Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018

Έρχονται 36 τορπίλες για τα υποβρύχια 214 του ΠΝ


Έρχονται 36 τορπίλες για τα υποβρύχια 214 του ΠΝ
Το έστειλε ο Γιώργος Επιτήδειος
    Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να συμβεί το απίθανο: Χώρα που διαθέτει τα πλέον σύγχρονα συμβατικά υποβρύχια στον κόσμο, να τα έχει χωρίς τορπίλες! Για την ακρίβεια με τορπίλες “παλαιού τύπου” που αφαιρούν πολλά από τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα των υποβρυχίων τύπου 214. Φαίνεται ότι ήρθε η ώρα αυτά τα υποβρύχια να αποκτήσουν σύγχρονες τορπίλες, αφού το ΠΝ προχωρά στην απόκτηση 32 τορπιλών.​
    Τα υποβρύχια τύπου 214, ή τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ όπως έγιναν γνωστά στην κοινή γνώμη λόγω των προβλημάτων που παρουσίασε το πρώτο υποβρύχιο, αποτελούν μεγάλο πλεονέκτημα για το ΠΝ στο Αιγαίο.  Μ΄ αυτά τα τέσσερα “αθόρυβα” υποβρύχια το Αιγαίο “κλειδώνει”. Δεν είναι ασφαλώς τυχαίο το γεγονός ότι η Τουρκία έσπευσε να παραγγείλει έξι ίδια υποβρύχια από τη Γερμανία.​
    Το βασικό πλεονέκτημα των υποβρυχίων 214 είναι η αναερόβια πρόωση που τα καθιστά “αόρατα” και ικανά να παραμείνουν σε κατάδυση για απεριόριστο χρόνο. Το να μην έχουν αυτά τα υποβρύχια τις τορπίλες που πρέπει είναι απλά παράδοξο. Ελληνικό παράδοξο.​
    Όσες προσπάθειες έγιναν στο παρελθόν για την προμήθεια τορπιλών δεν είχαν αποτέλεσμα, καθώς ο ανταγωνισμός των εταιρειών δεν λειτούργησε ευεργετικά για την Ελλάδα. Βασική αιτία βεβαίως για την αποτυχία του αυτονόητου εξοπλισμού των υποβρυχίων, ήταν η απροθυμία πολιτικών ηγεσιών του ΥΠΕΘΑ να ασχοληθούν αποφασιστικά με το πρόβλημα. Τώρα φαίνεται πως άλλες αναβολές δεν μπορούν να υπάρξουν.​
    Αντίπαλοι για τις 36 τορπίλες των ελληνικών υποβρυχίων θα είναι όπως και στο παρελθόν Γερμανοί και Ιταλοί.​
    Το 2002 στο διαγωνισμό προμήθειας για 51 τορπίλες τότε, συμμετείχαν η γερμανική Atlas Elektronik και η ιταλική Whitehead Alenia Sistemi Subacquei που κέρδισε με προσφορά 58 εκ. Ευρώ.​
    Η Atlas Elektronik, κατασκευάστρια του συστήματος διαχείρισης μάχης των υποβρυχίων, όμως ζήτησε το ποσό των 72 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της ιταλικής τορπίλης σε αυτό, με αποτέλεσμα η προμήθεια να οδηγηθεί σε αδιέξοδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου