ΜΑΖΕΜΕΝΑ ΑΠΟ ΔΩ ΚΙ ΑΠΟ ΚΕΙ
5.Ιστορίες τρέλας στο ΕΚΑΒ: Την χτύπησε το παπούτσι της και κάλεσε
ασθενοφόρο
Μια και έγινε
στην Αττική, το ασθενοφόρο έπρεπε να την μεταφέρει στο ‘’Δαφνί’’ για τα
περαιτέρω.
Εάν ήταν στη Θεσσαλονίκη, με τις ιατρικές μου
γνώσεις ( !!!!! ) θα σύστηνα ανεπιφύλακτα το ‘’Λεμπέτ’’ ( ή ‘’Λεμπέτι’’
).
http://www.iefimerida.gr/
Η σειρήνα του ασθενοφόρου μπορεί να «παγώνει» το αίμα αρκετών, καθώς είναι ο ήχος που παραπέμπει σε ένα
επείγον περιστατικό, αλλά κάποιες φορές το ΕΚΑΒ καλείται και
για τους πιο ανόητους λόγους.
Το Εθνικό Κέντρο Αμεσης Βοήθειας δέχεται καθημερινά πάνω από 5.000 κλήσεις από κατοίκους της Αττικής, δηλαδή σχεδόν 2 εκατομμύρια το χρόνο. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που κάθε άλλο παρά επείγουσες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Οπως η περίπτωση γυναίκας, που κάλεσε το ΕΚΑΒ για διακομιδή σε νοσοκομείο λόγω αιμορραγίας στο πόδι.
Οταν όμως έφτασε εκεί το ασθενοφόρο, το πλήρωμα διαπίστωσε ότι επρόκειτο για τραυματισμό από παπούτσι που την είχε «χτυπήσει», όπως παραδέχθηκε και η ίδια. Το πλήρωμα προσπάθησε να την πείσει ότι δεν είναι σοβαρό το «ατύχημά» της και σε καμία περίπτωση δεν χρήζει διακομιδής στα επείγοντα. Η ίδια είχε διαφορετική γνώμη και χρειάστηκε η παρέμβαση της αστυνομίας για να αποφευχθεί η διακομιδή.
Αν και αυτή ήταν μία ακραία περίπτωση, τα στοιχεία του ΕΚΑΒ δείχνουν ότι το 40% των περιστατικών για τα οποία γίνεται κλήση είναι πραγματικά επείγοντα, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό δεν χρήζει ιατρικής υποστήριξης. Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις ασθενών που εσκεμμένα καλούν ασθενοφόρο πιστεύοντας ότι έτσι θα πάνε πιο γρήγορα στο νοσοκομείο, ή ότι εκεί θα τους εξετάσουν πιο γρήγορα χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν στην ουρά. Ή απλά θέλουν να αποφύγουν το ταξί.
Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχουν αρνηθεί τη διακομιδή, όταν ανακαλύπτουν ότι δεν θα πάνε στο νοσοκομείο της προτίμησής τους. Πάντως υπάρχουν και οι ασθενείς που απλά κάνουν λάθος εκτίμηση της κατάστασής τους, έχουν πανικοβληθεί, φοβούνται και έχουν ανάγκη από ένα ασφαλές περιβάλλον.
Το Εθνικό Κέντρο Αμεσης Βοήθειας δέχεται καθημερινά πάνω από 5.000 κλήσεις από κατοίκους της Αττικής, δηλαδή σχεδόν 2 εκατομμύρια το χρόνο. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που κάθε άλλο παρά επείγουσες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Οπως η περίπτωση γυναίκας, που κάλεσε το ΕΚΑΒ για διακομιδή σε νοσοκομείο λόγω αιμορραγίας στο πόδι.
Οταν όμως έφτασε εκεί το ασθενοφόρο, το πλήρωμα διαπίστωσε ότι επρόκειτο για τραυματισμό από παπούτσι που την είχε «χτυπήσει», όπως παραδέχθηκε και η ίδια. Το πλήρωμα προσπάθησε να την πείσει ότι δεν είναι σοβαρό το «ατύχημά» της και σε καμία περίπτωση δεν χρήζει διακομιδής στα επείγοντα. Η ίδια είχε διαφορετική γνώμη και χρειάστηκε η παρέμβαση της αστυνομίας για να αποφευχθεί η διακομιδή.
Αν και αυτή ήταν μία ακραία περίπτωση, τα στοιχεία του ΕΚΑΒ δείχνουν ότι το 40% των περιστατικών για τα οποία γίνεται κλήση είναι πραγματικά επείγοντα, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό δεν χρήζει ιατρικής υποστήριξης. Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις ασθενών που εσκεμμένα καλούν ασθενοφόρο πιστεύοντας ότι έτσι θα πάνε πιο γρήγορα στο νοσοκομείο, ή ότι εκεί θα τους εξετάσουν πιο γρήγορα χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν στην ουρά. Ή απλά θέλουν να αποφύγουν το ταξί.
Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχουν αρνηθεί τη διακομιδή, όταν ανακαλύπτουν ότι δεν θα πάνε στο νοσοκομείο της προτίμησής τους. Πάντως υπάρχουν και οι ασθενείς που απλά κάνουν λάθος εκτίμηση της κατάστασής τους, έχουν πανικοβληθεί, φοβούνται και έχουν ανάγκη από ένα ασφαλές περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου