Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

Η απίστευτη ιστορία του μεγαλύτερου γκαντέμη στον πλανήτη


Η απίστευτη ιστορία του μεγαλύτερου γκαντέμη στον πλανήτη
    Για τον Frane Selak φαίνεται ότι κάθε μέρα είναι Παρασκευή και 13.
    Θυμάσαι τότε που έτρεχες και ξανάτρεχες και βιαζόσουν, γιατί ήταν η πρώτη σου μέρα στη δουλειά, αλλά έχασες το τρένο στο δευτερόλεπτο και ο επόμενος συρμός ερχόταν σε 10 λεπτά και γενικά αυτό ήταν κάτι που σε έκανε να νιώθεις τον πιο γκαντέμη άνθρωπο στον κόσμο; Ε αν ο Frane Selak άκουγε την γκρίνια για την υποτιθέμενη γκαντεμιά σου, τότε η μέρα σου θα ήταν ακόμα χειρότερη. Πολύ απλά γιατί θα σε έδερνε.
    Βλέπετε ο Frane Selak είναι για τους γκαντέμηδες αυτού του κόσμου ό,τι είναι ο Michael Jordan για το μπάσκετ ή η Madonna για την pop μουσική: κάτι που όχι μόνο δεν θα ξεπεράσει κανείς αλλά και μόνο η σκέψη σου ότι κάποιος θα το κάνει, συνιστά ιεροσυλία. Πώς όμως πήρε αυτά τα σκήπτρα ο 90χρονος σήμερα Κροάτης;
    H ιστορία του ξεκινάει το μακρινό 1962. Ένα κρύο πρωινό του Γενάρη το τρένο που είχε πάρει ο Selak διέσχιζε έναν ποταμό. Ο πάγος όμως στις ράγες έκανε τον συρμό να εκτροχιαστεί και να πέσει μέσα στον παγωμένο ποταμό. Δεκαεπτά επιβάτες εκείνου του τρένου έχασαν τη ζωή τους δυστυχώς. Άλλοι από την πρόσκρουση και οι περισσότεροι επειδή πνίγηκαν κάτω από τον θρυμματισμένο πάγο του ποταμού. Ο Selak τη γλίτωσε με ένα σπασμένο χέρι. Σίγουρα θα πίστευε ότι αυτό θα ήταν η ιστορία που θα έλεγε σε όλη του τη ζωή.
    Τον επόμενο χρόνο, κατά τη διάρκεια της πρώτης και μόνης πτήσης που έκανε στη ζωή του, το αεροπλάνο του έπεσε. Δεκαεννιά άνθρωποι πέθαναν. Ο ίδιος δεν έπαθε τίποτα.
    Το 1966, τρια χρόνια μετά το αεροπορικό δυστύχημα ένα λεωφορείο στο οποίο επέβαινε ξέφυγε από τον δρόμο του και έπεσε πάλι σε ένα ποτάμι. Οι τέσσερις πέθαναν. Ο Selak τη γλύτωσε μόνο με εκδορές.
    Μετά από όλα αυτά, ο άνθρωπός σου λέει “δεν υπάρχει ασφαλές μέσο, θα πάρω το αμαξάκι μου να πηγαίνω στη δουλειά μου”. Το αμαξάκι του όμως πήρε φωτιά και ο ίδιος κατάφερε να ξεφύγει λίγο πριν εκραγεί η βενζίνη. Tέλος, λοιπόν και τα αμάξια για τον Selak. Aπό εδώ και πέρα ήταν η πεζοπορία.
     Μόνο που το 1995 τον χτύπησε, την ώρα που περπατούσε, ένα λεωφορείο, ενώ ένα νέο μετωπικό τρακάρισμα τον αμέσως επόμενο χρόνο με ένα φορτηγό των Ηνωμένων Εθνών, που όταν τον τράκαραν δεν ξέρω αν ήταν σε ειρηνευτική αποστολή, προκειμένου να απενεργοποιήσουν μια βόμβα που είχε ανάμεσά της η ανθρωπότητα.
    Ο Selak σε αυτό το ατύχημα δεν φορούσε ζώνη και εγώ απορώ σε αυτό το σημείο για το τι άλλο θα έπρεπε να του συμβεί, προκειμένου να τη φορέσει. Σε κάθε περίπτωση, αυτή του η απερισκεψία τον πέταξε από το αυτοκίνητο. Μαντέψτε όμως. Για ακόμα μια φορά γλίτωσε καθώς κρατήθηκε από ένα δέντρο. Το αμάξι του πάλι βούτηξε σε έναν γκρεμό 90 μέτρων. Αυτή ήταν ακόμα μια τυχερή μέρα για τον Selak και μια άτυχη μέρα για το μέσο με το οποίο μετακινούνταν.
    Το σύμπαν όμως του το χρώσταγε με κάποιον τρόπο και ο Selak κέρδισε στα 73 του 800.000 ευρώ στο λαχείο. Με τά κέρδη του αγόρασε δύο νέα σπίτια και μια βάρκα, πράγμα που ήταν ανέκαθεν το όνειρό του. Το υπόλοιπο μέρος της περιουσίας του ο συνταξιούχος καθηγητής μουσικής αποφάσισε να το μοιράσει σε φίλους και συγγενείς.
    Όπως είναι λογικό, η ιστορία του είναι δύσκολο να γίνει πιστευτή, παρότι έχει αρκετές φορές αποδείξεις για όσα λέει. Κανείς όμως δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα για το ποια είναι τα ακριβή περιστατικά. Το θέμα είναι όμως ότι ο ίδιος πήρε τον ρόλο του πιο ‘τυχερού άτυχου ανθρώπου στον πλανήτη μας’.
    Η ιστορία του έγινε η αφορμή για ένα τρίλεπτο animation που έπαιξε στο YouTube τον Μάιο του 2014. Ο ίδιος δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος όπως φάνηκε και από όσα δήλωσε: “Οι Αμερικάνοι δεν έχουν ιδέα, μου τραβάνε ένα μουστάκι και μου αναμειγνύουν όλα μου τα ατυχήματα λανθασμένα. Μπορεί να κερδίσουν χρήματα, την ώρα που εγώ ζω μόνο με τη σύνταξή μου. Τουλάχιστον ας μου στείλουν μερικά δολάρια”.
    Σκεφτείτε τώρα να έχετε περάσει όλα αυτά, να κινηματογραφείται επιτέλους μια ιστορία της ζωής σας και αυτή να μη σας αρέσει καθόλου. Το λες και γκαντεμιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου