Η ερώτηση-παγίδα «γιατί τα καπάκια των φρεατίων είναι στρογγυλά;» και
τι αποκαλύπτει
Ερωτήσεις που
δένουν κόμπο το μυαλό, όπως «γιατί τα καπάκια των φρεατίων είναι στρογγυλά;» και «γιατί τα
μπαλάκια του τένις είναι χνουδωτά;», απευθύνονται ακόμα και σήμερα από
τεχνολογικούς κολοσσούς της Silicone Valley στους υποψήφιους υπαλλήλους τους.
Η γκάμα αυτού του είδους των σπαζοκεφαλιών δεν εξαντλείται εδώ, καθώς ο ανθρώπινος νους είναι εδώ δαιμόνιος: «πόσο ζυγίζει ένα αεροπλάνο;», «πόσα παράθυρα υπάρχουν στη Νέα Υόρκη;», «πόσα λεωφορεία κυκλοφορούν στο Λονδίνο;» και άλλα πολλά.
Κι ενώ πρόκειται για ερωτήσεις που στοχεύουν να αφήσουν τον άλλο αποσβολωμένο, μια νέα έρευνα αποκαλύπτει πως παρά την απήχησή τους στον τεχνολογικό κλάδο, αυτές οι ερωτήσεις λένε περισσότερα για τον άνθρωπο που τις ξεστομίζει παρά για τον φουκαρά που πρέπει να τις απαντήσει.
Η έρευνα αμερικανών επιστημόνων που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Applied Psychology» έδειξε πως όσοι καταφεύγουν σε τέτοιου τύπου ερωτήσεις κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων πρόσληψης «παρουσιάζουν σαδιστικά και ναρκισσιστικά χαρακτηριστικά»! Και είναι, μας λένε, οι άντρες αυτοί που τις χρησιμοποιούν συχνότερα παρά οι γυναίκες.
Οι σπαζοκεφαλιές κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων δεν αποζητούν ωστόσο απάντηση, μιας και οι περισσότερες δεν έχουν απάντηση, ελέγχουν απλώς τον τρόπο που σκέφτεται ο υποψήφιος. Ακόμα κι έτσι όμως «οι υπεύθυνοι προσλήψεων που χρησιμοποιούν σπαζοκεφαλιές βάζουν τον εαυτό τους σε θέση παρουσιαστή τηλεπαιχνιδιού, ο οποίος γνωρίζει συνήθως προκαταβολικά την απάντηση στις ερωτήσεις που κάνει … Όσοι τις χρησιμοποιούν λοιπόν κινητοποιούνται από την επιθυμία να προστατεύσουν και να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους. Θέλουν απλώς να δείξουν στους άλλους πόσο έξυπνοι είναι».
Παρά το γεγονός δηλαδή ότι τέτοιες σπαζοκεφαλιές χρησιμοποιούνται ακόμα από τη Microsoft και το Facebook, αλλά και από κορυφαία πανεπιστήμια όπως η Οξφόρδη και το Κέιμπριτζ...
Η γκάμα αυτού του είδους των σπαζοκεφαλιών δεν εξαντλείται εδώ, καθώς ο ανθρώπινος νους είναι εδώ δαιμόνιος: «πόσο ζυγίζει ένα αεροπλάνο;», «πόσα παράθυρα υπάρχουν στη Νέα Υόρκη;», «πόσα λεωφορεία κυκλοφορούν στο Λονδίνο;» και άλλα πολλά.
Κι ενώ πρόκειται για ερωτήσεις που στοχεύουν να αφήσουν τον άλλο αποσβολωμένο, μια νέα έρευνα αποκαλύπτει πως παρά την απήχησή τους στον τεχνολογικό κλάδο, αυτές οι ερωτήσεις λένε περισσότερα για τον άνθρωπο που τις ξεστομίζει παρά για τον φουκαρά που πρέπει να τις απαντήσει.
Η έρευνα αμερικανών επιστημόνων που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Applied Psychology» έδειξε πως όσοι καταφεύγουν σε τέτοιου τύπου ερωτήσεις κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων πρόσληψης «παρουσιάζουν σαδιστικά και ναρκισσιστικά χαρακτηριστικά»! Και είναι, μας λένε, οι άντρες αυτοί που τις χρησιμοποιούν συχνότερα παρά οι γυναίκες.
Οι σπαζοκεφαλιές κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων δεν αποζητούν ωστόσο απάντηση, μιας και οι περισσότερες δεν έχουν απάντηση, ελέγχουν απλώς τον τρόπο που σκέφτεται ο υποψήφιος. Ακόμα κι έτσι όμως «οι υπεύθυνοι προσλήψεων που χρησιμοποιούν σπαζοκεφαλιές βάζουν τον εαυτό τους σε θέση παρουσιαστή τηλεπαιχνιδιού, ο οποίος γνωρίζει συνήθως προκαταβολικά την απάντηση στις ερωτήσεις που κάνει … Όσοι τις χρησιμοποιούν λοιπόν κινητοποιούνται από την επιθυμία να προστατεύσουν και να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους. Θέλουν απλώς να δείξουν στους άλλους πόσο έξυπνοι είναι».
Παρά το γεγονός δηλαδή ότι τέτοιες σπαζοκεφαλιές χρησιμοποιούνται ακόμα από τη Microsoft και το Facebook, αλλά και από κορυφαία πανεπιστήμια όπως η Οξφόρδη και το Κέιμπριτζ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου