Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

5.To εμπορικό 'θαύμα' της Green Cola



5.To εμπορικό 'θαύμα' της Green Cola
    Όταν πρωτοεμφανίστηκε στην ελληνική αγορά πολλοί πίστεψαν ότι η διάρκεια ζωής της θα ήταν περιορισμένη, αφού φιλοδοξούσε να αναμετρηθεί με πολυεθνικούς κολοσσούς που στην αγορά της cola είχαν μονοπωλιακή θέση.
    Η μέχρι στιγμής πορεία της όχι μόνο διέψευσε τα προγνωστικά, αλλά έκανε αρκετούς να μιλούν σήμερα για ένα «γκανιάν» που μπαίνει επιθετικά και στις αγορές του εξωτερικού. Η Green Cola έκανε δειλά την εμφάνισή της το 2012 και μέσα σε διάστημα τριών ετών βλέπει τις πωλήσεις της να ακολουθούν την ανιούσα, με τον πήχη να ανεβαίνει ολοένα και ψηλότερα.
    «Η φιλοσοφία του προϊόντος είναι βασισμένη στην καινοτομία, τη φυσικότητα και την πρωτοπορία αφού πρόκειται για ένα προϊόν μοναδικό στην κατηγορία του, τόσο για τα δεδομένα της ελληνικής, όσο και για τα δεδομένα της παγκόσμιας αγοράς. Περιέχει συστατικά φυσικής προέλευσης, φυσική καφεΐνη, αρωματικές ουσίες και στέβια, ενώ έχουν αφαιρεθεί «ενοχοποιημένα» συστατικά όπως για παράδειγμα το φωσφορικό οξύ και η ασπαρτάμη», αναφέρει στο Fortune Greece.com, ο Γιώργος Βενιέρης, National Accounts Manager της Green Cola Company.
    Με σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Kingston του Λονδίνου, ο Γιώργος συνεχίζει το όραμα του πατέρα του, Περικλή Βενιέρη, ο οποίος από κοινού με δύο φίλους έστησαν την Green Cola Company. Οι πωλήσεις της Green Cola πέρυσι άγγιξαν τα 9 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο στόχος που έχει τεθεί από τη διοίκηση για τη τρέχουσα χρονιά είναι να υπάρξει μια περαιτέρω αύξηση της τάξης του 30% με 40%.
    «Τα μεγέθη της εταιρείας χρόνο με το χρόνο μεγαλώνουν. Το μερίδιο αγοράς διευρύνεται διαρκώς και αυτή τη στιγμή στην κατηγορία της cola διαμορφώνεται γύρω στο 5,5%. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε και να μεγαλώσουμε την κατηγορία με μια καινούρια πρόταση. Δεν εξάγουμε απλά το προϊόν μας στο εξωτερικό. Η στρατηγική που ακολουθούμε είναι να χτίζουμε μια αγορά και να εκπαιδεύουμε τους καταναλωτές της».
    Η Green Cola Company μέσω ενός συστήματος franchising που έχει αναπτύξει, πέτυχε επέκταση σε Κύπρο, Σαουδική Αραβία, Κίνα, Βέλγιο, Βαλκάνια, Αυστραλία και Ισραήλ. Σε ότι αφορά δε το Βέλγιο έχει συνάψει συνεργασία με τον όμιλο Delhez, πράγμα που της επιτρέπει μεγαλύτερη διασπορά του προϊόντος της μέσω ενός καλά δομημένου δικτύου διανομής που φέρει το brand ενός πολυεθνικού κολοσσού.   Παράλληλα, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την είσοδό της σε Γερμανία και Αμερική.
    Εκτός από την Green Cola, «καμάρι» της εταιρείας αποτελεί και η σειρά αναψυκτικών ΜΠΛΕ: πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα και βυσσινάδα, όλα βασισμένα σε παραδοσιακές ελληνικές γεύσεις και με την προσθήκη στέβια, κατάλληλα για όσους αποφεύγουν τη ζάχαρη. Εξίσου μεγάλη έμφαση δίνεται και στη σειρά mix & match που αποτελείται από σόδα και τόνικ.
    Ο Γιώργος Βενιέρης αναφέρει πως μέσα στο 2015 θα δούμε την έλευση νέων προϊόντων που θα ανήκουν στην κατηγορία των μη αλκοολούχων αναψυκτικών. «Στο οργανωμένο λιανεμπόριο η θέση της εταιρείας ισχυροποιείται, ωστόσο θέλουμε να δώσουμε βαρύτητα και να μπούμε δυνατά και στο χονδρεμπόριο. Από το 2016 σκοπεύουμε μάλιστα να βγούμε περισσότερο προς τα έξω και να συμμετάσχουμε στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και ποτών, όπως είναι η Anuga και η Sial».
Δύο μονάδες παραγωγής σε Ορεστιάδα και Αργολίδα
    Η Green Cola Company προέβη στην υπογραφή συμφωνίας με την ΕΑΣ Αργολίδος στην οποία ανατέθηκε η κάλυψη ενός μέρους της παραγωγής, ενώ διατηρεί στην περιοχή της Ορεστιάδας ένα ιδιόκτητο εργοστάσιο στο οποίο απασχολούνται 55 άτομα.
    Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως πέρα από την στήριξη στην τοπική κοινωνία μέσω της δημιουργίας θέσεων εργασίας και της καταπολέμησης της ανεργίας, είναι πως πρόκειται για το μοναδικό εργοστάσιο που έχει απομείνει στην ακριτική περιοχή έπειτα από το κλείσιμο του εργοστασίου της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.
    Πρόκειται για την εξαγορά ενός εργοστασίου το οποίο λειτουργούσε από το 1959 και ήταν επιφορτισμένο με την εμφιάλωση των σημάτων της 3E. «Η αλήθεια είναι πως γεωγραφικά βρισκόμαστε πιο κοντά στην Κωνσταντινούπολη παρά στην Αθήνα. Είναι γεγονός πως στις ακριτικές περιοχές υπήρχαν μέχρι πρότινος κίνητρα φορολογικά αλλά και επιδοτήσεις για το προσωπικό, κάτι που από το 2011 έχει πάψει να ισχύει. Είναι δύσκολο για έναν επιχειρηματία να δραστηριοποιείται σε μια τέτοια περιοχή χωρίς καμία κρατική βοήθεια. Το επιχειρείν είναι γενικά ένα δύσκολο σπορ».
    Σχολιάζοντας την ένταξη της Green Cola στο δίκτυο της Endeavor, ο Γιώργος Βενιέρης κάνει λόγο για μια ευχάριστη εξέλιξη η οποία δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να κάνει την εμφάνισή της σε ένα παγκόσμιο δίκτυο, πολλά υποσχόμενο, και να κάνει επαφές που μπορεί να τις χαρίσουν στο μέλλον στρατηγικού χαρακτήρα συνεργασίες. Όσο για την άποψη που έχει για τον κλάδο είναι πως οι σημαντικές απώλειες που άρχισαν να καταγράφονται από το 2009 και έπειτα, φαίνεται να περιορίζονται. Επισημαίνει πως το 2014 ήταν μια καταλυτική χρονιά αφού άρχισαν να εμφανίζονται σημάδια σταθεροποίησης και σταδιακή αύξηση της κατανάλωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου