Λονδίνο – Άμστερνταμ με κόστος μετακίνησης μόλις 0,2 ευρώ
https://thessbomb.blogspot.com/
Τι θα λέγατε αν
θα μπορούσατε να ταξιδέψετε οδικώς από το
Λονδίνο στο Άμστερνταμ με κόστος μεταφοράς κάτω από 0,2 ευρώ;
Κάποιοι θα έλεγαν ότι αυτό ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας, όμως αυτό είναι
υπαρκτό δεδομένο που το πέτυχε η ομάδα Prometheus, που είναι η ερευνητική ομάδα του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβειου
Πολυτεχνείου.
Το όχημα που ανταποκρίθηκε σε αυτή την πρόκληση ήταν το «Pyrforos II» που έχει κατασκευαστεί με σασί από αλουμίνιο υψηλής αντοχής χαμηλού βάρους, σώμα από fiberglass και σύστημα πρόωσης ειδικά σχεδιασμένο για τις ανάγκες της Shell Eco-Marathon και προσφέρει άκρως οικονομικές μετακινήσεις με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Πρόκειται για το απόλυτα ηλεκτροκίνητο όχημα κίνησης που τροφοδοτείται από συσσωρευτές με την επωνυμία «Πυρφόρος» της Ερευνητικής Ομάδας «Προμηθέας» του Τομέα Ηλεκτρικής Ισχύος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Αυτό θα διαγωνισθεί στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο οικονομίας καυσίμου (ShellEco Marathon 2019), ο οποίος θα διεξαχθεί τον ερχόμενο Ιούλιο στο Λονδίνο του Ηνωμένου Βασιλείου και τελεί υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«Είμαστε απόλυτα υπεύθυνοι για το σχεδιασμό, τη δοκιμή και την κατασκευή προηγμένων ηλεκτροκίνητων οχημάτων υψηλής απόδοσης», αναφέρουν οι φοιτητές του ΕΜΠ, τονίζοντας ότι το τελικό προϊόν είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και προγραμματισμού.
Το «Pyrforos II» είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Χρησιμοποιεί τριφασικό σύγχρονο κινητήρα με μόνιμους μαγνήτες, που ελέγχεται μικροηλεκτρονικά. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από υποψήφιους διδάκτορες και φοιτητές του ΕΜΠ. Έχουν γίνει άπειρες δοκιμές από τους Έλληνες κατασκευαστές, οι οποίοι συνέλεξαν δεδομένα τόσο από δοκιμαστικές διαδρομές όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα, βελτιώνοντας ή επιλύοντας κάθε πρόβλημα που παρουσιάζονταν κάθε φορά.
Βασικός χορηγός του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) είναι ο Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ).
Το όχημα που ανταποκρίθηκε σε αυτή την πρόκληση ήταν το «Pyrforos II» που έχει κατασκευαστεί με σασί από αλουμίνιο υψηλής αντοχής χαμηλού βάρους, σώμα από fiberglass και σύστημα πρόωσης ειδικά σχεδιασμένο για τις ανάγκες της Shell Eco-Marathon και προσφέρει άκρως οικονομικές μετακινήσεις με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Πρόκειται για το απόλυτα ηλεκτροκίνητο όχημα κίνησης που τροφοδοτείται από συσσωρευτές με την επωνυμία «Πυρφόρος» της Ερευνητικής Ομάδας «Προμηθέας» του Τομέα Ηλεκτρικής Ισχύος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Αυτό θα διαγωνισθεί στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο οικονομίας καυσίμου (ShellEco Marathon 2019), ο οποίος θα διεξαχθεί τον ερχόμενο Ιούλιο στο Λονδίνο του Ηνωμένου Βασιλείου και τελεί υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«Είμαστε απόλυτα υπεύθυνοι για το σχεδιασμό, τη δοκιμή και την κατασκευή προηγμένων ηλεκτροκίνητων οχημάτων υψηλής απόδοσης», αναφέρουν οι φοιτητές του ΕΜΠ, τονίζοντας ότι το τελικό προϊόν είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και προγραμματισμού.
Το «Pyrforos II» είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Χρησιμοποιεί τριφασικό σύγχρονο κινητήρα με μόνιμους μαγνήτες, που ελέγχεται μικροηλεκτρονικά. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από υποψήφιους διδάκτορες και φοιτητές του ΕΜΠ. Έχουν γίνει άπειρες δοκιμές από τους Έλληνες κατασκευαστές, οι οποίοι συνέλεξαν δεδομένα τόσο από δοκιμαστικές διαδρομές όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα, βελτιώνοντας ή επιλύοντας κάθε πρόβλημα που παρουσιάζονταν κάθε φορά.
Βασικός χορηγός του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) είναι ο Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ).
«Στηρίζουμε
την προσπάθεια του ΕΜΠ και του ηλεκτροκίνητου οχήματος. Αυτός ο τομέας είναι
που έχει μέλλον παγκοσμίως. Στην Ελλάδα
και στον κόσμο γενικότερα θα πρέπει να μεγαλώσει το ποσοστό της ενέργειας που
προέρχεται από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΣΠΕΦ, Στέλιος Λουμάκης ο οποίος βλέπει μετά το 2025 να αναπτύσσεται στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση.
«Έχουμε μπροστά
μας μια επταετία για να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Σε περίπτωση
που διαδοθεί και οι οδηγοί αποκτήσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, τότε σίγουρα θα
αναπτυχθούν και τα σημεία φόρτισης. Όμως όλα θα γίνουν παράλληλα. Σήμερα τα νούμερα
που δίνονται από τις εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα είναι
πλασματικά, καθώς η αυτονομία εξαρτάται από πολλές συνθήκες και από τον τρόπο
με τον οποίο οδηγούμε. Θα πρέπει να βελτιωθούν περισσότερο οι μπαταρίες για να
μπορεί ο εκάστοτε οδηγός να έχει μεγαλύτερη αυτονομία σε οποιεσδήποτε συνθήκες.
Όλα εξαρτώνται από την μπαταρία. Αυτή άλλωστε είναι και ένας από τους
σημαντικότερους λόγους που ανεβαίνει το κόστος ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος», κατέληξε ο κ. Λουμάκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου