Με ‘’τσίγκλισε’’ να το ψάξω ο Γιάννης
Διονυσίου
Μια τραγική κωμωδία, ή μήπως κωμική τραγωδία;
Αν θυμάμαι καλά ήταν το 1972.
Ο δεύτερος ΟΣΦΠ έπαιζε στην Καβάλα κι εμείς στην Τούμπα με την Παναχαϊκή που τότε είχε πολύ καλή ομάδα, αλλά όχι τόσο ώστε να μας νικήσει. Με νίκη αγκαλιάζαμε το πρωτάθλημα, κι αν ο ΟΣΦΠ άφηνε βαθμό ή βαθμούς εκείνη τη μέρα, τότε η αγκαλιά θα ήταν πιο σφιχτή. Γι αυτό και πολλοί δικοί μας πήγαν στην Καβάλα για να ενισχύσουν την τοπική ομάδα.
Ο δεύτερος ΟΣΦΠ έπαιζε στην Καβάλα κι εμείς στην Τούμπα με την Παναχαϊκή που τότε είχε πολύ καλή ομάδα, αλλά όχι τόσο ώστε να μας νικήσει. Με νίκη αγκαλιάζαμε το πρωτάθλημα, κι αν ο ΟΣΦΠ άφηνε βαθμό ή βαθμούς εκείνη τη μέρα, τότε η αγκαλιά θα ήταν πιο σφιχτή. Γι αυτό και πολλοί δικοί μας πήγαν στην Καβάλα για να ενισχύσουν την τοπική ομάδα.
Από το ζέσταμα ακόμα το μήνυμα πήγε στους παράγοντες
του ΠΑΟΚ «Δώστε κανένα φράγκο γιατί δεν σας βλέπω καλά σήμερα».
Οι Πατρινοί σωστά σκεφτόμενοι προτιμούσαν το «πριμ»
του ΠΑΟΚ και να χάσουν παρά το
αντίστοιχο του ΟΣΦΠ αν κέρδιζαν (που ήταν και
δύσκολο). Εμείς όμως ξέραμε τι ομάδα είχαμε και δεν δεχθήκαμε καμιά
συζήτηση. Αυτό μας έλειπε! Τα πράγματα ξεκίνησαν στραβά, στο 25' 0-2.
Πάνω που άρχισαν να μας ζώνουν τα φίδια, να
το 1-2
αλλά πολύ σύντομα 1-3 και στα επίσημα οι δικοί μας άρχισαν να το σκέφτονται.
Εκείνη τη μέρα ότι σουτ έκανε η Παναχαϊκή,
έγραφε. Και αυτά που ειπώθηκαν μετά για τον τερματοφύλακα ήταν ανοησίες. Όλα τα
γκολ ήταν άπιαστα, κάτι στο Γ , κάτι κανονιές…
Μπρος στον κίνδυνο αποφασίστηκε να ενδώσουμε αλλά δεν ήταν δυνατό να βρεθούν τόσα μετρητά όσα ζητούσαν οι Πατρινοί και τελικά δέχθηκαν να πάρουν επιταγή (στον φέροντα), όχι όμως οποιουδήποτε, αλλά της ομάδας με σφραγίδα και υπογραφές δύο αρμοδίων. Τα γραφεία του ΠΑΟΚ 2,5 χλμ μακριά (Βας. Σοφίας) και σε 10’ άρχιζε το Β’ ημίχρονο.
Μπρος στον κίνδυνο αποφασίστηκε να ενδώσουμε αλλά δεν ήταν δυνατό να βρεθούν τόσα μετρητά όσα ζητούσαν οι Πατρινοί και τελικά δέχθηκαν να πάρουν επιταγή (στον φέροντα), όχι όμως οποιουδήποτε, αλλά της ομάδας με σφραγίδα και υπογραφές δύο αρμοδίων. Τα γραφεία του ΠΑΟΚ 2,5 χλμ μακριά (Βας. Σοφίας) και σε 10’ άρχιζε το Β’ ημίχρονο.
Αγώνας δρόμου. Εν τω μεταξύ οι παίκτες της
Πάτρας στο ημίχρονο, φοβούμενοι ότι οι
παράγοντες της ομάδας τους θα τους έριχναν στη μοιρασιά, ζήτησαν η επιταγή να πάει στα χέρια του
τερματοφύλακα. Η συνεννόηση έλεγε ότι μόλις η επιταγή έφτανε στο γήπεδο, ο πάγκος θα έκανε ένα σινιάλο, ο
τερματοφύλακας θα προσποιείτο τραυματισμό, και ο γιατρός του ΠΑΟΚ θα
πήγαινε κοντά του και με τρόπο θα του την έδινε. Πράγματι, και ενώ το σκορ είχε γίνει 2-4,
πέφτει ο τέρματζης και ο γιατρός τρέχει βιαστικά (μη χάνουμε χρόνο, 3 γκολ μας χρειάζονται)
προς το μέρος του. Ήταν στην κάτω εστία, και ο
γιατρός περνώντας από το σημαιάκι του κόρνερ, γλιστράει, πέφτει, το πλήρωμα του
ασθενοφόρου που ήταν στα 5 μέτρα σπεύδει, πιθανό κάταγμα η διάγνωση, τον
φορτώνουν στο φορείο και το ασθενοφόρο με τον γιατρό φεύγει για το νοσοκομείο.
Μαζί και η επιταγή.
3-5
και πρωταθλητής ο ΟΣΦΠ.
Αναδημοσιεύω το δημοσίευμα τοπικής
εφημερίδας της Πάτρας , που αναφέρει όσα αποκάλυψε ο βετεράνος ποδοσφαιριστής
της Παναχαϊκής Πέτρος Λεβεντάκος σε τηλεοπτική εκπομπή του Tele time και
στον δημοσιογράφο Γιώργο Αναστασόπουλο,
για ένα παιχνίδι που έχει γράψει ολόκληρη ιστορία. Και έχει γράψει μαύρη και
θλιβερή σελίδα στην ιστορία του ΠΑΟΚ.
Οι σκιές για εκείνο το παιχνίδι δεν έφυγαν ποτέ και όλοι θυμούνται ότι ο
πανίσχυρος τότε και μεγάλος ΠΑΟΚ έχασε 3-5
στην Τούμπα από την εξαιρετική τότε Παναχαϊκή,
με αποτέλεσμα ο ΠΑΟΚ να χάσει το πρωτάθλημα και να το πάρει ο Ολυμπιακός.
Ο Λεβεντάκος, λοιπόν, 36 ολόκληρα χρόνια μετά, αποκάλυψε απίστευτα πράγματα στη συγκεκριμένη εκπομπή. Αποκάλυψε την παρέμβαση και πριμοδότηση του Ολυμπιακού προς την Παναχαϊκή προκειμένου να κερδίσει τον ΠΑΟΚ και πως ο πρωταγωνιστής ήταν ο Θέμης Ρήγας που δεν βρίσκεται πια στη ζωή. Θεωρώ ότι τις αποκαλύψεις του θα τις διαβάσουν αχόρταγα οι παλαιότεροι και κυρίως εκείνοι που ήταν τότε στο γήπεδο. Δώστε προσοχή λοιπόν:
Η βαλίτσα με τα λεφτά
Αποκαλύπτει λοιπόν ο Λεβεντάκος: «Ανεβήκαμε στην Τούμπα εγώ και εννέα ακόμη συμπαίκτες μου χωρίς να γνωρίζουμε ότι είχε γίνει συνεννόηση με παράγοντες του Ολυμπιακού. Ολοι πλην του μακαρίτη Θέμη Ρήγα. Λίγο πριν αρχίσει το ματς ο Ρήγας μας είπε στα αποδυτήρια ότι θα μας δώσει 10.000 δραχμές αν κερδίσουμε. Μπήκαμε στο γήπεδο και πριν αρχίσει το ματς μίλησα με τον Κούδα. Κατάλαβα ότι ο ΠΑΟΚ ήταν στο κόσμο του. Είπα στον Κούδα: ''Στείλτε καμιά βαλίτσα στα αποδυτήρια γιατί δεν σας βλέπω καλά''».
Και συνεχίζει στο ψητό ο Λεβεντάκος: «Κερδίσαμε με 5-3 και πήγαμε στο αεροδρόμιο. Εκεί έφτασε και η αποστολή του Ολυμπιακού από την Καβάλα. Και πετάξαμε για την Αθήνα με διαφορετικές πτήσεις, αλλά φτάσαμε σχεδόν μαζί. Ο Ρήγας περιέργως δεν μπήκε στο πούλμαν της ομάδας. Μου έκανε εντύπωση και τον ακολούθησα. Στο πάρκινγκ του αεροδρομίου ήταν παρκαρισμένη η Μερσεντές του Λάκη Πετρόπουλου. Εμφανίστηκε και μπήκαμε και οι τρεις στο αυτοκίνητο με προορισμό τη βίλα του Γουλανδρή. Μας έδωσε λοιπόν 2.000.000 δραχμές που ήταν τρελά λεφτά τότε.
Αυτό ήταν. Είχε αποκαλυφτεί ότι ο Ρήγας δεν έλεγε βλακείες στα αποδυτήρια. Είχε μπει όμως ζήτημα πώς θα μοιραστούν τα λεφτά. Φτάσαμε στην Ομόνοια και σκεφτήκαμε να ζητήσουμε και άλλα από τον Γουλανδρή. Αλλωστε, ολόκληρο πρωτάθλημα του δώσαμε. Πήρα τα μισά, έδωσα τα πιο πολλά στον Δαβουρλή και σε όσους άλλους είχαμε συμφωνήσει. Ο Ρήγας θα έδινε τα άλλα στους υπόλοιπους. Εγώ του είπα να μην αδικήσει τον Τζανετουλάκο (σ.σ.: ήταν ο τερματοφύλακας της Παναχαϊκής τότε) γιατί σαν Πειραιώτης που ήταν θα γκρίνιαζε. Ο Ρήγας πήγε σε μια χαρτοπαικτική λέσχη και έχασε τα περισσότερα λεφτά. Είχε πάθος αλλά δεν ήταν φραγκοφονιάς. Μοίρασε τα υπόλοιπα αργότερα όταν πέρασαν ξανά λεφτά από τα χέρια του».
Υ.Σ.: Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει να μιλήσουν κάποια στιγμή και οι ποδοσφαιριστές του ΠΑΟΚ που έπαιξαν σε εκείνο το παιχνίδι.
Το «μπακίρι» το ξέχασαν στις καραμέλες
Ο Πέτρος Λεβεντάκος αποκαλύπτει πως τη σακούλα με τα λεφτά που τους είχε δώσει ο Γουλανδρής για να κερδίσουν τον ΠΑΟΚ, την ξέχασαν σε ένα περίπτερο στην Ομόνοια, όταν συζητούσαν εάν πρέπει να του τηλεφωνήσουν για να του ζητήσουν και άλλα χρήματα, μια και στην ουσία η Παναχαϊκή έδινε με τη νίκη στην Τούμπα το πρωτάθλημα στον Ολυμπιακό.
Ο Λεβεντάκος, λοιπόν, 36 ολόκληρα χρόνια μετά, αποκάλυψε απίστευτα πράγματα στη συγκεκριμένη εκπομπή. Αποκάλυψε την παρέμβαση και πριμοδότηση του Ολυμπιακού προς την Παναχαϊκή προκειμένου να κερδίσει τον ΠΑΟΚ και πως ο πρωταγωνιστής ήταν ο Θέμης Ρήγας που δεν βρίσκεται πια στη ζωή. Θεωρώ ότι τις αποκαλύψεις του θα τις διαβάσουν αχόρταγα οι παλαιότεροι και κυρίως εκείνοι που ήταν τότε στο γήπεδο. Δώστε προσοχή λοιπόν:
Η βαλίτσα με τα λεφτά
Αποκαλύπτει λοιπόν ο Λεβεντάκος: «Ανεβήκαμε στην Τούμπα εγώ και εννέα ακόμη συμπαίκτες μου χωρίς να γνωρίζουμε ότι είχε γίνει συνεννόηση με παράγοντες του Ολυμπιακού. Ολοι πλην του μακαρίτη Θέμη Ρήγα. Λίγο πριν αρχίσει το ματς ο Ρήγας μας είπε στα αποδυτήρια ότι θα μας δώσει 10.000 δραχμές αν κερδίσουμε. Μπήκαμε στο γήπεδο και πριν αρχίσει το ματς μίλησα με τον Κούδα. Κατάλαβα ότι ο ΠΑΟΚ ήταν στο κόσμο του. Είπα στον Κούδα: ''Στείλτε καμιά βαλίτσα στα αποδυτήρια γιατί δεν σας βλέπω καλά''».
Και συνεχίζει στο ψητό ο Λεβεντάκος: «Κερδίσαμε με 5-3 και πήγαμε στο αεροδρόμιο. Εκεί έφτασε και η αποστολή του Ολυμπιακού από την Καβάλα. Και πετάξαμε για την Αθήνα με διαφορετικές πτήσεις, αλλά φτάσαμε σχεδόν μαζί. Ο Ρήγας περιέργως δεν μπήκε στο πούλμαν της ομάδας. Μου έκανε εντύπωση και τον ακολούθησα. Στο πάρκινγκ του αεροδρομίου ήταν παρκαρισμένη η Μερσεντές του Λάκη Πετρόπουλου. Εμφανίστηκε και μπήκαμε και οι τρεις στο αυτοκίνητο με προορισμό τη βίλα του Γουλανδρή. Μας έδωσε λοιπόν 2.000.000 δραχμές που ήταν τρελά λεφτά τότε.
Αυτό ήταν. Είχε αποκαλυφτεί ότι ο Ρήγας δεν έλεγε βλακείες στα αποδυτήρια. Είχε μπει όμως ζήτημα πώς θα μοιραστούν τα λεφτά. Φτάσαμε στην Ομόνοια και σκεφτήκαμε να ζητήσουμε και άλλα από τον Γουλανδρή. Αλλωστε, ολόκληρο πρωτάθλημα του δώσαμε. Πήρα τα μισά, έδωσα τα πιο πολλά στον Δαβουρλή και σε όσους άλλους είχαμε συμφωνήσει. Ο Ρήγας θα έδινε τα άλλα στους υπόλοιπους. Εγώ του είπα να μην αδικήσει τον Τζανετουλάκο (σ.σ.: ήταν ο τερματοφύλακας της Παναχαϊκής τότε) γιατί σαν Πειραιώτης που ήταν θα γκρίνιαζε. Ο Ρήγας πήγε σε μια χαρτοπαικτική λέσχη και έχασε τα περισσότερα λεφτά. Είχε πάθος αλλά δεν ήταν φραγκοφονιάς. Μοίρασε τα υπόλοιπα αργότερα όταν πέρασαν ξανά λεφτά από τα χέρια του».
Υ.Σ.: Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει να μιλήσουν κάποια στιγμή και οι ποδοσφαιριστές του ΠΑΟΚ που έπαιξαν σε εκείνο το παιχνίδι.
Το «μπακίρι» το ξέχασαν στις καραμέλες
Ο Πέτρος Λεβεντάκος αποκαλύπτει πως τη σακούλα με τα λεφτά που τους είχε δώσει ο Γουλανδρής για να κερδίσουν τον ΠΑΟΚ, την ξέχασαν σε ένα περίπτερο στην Ομόνοια, όταν συζητούσαν εάν πρέπει να του τηλεφωνήσουν για να του ζητήσουν και άλλα χρήματα, μια και στην ουσία η Παναχαϊκή έδινε με τη νίκη στην Τούμπα το πρωτάθλημα στον Ολυμπιακό.
«Ξεχαστήκαμε συζητώντας και αφήσαμε τη
σακούλα με τα 2.000.000
δραχμές πάνω σε κουτί με καραμέλες. Οταν το θυμηθήκαμε, είχαμε
απομακρυνθεί και σαν τρελοί τρέξαμε πίσω. Ευτυχώς η σακούλα με τα λεφτά ήταν
στη θέση της. Αυτά για την ιστορία και η αλήθεια είναι ότι παρασκηνιακά έγινε
θόρυβος και έφερε καχυποψία και γκρίνιες και εκείνο το 3-5 της Τούμπας ήταν η αρχή του τέλους για
την Παναχαϊκή».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου