ΕΙΣΦΟΡΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ
Νικόλαος
Ζαρκάδας Υποστράτηγος ε.α.
Τελευταία,
στο Ν.4387/2016 {ΦΕΚ 85 Α΄} “….Μεταρρύθμιση Ασφαλιστικού…..”
περιλαμβάνεται στο άρθρο 44 αυτού διάταξη, με την οποία καθορίζεται ότι “από 1 – 7 – 2016 η εισφορά υγειονομικής περίθαλψης, υπέρ
ΕΟΠΥΥ…….υπολογίζεται επί του καταβαλλομένου ποσού κυρίας σύνταξης, αφού
αφαιρεθούν τα ποσά, που αντιστοιχούν στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων….”.
Από το έτος 2013
είχε επισημανθεί με επιστολές, υπομνήματα και παραστάσεις η λανθασμένη βάση
υπολογισμού της εισφοράς των συνταξιούχων υπέρ του κλάδου ασθένειας και είχε
προταθεί ο τρόπος υπολογισμού της να γίνεται μετά την αφαίρεση της Εισφοράς Αλληλεγγύης
Συνταξιούχων {Ε.Α.Σ.} και των μειώσεων των νόμων 4024, 4051 και 4093 των ετών 2011 και 2012.
Παρά του ότι η μνημονευομένη ρύθμιση βελτιώνει
τον τρόπο υπολογισμού της εισφοράς υγειονομικής περίθαλψης, αυτός όμως δεν
παύει να είναι εσφαλμένος, άδικος, καταχρηστικός και νομικά αβάσιμος δεδομένου
ότι διαμορφώνεται χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι θεσμοθετημένες μειώσεις, οι
οποίες είναι μόνιμες, δεν συνιστούν κρατήσεις, δεν προβλέπονται για
περιορισμένη χρονική περίοδο και δεν επιβάλλονται υπέρ κάποιου συγκεκριμένου
φορέα, {Συνήγορος
του Πολίτη 6 – 8 – 2013} και συνεπώς δεν μπορούν να προσμετρηθούν
στο καταβαλλόμενο ποσό της σύνταξης.
Η διατύπωση του νόμου σχετικά με την
εισφορά υγειονομικής περίθαλψης ότι “….υπολογίζεται
επί του καταβαλλομένου ποσού κυρίας σύνταξης….” καταδεικνύει ότι
αφορά στο ποσό της σύνταξης, που διαμορφώνεται μετά την αφαίρεση των
θεσμοθετημένων αυτών μειώσεων, όπως αυτό εφαρμόζονταν από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους μέχρι τον μήνα
Σεπτέμβριο του έτους 2013. Η διαφορετική ερμηνεία και εφαρμογή ενός νόμου,
εκτός του ότι αποτελεί σύμπτωμα αμφισβήτησης της ορθής λειτουργίας των δημόσιων
υπηρεσιών, δημιουργεί, όπως είναι φυσικόν, στους ενδιαφερομένους συνταξιούχους
άρνηση των κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών θεσμών και παράλληλα
συναισθήματα αμφιβολίας ως προς την σαφήνειαν των επιδιωκουμένων σκοπών, την
εγκυρότητα και την νομιμότητα των ενεργειών και την ποιότητα των παρεχομένων
κρατικών υπηρεσιών.
Προς άρση όλων των παραπάνω αμφισβητήσεων
και αμφιβολιών, αλλά και προς εδραίωση του αισθήματος δικαίου και δικαιοσύνης
είναι αναγκαίο όπως τροποποιηθεί και καθοριστεί ως προσφορότερος, συνεπής και
σύμφωνος με τον ισχύον θεσμικό πλαίσιο τρόπος υπολογισμού της εισφοράς υπέρ
υγειονομικής περίθαλψης στις συντάξεις να γίνεται επί του ποσού της κύριας
σύνταξης, που προκύπτει μετά την αφαίρεση των μειώσεων των νόμων 4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012.
Ένας τέτοιος υπολογισμός είναι σύμφωνος αφ’
ενός μεν με την αρχή της αναλογικότητας {άρθρο 4} αφ’ ετέρου δε με την προστασία
του δικαιώματος στην περιουσία {άρθρο 17 Συντάγματος} στην οποία
περιλαμβάνονται και οι αποδοχές και οι συντάξεις του δημοσίου {ΕΣΔΑ}.
Ευχαριστώ για την
φιλοξενία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου