Σάββατο, 18 Μαρτίου 2017

Κόβουν κι άλλο τα καθημερινά ψώνια οι Έλληνες



Κόβουν κι άλλο τα καθημερινά ψώνια οι Έλληνες
Ναυτεμπορική
    Άσχημο ήταν το ντεμπούτο της φετινής χρονιάς για την εικόνα των πωλήσεων στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής τροφίμων, καθώς ο Ιανουάριος εμφάνισε σημαντική πτώση εσόδων της τάξεως του 9,9%, ενώ αρνητικό πρόσημο καταγράφηκε και σε επίπεδο όγκου στο 8,1%, όπως υποδεικνύουν τα στοιχεία της IRI.
    Η συνεχιζόμενη αρνητική πορεία που καταγράφει το κανάλι της οργανωμένης λιανικής αποδίδεται κατά μεγάλο μέρος στην απουσία του τζίρου του δικτύου της Μαρινόπουλος. Ωστόσο, με γνώμονα ότι το διάστημα της υπολειτουργίας της Μαρινόπουλος, μέρος των πωλήσεων «μοιράστηκε» στους άλλους παίχτες της αγοράς, η σημαντικά πτωτική πορεία του Ιανουαρίου δημιουργεί νευρικότητα στον κλάδο.
    Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς «η φετινή χρονιά θα χαρακτηριστεί από την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης. Σε αυτό το πλαίσιο όλοι -αλυσίδες, προμηθευτές, βιομηχανία- βρίσκονται εν αναμονή των κινήσεων της Σκλαβενίτης προκειμένου να επαναφέρει τους καταναλωτές στο δίκτυο της Μαρινόπουλος». Η πορεία του πρώτου μήνα του έτους, μολονότι παραδοσιακά δεν αποτελεί μία «δυνατή» περίοδο για τα σούπερ μάρκετ, δεδομένου ότι έχουν προηγηθεί οι ημέρες της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, χαρακτηρίζεται από τα ίδια στελέχη ως «το χειρότερο δυνατό ξεκίνημα».
    Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 2016 η αντίστοιχη μείωση του Ιανουαρίου κυμάνθηκε στο 6%, ενώ το 2015 τα έσοδα των αλυσίδων εμφάνισαν σταθερή εικόνα μένοντας οριακά θετικά στο 0,1%. Ο λόγος της απαισιοδοξίας της αγοράς για τις επιδόσεις της κατανάλωσης έγκειται στην αβεβαιότητα που επικρατεί στην οικονομία λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης της αξιολόγησης, τις νέες φορολογικές επιβαρύνσεις που ισχύουν από την αρχή του τρέχοντος έτους σε συνδυασμό με το συνεχώς μειούμενο διαθέσιμο εισόδημα στα νοικοκυριά. «Η πορεία των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές παίζει καθοριστικό ρόλο στις αντιδράσεις των καταναλωτών καθ’ όλη τη διάρκεια της ύφεσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι τους πρώτους μήνες του 2015 (Ιανουάριο Φεβρουάριο) διαφάνηκε τάση αισιοδοξίας ως προς την επίτευξη μιας επωφελούς λύσης για το πρόβλημα χρέους της χώρας. Η αισιοδοξία αυτή αποτυπώθηκε στην άνοδο της τάξεως του 2% που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο. Ωστόσο, το κλίμα γρήγορα αντιστράφηκε και αυτό είχε άμεσο αντίκτυπο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ» επισημαίνουν αναλυτές της αγοράς, οι οποίοι ωστόσο εξακολουθούν να αναμένουν βελτίωση για το 2017, εκτιμώντας ότι συνολικά η χρονιά θα κλείσει καταγράφοντας περιορισμό της υποχώρησης των πωλήσεων η οποία θα κυμανθεί στο 3%.
    Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις στις 11 κατηγορίες που εξετάζονται και αφορούν τα επονομαζόμενα ταχυκίνητα προϊόντα, τον πρώτο μήνα της χρονιάς διατηρούν αρνητικά πρόσημα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η πτώση στα γαλακτοκομικά διαμορφώνεται στο 13,3% σε αξία και 11,9% σε όγκο, ενώ στα συσκευασμένα τρόφιμα τα αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώνονται αρνητικά στο 8,4% και 4,3%. Η μεγαλύτερη υποχώρηση καταγράφεται στα καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά, που εμφανίζουν πτώση 14,3% σε αξία και 11,3% σε όγκο, ενώ εξίσου υψηλό αρνητικό της τάξεως του 14,2% σε αξία και 7,7% σε όγκο καταγράφεται στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς. Ίδια είναι η εικόνα και στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας, η οποία χάνει έδαφος και τον πρώτο μήνα του έτους η απώλεια μεριδίου κυμαίνεται στο 9,9%.
    Σύμφωνα με τους αναλυτές, η μείωση της ψαλίδας της τιμής μεταξύ branded και private label κωδικούς έχει ήδη αντίκτυπο στην πορεία των πωλήσεων, ενώ η κατάρρευση της Μαρινόπουλος επηρέασε τη συνολική εικόνα των μεριδίων της ιδιωτικής ετικέτας, δεδομένου ότι το χαρτοφυλάκιο της αλυσίδας περιελάμβανε σημαντικό κωδικολόγιο σε PL.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου