Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2016

Ν.Τραμπ: «Ακυρώνω το πρόγραμμα και ζήτησα από την Boeing να τιμολογήσει ένα αντίστοιχο F-18 Super Hornet»



Ν.Τραμπ: «Ακυρώνω το πρόγραμμα και ζήτησα από την Boeing να τιμολογήσει ένα αντίστοιχο F-18 Super Hornet»
Σοκ στο στρατιωτικό και βιομηχανικό κατεστημένο των ΗΠΑ
newsnea.com/
    Έτοιμος να ακυρώσει την παραγγελία μαχητικών αεροσκαφών F-35 από την Lοcheed Martin είναι ο Ντόναλντ Τραμπ, καθώς μέσω του λογαριασμού του στο Twitter, ζητά μια πιο συμφέρουσα οικονομικά λύση για τις ΗΠΑ.
     «Δεδομένου του τεράστιου κόστους και του κόστους λειτουργίας των F-35 της Locheed Martin, ζήτησα από την Boeing να τιμολογήσει ένα αντίστοιχο F-18 Super Hornet», έγραψε το βράδυ της Πέμπτης ο Ντόναλντ Τραμπ.
    O Tραμπ έχει καταφερθεί εναντίον της παραγγελίας των F-35 και στο παρελθόν, ασκώντας κριτική στο υπέρογκο κόστος – σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς, μπορεί συνολικά να φτάσει και το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια.
    Έχει δηλώσει πως είναι «εκτός ελέγχου» και έχει υπονοήσει πως επί δικής του προεδρίας, θα επιχειρήσει να βρει τρόπους να εξοικονομήσει χρήματα από την συμφωνία αυτή.
    Η κριτική του που ήδη έχει στραφεί τόσο κατά της Lockheed Martin όσο και κατά της Boeing έχει περάσει το μήνυμά του πως επί προεδρίας του ο Λευκός Οίκος θα αναδιανείμει την τράπουλα με τις μεγάλες επιχειρήσεις που «κάνουν δουλειές» με την κυβέρνηση.
    Ο πρόεδρος της Boeing Ντένις Μουίλενμπεργκ επισκέφτηκε την Τετάρτη τον νέο πρόεδρο στο θέρετρο Mar-A-Largo του Τραμπ στη Φλόριντα δηλώνοντας ότι το οικονομικό κόστος των 4 δισεκατομμυρίων του προγράμματος του προεδρικού αεροσκάφους θα επανεξεταστεί: «Η Boeing θα υλοποιήσει το πρόγραμμα με χαμηλότερο κόστος… Θα διασφαλίσουμε ότι θα έχουν τον καλύτερο εξοπλισμό, με οικονομικά διαχειρίσιμο κόστος», δήλωσε και πρόσθεσε: «Διαβεβαίωσα προσωπικά τον εκλεγμένο πρόεδρο εκ μέρους της Boeing».
    Αυτή τη στιγμή η τιμή κάθε ενός από τα μαχητικά τύπου F-35 υπολογίζεται στα 100 εκατ. δολάρια, ενώ η εταιρία δηλώνει πως το ποσό θα πέσει στα 85 εκατ. δολάρια για το καθένα μέσα στα επόμενα 4 ή 5 χρόνια.    Ήδη το Ισραήλ έχει παραλάβει τέτοιου τύπου αεροσκάφη, ενώ ο Καναδάς δήλωσε πως προς το παρόν πιθανόν θα αγοράσει Super Hornets, πριν αποφασίσει για τα F-35.
    Το τελευταίο διάστημα πάντως και στην Ελλάδα υπάρχουν «φωνές» που επιθυμούν να εντάξουν το F-35 στην ΠΑ. Πάντως κάτι τέτοιο έχει αποκλειστεί πλέον και μόνο για λόγους προσωπικούς διαδίδεται η αγορά του αεροσκάφους 5ης γενιάς.
    Οι υπεύθυνοι της Άμυνας θα πρέπει να αναβαθμίσουν πρώτα και τον στόλο των F-16, καθώς μόνο τα αναβαθμισμένα F-16 έχουν την δυνατότητα αποτελεσματικής διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας με τα F-35 στο σύγχρονο πολεμικό τοπίο. Τέτοια αναβάθμιση δεν προβλέπεται για τα F-16 της πολεμικής μας αεροπορίας, στην περίπτωση βέβαια που κάτι τέτοιο λάβει χώρα τότε θα απαιτηθούν τουλάχιστον τρία έτη ολοκλήρωσης της ανάπτυξης και προμήθειας των απαιτουμένων νέων ηλεκτρονικών συσκευών.
    Ο ΥΕΘΑ θα πρέπει να γνωρίζει επίσης ότι η απόκτηση έστω και μιας μοίρας των πολύ ακριβών F-35 (100 εκατ. δολάρια ανά τεμάχιο χωρίς τα οπλικά συστήματα) για την πολεμική μας αεροπορία είναι όνειρο απατηλό, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η χώρα δεν διαθέτει κονδύλια ούτε για την αγορά φτηνών ανταλλακτικών για τις ΕΔ.
    Η χώρα μας θα πρέπει να στραφεί σε άλλες αγορές, καθώς η απόκτηση του F-35 είναι τελείως ανεδαφική και επιχειρησιακά εξωφρενική. Θα μπορούσαμε για παράδειγμα να αντιμετωπίσουμε την τουρκική προκλητικότητα με πολύ φθηνότερα αλλά εξ” ίσου τεχνολογικά προηγμένα ρωσικά μαχητικά κρούσης stealth ή και με κατάλληλα συστήματα ραντάρ που ανιχνεύουν στόχους stealth.
    Το αμερικανικό F-35 προοριζόταν να αποτελέσει τον «διάδοχο» του F-16, ένα stealth μαχητικό πολλαπλών ρόλων, προοριζόμενο για να πλαισιώσει το μαχητικό εναέριας υπεροχής F-22 Raptor, αλλά και για να εξαχθεί σε συμμαχικές χώρες. Ωστόσο, έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο προβληματικά προγράμματα εξοπλισμών στην ιστορία των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων, με την ανάπτυξή του να διαρκεί 15 χρόνια και να χαρακτηρίζεται από σειρά πολλών προβλημάτων.
    Τα πιο πρόσφατα εξ αυτών έχουν να κάνουν με το εκτινασσόμενο κάθισμα, το οποίο δεν καλύπτει τα κριτήρια όσον αφορά στην ασφάλεια του πιλότου (συγκεκριμένα φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά στον τραυματισμό λαιμού), ενώ έχει περιορισμένη δυνατότητα αντίδρασης σε απειλές!
    Η ανάπτυξη του μαχητικού (το οποίο προορίζεται να ενταχθεί και στο οπλοστάσιο των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων) έχει ήδη κοστίσει ένα τρισεκατομμύριο δολάρια – κόστος στο οποίο συμμετείχαν και άλλες χώρες, όπως η Μ. Βρετανία, στην υπηρεσία των ενόπλων δυνάμεων της οποίας ήταν να ενταχθεί το 2012, ωστόσο αυτό έχει αναβληθεί για το 2023.
    Όπως ανέφερε ο Τζάστιν Μπρονκ, στρατιωτικός αναλυτής του RUSI (Royal United Services Institute), πρόκειται για ένα από τα πιο προβληματικά προγράμματα μαχητικών στην ιστορία- και εάν το αεροσκάφος άρχιζε να χρησιμοποιείται στην παρούσα κατάσταση, οι πιλότοι δεν θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν όπως θα έπρεπε, λόγω των πολλών τεχνικών προβλημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου