κατάσχεση σε όσα παλιά ντίζελ (Euro 3 και Euro 4, δηλαδή αυτοκίνητα του 2011 ή παλαιότερα) κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και το μέτρο ισχύει άμεσα. Κοινώς, αν σε «πιάσουν» να βολτάρεις στην Πατησίων με το Euro 4 ντιζελάκι σου, ξέχνα το μια για πάντα.
Μιλάμε για τα ντίζελ αυτοκίνητα προ του 2011 που είναι τόσο ρυπογόνα σε καρκινογόνους ρύπους NΟx, ώστε απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Κυκλοφορούν όμως. Και μάλιστα εισάγονται κατά χιλιάδες, τώρα που τα διώχνει η Γερμανία και οι άλλες ευρωπαικές χώρες, για λόγους μόλυνσης. Πώς βγάζουν λοιπόν άδεια ενώ απαγορεύεται;
Η κομπίνα γίνεται με μια υπεύθυνη δήλωση. Πολλοί είναι οι Αθηναίοι που δηλώνουν σαν τόπο κατοικίας τον Ωρωπό ή την Θήβα, παίρνουν άδεια εκεί και κυκλοφορούν μετά κανονικά, μέσα στην πόλη. Με αντίστοιχο τρόπο λειτουργεί η κομπίνα και στη Θεσσαλονίκη. Εδώ αξίζει να αναφερθεί, ότι το 74% των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται στη χώρα μας αφορούν μοντέλα έως το 2010, ενώ περίπου το 50% αυτών, είναι ηλικίας 10 ετών και άνω. (Διαβάστε εδώ: Παράθυρο για επικίνδυνα diesel)
Το θέμα με τα μεταχειρισμένα, ξεκινά από την Γερμανία, όπου οι δήμαρχοι διώχνουν τα παλιά ντίζελ από τις πόλεις τους, με πρώτη την πόλη της Στουτγκάρδης (Διαβάστε εδώ: Εδώ τα καλά σαπάκια Γερμανίας Νο.2), με αποτέλεσμα να έρχονται στην Ελλάδα ως μεταχειρισμένα «ευκαιρίες».
Το νέο μέτρο της κατάσχεσης αφορά κυρίως, επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, καθώς τα περισσότερα λεωφορεία και βαριά επαγγελματικά κινούνται ήδη με φυσικό αέριο.
Θυμίζουμε ότι η Αθήνα αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα με την ατμοσφαιρική ρύπανση και πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι εξαιτίας αυτής, ο μέσος 30χρονος Αθηναίος θα ζήσει λιγότερο κατά 13 μήνες (Διαβάστε εδώ: Το diesel σκοτώνει και πεθαίνει), αν συνεχίσει να ζεί στην Αθήνα και δεν σταματήσει η μόλυνση της πόλης, από τους ρύπους των diesel. Η ρύπανση της Αθήνας, σε σχέση με άλλες ευρωπαικές πόλεις είναι πολλές φορές μεγαλύτερη, εξαιτίας της ηλιοφάνειας, που ευνοεί την δημιουργία του καρκινογόνου φωτοχημικού νέφους. Πιο συγκεκριμένα, η Αθήνα βρίσκεται στην 3η θέση στην Ευρώπη, στις πόλεις με την περισσότερη ατμοσφαιρική ρύπανση. Αυτός είναι και ο λόγος (η ηλιοφάνεια) που στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη απαγορευόταν η κυκλοφορία diesel αυτοκινήτων μέχρι το 2011, μέχρι δηλαδή να εμφανιστούν οι νέοι κινητήρες euro 5 και euro 6, που είχαν (υποτίθεται) πολύ λιγότερους ρύπους.
Τελικά δεν ψηφίστηκε χτές απόφαση που για τα ντίζελ μετά το 2011 (Euro5 και Euro6) προέβλεπε το σύστημα που ισχύει στο Λονδίνο, δηλαδή 5 ευρώ διόδια για τα Euro 6 (μοντέλα 2015-17) και 8 ευρώ για τα Euro 5 (μοντέλα 2011-2015). Όπως και στο παράδειγμα του Λονδίνου, το ποσό που θα συγκεντρωθεί από τα διόδια, θα χρηματοδοτήσει όλες τις δράσεις του προγράμματος «CleanAir» της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, που άρχισε να «τρέχει» τους τελευταίους μήνες.
Οπως καταλαβαίνετε θα γίνει χαμός, καθώς η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη έχουν γεμίσει από τέτοια καρκινογόνα ντιζελάκια. Η εισηγητική έκθεση του νέου νομοσχεδίου υπενθυμίζει πόσο αποτελεσματικό ήταν το μέτρο όταν εφαρμόστηκε σε όσους πιανόντουσαν να οδηγούν μεθυσμένοι. Όπως ίσως θυμάστε τότε, ενώ στη Συγγρού και στην Παραλιακή είχαμε σχεδόν κάθε βράδυ ατυχήματα από μεθυσμένους οδηγούς, μετά την κατάσχεση των πρώτων 1.500 αυτοκινήτων δεν αναφέρθηκε πάλι παρόμοιο περιστατικό. Πέρασαν πολλά χρόνια για να ακουστούν ατυχήματα από μεθυσμένους οδηγούς στις περιοχές αυτές.
Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο, καθώς όσοι αγόρασαν πρόσφατα τέτοια ντιζελάκια νομίζουν ότι κυκλοφορούν νόμιμα στην Αθήνα, αφου βγάλανε άδεια κυκλοφορίας. Οι περισσότεροι δεν ξέρουν ότι η άδεια έχει βγει με παράνομες υπεύθυνες δηλώσεις, ότι δήθεν μένουν στον Ωρωπό ή στην Θήβα και όχι μόνο δεν είναι νόμιμο το ντιζελάκι τους, αλλά κινδυνεύουν και οι ίδιοι για τις ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις που έγιναν στο όνομα τους.
Εσείς όμως τι λέτε; Αφού είναι τόσο μεγάλο το πρόβλημα στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη εξαιτίας της ηλιοφάνειας, καλά κάνει η κυβέρνηση και παίρνει τέτοια μέτρα για να ανακόψει την εισαγωγή των καρκινογόνων μεταχειρισμένων, που θέλει να στείλει σε «τρίτες χώρες» το Γερμανικό κοινοβούλιο; Σε πρόσφατη έρευνα που κάναμε, δηλώσατε (το 80% από σας) ότι – αφου του κάνετε μια φιλική σύσταση- θα τον καταδώσετε τον γείτονα, που εμφανίστηκε με φρεσκοαγορασμένο εισαγόμενο ντιζελάκι euro 3 ή euro 4 (προ του 2011). Θα το κάνετε και τώρα που ξέρετε ότι θα του το κατάσχουν;
Η κατάσχεση του αυτοκινήτου σε μεθυσμένους οδηγούς, ήταν ένα πολύ αποτελεσματικό μέτρο που λειτούργησε στο παρελθόν και μείωσε σημαντικά τα ατυχήματα. Είναι κάτι που προβλέπεται και στον νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας, που θα ανακοινωθεί σύντομα. Τώρα με τροπολογία που πέρασε χτες βράδυ στη Βουλή, το μέτρο της κατάσχεσης θα εφαρμοστεί για όσα παλιά ντίζελ προσπαθούν να μπούνε παράνομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Πιο συγκεκριμένα, η απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών, προβλέπει την άμεση κατάσχεση σε όσα παλιά ντίζελ (Euro 3 και Euro 4, δηλαδή αυτοκίνητα του 2011 ή παλαιότερα) κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και το μέτρο ισχύει άμεσα. Κοινώς, αν σε «πιάσουν» να βολτάρεις στην Πατησίων με το Euro 4 ντιζελάκι σου, ξέχνα το μια για πάντα.
Μιλάμε για τα ντίζελ αυτοκίνητα προ του 2011 που είναι τόσο ρυπογόνα σε καρκινογόνους ρύπους NΟx, ώστε απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Κυκλοφορούν όμως. Και μάλιστα εισάγονται κατά χιλιάδες, τώρα που τα διώχνει η Γερμανία και οι άλλες ευρωπαικές χώρες, για λόγους μόλυνσης. Πώς βγάζουν λοιπόν άδεια ενώ απαγορεύεται;
Η κομπίνα γίνεται με μια υπεύθυνη δήλωση. Πολλοί είναι οι Αθηναίοι που δηλώνουν σαν τόπο κατοικίας τον Ωρωπό ή την Θήβα, παίρνουν άδεια εκεί και κυκλοφορούν μετά κανονικά, μέσα στην πόλη. Με αντίστοιχο τρόπο λειτουργεί η κομπίνα και στη Θεσσαλονίκη. Εδώ αξίζει να αναφερθεί, ότι το 74% των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται στη χώρα μας αφορούν μοντέλα έως το 2010, ενώ περίπου το 50% αυτών, είναι ηλικίας 10 ετών και άνω. (Διαβάστε εδώ: Παράθυρο για επικίνδυνα diesel)
Το θέμα με τα μεταχειρισμένα, ξεκινά από την Γερμανία, όπου οι δήμαρχοι διώχνουν τα παλιά ντίζελ από τις πόλεις τους, με πρώτη την πόλη της Στουτγκάρδης (Διαβάστε εδώ: Εδώ τα καλά σαπάκια Γερμανίας Νο.2), με αποτέλεσμα να έρχονται στην Ελλάδα ως μεταχειρισμένα «ευκαιρίες».
Το νέο μέτρο της κατάσχεσης αφορά κυρίως, επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, καθώς τα περισσότερα λεωφορεία και βαριά επαγγελματικά κινούνται ήδη με φυσικό αέριο.
Θυμίζουμε ότι η Αθήνα αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα με την ατμοσφαιρική ρύπανση και πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι εξαιτίας αυτής, ο μέσος 30χρονος Αθηναίος θα ζήσει λιγότερο κατά 13 μήνες (Διαβάστε εδώ: Το diesel σκοτώνει και πεθαίνει), αν συνεχίσει να ζεί στην Αθήνα και δεν σταματήσει η μόλυνση της πόλης, από τους ρύπους των diesel. Η ρύπανση της Αθήνας, σε σχέση με άλλες ευρωπαικές πόλεις είναι πολλές φορές μεγαλύτερη, εξαιτίας της ηλιοφάνειας, που ευνοεί την δημιουργία του καρκινογόνου φωτοχημικού νέφους. Πιο συγκεκριμένα, η Αθήνα βρίσκεται στην 3η θέση στην Ευρώπη, στις πόλεις με την περισσότερη ατμοσφαιρική ρύπανση. Αυτός είναι και ο λόγος (η ηλιοφάνεια) που στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη απαγορευόταν η κυκλοφορία diesel αυτοκινήτων μέχρι το 2011, μέχρι δηλαδή να εμφανιστούν οι νέοι κινητήρες euro 5 και euro 6, που είχαν (υποτίθεται) πολύ λιγότερους ρύπους.
Τελικά δεν ψηφίστηκε χτές απόφαση που για τα ντίζελ μετά το 2011 (Euro5 και Euro6) προέβλεπε το σύστημα που ισχύει στο Λονδίνο, δηλαδή 5 ευρώ διόδια για τα Euro 6 (μοντέλα 2015-17) και 8 ευρώ για τα Euro 5 (μοντέλα 2011-2015). Όπως και στο παράδειγμα του Λονδίνου, το ποσό που θα συγκεντρωθεί από τα διόδια, θα χρηματοδοτήσει όλες τις δράσεις του προγράμματος «CleanAir» της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, που άρχισε να «τρέχει» τους τελευταίους μήνες.
Οπως καταλαβαίνετε θα γίνει χαμός, καθώς η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη έχουν γεμίσει από τέτοια καρκινογόνα ντιζελάκια. Η εισηγητική έκθεση του νέου νομοσχεδίου υπενθυμίζει πόσο αποτελεσματικό ήταν το μέτρο όταν εφαρμόστηκε σε όσους πιανόντουσαν να οδηγούν μεθυσμένοι. Όπως ίσως θυμάστε τότε, ενώ στη Συγγρού και στην Παραλιακή είχαμε σχεδόν κάθε βράδυ ατυχήματα από μεθυσμένους οδηγούς, μετά την κατάσχεση των πρώτων 1.500 αυτοκινήτων δεν αναφέρθηκε πάλι παρόμοιο περιστατικό. Πέρασαν πολλά χρόνια για να ακουστούν ατυχήματα από μεθυσμένους οδηγούς στις περιοχές αυτές.
Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο, καθώς όσοι αγόρασαν πρόσφατα τέτοια ντιζελάκια νομίζουν ότι κυκλοφορούν νόμιμα στην Αθήνα, αφου βγάλανε άδεια κυκλοφορίας. Οι περισσότεροι δεν ξέρουν ότι η άδεια έχει βγει με παράνομες υπεύθυνες δηλώσεις, ότι δήθεν μένουν στον Ωρωπό ή στην Θήβα και όχι μόνο δεν είναι νόμιμο το ντιζελάκι τους, αλλά κινδυνεύουν και οι ίδιοι για τις ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις που έγιναν στο όνομα τους.
Εσείς όμως τι λέτε; Αφού είναι τόσο μεγάλο το πρόβλημα στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη εξαιτίας της ηλιοφάνειας, καλά κάνει η κυβέρνηση και παίρνει τέτοια μέτρα για να ανακόψει την εισαγωγή των καρκινογόνων μεταχειρισμένων, που θέλει να στείλει σε «τρίτες χώρες» το Γερμανικό κοινοβούλιο; Σε πρόσφατη έρευνα που κάναμε, δηλώσατε (το 80% από σας) ότι – αφου του κάνετε μια φιλική σύσταση- θα τον καταδώσετε τον γείτονα, που εμφανίστηκε με φρεσκοαγορασμένο εισαγόμενο ντιζελάκι euro 3 ή euro 4 (προ του 2011). Θα το κάνετε και τώρα που ξέρετε ότι θα του το κατάσχουν;
Με τροπολογία που πέρασε χτες βράδυ
στη Βουλή, το μέτρο της κατάσχεσης θα εφαρμοστεί για όσα παλιά ντίζελ
προσπαθούν να μπούνε παράνομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου