ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
7.Έβαλαν την Παιδεία μαζί με τα μαρούλια με τροπολογία 149 σελίδων.
Τι αλλάζει στις εξετάσεις της Α'
Λυκείου και στα ΑΕΙ
Άνω κάτω κάνει σχολεία και πανεπιστήμια μια τροπολογία 149 σελίδων με αντικείμενο
θέματα του υπουργείου Παιδείας που κατέθεσε χθες η κυβέρνηση σε νομοσχέδιο για τις... λαϊκές αγορές.
Σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, η
τροπολογία αφορά 15 εκπαιδευτικούς τομείς ενώ το υπουργείο ετοιμάζει μεταξύ
άλλων αλλαγές που αφορούν τον καθορισμό του σχολικού και διδακτικού έτους, την
περίοδο διδασκαλίας των μαθητών και τις αργίες και διακοπές.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) εισηγήθηκε τα
παρακάτω, σχετικά με τον καθορισμό του σχολικού και διδακτικού έτους και τις
περιόδους διδασκαλίας μαθημάτων, αργιών, και διακοπών:
* Το
σχολικό και το διδακτικό έτος να αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου
*Τα
μαθήματα να αρχίζουν στις 6 Σεπτεμβρίου
*Στις 7
Ιανουαρίου, ημέρα εορτής του Αγίου Ιωάννη, να γίνεται μάθημα
*Η 30η
Ιανουαρίου να χαρακτηριστεί ημέρα εορτής, κατά την οποία γίνεται εκκλησιασμός
και δραστηριότητες σχετικά με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα.
*Τα
μαθήματα στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό να λήγουν στις 15 Ιουνίου και στο
Γυμνάσιο και το Λύκειο στις 31 Μαΐου.
*Το
σχολικό έτος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να λήγει στις 30
Ιουνίου. Το τελευταίο 10ημερο του Ιουνίου να αξιοποιείται για επιμορφωτικά
σεμινάρια.
Άδειες
μετά τις 10 Ιουλίου
Παράλληλα, το νέο "χρονοδιάγραμμα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού
στην εκπαίδευση", περιλαμβάνει τα παρακάτω:
*Όλες οι
υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης θα γίνονται στο εξής Μάιο και Ιούνιο. Στη συνέχεια θα γίνονται οι
περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών. Από την 1η μέχρι τις 10 Ιουλίου που
ξεκινούν οι άδειες θα γίνονται οι τοποθετήσεις. Την ίδια περίοδο θα γίνονται οι
κατανομές των ωρών ανά εκπαιδευτικό προτού δηλαδή δοθούν οι άδειες.
*Οι άδειες
των εκπαιδευτικών ουσιαστικά θα ξεκινούν μετά τις 10 Ιουλίου, εφόσον θα έχουν ολοκληρωθεί
οι υπηρεσιακές μεταβολές.
Μεταξύ άλλων, κυρίαρχη θέση στις αλλαγές
έχει η λεγόμενη βδομάδα "σχολικής
ανάπαυλας", δηλαδή η
καθιέρωση της εβδομάδας της Καθαρής Δευτέρας ως εβδομάδας διακοπών.
Και αυτό προωθείται για να τονωθεί ο τουρισμός στην περιφέρεια.
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε
την επίμαχη τροπολογία βάσει της οποίας θα αναγνωρίζονται ως
επαγγελματικά ισοδύναμα
τα πτυχία των κολεγίων του εξωτερικού 3ετους διάρκειας
καθώς και από κολέγια παρόχους υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης
και κατάρτισης.
Πως
θα γίνουν οι εξετάσεις στην Α' Λυκείου
Όπως αναφέρει το Έθνος, η διαδικασία που θα
ακολουθηθεί μέχρι τη στιγμή που θα φτάσουν τα θέματα των εξετάσεων στα χέρια
των μαθητών είναι αρκετά πολύπλοκη
και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να ακολουθήσουν πιστά τις οδηγίες που θα στείλει
στα σχολεία το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μέσω του υπουργείου Παιδείας.
Αρχικά οι διευθυντές των 1.300 γενικών λυκείων της χώρας σε συνεργασία με
τους καθηγητές που διδάσκουν στην Α' λυκείου θα καταρτίσουν το πρόγραμμα
εξετάσεων του κάθε σχολείου για όλα τα μαθήματα και στη συνέχεια θα το στείλουν
στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου.
Όταν θα σημάνει η έναρξη των εξετάσεων για
κάθε σχολείο και κάθε μάθημα ξεχωριστά θα
γίνεται καθημερινά ηλεκτρονική κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων και
στη συνέχεια ο αρμόδιος καθηγητής του μαθήματος θα συμπληρώνει τα θέματα των
εξετάσεων με αυτά που έχει επιλέξει ο ίδιος και θα τα δίνει στους μαθητές του.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, μία
ώρα πριν από την έναρξη των εξετάσεων σε καθημερινή βάση θα ανοίγει το Κεντρικό Σύστημα της Τράπεζας θεμάτων,
και οι αρμόδιοι καθηγητές από κάθε σχολείο θα εισέρχονται στο σύστημα με έναν
κωδικό που θα έχουν πατώντας ένα κουμπί και θα γίνεται η ηλεκτρονική κλήρωση. Αμέσως θα εμφανίζονται τα θέματα που έχουν κληρωθεί
για κάθε μάθημα και κάθε σχολείο ξεχωριστά.
Η Τράπεζα
των Θεμάτων για κάθε μάθημα θα περιλαμβάνει περισσότερα από 300 θέματα τα οποία θα
δημοσιοποιηθούν όλα μια εβδομάδα πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Τα
θέματα θα ανέβουν τόσο στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ αλλά και στη Διεύθυνση Εκδόσεων
του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ)-Διόφαντος. Το
πρόγραμμα των εξετάσεων θα καταρτιστεί από το κάθε σχολείο ξεχωριστά και θα
σταλεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου προκειμένου να συμπεριληφθεί στο Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης της Τράπεζας Θεμάτων.
Οι εξετάσεις αναμένονται να ξεκινήσουν στα τέλη Μαΐου και θα διαρκέσουν δέκα
μέρες περίπου.
Οι καθηγητές θα έχουν περίπου μια εβδομάδα
στη διάθεσή τους από τη στιγμή που θα δημοσιοποιηθούν όλα τα ερωτήματα που θα
συμπεριληφθούν στη Τράπεζα Θεμάτων, προκειμένου να μπορέσουν να επιλέξουν το
50% των θεμάτων που θα βάλουν οι ίδιοι ώστε να μη συμπέσουν με αυτά που
θα κληρωθούν.
Επί της ουσίας δηλαδή οι μαθητές κάθε
σχολείου θα εξετάζονται σε διαφορετικά θέματα ανάλογα με την κλήρωση και τις
επιλογές του καθηγητή κάθε μαθήματος αλλά τελικά τα θέματα που θα κληθούν να
απαντήσουν θα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και έτσι όλοι θα μπορούν να
ανταποκριθούν ανάλογα με τις δυνατότητές τους.
Τέλος, όσον αφορά τα μαθήματα επιλογής όλα
τα θέματα θα ορίζονται από τους καθηγητές που διδάσκουν το κάθε μάθημα και όχι
από την Τράπεζα Θεμάτων.
Το παράπονο μαθητή Α' Λυκείου στον
υπουργό Παιδείας για τις αιφνίδιες αλλαγές στο Λύκειο
Μαθητής της Α' Λυκείου με e-mail του στο NEWS
247 εκφράζει το παράπονό του για τις αλλαγές στο εξεταστικό του Λυκείου, τις
οποίες θα βιώσει ο ίδιος.
Αναλυτικά το e-mail του μαθητή έχει ως
εξής:
"Σας αποστέλλω το συγκεκριμένο μήνυμα για να θίξω το θέμα του νέου
λυκείου που έχει αρχίσει να εφαρμόζεται στη φετινή Α' Λυκείου, παρόλο που ακόμη
δεν έχει ολοκληρωθεί η δημιουργία του. Ως μαθητής της Α' Λυκείου θα ήθελα να
σας ενημερώσω για τα μειονεκτήματα του νέου συστήματος από τη σκοπιά εμάς των
μαθητών. Το γεγονός πως η βαθμολογία κάθε τάξης συνυπολογίζεται στην ένταξη σε
ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν είναι ιδιαίτερα αρνητικό φαινόμενο. Ωστόσο στη Γ' Λυκείου οι
μαθητές καλούνται να επιλέξουν μεταξύ συγκεκριμένων επιστημονικών πεδίων. Αυτή
η επιλογή θα κρίνει την υπόλοιπη ζωή των μαθητών, οι οποίοι υποχρεούνται να
αποφασίσουν μέχρι την αρχή της σχολικής χρονιάς της Γ' Λυκείου το επάγγελμα που
επιθυμούν να ασκήσουν. Η επιλογή αυτή είναι εξαιρετικά δύσκολη και από τη
συναναστροφή με τους συμμαθητές μου έχω διαπιστώσει πως η συντριπτική
πλειοψηφία δε γνωρίζει ποιον επαγγελματικό δρόμο θα ήθελε να ακολουθήσει στη
ζωή του σε τόσο μικρή ηλικία.
Η επιλογή
αυτή είναι δύσκολη ακόμη και για άτομα ηλικίας 30 χρονών, πόσο μάλλον για
δεκαεξάχρονα και δεκαεπτάχρονα παιδιά. Επιπλέον, τα εξεταζόμενα μαθήματα σε
πανελλαδικό επίπεδο στο τέλος της Γ' Λυκείου έχουν μειωθεί σε τέσσερα. Αυτό
έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά μαθήματα να μην εξετάζονται σε κάποια επιστημονικά
πεδία. Για παράδειγμα στις επιστήμες υγείας δε θα εξετάζονται τα μαθηματικά,
που αποτελούν αναπόσπαστο μάθημα από τις θετικές επιστήμες και προάγουν το
συνδυαστικό τρόπο σκέψης και βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων που συναντά
κανείς στην επιστήμη του ή στην καθημερινή του ζωή. Συμπερασματικά, θα ήθελα να
σας αναφέρω πως, εγώ λόγου χάρη δεν έχω αποφασίσει εάν θέλω να φοιτήσω στην
ιατρική ή στο πολυτεχνείο ή εάν επιθυμώ να ασχοληθώ με τις φυσικομαθηματικές
επιστήμες ή ακόμα εάν θέλω να συνδυάσω τα παραπάνω. Με την κατάσταση, όμως, που
επικρατεί στη χώρα μας το εξωτερικό είναι μονόδρομος.
Ευχαριστώ
για τον πολύτιμο χρόνο σας και ευελπιστώ να μπορέσετε να δημοσιοποιήσετε τις
δικές μας ανησυχίες, των ίδιων των μαθητών, που καθημερινά βιώνουν το καινούριο
σύστημα μέσα από τα σχολεία.
Δημητρακάκης Αλέξανδρος"
Θα έχει αξία το υπουργείο Παιδείας να
δείξει ευαισθησία και να απαντήσει στις αγωνίες του 16χρονου μαθητή που σίγουρα
θα εκφράζει απόψεις και πολλών άλλων μαθητών του λυκείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου