Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ 95. Οι μέλισσες και ο Δίας.



ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ
 ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ 95. Οι μέλισσες και ο Δίας. 
       Μια φορά και ένα καιρό,η μέλισσα πέταξε στον ουρανό και προσέφερε στους θεούς μέλι και κερί. Ο Δίας ευχαριστήθηκε τόσο πολύ με αυτήν την προσφορά της μέλισσας, που της υποσχέθηκε να της δώσει ό,τι και άν ζητήσει. Η μέλισσα ζήτησε:
"Δώσε σε εμένα, την υπηρέτρια σου, να έχω κεντρί με το οποίο να υπερασπίζομαι τους καρπούς των κόπων μου και να προστατεύω τον εαυτό μου".
    Ο Δίας, αφού υποσχέθηκε στη μέλισσα, δέν μπορούσε να πάρει το λόγο του πίσω, και έτσι της έδωσε όντως να έχει κεντρί. Απο την άλλη όμως, επειδή αγαπούσε και το γένος των ανθρώπων και δέν ήθελε να τους στερήσει το μέλι  , οι οποίοι άλλωστε προσέφεραν ώς θυσία μέλι και κερί στους θεούς, συνέδεσε το κεντρί της μέλισσας με τη ζωή της και της είπε:
"Να ξέρεις όμως, οτι όταν κεντρίζεις άνθρωπο, θα χάνεις τη ζωή σου".
Απόδοση από το πρωτότυπο Ανδρέας Μελεζιάδης
***************************************************************
Μέλισσαι καὶ Ζεύς
    Μέλισσα μήτηρ κηρίων οὖσα ἀνελήλυθεν εἰς θεούς, φέρουσα κηροὺς καὶ μέλι.
   Τερφθεὶς δὲ ὁ Ζεὺς τῇ προσφορᾷ τῆς μελίσσης συνετάξατο δοῦναι αὐτῇ ὃ ἂν αἰτήσῃ.
   Ἡ δέ· Δός, ἔφη, τῇ σῇ θεραπαινίδι κέντρον πρὸς ἄμυναν τῶν πόνων μου καὶ εἰς φυλακήν μου.
   Ἀπορήσας δὲ ὁ Ζεὺς πρὸς τὰς αἰτήσεις, ἐπεὶ ἐφίλει τῶν ἀνθρώπων τὸ γένος, ἔφη τῇ μελίσσῃ·
   Οὐχ ὡς ᾔτησας γενήσεται, ἀλλ᾿ ἐάν τις τῶν ἀνθρώπων ἥκῃ λαβεῖν μέλι, σὺ δὲ βούλῃ αὐτὸν ἀμύνασθαι, ἔχε τὸ κέντρον· πλὴν ἴσθι ὅτι, εἰ πλήξεις ἄνθρωπον, ἐμβληθέντος τοῦ κέντρου, παρευθὺς ἀποθνήξῃ· ζωὴ γάρ σοι ἐντυγχάνει τὸ κέντρον.
Ο ΜΥΘΟΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΟΤΙ…
 Ὁ μῦθος δηλοῖ ὅτι ἐν ταῖς προσευχαῖς καὶ ταῖς δεήσεσιν μηδεὶς κατὰ τῶν ἐχθρῶν ζητείτω κακόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου