Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Η «ΒΡΑΔΥΑ ΤΩΝ ΙΜΙΩΝ» κάπου στο Καραγάτς


Η «ΒΡΑΔΥΑ ΤΩΝ ΙΜΙΩΝ» κάπου στο Καραγάτς
Kostas Skarmos ( Κωνσταντίνος Σκαρμαλιωράκης)
    Ζητώ συγγνώμη από τους αναγνώστες, αλλά το κείμενο είναι από το facebook, χωρίς παραγράφου, χωρίς τόνους και με κεφαλαία. Επίσης, οι συντμήσεις είναι πολύ κοινές στους στρατιωτικούς. Έκανα ό τι μπορούσα για την νέα του μορφή, επειδή νομίζω πως αξίζει να δημοσιευτεί.
Ανδρέας
    Σαν σημερα πριν 23 χρονια, βραδυ της 30-1-1996, ή αλλιως «ΒΡΑΔΥΑ ΤΩΝ ΙΜΙΩΝ», ζωντανες παραμενουν οι αναμνησεις μου:
    Ειμαι Ανχης, δκτης στην Α/Κ μοιρα, που εχει τομεα προσβολης το Καραγατς στον Εβρο. Ημασταν εντος στρδου, λογω ασκησεως. Η κριση στα Ιμια εχει ξεκινησει.
    Αργα το βραδυ λαμβανω τηλεφωνικα απο τον Δκτη της Ταξχιας προειδοποιηση για εκκενωση στρδου και επανδρωση τοποθεσιας. Συγκεντρωνω τους αξκους και οπλιτες μου στους θαλαμους οπλιτων. Τους ενθαρρυνω, τους δινω τις οδηγιες μου και τους λεω ξεκαθαρα οτι ενδεχεται αυριο πρωϊ να πολεμησουμε. Στα ματια τους διακρινω την επιθυμια τους να εκτελεσουν την αποστολη μας. Δινω προειδοποιητικη δγη για εκκενωση στρδου, φορτωση πυρκων στα α/κ πυρλα απο τις αποθηκες εγγυς και αναχωρηση για τις θεσεις μαχης. Ο ενθουσιασμος μεγαλος, οταν τελειωνοντας το λογο μου τους λεω « Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ» και φωναζω δυνατα «ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΣ».
    Μετα απο λιγη ωρα λαμβανω τηλεφωνικα παλι τη δγη να φυγουμε και να ειμαστε ετοιμοι στις 0530 για εκτελεση βολων πυροβολικου και αντιμετωπιση τυχον αεροπορικης προσβολης. Η δγη μου μεταδιδεται απο τον ΑΞΕΠ μου μεχρι και τον τελευταιο στρτη.
    Οι καιρικες συνθηκες πολυ ασχημες, χιονοθυελλα και θερμοκρασια μειον. Με προτεραιοτητα τα α/κ, εκκενωνεται ο ορχος. Τα α/κ μεταβαινουν στις αποθηκες πυρκων και ξεκιναει η δυσκολη φορτωση των βληματων και γεμισματων. Υποψη οτι καθε βλημα ζυγιζει περιπου 43 κιλα. Πηγαινω και εγω εκει να παρακολουθησω απο κοντα το δυσκολο αυτο εργο, που γινεται ακομη δυσκολοτερο λογω της χιονοθυελλας. Με συγκινηση βλεπω τους πυρτες μου να δινουν την ψυχη τους, παρα την παγωνια.
    Μετα τη φορτωση των πυρκων αναχωρουν ολοι για τις θεσεις μαχης. Τους ακολουθω με το τζιπ μου. Οι δρομοι παγωμενοι, η ορατοτητα χαμηλη, η οδηγηση επικινδυνη. Κανω το σταυρο μου να πανε ολα καλα. Ξαφνικα το τζιπ γλυστραει και βγαινει εκτος δρομου, σε μικρο χαντακι, ευτυχως δεν ντελαπαρει, ο οδηγος μου ψυχραιμος το επαναφερει στο δρομο.
    Μετα απο αρκετη ωρα φθανουμε στον Σταθμο Δκσεως. Εκει με υποδεχεται ο ΑΞΕΠ μου, πανετοιμος. Τον παιρνω μαζι μου και επισκεφτομαστε την πυροβολαρχια που ειναι ταγμενη διπλα μας. Σχεδον ετοιμη, το ηθικο του προσωπικου της ακμαιοτατο. Ο δκτης πυρχιας ενθουσιωδης, σε μερικα λεπτα μου αναφερει ετοιμοτητα για βολη, ηταν 0515.
    Επιστρεφουμε στον σταθμο δκσεως, επιθεωρω τους ΤΕΒ-ΠΑΡ στο ΚΔΠ, μιλαω με τους διαβιβαστες μου, ελεγχω τις ενσυρματες επικοινωνιες οτι λειτουργουν σωστα, επικοινωνω και με τον παρατηρητη της μοιρας, ετοιμος και αυτος. Αναμενουμε την τελικη δγη. Αυτη δεν ερχεται ποτε.
    Στις 0600 μας ειδοποιουν οτι η κριση εληξε. Ακομη δεν εχουμε μαθει για τη θυσια των 3 στελεχων του ΠΝ στα Ιμια. Η απογοητευση διαδεχεται τον ενθουσιασμο. Συγκεντρωνω το προσωπικο του ΣΔ και της πυρχιας, τους συγχαιρω, και αφου βγαζουμε μια αναμνηστικη φωτο, δινω την εντολη για επιστροφη στο στρδο.
    Εμεις πραξαμε στο ακεραιο το καθηκον μας. Ειμαι πολυ περηφανος για τους αξκους μου και τους στρτες μου. Τους ευχαριστω θερμα, δεν θα ξεχασω ποτε τις στιγμες αυτες που ζησαμε μαζι.
    Καποιοι, δυστυχως υψηλα ισταμενοι, δεν εκτελεσαν ουτε τα βασικα τους καθηκοντα. Πολυ αμφιβαλλω αν ηξεραν τι σημαινει ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, απο ποιους και που συγκροτειται. το «ευχαριστω» βεβαια το εισεπραξαν οι φιλοι μας οι αμερικανοι. ΚΡΙΜΑ!!!
    Τα 3 στελεχη του ΠΝ, ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΛΑΧΑΚΟΣ και ΕΚΤΟΡΑΣ ΓΙΑΛΟΨΟΣ, που θυσιασαν τη ζωη τους, εκτελωντας την αποστολη τους, ΑΘΑΝΑΤΟΙ!!! ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥΣ Η ΜΝΗΜΗ.
Εγω παντως ειμαι σιγουρος οτι, οποτε και αν χρειασθει, οι ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ μας, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ μας και ιδιαιτερα το ενδοξο πυροβολικο μας θα πραξουν το καθηκον τους, θα εκτελεσουν την αποστολη τους, θα νικησουν.
Υ.Γ. Ιδιαιτερα ευχαριστω τον ΑΞΕΠ μου Λγο (και νυν Ταξχο δκτη της 96 ΑΔΤΕ) ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΙΜΟΥΡΤΖΗ, τον δκτη πυρχιας Υπλγο (και νυν Σχη) ΧΡΗΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ και τον αξκο ΔΜ Λγο (και νυν ε.α.) ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΞΙΩΤΙΔΗ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου