Πώς θα βρίσκονται τα χαμένα ένσημα - Τα 7 βήματα της διαδικασίας
αναγνώρισης χρόνου ασφάλισης
Τουλάχιστον επτά βήματα περιλαμβάνει η νέα διαδικασία
αναγνώρισης χρόνου ασφάλισης που έχει διανυθεί έως και το 2001, αλλά έχει "χαθεί", επειδή δεν μπορεί να
πιστοποιηθεί λόγω απώλειας του ασφαλιστικού βιβλιαρίου.
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν είναι τα εξής:
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν είναι τα εξής:
1. Εάν κατά
τον έλεγχο των δικαιολογητικών συνταξιοδότησης θα διαπιστώνεται χρόνος
ασφάλισης έως 31
Δεκεμβρίου 2001 για τον οποίο δεν υπάρχουν ασφαλιστικά στοιχεία από τις
αρμόδιες υπηρεσίες θα αναζητείται καταρχάς ο χρόνος στην εφαρμογή "Λογαριασμοί Ασφαλισμένων" του
μηχανογραφικού συστήματος.
2. Εάν ο χρόνος προκύπτει από την εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ, είναι ανακεφαλαιωμένος και διανυθείς στην ασφάλιση, δεν θα απαιτείται η υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης Απώλειας Ασφαλιστικού Βιβλιαρίου.
3. Εάν ο χρόνος δεν προκύπτει από την εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ ή ο ασφαλισμένος αιτείται περισσότερο χρόνο από τον ήδη ανακεφαλαιωμένο, τότε θα υποβάλλεται στην Υπηρεσία Συντάξεων σχετικό αίτημα.
4. Το έντυπο της αίτησης από τους ενδιαφερόμενους δύναται να αντληθεί από ηλεκτρονική διεύθυνση (internet.efka.gov.gr) στο σχετικό πεδίο των εντύπων του αρμόδιου τμήματος Μητρώου.
5. Κατά την παραλαβή του αιτήματος από τον ασφαλισμένο η υπηρεσία θα πρέπει να ελέγχει την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων προκειμένου να διευκολύνεται η διαδικασία περαιτέρω. Παράλληλα, θα αναζητείται το βιβλιάριο υγείας της επίμαχης χρονικής περιόδου, η οποία αναφέρεται στο ΥΔΑΑΒ.
6. Το αίτημα θα διαβιβάζεται από την υπηρεσία συντάξεων στο υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης.
7. Μετά την έκδοση απόφασης, το υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης θα την κοινοποιεί στον ασφαλισμένο και στην αρμόδια υπηρεσία Συντάξεων που είχε υποβληθεί το αίτημα.
2. Εάν ο χρόνος προκύπτει από την εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ, είναι ανακεφαλαιωμένος και διανυθείς στην ασφάλιση, δεν θα απαιτείται η υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης Απώλειας Ασφαλιστικού Βιβλιαρίου.
3. Εάν ο χρόνος δεν προκύπτει από την εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ ή ο ασφαλισμένος αιτείται περισσότερο χρόνο από τον ήδη ανακεφαλαιωμένο, τότε θα υποβάλλεται στην Υπηρεσία Συντάξεων σχετικό αίτημα.
4. Το έντυπο της αίτησης από τους ενδιαφερόμενους δύναται να αντληθεί από ηλεκτρονική διεύθυνση (internet.efka.gov.gr) στο σχετικό πεδίο των εντύπων του αρμόδιου τμήματος Μητρώου.
5. Κατά την παραλαβή του αιτήματος από τον ασφαλισμένο η υπηρεσία θα πρέπει να ελέγχει την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων προκειμένου να διευκολύνεται η διαδικασία περαιτέρω. Παράλληλα, θα αναζητείται το βιβλιάριο υγείας της επίμαχης χρονικής περιόδου, η οποία αναφέρεται στο ΥΔΑΑΒ.
6. Το αίτημα θα διαβιβάζεται από την υπηρεσία συντάξεων στο υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης.
7. Μετά την έκδοση απόφασης, το υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης θα την κοινοποιεί στον ασφαλισμένο και στην αρμόδια υπηρεσία Συντάξεων που είχε υποβληθεί το αίτημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου