Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

ΞΑΝΘΗ, Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ



ΞΑΝΘΗ, Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ
Ανδρέας Μελεζιάδης
    Σε μία εκδρομή με τους συμμαθητές στην Ξάνθη, την πανέμορφη Θρακική πόλη, επισκεφθήκαμε μεταξύ άλλων και το ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ, που οργάνωσε και συντηρεί η Φιλοπρόοδη Ένωση Ξάνθης.
    Στα χέρια μου έπεσε ένα φυλλάδιο του Μουσείου, με ‘’Μικρές Ιστορίες της Ξάνθης’’, το οποίο αφού το ξεφύλλισα, ΤΟ ΚΑΤΑΣΧΕΣΑ με συγκίνηση απερίγραπτη, διότι περιλαμβανόταν και ο ‘’Γενικός Οδηγός Νομού Ροδόπης 1934 – 1936’’, στον οποίο υπήρχε και το  κατάστημα του παππού μου Ανδρέα. ( ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΕΙΟ ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΕΛΕΖΙΑΔΗΣ ΟΔΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ )
    Αν και Σαλονικιός, αφού στην Θεσσαλονίκη γεννήθηκα και μεγάλωσα, ποτέ δεν έκρυψα την απεριόριστη αγάπη μου για τα μέρη που σημάδεψαν την οικογένειά μου, την Τυρολόη κατ, αρχή ( ΤΣΟΡΛΟΥ την λένε τώρα) και την Ξάνθη, πόλεις από τις οποίες αναγκαστήκαμε να φύγουμε, κυνηγημένοι από τους Τούρκους και Βουλγάρους αντίστοιχα, λόγω της Εθνικής Δράσεως της οικογενείας μου. Τα υπόλοιπα είναι  ’ψιλά γράμματα’’ για όλους, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ.
    Μέσα στο φυλλάδιο, βρήκα και την ιστορία της Ξάνθης, σαν ‘’ΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ’’, την οποία και σας επισυνάπτω σκαναρισμένη, όσο μπορούσα καλύτερα.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου