ΕΔΩ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
2.Τουρισμός: Ράγισε η «καρδιά» της πόλης
Της ΣΟΦΙΑΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΟΥ
Πριν από ενάμιση χρόνο, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) παρουσίαζε το νέο σήμα και το σλόγκαν που θα συμπύκνωνε την τουριστική ταυτότητα της πόλης: «Πολλές ιστορίες, μία καρδιά». Στους δεκαοκτώ μήνες που μεσολάβησαν μέχρι σήμερα, ωστόσο, οι σχέσεις μεταξύ των μελών του οργανισμού θύμιζαν ζευγάρι σε διάσταση, με τα φραστικά επεισόδια να διαδέχονται το ένα το άλλο.
Σήμερα, οι περισσότεροι φορείς που συμμετέχουν στον ΟΤΘ δεν έχουν πληρώσει τις συνδρομές τους και ο νέος πρόεδρος του φορέα τούς κάλεσε να παραιτηθούν, αν δεν μπορούν να είναι συνεπείς. Ο γενικός διευθυντής υπέβαλε την παραίτησή του, ενώ στους διαφωνούντες με τους χειρισμούς που γίνονται από τη διοίκηση του ΟΤΘ προστίθενται και νέα πρόσωπα.
Στις αρχές του 2011, ο τότε πρόεδρος του οργανισμού, δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, υπέγραψε σύμβαση συνεργασίας με τη Ryanair (ή μάλλον, τυπικά, με τη θυγατρική της, Airport Marketing Services, για διαφημιστική προβολή στο site της Ryanair), που προέβλεπε επιδότηση της εταιρείας χαμηλού κόστους, προκειμένου να αυξήσει τις πτήσεις της προς τη Θεσσαλονίκη. Μερικές ημέρες αργότερα η συμφωνία παρουσιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων από τη διοίκηση του οργανισμού.
Χρειάστηκε να περάσει ενάμισης χρόνος, για να διατυπώσει επισήμως την άποψή της η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης-ΕΞΘ (μέλος του ΟΤΘ): ότι, δηλαδή, επρόκειτο για «σπασμωδική κίνηση με αμφίβολα αποτελέσματα», για «αλόγιστη και χωρίς συγκεκριμένο σχεδιασμό επιδότηση» κοκ…
Από τότε, οι δημόσιες αντιπαραθέσεις μεταξύ του κ. Γιάννη Μπουτάρη και του προέδρου των ξενοδόχων (και αντιπροέδρου του ΟΤΘ), κ. Τέλη Θωμόπουλου, ήταν συνεχείς και έντονες. Στο μεταξύ, ο οργανισμός άρχισε να υπολειτουργεί, το δ.σ. συνεδρίαζε σπανίως, τα μέλη σταμάτησαν να πληρώνουν συνδρομές και οι οικονομικές υποχρεώσεις προς τη Ryanair άρχισαν να συσσωρεύονται. Στις αρχές του καλοκαιριού, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης παραιτήθηκε από τη θέση τού προέδρου του ΟΤΘ, αυτό όμως φαίνεται ότι δεν ήταν αρκετό για να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να αναστραφεί η πορεία του οργανισμού. Στο μεταξύ, ο μέχρι πρότινος γενικός διευθυντής του ΟΤΘ, κ. Νίκος Σαπουντζής, δήλωσε παραίτηση από τη θέση του, επικαλούμενος τα διαρκώς επιδεινούμενα οικονομικά και λειτουργικά προβλήματα του οργανισμού το τελευταίο εξάμηνο -και, ιδίως, τη μη καταβολή των προβλεπόμενων εισφορών από τα μέλη του: «Καταφέραμε όλοι μαζί να δημιουργήσουμε μια δυναμική για τη Θεσσαλονίκη, από χώρες στις οποίες κάποτε δεν διανοούμασταν να επενδύσουμε. Η προσπάθεια πρέπει πάση θυσία να συνεχιστεί. Πιστεύω ακράδαντα ότι η ελπίδα θα ξεπροβάλει και πάλι από τους υγιείς κόλπους της επιχειρηματικής κοινότητας, αν βάλουμε όλοι στην άκρη εγωισμούς και πολιτικές εξαρτήσεις» επισημαίνει σε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα τής επιστολής παραίτησής του.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ
Νέος πρόεδρος του φορέα ανέλαβε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργος Τσαμασλής, ο οποίος έθεσε τον φιλόδοξο στόχο της «επανεκκίνησης» του ΟΤΘ. Ωστόσο, τα οκτώ μέλη του οργανισμού δεν κατέβαλλαν, όπως είχε συμφωνηθεί, την εισφορά τους στα ταμεία του ΟΤΘ, με αποτέλεσμα το οικονομικό αδιέξοδο να παρατείνεται.
Μόνον οι εκκρεμούσες οικονομικές υποχρεώσεις προς τη Ryanair ανέρχονται -σύμφωνα με πληροφορίες- σε περίπου 430.000 ευρώ και αφορούν την εξυπηρέτηση της τριετούς σύμβασης που έχει υπογραφεί με τον ιρλανδικό αερομεταφορέα χαμηλού κόστους (170.000 ευρώ για το δεύτερο έτος της σύμβασης και 260.000 για το τρίτο). Εδώ και μήνες βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης της συμφωνίας: ο ΟΤΘ πρότεινε διαγραφή του χρέους και πενταετές συμβόλαιο με επιδότηση 100.000 ευρώ ετησίως, υπό την προϋπόθεση το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης να γίνει κόμβος της Ryanair. Η εταιρεία, από την πλευρά της, αντιπρότεινε ετήσια επιδότηση 300.000 ευρώ, για να μετατρέψει το αεροδρόμιο σε hub. Η τελευταία πρόταση του ΟΤΘ ανέβασε το ποσό έως τις 150.000 ευρώ...ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ΩΣ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ
Το καταστατικό προβλέπει αποβολή όλων όσοι δεν πληρώνουν τις συνδρομές τους -κάτι, όμως, που ισοδυναμεί με διάλυση του οργανισμού με τη σημερινή του μορφή.
Στο τελευταίο διοικητικό συμβούλιο, ο πρόεδρός του, κ. Γιώργος Τσαμασλής, ζήτησε από τα μέλη να αποφασίσουν μέχρι τον Σεπτέμβριο αν θα καταβάλουν τις προβλεπόμενες εισφορές, ειδάλλως τα κάλεσε να παραιτηθούν. Σε αυτή την περίπτωση, προτείνει τη λειτουργία του ΟΤΘ να την αναλάβει ο δήμος Θεσσαλονίκης ή η μητροπολιτική διοίκηση ή η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαμασλή, το τελευταίο σενάριο εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του ΟΤΘ, αφού θα χρηματοδοτείται από τον συνολικό προϋπολογισμό των επτά περιφερειακών ενοτήτων της Κεντρικής Μακεδονίας. Σε αυτή την περίπτωση, η περιοχή ευθύνης του θα επεκταθεί σε όλη την Κεντρική Μακεδονία και, φυσικά, ο οργανισμός θα μετονομαστεί και θα αλλάξει σκοπό.
Μια τέτοια αλλαγή θα σήμαινε ότι η προβολή της Θεσσαλονίκης θα πήγαινε «πακέτο» με την προβολή της Χαλκιδικής, του Κιλκίς, των Σερρών, της Ημαθίας, της Πέλλας και της Πιερίας, αφού και αυτές οι περιφερειακές ενότητες θα συνέδραμαν οικονομικά. Αυτό ωστόσο δεν είχε συζητηθεί καν ως ενδεχόμενο στο περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του αντιπροέδρου του σώματος, κ. Μπάμπη Μπαρμπουνάκη, ο οποίος επικρίνει τον αντιπεριφερειάρχη (και πρόεδρο του ΟΤΘ) για τις κινήσεις του.
Στις αρχές του 2011, ο τότε πρόεδρος του οργανισμού, δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, υπέγραψε σύμβαση συνεργασίας με τη Ryanair (ή μάλλον, τυπικά, με τη θυγατρική της, Airport Marketing Services, για διαφημιστική προβολή στο site της Ryanair), που προέβλεπε επιδότηση της εταιρείας χαμηλού κόστους, προκειμένου να αυξήσει τις πτήσεις της προς τη Θεσσαλονίκη. Μερικές ημέρες αργότερα η συμφωνία παρουσιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων από τη διοίκηση του οργανισμού.
Χρειάστηκε να περάσει ενάμισης χρόνος, για να διατυπώσει επισήμως την άποψή της η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης-ΕΞΘ (μέλος του ΟΤΘ): ότι, δηλαδή, επρόκειτο για «σπασμωδική κίνηση με αμφίβολα αποτελέσματα», για «αλόγιστη και χωρίς συγκεκριμένο σχεδιασμό επιδότηση» κοκ…
Από τότε, οι δημόσιες αντιπαραθέσεις μεταξύ του κ. Γιάννη Μπουτάρη και του προέδρου των ξενοδόχων (και αντιπροέδρου του ΟΤΘ), κ. Τέλη Θωμόπουλου, ήταν συνεχείς και έντονες. Στο μεταξύ, ο οργανισμός άρχισε να υπολειτουργεί, το δ.σ. συνεδρίαζε σπανίως, τα μέλη σταμάτησαν να πληρώνουν συνδρομές και οι οικονομικές υποχρεώσεις προς τη Ryanair άρχισαν να συσσωρεύονται. Στις αρχές του καλοκαιριού, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης παραιτήθηκε από τη θέση τού προέδρου του ΟΤΘ, αυτό όμως φαίνεται ότι δεν ήταν αρκετό για να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να αναστραφεί η πορεία του οργανισμού. Στο μεταξύ, ο μέχρι πρότινος γενικός διευθυντής του ΟΤΘ, κ. Νίκος Σαπουντζής, δήλωσε παραίτηση από τη θέση του, επικαλούμενος τα διαρκώς επιδεινούμενα οικονομικά και λειτουργικά προβλήματα του οργανισμού το τελευταίο εξάμηνο -και, ιδίως, τη μη καταβολή των προβλεπόμενων εισφορών από τα μέλη του: «Καταφέραμε όλοι μαζί να δημιουργήσουμε μια δυναμική για τη Θεσσαλονίκη, από χώρες στις οποίες κάποτε δεν διανοούμασταν να επενδύσουμε. Η προσπάθεια πρέπει πάση θυσία να συνεχιστεί. Πιστεύω ακράδαντα ότι η ελπίδα θα ξεπροβάλει και πάλι από τους υγιείς κόλπους της επιχειρηματικής κοινότητας, αν βάλουμε όλοι στην άκρη εγωισμούς και πολιτικές εξαρτήσεις» επισημαίνει σε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα τής επιστολής παραίτησής του.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ
Νέος πρόεδρος του φορέα ανέλαβε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργος Τσαμασλής, ο οποίος έθεσε τον φιλόδοξο στόχο της «επανεκκίνησης» του ΟΤΘ. Ωστόσο, τα οκτώ μέλη του οργανισμού δεν κατέβαλλαν, όπως είχε συμφωνηθεί, την εισφορά τους στα ταμεία του ΟΤΘ, με αποτέλεσμα το οικονομικό αδιέξοδο να παρατείνεται.
Μόνον οι εκκρεμούσες οικονομικές υποχρεώσεις προς τη Ryanair ανέρχονται -σύμφωνα με πληροφορίες- σε περίπου 430.000 ευρώ και αφορούν την εξυπηρέτηση της τριετούς σύμβασης που έχει υπογραφεί με τον ιρλανδικό αερομεταφορέα χαμηλού κόστους (170.000 ευρώ για το δεύτερο έτος της σύμβασης και 260.000 για το τρίτο). Εδώ και μήνες βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης της συμφωνίας: ο ΟΤΘ πρότεινε διαγραφή του χρέους και πενταετές συμβόλαιο με επιδότηση 100.000 ευρώ ετησίως, υπό την προϋπόθεση το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης να γίνει κόμβος της Ryanair. Η εταιρεία, από την πλευρά της, αντιπρότεινε ετήσια επιδότηση 300.000 ευρώ, για να μετατρέψει το αεροδρόμιο σε hub. Η τελευταία πρόταση του ΟΤΘ ανέβασε το ποσό έως τις 150.000 ευρώ...ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ΩΣ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ
Το καταστατικό προβλέπει αποβολή όλων όσοι δεν πληρώνουν τις συνδρομές τους -κάτι, όμως, που ισοδυναμεί με διάλυση του οργανισμού με τη σημερινή του μορφή.
Στο τελευταίο διοικητικό συμβούλιο, ο πρόεδρός του, κ. Γιώργος Τσαμασλής, ζήτησε από τα μέλη να αποφασίσουν μέχρι τον Σεπτέμβριο αν θα καταβάλουν τις προβλεπόμενες εισφορές, ειδάλλως τα κάλεσε να παραιτηθούν. Σε αυτή την περίπτωση, προτείνει τη λειτουργία του ΟΤΘ να την αναλάβει ο δήμος Θεσσαλονίκης ή η μητροπολιτική διοίκηση ή η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαμασλή, το τελευταίο σενάριο εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του ΟΤΘ, αφού θα χρηματοδοτείται από τον συνολικό προϋπολογισμό των επτά περιφερειακών ενοτήτων της Κεντρικής Μακεδονίας. Σε αυτή την περίπτωση, η περιοχή ευθύνης του θα επεκταθεί σε όλη την Κεντρική Μακεδονία και, φυσικά, ο οργανισμός θα μετονομαστεί και θα αλλάξει σκοπό.
Μια τέτοια αλλαγή θα σήμαινε ότι η προβολή της Θεσσαλονίκης θα πήγαινε «πακέτο» με την προβολή της Χαλκιδικής, του Κιλκίς, των Σερρών, της Ημαθίας, της Πέλλας και της Πιερίας, αφού και αυτές οι περιφερειακές ενότητες θα συνέδραμαν οικονομικά. Αυτό ωστόσο δεν είχε συζητηθεί καν ως ενδεχόμενο στο περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του αντιπροέδρου του σώματος, κ. Μπάμπη Μπαρμπουνάκη, ο οποίος επικρίνει τον αντιπεριφερειάρχη (και πρόεδρο του ΟΤΘ) για τις κινήσεις του.
Αναζωπυρώθηκε η παλαιά κόντρα Στο πλαίσιο αυτό, αναζωπυρώθηκε η κόντρα μεταξύ του δημάρχου Θεσσαλονίκης, κ. Γ. Μπουτάρη, και του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων (ΕΞΘ), κ. Τέλη Θωμόπουλου. Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο δήμαρχος είχε κατηγορήσει τους ξενοδόχους ότι «έχουν μάθει να αρμέγουν τους πελάτες τους» και ότι οι τιμές στα ξενοδοχεία ήταν, μέχρι πρότινος, οι υψηλότερες στην Ελλάδα.
Η ΕΞΘ τού απάντησε χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα και κάνοντας λόγο για «απαράδεκτη και αναίτια επίθεση» και για «αστήρικτες καταγγελίες», που «μόνο κακό κάνουν αυτήν τη στιγμή στον τουρισμό, επειδή διώχνουν τους επισκέπτες». Παράλληλα, του ζήτησε «να ανακαλέσει αμέσως τις προσβλητικές εκφράσεις του» και «να μην παίζει με τον πόνο των ξενοδόχων»...
Η ΕΞΘ τού απάντησε χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα και κάνοντας λόγο για «απαράδεκτη και αναίτια επίθεση» και για «αστήρικτες καταγγελίες», που «μόνο κακό κάνουν αυτήν τη στιγμή στον τουρισμό, επειδή διώχνουν τους επισκέπτες». Παράλληλα, του ζήτησε «να ανακαλέσει αμέσως τις προσβλητικές εκφράσεις του» και «να μην παίζει με τον πόνο των ξενοδόχων»...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου