ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
ΠΕΡΙ ΟΡΦΕΩΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Αμφικτύων
Δεν χρειάζεται κάποιος
να στο πει
και
να στο υπομνήσει
το λέει η λέξη
«μουσική»
εφεύρεση των
μουσών Ελληνική
μόνο που οι Έλληνες το έχουν λησμονήσει
και η ανθρωπότητα μας
έδειξε αγνωμοσύνη
διότι δεν της
το υπενθυμίσαμε
και συνεχώς ζητάμε ελεημοσύνη
Πρώτος μουσικός ο Ορφεύς
γιός του Απόλλωνα και της μούσας
Καλλιόπης
κατ’ άλλους ο πατέρας του
ήταν βασιλεύς της Θράκης
τότε
που Θράκη και Μακεδονία
ενιαία
Πελασγική εθνότης
Από τον πατέρα του πλούσια πήρε παιδεία
στην θεολογία, στα μυστήρια και στην
κιθαρωδίαν
ταξίδευσε στην
Αίγυπτο τις θεολογικές του σπουδές
να εμπλουτίσει
στο πρόσωπο του Απόλλωνα
λάτρεψε τον
Ήλιο στις νέες του μαθήσεις
Κατέβηκε κατόπιν στο Νοτιά
τους Έλληνες Πελασγούς να
τους εκπολιτίσει
Πελασγοί κατοικούσαν
εκείνη την εποχή στη Μικρά Ασία
Βαλκανική Πελοπόννησο, Στερεά
στου Αιγαίου τα νησιά και στη
Μακεδονία
ήταν και στον Καύκασο και Κάτω
Ιταλία
το DNA φανερώνει
την ίδια συνομοταξία
στην Εγγύς Ανατολή ταξιδεμένοι
Πελασγοί(=Έλληνες)
δια ξηράς
μετέφεραν τον πολιτισμό
με τα κοίλα πλοία
σπαρτοί σε όλη την Γη οι
Πελασγοί
σαν το σπόρο στη φυτείασ«6
Πρώτος ο Ορφεύς εισήγαγε τις
μελωδίες
θρησκευτικούς οργιασμούς ,
μυστήρια τελετές και
θεραπείες
οι άνθρωποι τα ονόμασαν «θρακία»
και
ένεκα παραφθοράς πήρε το όνομα «θρησκεία»
καθότι Θραξ ο Ορφεύς
Ποιητής άριστος και κιθαρωδός
σε υπέρτατο βαθμό ώστε ευφραίνονταν
οι αποδέκτες
εμύθευσαν δε όταν κιθαροδούσε
τα δένδρα και τα ζώα χόρευαν και
οι πέτρες
Κατά την Αργοναυτική διεκρίθη εκστρατεία
κινούσε την «Αργώ» δια της
μελωδίας
διαφορετικά ήτο αδύνατον να την καθελκύσουν
και από το ναυπηγείο στη θάλασσα να την
ρίξουν
εδώ οι πρόγονοι μας κάτι μας αποκρύπτουν…
Διαπέρασε την Αργώ δια των
Συμπληγάδων
δια της μουσικής αποκοίμισε τον Κολχικό
δράκοντα
στο ιερό άλσος
εκ του Αδου απήγαγε την Εκάτην
για να του ανοίξει το δάσος
το Χρυσό Δέρας για να αρπάξει
Εκ πολλών κινδύνων έσωσε τους Αργοναύτες
ενάντια στις Σειρήνες
έπαιξε «σερενάτες»
και έσωσε την «Αργώ»
και τους ναύτες
Κατοικούσε στην Μακεδονία
σύγχρονοι παρέδωσαν
με προδοσία στους Σκοπιανούς
γλώσσα, εθνότητα και ιστορία
έφτιαξε κτίριο μέγα με υπόγεια αίθουσα
για καθαρμούς
Συμβία είχε την νύμφη
Ευρυδίκη
ωραιότατη αλλά την βίαζε ο
Αρισταίος
στο σπίτι
φεύγουσα την δάγκωσε φαρμακερό
φίδι
ο Ορφεύς θρηνών και μαινόμενος
από την οδύνη
κατέβηκε στον Αδη οίκτο στον Πλούτωνα και
στην
Περσεφόνη να δημιουργήσει
άσμα μελωδικό κιθάρισε
την καρδιά
τους συγκίνησε και μαλάκωσε
|
στον άνω κόσμο του επέτρεψαν
να την πάρει
ένα μόνον όρο του
είχαν βάλει
το κεφάλι του μην στρέψει
ούτε να την ίδει
πριν στη γη γυρίσει
Εκείνος όμως έστρεψε την κεφαλή
να την αντικρίσει πριν τη γη πατήσει
τότε η Ευρυδίκη πέφτει στον Αδη
οριστικά
και ο Ορφέας έμεινε πλησίον
του Αχέροντος χωρίς
να κιθαρίσει
μέρες επτά
καταρώμενος τους θεούς τους καταχθόνιους
περιφερόμενος περί τον Αίμονα και την
Ροδόπην
αποστρεφόμενος τις γυναίκες και τους
οικείους
εξ αιτίας της γυναικείας απιστίας
τον μίσησαν οι γυναίκες της Θράκης με μανία
και οι μαινάδες τον κατασπάραξαν
σαν τ’ άγρια θηρία
Μετά από περιπέτεια πήραν οι Δίοι τα οστά
του
και τα έθαψαν στο Δίον
αηδόνες και μελωδικά πουλιά κελαηδούσαν
στο μνήμα του στο νεκροταφείο
κατ’ άλλους ο Δίας τον εκεραύνωσε
επειδή στους ανθρώπους τα μυστήρια
δίδασκε του Ηλίου και τον καθαρμόν
ο πρώτος υπήρξε αστρονόμος
και άριστος φυσικός
Μήπως και ο φιλόσοφος Πυθαγόρας δεν εφεύρε
τον οκτάβα;
τούτη η γη μυριάδες έβγαλε μουσικούς
κορυφαίους
και λαϊκούς τραγουδιστές πλειάδα
Θα
αναφέρω σε ελάχιστους παλαιοτέρους:
το Λίνο αδελφό και δάσκαλο του Ορφέως
του Μουσαίου, του Θαμύριδος , Φιλάμμωνος,
Χρυσοθέμιδος , Τεράμβου, Φημίου, Δημοδόκου
Ζάρυκος, Κύκνου, Υάγνιδος , Ολύμπου,
Μαρσύου, Σιληνού, Πιέρου, Αρίονος,
Επιμενίδου και της Βαυβούς και κλείνω
εδώ με την μέγιστη Μαρία Κάλλας
Τραγούδια για της ζωής τις πτυχές
μελωδικά και λυρικά
για γάμους, έρωτες, την ξενιτιά και
τις γιορτές ακόμη και τους νεκρούς
οι μοιρολογίστρες τραγουδούσαν
με φωνές
σπαρακτικές
Κάθε μέρος έχει το χορό του
και οι άνθρωποι κινούνται στο ρυθμό του
άλλος γρήγορα άλλος αργά
άλλος με άλματα άλλος πηδηχτά
δύο βήματα πίσω τρία μπροστά
Και όμως τα παιδιά μας έγιναν μιμητικά
χορών και ήχων ζουγκλοειδών
αλα-αμερικανικά
Ο Ορφέας τους ανθρώπους εξημέρωσε
τον ανθρωπισμό και τον πολιτισμό τους πέρασε
παράλειψη που δεν πήγε στην
Αμερική
από την κατάθλιψη να
τους βγάλει
του
πλουτισμού η παγίδα την χιμαιρική
αυτή ψυχοπαθείς τους κάνει και θα τους
ξεκάνει
Όλα στην χώρα τούτη τη μυθική
μελωδία αποπνέουν
και μουσική
οι θάλασσες , τα βουνά, ο άνεμος
οι ακρογιαλιές, τα κουδούνια στη στάνη
τα πεύκα και οι ελιές
τα πουλιά και τα αγριολούλουδα
στο φαράγγι
μελωδικούς τόνους η
Ελλάδα βγάζει
και ο κόσμος ψυχαγωγείται και γλεντάει
και το πνεύμα ευωδιάζει και αγαλλιάζει
γι’ αυτό ο καθένας δική του τη θέλει
και την αρπάζει
Με όπλα και
εμβατήρια ας αποθαρρύνουμε
τους εχθρούς μας κι’ας δείξουμε τη δύναμη
μας
με νέους Τυρταίους ας χαλυβδώσουμε την ψυχή
μας
γιατί σαν αυτή πατρίδα
δεν θα βρούμε άλλη
και ο τουρκομογγόλος ό,τι πάρει
δεν το παρατάει
Στην Ελλάδα φάλτσο
βαράει η μπάντα
ξεκουρδισμένη της πατρίδος η
μπαλάντα
άλλα θέλει ο λαός κι’ άλλα
κάνει η πολιτικάντζα
ελευθερία και δημοκρατία ο
λαός γυρεύει
και ο πολιτικός μονίμως σε
δυτική
υποτέλεια χορεύει
*Αμφικτύων είναι ο
Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης,
Συγγραφεύς, Μέλος της
Εταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου