Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017

«Σάουνα» τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.



«Σάουνα» τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Τι λέι τώρα ο ΟΑΣΘ; Μας βγάζει τρελούς για τα κλιματιστικά; Αφού δεν δουλεύουν !
Του Φώτη Κουτσαμπάρη fkoutsamparis@makthes.gr
    Τριτοκοσμικές συνθήκες επικρατούν εντός των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, καθώς μεγάλος αριθμός εξ αυτών στερούνται λειτουργίας κλιματιστικών, την ώρα που η θερμοκρασία ξεπερνά τα φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα. Αυτό καταγγέλλουν εργαζόμενοι και επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά και αναγκάζονται να υπομένουν την ανυπόφορη αυτή κατάσταση. Σημαντικός αριθμός λεωφορείων απουσιάζει από τους δρόμους, με αποτέλεσμα να καθυστερούν τα δρομολόγια και να αυξάνεται ο χρόνος αναμονής στις στάσεις.     Εκτός αυτών συνεχίζονται τα οικονομικά προβλήματα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, με τους εργαζόμενους να συμπληρώνουν σε λίγες ημέρες δύο μήνες απλήρωτοι και χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να κατέλθουν σε νέες κινητοποιήσεις. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ από την άλλη αποκρούει ως ψευδείς τις καταγγελίες των εργαζομένων για την κατάσταση των λεωφορείων και ελπίζει να δοθεί λύση στο ζήτημα των οικονομικών σε συνάντηση που θα έχει την επόμενη εβδομάδα με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.
    Την αδιαφορία των φορέων της πόλης για το κυκλοφοριακό και τη διευκόλυνση μετακίνησης του μισού εκατομμυρίου συμπολιτών μας ημερησίως, την ευθύνη της πολιτείας για την κατάσταση της συγκοινωνίας στην πόλη και στο νομό Θεσσαλονίκης έρχεται και συμπληρώνει η αδιαφορία της διοίκησης του ΟΑΣΘ.  Καθημερινά σημαντικός αριθμός λεωφορείων απουσιάζει από τους δρόμους της πόλης σε αντίθεση με τα οριζόμενα διά νόμου προβλεπόμενα κυκλοφορούντα λεωφορεία που υποχρεούται να κυκλοφορεί καθημερινά ο ΟΑΣΘ. Στα εναπομείναντα κυκλοφορούντα λεωφορεία μεγάλος αριθμός αυτών στερείται λειτουργίας κλιματιστικών -λόγω βλάβης- με αποτέλεσμα πέραν του συνωστισμού που παρατηρείται σε ώρες αιχμής οι συνθήκες εντός των λεωφορείων για επιβάτες και εργαζόμενους να είναι τριτοκοσμικές”, τονίζει σε ανακοίνωσή του το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΘ.
    Το Συνδικάτο περιγράφει ότι οι εργαζόμενοι “είμαστε αυτοί που με την καθημερινή, άμεση επαφή με το επιβατικό κοινό αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα και εισπράττουμε τα αιτήματα των επιβατών. Δεν αγνοούμε όμως και την κατανόηση αλλά και συμπαράσταση του συνόλου του επιβατικού κοινού για την προσπάθεια που καταβάλλουμε στο κοινωνικό μας έργο της μεταφοράς και εξυπηρέτησης των επιβατών.  Παρέχουμε τις υπηρεσίες μας κάτω από αντίξοες κυκλοφοριακές συνθήκες, παραμένουμε μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς την καταβολή των δεδουλευμένων μας -όπως και τώρα πάλι- και προσπαθούμε με φιλότιμο να ανταποκριθούμε στο έργο της μεταφοράς. Κάποια πράγματα όμως έχουν και όρια”. “Άραγε θα ιδρώσει το αυτί κανενός ‘υπεύθυνου’ από τα καταγγελλόμενά μας; Κι εμείς όντας συμπάσχοντες με τους επιβάτες κάνουμε έκκληση προς το επιβατικό κοινό να μη στρέφεται κατά των εργαζομένων, οι οποίοι επί οκτώ και εννέα ώρες ημερησίως αναγκάζονται να εργάζονται υπό αυτές τις συνθήκες. Οι αίτιοι και συνυπαίτιοι είναι άλλοι…”, καταλήγει το Συνδικάτο. Οι εργαζόμενοι έχουν πληρωθεί και τον Απρίλιο και τους οφείλεται ο μισθός του Μαΐου. Εάν δεν υπάρξει δρομολόγηση εξόφλησης των δεδουλευμένων, δεν αποκλείεται εντός της επόμενης εβδομάδας να αποφασίσουν την έναρξη κινητοποιήσεων.
Η απάντηση της διοίκησης
    Ψευδείς χαρακτηρίζει τις αναφορές του Συνδικάτου ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, ο οποίος υποστηρίζει ότι όλα τα λεωφορεία που κινούνται στους δρόμους διαθέτουν κλιματιστικό. “Χθες αναφέρθηκε μόνο μία βλάβη κλιματιστικού σε ένα λεωφορείο και αποσύρθηκε. Η δοκιμή των κλιματιστικών έγινε με χαμηλές θερμοκρασίες και διαπιστώθηκε η αντοχή τους. Τις τελευταίες ημέρες αυξήθηκε η θερμοκρασία και επανακαταγράφουμε τις αντοχές των κλιματιστικών”, απαντά στη “Μ” ο κ. Στεφανίδης. Ο ίδιος εξηγεί ότι κάποιοι οδηγοί επιλέγουν να ανοίγουν παράθυρα και να μη λειτουργούν το κλιματιστικό, καθώς “έχουμε αφήσει στην κρίση του οδηγού να ρυθμίζει αυτό το ζήτημα”. Αναφορικά με το μικρότερο αριθμό λεωφορείων που κυκλοφορούν στην πόλη, σημειώνει ότι “πρέπει να απαντήσει το Συνδικάτο για τους 24 ασθενείς οδηγούς. Πώς να ρυθμίσουμε τα δρομολόγια με τόσους ασθενείς;”.
    Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ θα έχει πιθανότατα την επόμενη Τρίτη συνάντηση στην Αθήνα με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, με τον οποίο θα συζητήσει αφενός την πρόταση του οργανισμού για μείωση του λειτουργικού κόστους, αφετέρου το ζήτημα της ρευστότητας που αντιμετωπίζει. “Δεν μπορεί να εισπράττουμε ΦΠΑ 13% και να αποδίδουμε στο κράτος ΦΠΑ 24%. Αφαιρούνται έσοδα. Σκεφτείτε να έπρεπε να αποδώσουμε μεγαλύτερο ΦΠΑ. Ο υπουργός έδειξε να κατανοεί το πρόβλημα. Θα ζητήσουμε να μας δοθούν έναντι από τα χρήματα που μας οφείλει το κράτος λόγω διαφοράς ΦΠΑ”, προσθέτει ο κ. Στεφανίδης. Οι συνολικές οφειλές του κράτους προς τον ΟΑΣΘ σύμφωνα με τον ίδιο ανήλθαν στα 119 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου