Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

10. Πρακτικο Γενικης Συνελευσεως ΠΟΣ



10. Πρακτικο Γενικης Συνελευσεως ΠΟΣ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ από ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
της  «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ»
    Στις 8/3/2015 πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση και η κοπή της Βασιλόπιτας της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ, στην οποία εκπροσωπήθηκαν ο Αρχιεπίσκοπος  κκ Ιερώνυμος από τον Αρχιμανδρίτη Δντή ιδιαιτέρου γραφείου του και οι κ.κ. ΥΕΘΑ,  Α/ΓΕΕΘΑ, Α/ΓΕΣ από ανώτατους Αξκους. Παρέστησαν οι Πρόεδροι ή Γεν. Δντες από ΜΤΣ, ΑΟΟΑ, ΤΕΘΑ, ΝΙΜΤΣ, Ένωση Διοικητικών Δικαστών,  ΕΑΑΣ, ΕΑΑΑ, ΠΟΑΞΙΑ, ΠΟΑΑΣΑ, Συνδ. Γ. Δντων Υπουργείων. Συμμετείχαν εκπρόσωποι των Φορέων-Μελών της ΠΟΣ από ΠΣΑΠΖ, ΣΑΑΙΤ, ΣΑΑΠΒ, ΣΑΑΜΧ, ΣΑΑΥΠ, ΣΑΑΑΣ, ΣΑΑΟικ, ΣΑΑΥΣ, ΣΑΑΕΜ, οι Σύνδεσμοι Αποφοίτων Αξκων Τάξεων ΣΣΕ 1957-1959-1961-1962-1963-1965-1968-1969-1973-1975-1976-1977-1978-1981 και η ΛΑΣ. 
Συνοπτικά μερικές από τις δράσεις της ΠΟΣ:
    1 Απρ. Η ΠΟΣ παρευρέθηκε στο Πρωτοδικείο Αθηνών, όπου έγινε η εκδίκαση της αγωγής  της PICAR Α.Ε. («ΑΤΤΙΚΑ») κατά ΜΤΣ, η οποία διεκδικεί τη μονομερή καταγγελία της σύμβασης, να αναγνωρισθεί μείωση 35% των συμβατικών υποχρεώσεων μισθώματος επί του ήδη μειωμένου κατά 20% (δηλαδή συνολική μείωση 48%), ν’ ακυρωθεί η αναπροσαρμογή του ετήσιου οικονομικού ανταλλάγματος κατά 156,44% το έτος 2016.
    29 Απρ: Συνάντηση με ΑΝΥΠΟΙΚ για οικονομικά θέματα και ηλικιακά κριτήρια
    2 Μαΐ:   Συνάντηση Προέδρου ΠΟΣ με Πρόεδρο ΣτΕ.
    7η Ιουν: Συνάντηση-συνεργασία με τον τότε Α/ΓΕΣ Αντγο Χρήστο Μανωλά.
    13 Ιουν: Η ΠΟΣ ενημερώνεται πρώτη για την έκδοση των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), υπ’ αριθμ. 2192-2196/2014 που έκριναν ότι οι περικοπές των αποδοχών όλων των στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ, οι οποίες έγιναν αναδρομικά από την 1η Αυγούστου 2012, σε εφαρμογή του νόμου 4093/2012, είναι αντισυνταγματικές.
    28 Ιουλ: Φιλοξενία σε αεροδρόμιο της ΑΣ του Προέδρου ΣτΕ και παρακολούθηση επίδειξης-άσκησης Α.Σ. και Ειδ. Δυνάμεων. Απονομή του τίτλου επίτιμου μέλους της ΠΟΣ.
    5 Αυγ: Παρέμβαση της ΠΟΣ για τη νέα μείωση του μερίσματος του ΜΤΣ.  Διορθώθηκε η αρχικά εξαγγελθείσα μείωση 20,91%, ανά μήνα για το 3ο τετράμηνο σε 12,30%, όπως πρότεινε η ΠΟΣ
    27 Αυγ: Συνάντηση με τότε ΥΦΕΘΑ Ιωάν. Λαμπρόπουλο (απόφαση  ΣτΕ, νομοθετική ρύθμιση για χρέος ΜΤΣ, ο μη συνυπολογισμός της οικονομικής ενίσχυσης του ΕΚΟΕΜΣ στη σύνταξη, μειώσεις λόγω ηλικιακών κριτηρίων, Επίδομα Παραμεθορίου, Αιμοδοσία αποστράτων, ιατρικές εξετάσεις των άγαμων και ανασφάλιστων τέκνων κλπ).
    18 Σεπ: Τετραμελής αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΠΟΣ συναντήθηκε με το ΔΣ της ΕΑΑΣ.
    13 Οκτ Κατά τη διαδικασία παροχής ψήφου εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση και κατόπιν πρότασης της ΠΟΣ ο βουλευτής Λακωνίας της ΝΔ κ. Αθανάσιος Δαβάκης, πρώην Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, πρότεινε την πλήρη αποκατάσταση των ΒΜ στα επίπεδα του 2012, να υιοθετηθούν από τη Βουλή των Ελλήνων τα παιδιά των δύο ΕΠΟΠ, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους εκτελώντας βολές όλμων 81mm, την 7η Οκτ. 2014. Επίσης να απαλειφθεί ο όρος «ένστολοι» και να χρησιμοποιείται η έκφραση  «εν ενεργεία ή εν αποστρατεία στελέχη των ΕΔ». Λίγο αργότερα από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής Α΄ Πειραιώς του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Θεόδωρος Δρίτσας, συμφώνησε ανεπιφύλακτα με τις προτάσεις του κ. Δαβάκη, λέγοντας: «Να πω ευθύς αμέσως ότι συμφωνούμε και με τις δύο προτάσεις που πριν από λίγο κατέθεσε στο Σώμα ο Βουλευτής και πρώην ΥΦΕΘΑ κ. Δαβάκης, τόσο σε σχέση με την στήριξη των οικογενειών των θυμάτων του τραγικού συμβάντος στη Μαγνησία, όσο και για τον χαρακτηρισμό «ένστολοι»…..».
    15 Οκτ. Απάντηση από ΓΛΚ/ΤΜΗΜΑ Συνταξιοδοτικής Νομ/κής Εργασίας σε σχετικό έγγραφο της ΠΟΣ, για το θέμα του επιδόματος υψηλής ευθύνης Ταξιάρχου.
    25  Νοε: Συνάντηση της ΠΟΣ  με τον Πρόεδρο και το Γενικό Διευθυντή του ΜΤΣ.
    16 Δεκ: Συνεργασία με Γεν. Δντή και Στελέχη του ΓΛΚ, για συντάξεις των αποστράτων.     
    29 Δεκ: Συνάντηση της ΠΟΣ με πρώην ΑΝΥΠΟΙΚ Χρ.Σταϊκούρα, με πρωτοβουλία του Υπουργού, με σκοπό την ενημέρωση του για τα αποτελέσματα από την εφαρμογή στην πράξη των διατάξεων του Ν. 4307/2014, που περιλαμβάνει την αναθεώρηση των συντάξεων αποστράτων.
    20 Ιαν. 2015: Τακτική συνέλευση το Σώμα Μονίμων Αντιπροσώπων (ΣΜΑ) των φορέων της ΠΟΣ (συμμετέχουν οι Πρόεδροι των πρωτοβαθμίων Φορέων της ΠΟΣ).
    3 Φεβ. 2015: Συμμετοχή του Προέδρου της ΠΟΣ, κατόπιν πρότασης του Συντονιστικού, στην επιτροπή σύνταξης σχεδίου νόμου και ΚΥΑ που συγκροτήθηκε από ΥΕΘΑ κ. Π. Καμμένο. Κατάθεση υπομνήματος αποστράτων 19/2/2015. Πέρας επιτροπής 5/3/2015.
Μέλη της ΠΟΣ είναι τα Φυσικά Μέλη των φορέων της. Η ΠΟΣ είναι η δικιά μας Ομοσπονδία. Ιστοσελίδα:  http://www.hellasmil.gr/  Τηλ 6972717990 - *779900 (Πρόεδρος Ταξχος εα Βασ. Νικολόπουλος)
Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Σ Ε Ι Σ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ-ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ   (από Πρόεδρο ΠΟΣ)
            Με διαταγή του ΥΕΘΑ κ. Παν. Καμμένου συγκροτήθηκε στις 3/2/2015 επιτροπή σύνταξης σχεδίου νόμου και ΚΥΑ για αποκατάσταση των μισθών των ε.ε. στελεχών ΕΔ και ΣΑ και των αδικιών επί των στρατιωτικών συντάξεων. Κατόπιν πρότασης του Συντονιστικού των τριών Ενώσεων (ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ-ΕΑΑΑ), στην επιτροπή συμμετείχαν τέσσερεις εκπρόσωποι των Ενώσεων (ως εκπρόσωπος της ΕΑΑΣ ο Ταξχος Βασ. Νικολόπουλος). Το υπόμνημα των αποστράτων εγκεκριμένο από το Συντονιστικό κατατέθηκε στις 19/2/2015. Η επιτροπή ολοκλήρωσε το έργο της στις 5/3/2015.  Ακολουθεί περιληπτική ενημέρωση επί του κατατεθέντος υπομνήματος.                                                                                        
            Οι στρατιωτικές συντάξεις υπέστησαν τις μεγαλύτερες περικοπές, οι οποίες προσεγγίζουν ποσοστά της τάξης του 68%, ειδικότερα μετά την εφαρμογή του Νόμου 4093/12, με τον οποίον υπέστησαν ΠΕΝΤΕ (5) διαφορετικές μειώσεις (η πρώτη με την μείωση των βασικών τους μισθών, η δεύτερη με την μείωση των συντελεστών των μισθολογικών τους κλιμακίων, η τρίτη με την μείωση 5-10-15-20% που ισχύει για όλες τις συντάξεις, τέταρτη με τον συνυπολογισμό στη σύνταξη των μερισμάτων των Μετοχικών Ταμείων και πέμπτη με το συνυπολογισμό της οικονομικής ενίσχυσης των ΕΚΟΕΜ).  Ακόμη και αν εφαρμοσθεί πλήρως η απόφαση του ΣτΕ,  δεν θα υπάρξει ουσιαστική βελτίωση στις συντάξεις των στρατιωτικών συνταξιούχων, γιατί η πληθώρα των νόμων των μειώσεων, μπορεί ακόμη και να προκαλέσει μειώσεις. Κατόπιν αυτού προτάθηκαν τα παρακάτω μέτρα, ΠΛΗΡΩΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΜΕΝΑ, που η εφαρμογή τους θα επιφέρει μερική αποκατάσταση των τεράστιων απωλειών στις συντάξεις:
1.         ΠΛΗΡΗ  ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣτΕ (Ν.4093/2012 και Ν. 4307/2014)
Με τις πέντε (5) αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), ήτοι με τις 2192-6/2014, κρίθηκαν τελεσίδικα ως αντισυνταγματικές οι μειώσεις των αποδοχών των ε.ε. και των συντάξεων των ε.α. στελεχών των ΕΔ & ΣΑ. Στη συνέχεια το Τριμελές Συμβούλιο Συμμόρφωσης «…διαπιστώνει την μη συμμόρφωση του Δημοσίου προς τις αποφάσεις του ΣτΕ ..…Καλεί το Υπουργείο Οικονομικών να συμμορφωθεί προς την εν λόγω απόφαση εντός δύο μηνών…» Ορίζει νέα ημερομηνία συζητήσεως, η οποία πραγματοποιήθηκε και αναμένεται η απόφαση. Η Κυβέρνηση έχει δηλώσει, «… η μη εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ στο σύνολό της είναι ωμή παραβίαση του κράτους – δικαίου..», ενώ ο ΥΕΘΑ έχει δεσμευθεί για πλήρη υλοποίηση της απόφασης. Η ΚΑΘΑΡΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ του Π/Υ, για αναδρομικά 121.000 συνταξιούχων (ΕΔ και ΣΑ), που περιλαμβάνει το υπόλοιπο 50% από τη διόρθωση του μισθολογίου (από 1/8/2012-31/12/2014) και το 100% τριών (3) μηνών του 2015 (Ιαν.-Μαρ.) ανέρχεται σε 125,36 εκατ. ευρώ. Έχει συνταχθεί σχετικό σχέδιο νόμου και η αναγκαία ΚΥΑ και αναμένεται η προώθησή τους για υπογραφές.           
2.         ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΘΕΣΗΣ ΥΨΗΛΗΣ Η ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ (δεν απαιτεί ιδιαίτερη ρύθμιση).
Το επίδομα υψηλής ευθύνης, από 1/1/2010, έχει υποστεί τρείς αλλεπάλληλες μειώσεις (Ν. 3833/2010, Ν. 3845/2012, Ν. 4093/2012), ήτοι από τα αρχικά 205 ευρώ σε 180,6 στη συνέχεια σε 166,97 και τελικά στα 133 ευρώ αντίστοιχα.  Πρόσφατα με την εφαρμογή του Ν. 4307/2014, επήλθε μια μικρή διόρθωση και βρίσκεται 149,49 ευρώ. Στη βάση υπολογισμού της σύνταξης των στρατιωτικών μέχρι και του βαθμού του Συνταγματάρχη, υπολογίζεται το επίδομα των 176 ευρώ, ενώ για τον ανώτερο βαθμό που είναι του Ταξιάρχου (διοικητικού), υπολογίζεται χαμηλότερο επίδομα θέσης ευθύνης ήτοι 149,49 ευρώ, καταστρατηγώντας τις αρχές της αναλογικότητας, της ισότητας και των συνταγματικών διατάξεων. Προτάθηκε να γίνει 205 ευρώ (όσο ήταν αρχικά), εγκρίθηκε από την επιτροπή το ποσό των 190 ευρώ.
3.         ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Έχει επιβληθεί Έκτακτη Εισφορά Αλληλεγγύης στη μικτή σύνταξη πάνω από 1.700 ευρώ, από 6 έως 10% από το πρώτο ευρώ για τους έχοντες ηλικία κάτω των 60 ετών και ότι  μειώνεται από 1/11/2011 η σύνταξη κατά 40% για το ποσό που υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ, για τους συνταξιούχους που δεν έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος (εξαιρούνται όσοι αποστρατεύτηκαν αυτεπάγγελτα και όσοι έχουν τουλάχιστον 35 ετών συντάξιμης υπηρεσίας). Στηριζόμενοι στο Ν.1400/73  «Περί Καταστάσεων Αξιωματικών Ε.Δ», όπου γίνεται σαφής διαχωρισμός μεταξύ «αίτησης αποστρατείας» και «αίτησης παραιτήσεως», ενός στρατιωτικού, προτάθηκε να ισχύσει μόνο για αιτήσεις παραίτησης (όπως ισχύει για όλους τους συνταξιούχους του δημόσιου τομέα) και όχι για αιτήσεις αποστρατείας. Από την κατάργηση των ηλικιακών κριτηρίων, η δαπάνη θα επιβαρύνει ετήσια τον Π/Υ κατά 5,8 εκατ. ευρώ.
4.         ΜΗ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΟΕΜΣ-Ν-Α ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ 
Οι ΕΚΟΕΜ, δεν είναι Επικουρικά ή μετοχικά Ταμεία.  Με την υπ’ αριθ. 384/2012 γνωμοδότηση του ΝΣΚ γίνεται σαφές ότι «οι ΕΚΟΕΜ δεν αποτελούν  φορέα κοινωνικής ασφάλισης». Επίσης η εξαίρεσή του από τον συνυπολογισμό στη σύνταξη δεν επηρεάζει άλλες κοινωνικές ομάδες, καθ’ όσον δεν υπάρχουν παρόμοιοι φορείς στο Δημόσιο τομέα. Ο μη συνυπολογισμός στη σύνταξη θα περιορίσει τη μείωση για όσους αλλάξουν και ενταχθούν σε χαμηλότερη κλίμακα των 5-10-15%.  Εκτιμώμενο ετήσιο κόστος 3,5 εκατ. ευρώ.
5.         ΜΗ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ  
Τα Μετοχικά Ταμεία των Ε.Δ. νομικά δεν είναι  Επικουρικά Ταμεία και οι πόροι τους προερχόμενοι κυρίως από τις εισφορές των εν ενεργεία στελεχών και δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι μερισματούχοι των ΜΤΣ-ΜΤΝ-ΜΤΑ έχουν υποστεί τεράστιες μειώσεις στα μερίσματα που φθάνουν το 58%, αντίθετα, τα επικουρικά ταμεία που δεν ξεπερνούν το 23% (προσφάτως αποφασίστηκε  να μη γίνει η περικοπή 8% που είχε ψηφισθεί. Εκτιμώμενο ετήσιο κόστος 5,3 εκατ. ευρώ.
6.         ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟ ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟ Β.3. ΤΟΥ Ν. 4093/2012 (ΜΕΙΩΣΕΙΣ 5-10-15-20%).
Με την εφαρμογή του Ν. 4307/2014 διαπιστώθηκε στην πράξη ότι επήλθε μερική μικρή επαναφορά που αντιστοιχεί όχι στο 50% της διαφοράς των πληρωτέων ποσών μεταξύ Ιουλίου 2012 και  Νοε. 2014, αλλά σε ποσοστό από 0 - 28% της διαφοράς. Η συντριπτική πλειοψηφία των αποστράτων (91%), έλαβε μηνιαία διόρθωση από μηδέν μέχρι 48 ευρώ καθαρά, ενώ πάνω από 3.500 συνταξιούχοι δεν έλαβαν αναδρομικά. Ακόμη και η πλήρης διόρθωση των βασικών μισθών και επιδομάτων δεν θα παράγει ουσιαστικό αποτέλεσμα στα εν αποστρατεία στελέχη.         Κατά συνέπεια, θα πρέπει να εναρμονισθούν οι διατάξεις της ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ Β.3 του Ν.4093/2012 στις   αρχές   της   ισότητας   και   της αναλογικότητας  και την ουσιαστική εφαρμογή του πνεύματος της αποφάσεως του ΣτΕ, που έκανε λόγο για αποκατάσταση αποδοχών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012.Η ρύθμιση αυτή, επιφέρει καθαρή ετήσια επιβάρυνση  120,12 εκατ. ευρώ (156 εκατ. ευρώ προ φόρων 23%) και προτάθηκε η εφαρμογή της από 1/1/2016.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΤΣ από Πρόεδρο ΜΤΣ, Αντγο ε.α.  Χαρ. Μπουκοβάλα
α. Οικονομική Κατάσταση τον Ιούλιο 2012.
            Το ΜΤΣ αντιμετώπιζε προβλήματα ταμειακής ρευστότητας και βρισκόταν σε αδυναμία να συγκεντρώσει έγκαιρα το απαιτούμενο για την καταβολή του μερίσματος στους δικαιούχους ποσό (158 εκ. €), να αποπληρώσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις από τη μη καταβολή των ΒΟΕΑ και ΒΘ (180 εκ. €), να καταβάλει τα οφειλόμενα δικαιώματα από κρατήσεις στον ΕΚΟΕΜΣ (41 εκ. €), στην ΕΑΑΣ (2,2 εκ €) και στο ΝΙΜΙΤΣ (11 εκ €), να αποπληρώσει το δάνειο που έλαβε από τον ΕΛΟΑΣ (54,5 εκ €) και από ALPHA BANK (10,4 εκ. €). Το σύνολο, συνεπώς, των υποχρεώσεων κατά το έτος 2012, πλην ποσού χορήγησης μερίσματος (158 εκ. €), ανερχόταν σε 299,1 εκ. €. 
β. Παρούσα Οικονομική Κατάσταση
            Το ΜΤΣ προβαίνει στην χορήγηση μερίσματος, αποπληρώνει τις οικονομικές του υποχρεώσεις για την χορήγηση  ΒΟΕΑ και ΒΘ.Το σύνολο των υποχρεώσεων σήμερα, πλην του ποσού χορήγησης μερίσματος, ανέρχεται στο ποσό των 12,8 εκ. €., το οποίο εκτιμάται ότι θα αποπληρωθεί μέχρι το τέλος του επόμενου ημερολογιακού έτους.           
             Το οφειλόμενο ποσό υπέρ ΒΟΕΑ, ΒΘ, ΕΑΑΣ  πληρώθηκε με έκτακτη χρηματοδότηση που χορηγήθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών (179.268.000,00 €). Η οφειλή του ΜΤΣ προς το Υπουργείο Οικονομικών  ύψους 158.692.652,05 € έτυχε νομοθετικής ρύθμισης (Ν.4058/2012, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το Ν. 4284/2014) και θα αποπληρωθεί σε δόσεις, σε βάθος 20ετίας.  
             Θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση δημιουργίας από το Ταμείο Αποθεματικού (20  εκ. € κατ΄ έτος έως το 2016), προκειμένου το ΜΤΣ να το διανείμει το έτος 2017, και από το 2018 και μετά να εφαρμόσει τις διατάξεις του ΑΝ.559/1937 (χορήγηση μερίσματος σύμφωνα με τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους).  Οποιαδήποτε απόφαση σχετικά με την χορήγηση μερίσματος πρέπει να τύχει της σύμφωνης γνώμης της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής.Έχει υπογραφεί Μνημόνιο για μη δημιουργία ληξιπρόθεσμων οφειλών και μη ανάληψη υποχρεώσεων υπέρ τρίτων χωρίς να έχει προβλεφθεί στον Π/Υ. 
             Οι καταθέσεις του ΜΤΣ ανήρχοντο σε 6,5 εκ ευρώ με την 31-12-2011, ενώ σήμερα ανέρχονται σε 76,2 εκ ευρώ.Τα Ίδια Κεφάλαια του Ταμείου έχουν πλέον καταστεί θετικά. Οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Ταμείου έχουν εξοφληθεί και οι λοιπές τρέχουσες υποχρεώσεις του εξοφλούνται πλέον κανονικά.
Επιθεώρηση από ΓΟΕ/ΓΔΟΣΥ/ΥΕΘΑ
            Διενεργήθηκε το 2012 από ΥΠΕΘΑ, Οικονομική Επιθεώρηση, με κυριότερα ευρήματα τη μη τήρηση της κείμενης Νομοθεσίας περί διανομής μερίσματος και επένδυσης του Αποθεματικού Κεφαλαίου.     Διαβιβάστηκε στον Εισαγγελέα του Στρατοδικείου Αθηνών η Έκθεση Επιθεώρησης ΓΟΕ/ΓΔΟΣΥ/ΥΕΘΑ. Λόγω ύψους ποσού που υπερβαίνει αρμοδιότητα του Στρατοδικείου Αθηνών (150 χιλ. €), ο  Φάκελος διαβιβάστηκε στην αρμόδια Εισαγγελία της τακτικής Δικαιοσύνης και στο Εφετείο.
Πρόσθετες Νομοθετικές Ρυθμίσεις – Μέτρα που Προωθήθηκαν και Εφαρμόζονται.   
            Προώθησε νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να ενισχυθεί η ρευστότητα του Ταμείου, όπως απόδοση της Εισφοράς Αλληλεγγύης 1% υπέρ των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ, αύξηση της ασφαλιστικής Εισφοράς των μετόχων και μερισματούχων από 4% σε 5% από 1-2-2011, απόδοση (στο ΜΤΣ) πόρου σε ποσοστό 68% επί ποσοστού 5% επί των επιβαλλομένων σε χρήμα ποινών και επί των ποσών από τη μετατροπή των στερητικών επί της ελευθερίας ποινών, απόδοση (στο ΜΤΣ) μέρους του πόρου σε ποσοστό 5% επί των προστίμων που καταβάλλονται για τις παραβάσεις του ΚΟΚ (αναμένεται η έκδοση ΚΥΑ). Περιορισμό Βοηθήματος Θανάτου από 15 σε 10 μερίσματα και μείωση του καταβαλλόμενου στους δικαιούχους μερίσματος (2011: 25%, 2012: 25%, 2013:9%, 2014: 4,10%).
Λοιπές Ενέργειες ΜΤΣ.
               Για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ΜΤΣ επικαιροποιήθηκαν  και θα υποβληθούν στην Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ Σχέδια Νόμου τα οποία θα αυξήσουν τα έσοδά μας από 12 εκ ευρώ έως 15 εκ ευρώ. Με την ολοκλήρωση της απογραφής των μερισματούχων το ΜΤΣ προέβη σε αναστολή καταβολής μερίσματος στους μη απογραφέντες (831 άτομα) και έχει προχωρήσει στην αναζήτηση, με κάθε νόμιμο μέσο, των ποσών που εισπράχθηκαν χωρίς νόμιμη αιτία από συνδικαιούχους λογαριασμού ή κληρονόμους μερισματούχων.
            Η λειτουργία του Λογιστηρίου διενεργείται λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις των οικονομικών Επιθεωρητών. Για μεγαλύτερη εξασφάλιση ανατέθηκε σε λογιστή Α΄ Τάξης η επίβλεψη του Λογιστηρίου και είναι σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη της πλήρους λογιστικής υποστήριξης του Λογιστηρίου ΜΤΣ. Οι Οικονομικές Καταστάσεις του ΜΤΣ ελέγχονται από Ορκωτό Λογιστή – Ελεγκτή, οι Εκθέσεις του οποίου υποβάλλονται στο ΥΠΕΘΑ για ενημέρωση της Πολιτικής και Στρατιωτικής Ηγεσίας.            
            Διενεργήθηκε διαγωνισμός και αναδείχθηκε ο εξωτερικός Φορέας που θα εκπονήσει Ετήσια Αναλογιστική Μελέτη Βιωσιμότητας του Ταμείου. Αναμένεται εντός Μαρ 2015 η υποβολή της στο Ταμείο και εν συνεχεία θα υποβληθούν στην  ΕΑΑ.
Επίλογος  
            Το ΜΤΣ  ΠΛΕΟΝ καταρτίζει τις οικονομικές του Καταστάσεις όπως προβλέπεται από το ΠΔ 205/1998 και διανέμει μέρισμα σύμφωνα με το οικονομικό αποτέλεσμα και την ταμειακή επάρκεια. Επομένως η τιμή μεριδίου του μερίσματος εξαρτάται αποκλειστικά από το οικονομικό αποτέλεσμα κάθε έτους και τη δυνατότητα ταμειακής κάλυψης.
            Εκτίμηση για το μέρισμα των ετών 2015 και 2016: 
Υφίσταται αισιοδοξία λόγω «νοικοκυροσύνης» των οικονομικών του Ταμείου και της εκτιμώμενης αύξησης του ποσού προς διάθεση για μέρισμα, λόγω αύξησης των εσόδων π.χ. κατά 2 με 2,5 εκ € λόγω αλλαγής μισθών μετόχων και συντάξεων μερισματούχων  από το 2015 ή/και μείωσης των οφειλών π.χ. 11 εκ € από εξόφληση  οφειλομένων σε ΕΚΟΕΜΣ και σε ALPHA BANK από το 2016.
ΤΕΘΑ από Γενικό Διευθυντή, Υπτγο Γεώργιο Σταθιά
     Το ΤΕΘΑ, από τα μέσα του 2011, έχει προβεί σε  μία ριζική ανασυγκρότηση, με σκοπό τον μετασχηματισμό του σε έναν ικανό Φορέα αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας στον χώρο του ΥΠΕΘΑ. Στο πλαίσιο αυτό καθιερώθηκε , με την αμέριστη υποστήριξη της πολιτικής & στρατιωτικής ηγεσίας, η υφιστάμενη Στρατηγική μας, η οποία συμπυκνώνεται στη Αρχή των  " Υπέρ ΤΕΘΑ ανταποδοτικών ωφελημάτων", σε οποιαδήποτε πράξη παραχώρησης χρήσης τυχόν ακινήτου ή εκμίσθωσής του. Με απλά λόγια δηλαδή ότι " Το τζάμπα πέθανε".....
    Στο πλαίσιο της προαναφερθείσας ανασυγκρότησης έχουμε προβεί σε συγκεκριμένες τομές:
Πλήρης - ψηφιακή - καταγραφή των ακινήτων που διαχειρίζεται το ΤΕΘΑ.
Ανάπτυξη στο πλαίσιο αυτό, του "Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος ( ΟΠΣ) , πλήρους Παρακολούθησης-Διαχείρισης της Ακινήτου Περιουσίας του ΤΕΘΑ"
Ολοκληρωμένη Απογραφή (οικονομική), της ακίνητης περιουσίας του ΤΕΘΑ. 
Πλήρης κατοχύρωση των δικαιωμάτων μας στο Εθνικό Κτηματολόγιο
Διεκδίκηση των πάσης φύσεως διαφυγόντων κερδών.
    Βάσει των στοιχείων της Ά φάσης της διενεργηθείσας Απογραφής, η αξία των καθαρής ιδιοκτησίας ΤΕΘΑ ακινήτων του, ανέρχεται στα 32 δις €, περίπου.
    Εφαρμογή σύγχρονων τρόπων/εργαλείων στον τομέα της αξιοποίησης, με στόχο την βελτιστοποίηση της απόδοσης των υπέρ ΤΕΘΑ ανταποδοτικών ωφελημάτων.
Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού του πλαισίου.
ΑΝΣΚ για το ΤΕΘΑ αποτελεί :
    Η συνέχιση του εκσυγχρονισμού του, προκειμένου να μετασχηματισθεί σε έναν εξειδικευμένο Φορέα του ΥΠΕΘΑ στον χώρο της Διαχείρισης των Ακινήτων (REAL ESTATE MANAGEMENT και να αποτελέσει τον βασικό πυλώνα στο υπό συγκρότηση  Ενιαίο Ταμείο Εθνικής Άμυνας ( ΕΤΕΘΑ).
Η συνέχιση της καθιερωθείσας Στρατηγικής, ανεξαρτήτως προσώπων ή καταστάσεων.
Ο 3πλασιασμός των εσόδων του , από τα εν εξελίξει προγράμματα αξιοποίησης ακινήτων του , κατά την επόμενη 5ετία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται - θετικό - για την στρ. Υπηρεσία και τα στελέχη της ( βλέπε ΕΚΟΕΜΣ, κλπ).
ΝΙΜΙΤΣ  Από Γενικό Διευθυντή Υπτγο ε.α. Ιωάννη Αγγελάκα
    Το ΝΙΜΙΤΣ είναι ΝΠΔΔ ανεξάρτητο αυτοδιαχειριζόμενο και αυτοχρηματοδοτούμενο. Διαθέτει 400 κλίνες.
Πέρασε μία οικονομική κρίση (είχε χρέος 150 εκ.) που αποπληρώθηκε.
Είναι οργανισμός παροχής τριτοβάθμιας περίθαλψης. Για να λειτουργήσει απρόσκοπτα και χωρίς ελλείμματα πρέπει να έχει πληρότητα πάνω από 65%.
Οι στρατιωτικοί αποτελούν το 25%.
Δεν επιχορηγείται από το κράτος εν τούτοις όμως επιδοτείται με κάποιο τρόπο.
Το ΕΣΥ διαθέτει 100 ιατρούς.
Το ΥΕΘΑ διαθέτει 50 ιατρούς.
Το στρατιωτικό νοσηλευτικό προσωπικό πληρώνεται από το ΥΕΘΑ.
Λαμβάνει τα έσοδα από μερίσματα/εισφορές ύψους 5 εκ. περίπου το έτος.
Διαθέτει 400 κλίνες. Οι 250 καλύπτονται από αποστράτους και μέλη και οι 150 από άλλους.
ΑΟΟΑ Από Γενικό Διευθυντή  Αντγο Αθανάσιο Κουτρουμπέλη
    Προχωρά η διαδικασία πολεοδόμησης στο Πικέρμι. Αντιμετωπίζονται τα θέματα κτηματολογίου, δασικών εκτάσεων και επαναοριοθέτησης της αρχαιολογικής  ζώνης.
    Έγινε ο διαγωνισμός και επίκειται εντός Μαρτίου η εγκατάσταση εργολάβου για την ανέγερση της μιας πολυκατοικίας 8 διαμερισμάτων, εκ των 3 που προβλέπονται στη Θεσ/νίκη.
    Στη Καστοριά θα γίνει διαγωνισμός στις 28 Απρ για την κατασκευή πολυκατοικίας 10 διαμερισμάτων.
    Στη Κόρινθο θα προκηρυχτεί διαγωνισμός το Σεπτέμβριο για κατασκευή συγκροτήματος 18 κατοικιών.
    Στα Ιωάννινα οι πρώτες 18 κατοικίες από τις 48 που προβλέπεται να κατασκευασθούν, βρίσκονται στη διαδικασία του διαγωνισμού.
    Στη Λάρισα προγραμματίζεται η κατασκευή 24 διαμερισμάτων. Επίσης θα γίνει η αξιοποίηση-ανακατασκευή των παλαιών ΣΟΑ.
    Στην Αλεξανδρούπολη εντός του Μαΐου θα προκηρυχτεί διαγωνισμός για την κατασκευή έργων υποδομής για τον οικισμό 80 οικοπέδων στη Ν. Χιλή.
    Στο Στρατόπεδο Πλέσσα ο ΑΟΟΑ έχει ζητήσει την αγορά από το ΤΕΘΑ τμήματος έκτασης 4.150 τ.μ με σκοπό την κατασκευή 60-65 διαμερισμάτων.
Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη η διαδικασία χορήγησης 50 δάνειων σε μέλη του οργανισμού.
ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ (Διαθεσιμότητα Ιατρών ΕΟΠΠΥ – ΠΕΔΙ)
    Για αποφυγή παραποίησης της αλήθειας  εκ μέρους  των γιατρών, μέσω τηλεφώνου, προτείνουμε :
Στο site  www.odigostoupoliti.eu/simvevlimeni-eopi/ βρίσκουμε τους συμβεβλημένους ιατρούς της περιοχής μας.Κατόπιν στο site www.odigostoupoliti.eu/diathesimotita-episkepseon-giatroi-eopyy-pedi βρίσκουμε τους γιατρούς που δεν έχουν συμπληρώσει τον μήνα τις 200 επισκέψεις.
          Για πληρέστερη ενημέρωση στην Ιστοσελίδα της ΠΟΣ :  http://www.hellasmil.gr/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου