ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
3.ΚΕΠΚΑ Βροχή οι καταγγελίες και τα παράπονα
Πρώτα στη λίστα των παραπόνων-καταγγελιών
των καταναλωτών προς το Κέντρο Προστασίας
Καταναλωτών φέτος βρίσκονται τα
ελαττωματικά προϊόντα-εγγυήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 21,27% των συνολικών (850) και την πρώτη πεντάδα
συμπληρώνουν: η ρύθμιση χρεών των
υπερχρεωμένων νοικοκυριών (746 ή
18,67%), οι υπηρεσίες κοινωνικού
ενδιαφέροντος (730 ή 18,27%),
οι τουριστικές υπηρεσίες (204 ή 5,11%) και οι πωλήσεις από απόσταση (194
ή 4,75%).
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την κατηγοριοποίηση των σχεδόν 4.000 τηλεφωνημάτων για παράπονα, καταγγελίες, αλλά και ερωτήματα πολιτών στο πρώτο οκτάμηνο φέτος. Συγκεκριμένα, το ΚΕΠΚΑ δέχθηκε συνολικά 3.996 τηλεφωνήματα, από τα οποία 310 ήταν καταγγελίες, 2.634 παράπονα και 1.052 ερωτήματα καταναλωτών.
Μικρότερος καταγράφηκε ο αριθμός των παραπόνων - καταγγελιών αναφορικά με θέματα εκπτώσεων, παραβίασης προσωπικών δεδομένων και ιδιωτικής ζωής, εισπρακτικών εταιρειών, ασφάλειας προϊόντων -που καθένα ξεχωριστά αντιπροσώπευε το 0,45% επί του συνόλου- και σουπερμάρκετ (0,25%). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές, με τη μεσολάβηση του ΚΕΠΚΑ, γλίτωσαν το ποσό των 184.563,67 ευρώ από χρέη που διαγράφηκαν σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις ειρηνοδικείων.
ΠΟΣΑ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Οι καταναλωτές - μέλη του ΚΕΠΚΑ ωφελήθηκαν με τη μεσολάβηση του από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Αύγουστο με το ποσό των 251.055,05 ευρώ. Αναλυτικά από:
- Χρέη που διαγράφηκαν σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά με βάση αποφάσεις ειρηνοδικείων: 184.563,67 ευρώ.
- Αποζημιώσεις από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 21.125,20 ευρώ.
- Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 18.154,60 ευρώ.
- Αντιλογισμούς χρεώσεων από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 6.218,64 ευρώ.
- Αποζημιώσεις από τουριστικές υπηρεσίες: 6.100 ευρώ.
- Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 3.099,20 ευρώ.
- Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 2.689,02 ευρώ.
- Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων από απόσταση: 2.295,96 ευρώ.
- Αποζημιώσεις από υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος: 2.130,00 ευρώ.
- Επιστροφές από πληρωμένα τέλη β’ κατοικίας στη Χαλκιδική: 2.036,80 ευρώ.
- Αποζημιώσεις από δημόσιες υπηρεσίες - ΟΤΑ: 1.501,96 ευρώ.
- Επιστροφές προκαταβολών: 660,00 ευρώ.
- Αποζημιώσεις λόγω κακής εξυπηρέτησης από ελεύθερους επαγγελματίες: 480,00 ευρώ.
Το ΚΕΠΚΑ καλεί τους καταναλωτές να γίνουν μέλη του και να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του, ώστε να μπορούν να απευθύνονται σε αυτό και να δικαιώνονται όχι μόνο όταν έχουν κάποιο πρόβλημα.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την κατηγοριοποίηση των σχεδόν 4.000 τηλεφωνημάτων για παράπονα, καταγγελίες, αλλά και ερωτήματα πολιτών στο πρώτο οκτάμηνο φέτος. Συγκεκριμένα, το ΚΕΠΚΑ δέχθηκε συνολικά 3.996 τηλεφωνήματα, από τα οποία 310 ήταν καταγγελίες, 2.634 παράπονα και 1.052 ερωτήματα καταναλωτών.
Μικρότερος καταγράφηκε ο αριθμός των παραπόνων - καταγγελιών αναφορικά με θέματα εκπτώσεων, παραβίασης προσωπικών δεδομένων και ιδιωτικής ζωής, εισπρακτικών εταιρειών, ασφάλειας προϊόντων -που καθένα ξεχωριστά αντιπροσώπευε το 0,45% επί του συνόλου- και σουπερμάρκετ (0,25%). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές, με τη μεσολάβηση του ΚΕΠΚΑ, γλίτωσαν το ποσό των 184.563,67 ευρώ από χρέη που διαγράφηκαν σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις ειρηνοδικείων.
ΠΟΣΑ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Οι καταναλωτές - μέλη του ΚΕΠΚΑ ωφελήθηκαν με τη μεσολάβηση του από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Αύγουστο με το ποσό των 251.055,05 ευρώ. Αναλυτικά από:
- Χρέη που διαγράφηκαν σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά με βάση αποφάσεις ειρηνοδικείων: 184.563,67 ευρώ.
- Αποζημιώσεις από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 21.125,20 ευρώ.
- Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 18.154,60 ευρώ.
- Αντιλογισμούς χρεώσεων από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 6.218,64 ευρώ.
- Αποζημιώσεις από τουριστικές υπηρεσίες: 6.100 ευρώ.
- Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 3.099,20 ευρώ.
- Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 2.689,02 ευρώ.
- Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων από απόσταση: 2.295,96 ευρώ.
- Αποζημιώσεις από υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος: 2.130,00 ευρώ.
- Επιστροφές από πληρωμένα τέλη β’ κατοικίας στη Χαλκιδική: 2.036,80 ευρώ.
- Αποζημιώσεις από δημόσιες υπηρεσίες - ΟΤΑ: 1.501,96 ευρώ.
- Επιστροφές προκαταβολών: 660,00 ευρώ.
- Αποζημιώσεις λόγω κακής εξυπηρέτησης από ελεύθερους επαγγελματίες: 480,00 ευρώ.
Το ΚΕΠΚΑ καλεί τους καταναλωτές να γίνουν μέλη του και να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του, ώστε να μπορούν να απευθύνονται σε αυτό και να δικαιώνονται όχι μόνο όταν έχουν κάποιο πρόβλημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου