Αλλάζει ο νόμος για τις εισπρακτικές εταιρείες και τα τηλεφωνήματα
Από
parallaxi
Μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου
προβλέπεται στη σχετική απόφαση της γενικής
γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ότι θα έχει
ολοκληρωθεί το έργο της ομάδας εργασίας που συγκροτήθηκε με σκοπό να
προσδιοριστούν οι ανάγκες για τη βελτίωση του ν. 3758/2009 «Εταιρείες
Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις». Η πρώτη συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε, ήδη,
ενώ η επόμενη έχει προσδιοριστεί για τις 6 Σεπτεμβρίου 2018.
Το πόρισμα της ομάδας θα τεθεί σε
διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε οι διατάξεις που τροποποιούν
το νόμο 3758/2009 να κατατεθούν στη Βουλή το φθινόπωρο.
Η ομάδα δουλεύει σε πέντε βασικές ενότητες. Ειδικότερα:
1) Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων
Προσωπικού Χαρακτήρα (GDPR): Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα,
2) Δικηγορικές εταιρείες
3) Πεδίο εφαρμογής του ν. 3789/2009
4) Διάφορα θέματα όπως συχνότητα οχλήσεων,
κυρώσεις, χρονικό διάστημα υποβολής καταγγελιών, κ.α. και
5) Νομοτεχνική βελτίωση του νόμου.
Ιδιαίτερα για το θέμα της ενόχλησης των οφειλετών από τις εισπρακτικές
εταιρείες στόχος είναι η αυστηροποίηση των όρων λειτουργίας τους
αλλά και ο καλύτερος έλεγχος των δικηγορικών γραφείων που δραστηριοποιούνται
συστηματικά και σε μεγάλη κλίμακα στην ενημέρωση οφειλετών για ληξιπρόθεσμες
οφειλές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας
Καταναλωτή, από τις 652
καταγγελίες που
έγιναν το 2017 στην αρμόδια υπηρεσία σχετικά με εταιρείες ενημέρωσης
δανειοληπτών, οι 255 αφορούσαν δικηγορικά
γραφεία και διαβιβάστηκαν στον Δικηγορικό
Σύλλογο Αθηνών, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι κατάλληλες πειθαρχικές
διαδικασίες που ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας
των δικηγόρων. Κι αυτό διότι η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή
δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτές τις περιπτώσεις, αφού το μόνο αρμόδιο όργανο
είναι το πειθαρχικό όργανο των δικηγόρων.
Με
την αναμόρφωση της νομοθεσίας, επιδιώκεται να
θεσπιστεί ένα όριο στη συμπεριφορά δικηγόρων και δικηγορικών εταιριών
και να ενισχυθεί η ευθύνη των εντολέων τους
(δανειστών) για τις
ενέργειες στις οποίες προβαίνουν οι εντολοδόχοι τους (δικηγόροι ή δικηγορικές
εταιρίες).
Ειδικότερα, επιχειρείται η εισαγωγή
ορισμένων ειδικών υποχρεώσεων και σε δικηγόρους – δικηγορικές εταιρίες, με
σκοπό να τερματιστούν τυχόν ακραίες συμπεριφορές εις βάρος των οφειλετών.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου, η γενική γραμματεία Εμπορίου
και Προστασίας Καταναλωτή ανακοίνωσε τις διοικητικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν
σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018.
Συνολικά έχουν
επιβληθεί 21 διοικητικές κυρώσεις, συνολικού ύψους 160.500 ευρώ, που
κυρίως αφορούν παραβάσεις για συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική πληροφόρηση, παρέκκλιση των εντολών των
δανειστών -καθώς συχνά καλούν σε τηλέφωνα επικοινωνίας
που δεν τα είχαν δηλώσει οι οφειλέτες, αλλά τα βρήκαν συνήθως από δημόσια
προσβάσιμους τηλεφωνικούς καταλόγους-, κλήση
σε τηλέφωνο εργασίας χωρίς να είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας,
όχληση για οφειλές στις
οποίες δεν έχουν παρέλθει 10 ημέρες από τότε που αυτές κατέστησαν ληξιπρόθεσμες,
ενημέρωση χωρίς να έχει
προηγηθεί η ταυτοποίηση του οφειλέτη, χρέωση ποσού για εξώδικη ενημέρωση
κ.λπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου