Τετάρτη 11 Μαΐου 2016

ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ 90. Ο λύκος και το αρνί.



ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ
 ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ 90. Ο λύκος και το αρνί. 
       Μια φορά και ένα καιρό, ο λύκος είδε ένα αρνάκι που έπινε απο ένα ποτάμι, και ήθελε να το σπαράξει και να το φάει. Τότε είπε:
    "Κατηγορείσαι οτι θολώνεις το νερό του ποταμού και δέν αφήνεις εμένα να πιώ! Γι' αυτό η τιμωρία σου θα είναι να σε φάω!"
    "Μα πώς είναι δυνατόν, αγαπητέ μου λύκε", απάντησε το αρνάκι, "να θολώνω ολόκληρο ποταμό μόνο που ακουμπάω τα χείλη μου; Άλλωστε το ρεύμα του ποταμού έρχεται προς τη δική μου μεριά, όχι προς τη δικήσου για να σου φέρει, άν υποθέσουμε, κάποια βρωμιά απο εμένα!".
    "Ά, ναί; Ωστόσο και πάλι σε καταδικάζω εις θάνατον για συκοφαντική δυσφήμιση, γιατί κορόϊδεψες τον πατέρα μου!"
    "Εγώ, να κοροϊδέψω τον πατέρα σου, που ούτε κάν τον ξέρω; Πότε έγινε τέτοιο πράγμα;"
     "Πέρσι τέτοια εποχή"
     "Μα πέρσι εγώ ούτε είχα γεννηθεί! Φέτος γεννήθηκα!".
    Λέει τότε ο λύκος:
    "Βλέπω το έχεις εύκολο να βρίσκεις ωραίες δικαιολογίες· αλλα με τις δικαιολογίες σου άν νόμισες οτι δέν θα σε φάω, είσαι πολύ γελασμένο!"
    Και έφαγε το αρνάκι!.
Απόδοση από το πρωτότυπο Ανδρέας Μελεζιάδης
***************************************************************
Λύκος καὶ ἀρήν
    Λύκος θεασάμενος ἄρνα ἀπό τινος ποταμοῦ πίνοντα, τοῦτον ἐβουλήθη μετά τινος εὐλόγου αἰτίας καταθοινήσασθαι.
    Διόπερ στὰς ἀνωτέρω ᾐτιᾶτο αὐτὸν ὡς θολοῦντα τὸ ὕδωρ καὶ πιεῖν αὐτὸν μὴ ἐῶντα.
    Τοῦ δὲ λέγοντος ὡς ἄκροις τοῖς χείλεσι πίνει καὶ ἄλλως οὐ δυνατὸν κατωτέρω ἑστῶτα ἐπάνω ταράσσειν τὸ ὕδωρ, ὁ λύκος ἀποτυχὼν ταύτης τῆς αἰτίας ἔφη·
    «Ἀλλὰ πέρυσι τὸν πατέρα μου ἐλοιδόρησας
    Εἰπόντος δὲ ἐκείνου μηδὲ τότε γεγενῆσθαι, ὁ λύκος ἔφη πρὸς αὐτόν·
    «Ἐὰν σὺ ἀπολογιῶν εὐπορῇς, ἐγώ σε οὐχ ἧττον κατέδομαι
Ο ΜΥΘΟΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΟΤΙ…
 Ὁ λόγος δηλοῖ ὅτι οἷα ἡ πρόθεσίς ἐστιν ἀδικεῖν, παρ᾿ αὐτοῖς οὐδὲ δικαία ἀπολογία ἰσχύει..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου