Αποσπάσματα από την έκθεση ιδεών με θέμα: Χρόνου Φείδου
Αποσπάσματα από
την έκθεση ιδεών που εδόθη κατά τας εισαγωγικάς εξετάσεις εις την Σχολήν Υπενωμοταρχών του Νομού Θεσσαλονίκης κατά το έτος 1956
ΘΕΜΑ : Χρόνου
Φείδου
1. Ο χρόνος του φείδου είναι ως εξής: τον μήνα Μάϊο εξέρχεται από την φωλεάν
του ζητώντας την τροφήν του, τρώγει τα πιο καταστρεπτικά έντομα που βλάπτουν
εις την γεωργίαν, όχι μόνον έντομα αλλά και διάφορα ποντίκια. Στο διάστημα της
περιόδου όχι μόνον τρώγει αλλά και εναποθηκεύει διότι εισέρχεται εις χειμερινήν
νάρκην. Είναι τα φείδια τα οποία είναι βλαβερά εις τον άνθρωπον διότι δαγκώνουν
και έχουν δηλητήριον, ζούνε πολλά χρόνια και υπάρχουν πολλών ειδών μικρά και
μεγάλα.
2. Χρόνος φείδου είναι ο χρόνος ή το χρήμα ή και ο
πλούτος, που χάνει κανείς όταν δεν σπεύδει αμέσως εις τον χρόνον δια το χρήμα
και τον πλούτον τον σκορπά, δηλαδή τον σπαταλά ή τον διαθέτει εκεί που δεν
χρειάζεται να τον διαθέτει.
3. Ο χρόνος χωρίζεται σε τέσσερας εποχές: την άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρον
και χειμών. Αυτάς τας εποχάς όλος ο κόσμος τας θέλει διότι ο καθείς μας εις τας
εποχάς αυτάς βρίσκει και τας ημέρας τας οποίας τας εκτιμά. Όλοι μας οι Έλληνες
τας τιμούμεν, αύται δε είναι η 25η Μαρτίου, κ.ο.κ.
4. Δια να κερδίσωμεν τον χρόνον φείδου, αιτείται
μεγάλην ευφθϊαν καο ψυχραιμίαν εις εμπόδια πας φύσεως, που πρόκειται να μας
παραουσιασθούν δια το όφελός μας. Πολλά παραδείγματα είναι που μπορεί να
κερδίσει τον χρόνον του φείδου.
5. Ο φθινόπωρος είναι μία από τας 4 εποχάς του
έτους. Έπειτα έρχεται ο χειμώνας με τας πολλάς βροχάς και μετά έχομεν την
ωραίαν εποχήν. Τότε βγαίνει από την φωλεάν του ο όφις φείδος εις ταχύτατον
χρόνον και ψάχνει για τροφήν.
6. Ο Φείδος ήταν ένας εκ των μεγάλων σοφών της Πατρίδος
μας και ήκμασε κατά την εποχή του μεσαίωνα. Κατήργησε το επικρατούν κατά την
εποχή του μεσαίωνα ημερολόγιον και ώρισε νέον, γι’ αυτό και εκείνον τον χρόνον
που έγινε η αλλαγή αυτή, ονομάσθηκε ο χρόνος του Φείδου.
7. Εις κάθε μας ενέργεια πρέπει να είμεθα
ενεργητικοί ως ο όφις. Ο όφις όταν ενεργήσει επίθεσιν κατά τινος εμψύχου
αντικειμένου, δεν έχει ουδεμίαν καθυστέρησιν κατά την αρχικήν του απόφασιν. Το
αποτέλεσμα δεν γνωρίζεται πιο θα είναι, πάντως θα την εκτελέσει παρ’ όλη την
σωματικήν του διάπλασιν. Εφ’ όσον ο όφις έχει αυτήν την ενεργητικότητα έστω και
αν αποτύχει, ημείς ως έμψυχα και κοινωνικά ζώα θα πρέπει να ενεργούμε
γνωρίζοντες και το αποτέλεσμα ως μας διακρίνει η λογική.
8. Τα φίδει είναι ζώο ερπετόν το οποίον συντηρείται δια
της τροφής του χώματος, το οποίον δεν μπορεί να ζήσει κατά την χειμερινήν
περίοδον όπου έρχεται εντός των κρυπτών της γης και μέχρι τέλους σεπτεμβρίου ή
20 Απριλίου αναλόγως τας καιρικάς συνθήκας της φύσεως. Εκαί αυτό συντηρείται
μέσα στη γη δια της ατομικής του τροφής. Και τον Απρίλιον αρχίζει την θερινήν
ζωήν άμα και την τεκνοποίησιν. Χρειάζεται λοιπόν να είναι όλοι οι άνθρωποι
προσεκτικοί κατά την διάρκειαν της ζωής των, με τον φόβον καθ’ όλην την ώραν
μήπως αναγκασθεί κανένας όφις και δαγκάσει και του προξενήσει ζημιά και προβεί
εις δηλητηριάσεις και μπορεί να πεθάνει. Δι’ αυτό ο άνθρωπος όταν βαδίζει έχει
φόβον εις τον δρόμον, έχει τον φόβον από τα φίδια και τα φίδια από τον
άνθρωπον, διότι ο θεός το έχει ορίσει να σέρνεται με την κοιλιά εντός της γης
όπως και με την Λενέδρα Ύδρα.
9. Από την καθ’ ήν άρχεται η ζωή του ανθρώπου, άρχεται και ο χρόνος του
φείδου, δηλαδή να γίνει ο άνθρωπος χρόνος οικονομικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου