Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

"ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ"



"ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ"
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΖΑΜΠΕΤΑ, ΣΤΙΧΟΙ ΗΛΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΡΜΗΜΕΥΕΙ Η ΘΑΛΕΙΑ
Το "Ιστορικό" του τραγουδιού
    Μου τηλεφώνησε ένα μεσημέρι, 1972 ήταν, ο Γιώργος Ζαμπέτας και μου λέει:  « Άκου μάγκα μια μελωδία στο μπουζούκι μου και γράψε μου στίχους χωρισμού. Γράφε τα "ψεύτικα"λόγια' και μετά φτιάχτο όπως εσύ ξέρεις. Και άκου, όχι βιαστικά μια κι όξω όπως κάνεις. Το γουστάρω αυτό το γραγούδι. Εγώ θα ηχογραφήσω τα ψεύτικα λόγια σου στο τηλέφωνο για να ακούσω εάν έχεις πιάσει σωστά νότες, λέξεις, συλλαβές και τονισμούς».
     Άρχισε να μου παίζει κι εγώ αργά αλλά γοργά του έλεγα πάνω στη μελωδία κάποια λόγια, τα πρόχειρα και τα σημείωνα, δεν θυμάμαι μήπως κι εγώ ηχογραφούσα στο τηλέφωνο.   Ούτε δυο λεπτά δεν πέρασαν, τελείωσε η μελωδία του.
    Του λέω «σε μισή ώρα θα σου τηλεφωνήσω τους κανονικούς στίχους».  
   «Ποιούς στίχους; Τους στίχους τους πήρα. είσαι αητός μάγκα μου».
    «Βρε Γιώργο αυτά είναι πρόχειρα λόγια».
    « Αντε γεια μάγκα μου, αυτά είναι μεγάλα λόγια. Θα βάλω τίτλο ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ.. Αλλά εσύ μάγκα μου κάνεις, δεν έρχεσαι όμως το Αιγάλεω Σίτυ να κάνουμε μαργαριτάρια»
    Και μου κλείνει το τηλέφωνο.
    Μετά από λίγο καιρό, μου τηλεφωνεί , «΄Αστα καταστροφή! Ο Πατσιφάς, (ήταν ο διευθυντής της εταιρείας δίσκων  POLYDOR της "Φίλιπς", πριν ιδρύσει τη "Λύρα")  έκανε λάθος ο παλαβός και το έδωσε σε δύο τραγουδίστριες της ίδιας εταιρείας του. Μαλλιοτραβηχτήκανε αυτές με ποιά θα κυκλοφορήσει ο δίσκος, το απέσυρε ο Πατσιφάς» (μου τις κατονόμασε, τη ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ και τη ΘΑΛΕΙΑ).  'Εκτοτε δεν το είχα ακούσει το τραγούδι και αγνοούσα την ύπαρξή του.
    Πριν λίγο καιρό κοιτάζοντας τον κατάλογο των τραγουδιών της ΑΕΠΙ με στίχους μου, πρόσεξα ότι αυτό το τραγούδι ήταν και δηλωμένο στην ΑΕΠΙ, νομίζω με τη Θάλεια. Με την σημαντική αυτή τραγουδίστρια  είχα μερικές ραδιοφωνικές συνεντεύξεις κατά καιρούς αλλά ουδέποτε είχαμε μιλήσει για το τραγούδι αυτό.
   Πριν οκτώ περίπου χρόνια μου τηλεφωνεί ένας Γιώργος. Μου είπε και το επώνυμό του, μου τόνισε πως είναι Πόντιος και μου "εξομολογήθηκε... " «φίλε μου σήμερα είναι μια ευτυχισμένη ημέρα για μένα, επιτέλους μετά από είκοσι χρόνια που σε ψάχνω σε βρίσκω. Σε ακούω είμαι μεγάλος θαυμαστής σου».
    Χωρίς να τον χαρακτηρίσω, λίγο ασθμαίνων μου ακουγόταν του λέω «ευχαριστώ Γιώργο, αλλά εγώ δεν έχω θαυμαστές, να ήσουνα γυναίκα.... εγώ μόνο θαυμάστριες έχω ...»  και γελούσα. .... «Μα δεν είσαι ο Ηλίας Ηλιόπουλος» .. «Γιώργο, αυτό είναι το όνομά μου αλλά...»
    «Μα εγώ σε ακούω από..... Έχεις γράψει ωραία τραγούδια με το Ζαμπέτα, με πολλούς .......έχεις..
«  Γιώργο, έχω αλλά δεν έχω θαυμαστές, άλλον ψάχνεις».
    Ήταν επίμονος και τράβηξε περίπου δέκα λεπτά η συνομιλία, πιεστικός αλλά όχι ενοχλητικός. Σε μια στιγμή μου λέει «το καλλίτερο τραγούδι σε λόγια είναι το ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ με τον ΖΑΜΠΕΤΑ». Και ότι το έχει η Θάλεια στο αρχείο της..
   «Γιώργο ευχαριστώ, δεν είναι δικό μου»
    Ωρύετο ότι κάνω λάθος, ότι είναι δικό μου. Επικοινωνούσαμε για αρκετό καιρό. Τώρα, 2017, πρέπει να θυμηθώ το όνομα του. Διότι η επιμονή του με προέτρεψε , τότε μετά από μήνες, κάποια στιγμή μετά από καιρό να θυμηθώ εκείνο το τηλεφώνημα του Ζαμπέτα με τους στίχους χωρισμού με τίτλο ΔΕ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ.
    Ανεζήτησα μέσω κάποιων φίλων στην Θεσσαλονίκη την Θάλεια, που ήξερα ότι ήταν παντρεμένη εκεί, αλλά δεν ασχολήθηκα άλλη φορά. Αμελής όπως είμαι από φύσεως ... .... 
    Στις 13-2-2017, γράφω σε μια μηχανή αναζήτησης τίτλους διαφόρων παλιών τραγουδιών σε στίχους μου, βραβευμένα σε Φεστιβάλ Τραγουδιού, Θεσσαλονίκης, Μαγιόρκας, Βαρκελώνης, βρίσκω πάρα πολλά, γράφω τον τίτλο ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ και το όνομα του Ζαμπέτα, της Θάλειας και το δικό μου και ώ του θαύματος βγαίνουν στοιχεία περί δύο σπανίων τραγουδιών του Γιώργο Ζαμπέτα, το ένα με ΜΕ ΤΟΝ ΒΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΟΤΙΑ το άλλο ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ. Αναφέρεται το όνομά μου ως στιχουργός, το ακούω με την Θάλεια!  Χάρηκα πολύ!. Αλλά και μελαγχόλησα όταν μου ήρθαν στο νου αναμνήσεις με τον κορυφαίο αυτόν συνθέτη, που έχουμε γράψει πολλά ωραία τραγούδια, όπως ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ με τον Δημήτρη Μητροπάνο, ΣΤΟ ΠΑΓΕΡΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ με την Μανταλένα ΓΙΝΕ ΦΩΤΙΑ ΝΑ ΖΕΣΤΑΘΩ με τον Πάνο Τζανετή  και άλλα που άλλα "χάθηκαν". Σε άλλα δεν είχαμε βάλει το όνομά μου. Παρά την επιμονή του Ζαμπέτα. Θα μπορούσα να γράψω ένα βιβλίο για ΑΝΘΡΩΠΟ   που κανείς όμοιό του δεν έχει γράψει. Αλλά πού ό χρόνος! Έχει γράψει όμως προσφάτως ένα καταπληκτικό βιβλίο η κόρη του η ΚΑΙΤΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.
    Ήταν σπουδαίος Άνθρωπος, Συνθέτης και Οικογενειάρχης. Δυστυχώς από την Οικογένειά του ευρίσκεται εν ζωή μόνον η κόρη του η Καίτη, νέα και νεαρά ψυχή τε και σώματι, που την εκπροσωπεί και την τιμά σε όλο το ταπεινό μεγαλείο που εξέπεμπε αυτή η ζεστή και δημιουργική ανθρώπινη φωλεά του Αιγάλεω Σίτυ.  
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΣΕ...ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ
ΗΛΙΑΣ ΧΡ. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Ανταποκριτής-Συνεργάτης ΜΜΕ, Εφημερίδων, Ιστοσελίδων
ΕΛΛΑΔΟΣ, ΚΥΠΡΟΥ, ΕΥΡΩΠΗΣ, ΗΠΑ, ΚΑΝΑΔΑ, ΑΣΙΑΣ,
ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ, ΑΦΡΙΚΗΣ, ΝΟΤΙΟΥ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Τσιμισκή 14, Αγία Παρασκευή, 153 43 Αθήνα
Τηλέφωνα 2106002931, φορητό 6977522502,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου