Οι Κινέζοι αφήνουν πλέον πίσω τους Ρώσους στην αεροπορική τεχνολογία
Το έστειλε ο Γιώργος Επιτήδειος
Σχολιάζει ο Γιώργος Αναγνωστόπουλος
Όλα τα ραντάρ
αλλά και τα κομπιούτερ (και κατ’ επέκταση όλα τα ηλεκτρονικά) βασίζονται στους «chipset» και στους «processors» (επεξεργαστές) που ανήκουν στην
κατηγορία των «semiconductors» (ημιαγωγοί). Ο μεγάλος αντίπαλος
των αμερικανικής κατασκευής processors
είναι ο κινεζικός της εξαιρετικής Huawei με το όνομα Kirin.
Βεβαίως στην μάχη συμμετέχουν και οι Κορεάτες και οι Γιαπωνέζοι, οι Ταϊβανοί, οι Ευρωπαίοι και οι φοβεροί και τρομεροί Σιγκαπουριανοί. Άπαντες συμμετέχουν στη λίστα του παγκόσμιου «TOP 20» των κατασκευαστών semiconductors.
Το γεγονός όμως ότι ο Kirin συγκαταλέγεται σε ένα από τους καλύτερους του κόσμου, που κοντράρει «στα ίσια» τους αμερικανικούς και είναι ανώτερος από τους κορεατικούς και τους γιαπωνέζικους, λέει πολλά για την τεχνολογική ανάπτυξη της Κίνας στα ηλεκτρονικά.
Βεβαίως στην μάχη συμμετέχουν και οι Κορεάτες και οι Γιαπωνέζοι, οι Ταϊβανοί, οι Ευρωπαίοι και οι φοβεροί και τρομεροί Σιγκαπουριανοί. Άπαντες συμμετέχουν στη λίστα του παγκόσμιου «TOP 20» των κατασκευαστών semiconductors.
Το γεγονός όμως ότι ο Kirin συγκαταλέγεται σε ένα από τους καλύτερους του κόσμου, που κοντράρει «στα ίσια» τους αμερικανικούς και είναι ανώτερος από τους κορεατικούς και τους γιαπωνέζικους, λέει πολλά για την τεχνολογική ανάπτυξη της Κίνας στα ηλεκτρονικά.
Αυτό εξηγεί και
το πως οι Κινέζοι έχουν μπορέσει να κατασκευάσουν ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA, κάτι το οποίο δεν έχουν καταφέρει οι Ρώσοι που λάμπουν δια
της απουσίας τους στον τόσο κρίσιμο τεχνολογικό τομέα κατασκευής «semiconductors».
Το ότι η Κίνα έχει επενδύσει μαζικά στη δημιουργία δικής της αεροπορικής τεχνολογίας και κατάφερε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να παρουσιάσει ένα αεροπλάνο μειωμένης ανιχνεύσεως, «stealth» και πολλαπλών ρόλων (multirole) όπως το J-20, το οποίο αντιμετωπίζουν με προβληματισμό και τον προσήκοντα σεβασμό οι Αμερικανοί, λέει πολλά.
Το γεγονός ότι οι Αμερικανοί δεν δείχνουν να ασχολούνται και πολύ με το πολυδιαφημισμένο Su-57, λέει ακόμη περισσότερα. Ίσως να μην το θεωρούν ακόμα ώριμο τεχνολογικά, ενώ και οι δυνατότητες stealth που διαφημίζονται μάλλον πιστεύουν ότι απέχουν από την πραγματικότητα.
Το ότι η Κίνα έχει επενδύσει μαζικά στη δημιουργία δικής της αεροπορικής τεχνολογίας και κατάφερε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να παρουσιάσει ένα αεροπλάνο μειωμένης ανιχνεύσεως, «stealth» και πολλαπλών ρόλων (multirole) όπως το J-20, το οποίο αντιμετωπίζουν με προβληματισμό και τον προσήκοντα σεβασμό οι Αμερικανοί, λέει πολλά.
Το γεγονός ότι οι Αμερικανοί δεν δείχνουν να ασχολούνται και πολύ με το πολυδιαφημισμένο Su-57, λέει ακόμη περισσότερα. Ίσως να μην το θεωρούν ακόμα ώριμο τεχνολογικά, ενώ και οι δυνατότητες stealth που διαφημίζονται μάλλον πιστεύουν ότι απέχουν από την πραγματικότητα.
Όσον αφορά στις
ικανότητες διενέργειας ακροβατικών ελιγμών στο σύγχρονο πεδίο της μάχης, από
ένα σημείο και πέρα, οι φορείς τέτοιας εμμονής θα πρέπει να απευθυνθούν στο
τοπικό… τσίρκο για να αντιμετωπίσουν την προσήλωση σε αυτή την παράμετρο.
Μπορεί να είναι εντυπωσιακή… στο μάτι, είναι όμως βγαλμένη από μια άλλη εποχή
αεροπορικών επιχειρήσεων.
Οι δυνατότητες αερομαχίας είναι μία μόνο από τις παραμέτρους που χρειάζεται μια σύγχρονη αεροπορική δύναμη οπότε ας συνεχίσουμε να θαυμάζουμε τα ακροβατικά, χωρίς όμως να γινόμαστε δούλοι τους. Όποιος επιμένει να διαφημίζει δίκην τσίρκου ένα αεροσκάφος, μάλλον προσπαθεί λοιπόν να καλύψει την αδυναμία του στους άλλους τομείς, έχοντας ως όπλο του την εντυπωσιακή εικόνα, όχι την ουσία.
Το γεγονός ότι η Κίνα παρόλη την ύπαρξη του J-20 αγοράζει Su-35, πρέπει να ερμηνευτεί ως παραδοχή ότι δεν θεωρούν το J-20 ώριμο αρκετά, ώστε να αντιμετωπίσει και να καλύψει τις αμυντικές τους ανάγκες. Είναι όμως θέμα χρόνου η παρουσίαση του διαδόχου του J-20 που θα κοιτάει στα μάτια τα αεροπλάνα της παγκόσμιας κοινότητας.
Οι δυνατότητες αερομαχίας είναι μία μόνο από τις παραμέτρους που χρειάζεται μια σύγχρονη αεροπορική δύναμη οπότε ας συνεχίσουμε να θαυμάζουμε τα ακροβατικά, χωρίς όμως να γινόμαστε δούλοι τους. Όποιος επιμένει να διαφημίζει δίκην τσίρκου ένα αεροσκάφος, μάλλον προσπαθεί λοιπόν να καλύψει την αδυναμία του στους άλλους τομείς, έχοντας ως όπλο του την εντυπωσιακή εικόνα, όχι την ουσία.
Το γεγονός ότι η Κίνα παρόλη την ύπαρξη του J-20 αγοράζει Su-35, πρέπει να ερμηνευτεί ως παραδοχή ότι δεν θεωρούν το J-20 ώριμο αρκετά, ώστε να αντιμετωπίσει και να καλύψει τις αμυντικές τους ανάγκες. Είναι όμως θέμα χρόνου η παρουσίαση του διαδόχου του J-20 που θα κοιτάει στα μάτια τα αεροπλάνα της παγκόσμιας κοινότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου