Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

Μεγάλη απάτη στα κινητά με μηνύματα από 4ψήφιο και 5ψήφιο αριθμό



Μεγάλη απάτη στα κινητά με μηνύματα από 4ψήφιο και 5ψήφιο αριθμό
    Την ανάγκη ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού για απάτες , μέσω κινητού τηλεφώνου, έπειτα από καταγγελίες εκατοντάδων θυμάτων αυτών των πρακτικών, επισημαίνει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.
    Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση – προειδοποίηση των καταναλωτών, σε μάστιγα για τους καταναλωτές, έχουν εξελιχθεί   το τελευταίο διάστημα ,τα sms και τα τηλεφωνήματα , από τετραψήφιους και πενταψήφιους αριθμούς, που φθάνουν στα κινητά τους τηλέφωνα , από εταιρείες που δηλώνουν συνήθως ως έδρα , το εξωτερικό (
τη Βουλγαρία και την Κύπρο), με αποτέλεσμα , να διαπιστώνουν έκπληκτοι, φουσκωμένους τους λογαριασμούς των τηλεφώνων τους, πράγμα που τους οδηγεί να τηλεφωνούν ή να επισκέπτονται τα γραφεία της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,  καταγγέλλοντας  το γεγονός , φοβερά ενοχλημένοι και αγανακτισμένοι,  ζητώντας  να ενημερωθούν επί των δικαιωμάτων τους και τρόπο να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό.
    Με αφορμή το μπαράζ καταγγελιών, η  Ένωση προειδοποιεί τους πολίτες ότι:
    - Οι επιτήδειοι δρουν με πολλές διαφορετικές μεθόδους, ανάλογα με το… είδος της κομπίνας και το ποσό που επιδιώκουν να αποσπάσουν από κάθε καταναλωτή. «
Υπάρχουν τετραψήφιοι/ πενταψήφιοι αριθμού που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα. Σε άλλες περιπτώσεις, ο αποστολέας προσπαθεί να δελεάσει το θύμα με δήθεν προσφορές ή διαγωνισμούς για σπίτια και ταξίδια, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να διαβάσει το μήνυμα, αλλά να δώσει, σε επόμενο στάδιο, και τα προσωπικά στοιχεία του. Κατά μέσο όρο, η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φθάνει τα δύο ευρώ»
    - Οι καταναλωτές ,θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ,δεν θα πρέπει να ανοίγουν αυτά τα  sms,ούτε να απαντούν  σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα,  καθώς αν το πράξουν θα «τιμωρηθούν» με υπέρογκες χρεώσεις στο λογαριασμό τους,
    - Οι καταναλωτές , θα πρέπει να ζητούν την επιβολή φραγής στους συγκεκριμένους αριθμούς και να διεκδικούν την επιστροφή των χρημάτων τους από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας
    -Οι καταναλωτές ,θα πρέπει να καταγγέλλουν αυτές, τις μη νόμιμες ενέργειες άμεσα ή στο τηλ.
1520 (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή)  ή στην πλησιέστερη γι αυτούς Πιστοποιημένη ΄Ενωση Καταναλωτών. Για την Περιφέρεια της Κρήτης, μπορούν να τηλεφωνούν στα τηλ. 2821092306,282109266 και 2842020140 (Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης)
   Τέλος,  επειδή το φαινόμενο της εξαπάτησης πολιτών (κυρίως ηλικιωμένων)βρίσκεται σε έξαρση, μέσω τετραψήφιων / πενταψήφιων αριθμών και οργανωμένων τηλεφωνικών κέντρων  καθώς οι εταιρείες «φαντάσματα» έχουν βρει τρόπους να κρύβουν τα ίχνη τους,η Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου