Αυτό το σύστημα θα αντικαταστήσει τις υπογραφές μας
Ένα άλλο ψηφιακό κράτος είναι εφικτό.
Το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Ανταλλαγής
Εγγράφων μεταξύ των 21.000 φορέων του Δημοσίου επιχειρεί να αλλάξει τη χάρτινη υπογραφή με έναν
ψηφιακό κωδικό.
Θα εγκατασταθεί σε υποδομή εθνικού cloud και προβλέπει την παροχή 150.000 απομακρυσμένων ψηφιακών
υπογραφών με στόχο την σταδιακή κάλυψη του συνόλου των δικαιούχων υπογραφών
μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων.
Η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού έχει
τελειώσει με τις τεχνικές προδιαγραφές του διαγωνισμού και προχωράει εντός των
ημερών στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Στο έργο έχουν λάβει μέρος μεταξύ
άλλων ο ΟΤΕ και η Unisystems. Εκτιμάται πως άμεσα θα υπάρχει
ανάδοχος στον διαγωνισμό του υπουργείου
Ψηφιακής Πολιτικής και εντός ενός έτους από την υπογραφή της σύμβασης θα
έχουμε την υλοποίηση του έργου.
«Το έργο ήδη υλοποιείται στο υπ. Ψηφιακής πολιτικής
με μεγάλη επιτυχία» δήλωσε
στο news247 88,6 ο γενικός γραμματέας ψηφιακής πολιτικής, Στέλιος Ράπτης. Το κόστος ανήλθε σε 59,5 χιλιάδες ευρώ και η ετήσια εξοικονόμηση ανέρχεται σε 700 χιλ. ευρώ για το υπουργείο ψηφιακής Πολιτικής. Η
ετήσια εξοικονόμηση από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του Κεντρικού Συστήματος
για το σύνολο των δημοσίων φορέων εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 380 εκ. ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου είναι 22,5 εκ ευρώ και θα καλυφθεί από το Εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Το Σύστημα Διακίνησης Ηλεκτρονικών Εγγράφων» είναι
το θεμέλιο για σύγχρονο ψηφιακό δημόσιο, δήλωσε ο Στ. Ράλλης.
Στόχος είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της δημόσιας διοίκησης.
Μέχρι σήμερα για να
ληφθεί μια απόφαση σε ένα Υπουργείο, τυπωνόταν το σχετικό έγγραφο σε 3
αντίτυπα, τα οποία διακινούνταν μεταξύ των αρμοδίων για τη συλλογή υπογραφών.
Από τον κατώτερο υπάλληλο ως τον προϊστάμενό του και από τον Γενικό Γραμματέα
ως τον Υπουργό.
Τώρα, με την υλοποίηση
του έργου κάθε υπάλληλος ή αξιωματούχος θα έχει πρόσβαση σε ένα ενιαίο -ανά
φορέα του δημοσίου- σύστημα,
και με τον προσωπικό του κωδικό θα μπορεί να εισέρχεται σε αυτό και να ελέγχει
ποια έγγραφα εκκρεμούν προς υπογραφή από τον ίδιο. Στη συνέχεια, ο αρμόδιος
υπάλληλος ή αξιωματούχος θα ανοίγει το κάθε έγγραφο, θα το διαβάζει και θα το
υπογράφει ψηφιακά. Από όπου κι αν βρίσκεται, από Ελλάδα ή εξωτερικό, από το
γραφείο του ή από το κινητό του τηλέφωνο.
Για να υπάρξει «διπλή»
ταυτοποίηση του προσώπου που υπογράφει, θα αποστέλλεται κωδικός -με
προσωπικό μήνυμα σε κινητό τηλέφωνο που έχει δηλωθεί από τον αρμόδιο- που θα καταχωρείται στο σύστημα για την
πιστοποίηση του προσώπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου