Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

9.Γκρίνια ΠΑΣΟΚ για επιστροφή «μπλε παιδιών» στο Μετρό

9.Γκρίνια ΠΑΣΟΚ για επιστροφή «μπλε παιδιών» στο Μετρό
Πολιτικοί ‘’μαμουνιές’’ κατεργάζονται…
Όσο για τα Μπλέ Παιδιά, έχουν δίκιο. Έπρεπε να είναι Πράσινα Παιδιά ( όπως πράσινα άλογα, πράσινα ανθρωπάκια από τον Άρη, τσικό του ΠΑΟ κτλ)
Δεν ντρεπόμαστε λιγάκι… ΄Πρέπει να είναι Μπλέ ή Πράσινα ? Το απορρυπαντικό με τους μπλέ και πράσινους κόκκους, το δοκιμάσαμε.
Άς είναι και για μια φορά Παιδιά Χωρίς Χρώμα. Έυκολο ? ( Σε άλλη χώρα, ΝΑΙ )
    Διακόσιοι εργαζόμενοι στο Μετρό, που είχαν απολυθεί το 2010,  αποκτούν προβάδισμα για την επαναπρόσληψή τους το 2014 με παρέμβαση του Μεγάρου Μαξίμου και με σχετική εντολή του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου. Όπως αναφέρει η «Ελευθεροτυπία», στο ΠΑΣΟΚ γκρινιάζουν για «μπλε παιδιά», επικαλούμενοι παλαιότερο πόρισμα του Ρακιτζή.
    Ειδικότερα, σύμφωνα με την εφημερίδα προβάδισμα για την κάλυψη διακοσίων θέσεων έχουν 280 «μπλε παιδιά» που προσλήφθηκαν την προεκλογική περίοδο του 2009, σύμφωνα με το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λ. Ρακιντζή, το οποίο όχι μόνο οδήγησε στη μη ανανέωση των συμβάσεών τους, αλλά και στη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών από τη διοίκηση της τότε ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας).
Το χρονικό
    Η πλειονότητα των 280 συμβασιούχων προσέφυγε ομαδικά στα δικαστήρια, διεκδικώντας αποζημιώσεις και επαναπρόσληψη. Μέχρι σήμερα έχουν βγει 11 αποφάσεις εκ των οποίων οι 6 ήταν απορριπτικές για τους εργαζομένους.
    Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας, σε 5 περιπτώσεις το Μονομελές Πρωτοδικείο δικαίωσε τους εργαζομένους, με το σκεπτικό ότι κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, κρίνοντας τις συμβάσεις αορίστου χρόνου. Σε αυτές τις αποφάσεις, το δικαστήριο δεν «εξέτασε» το πόρισμα Ρακιντζή, αλλά τη νομιμότητα και σπουδαιότητα των προσλήψεων στην τότε ΑΜΕΛ, η οποία δεν υπαγόταν σε καθεστώς ΑΣΕΠ.
    Παρ' όλα ταύτα το δικαστήριο, εάν και επιδίκασε αποζημιώσεις (σε κάποιες περιπτώσεις διατάχθηκε προσωρινά εκτελεστό, ύψους 20.000 ευρώ), σε καμία περίπτωση δεν διέταξε επαναπρόσληψη. Αποτέλεσμα των αποφάσεων είναι οι εργαζόμενοι που έχουν δικαιωθεί (ή τουλάχιστον η συντριπτική πλειονότητα) να μην κοινοποιούν τις αποφάσεις στη ΣΤΑΣΥ, θεωρώντας ότι η εταιρεία θα τις αμφισβητήσει σε ανώτερο βαθμό, πέρα από το γεγονός ότι θα «επιβαρύνουν» τη θέση τους. Πιο απλά, σημειώνει η Ελευθεροτυπία, εάν ζητήσουν αποζημίωση από τη ΣΤΑΣΥ, σύμφωνα με νομικούς κύκλους, θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο η εταιρεία να συναινέσει στην επαναπρόσληψή τους, όταν έχουν μεταξύ τους δικαστικές διαφορές, πέρα από το γεγονός ότι θα πράγματα θα δυσκολέψουν στο Εφετείο.
Η «πολιτική λύση»

    Μια «πολιτική λύση» ωστόσο μπορεί να λύσει το πρόβλημα. Το μέγαρο Μαξίμου, σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία, εξουσιοδότησε τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο στην αποστολή γράμματος στον διευθύνοντα σύμβουλο των «Σταθερών Συγκοινωνιών» Νίκο Παπαθανάση, ζητώντας προσλήψεις.
    Στην επιστολή, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι «μετά τη λειτουργία των νέων σταθμών έχει διαπιστωθεί έλλειψη προσωπικού στην εταιρεία, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καλή εξυπηρέτηση επιβατών και να μη γίνεται εμπεριστατωμένος έλεγχος κομίστρου για τη λαθρεπιβίβαση. Για την καταπολέμηση των ανωτέρω φαινομένων, θα πρέπει να προχωρήσετε σε διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ, με μοριοδότηση όσων έχουν προϋπηρεσία και εκπαίδευση σε συγκοινωνιακό φορέα».
    Με την παραπάνω εντολή προβάδισμα δίνεται στους απολυμένους του 2010, με αποτέλεσμα ορισμένα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, όπως αναφέρει η Ελευθεροτυπία, να εκφράζουν δυσφορία, δεδομένου ότι το πόρισμα Ρακιντζή τόσο για το Μετρό όσο και το Τραμ είχε γίνει σημαία από την κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου και από τον τότε υπουργό Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα.
    Από την άλλη πλευρά, στελέχη των «Σταθερών Συγκοινωνιών» σημειώνουν ότι η εταιρεία, σε τυχόν επαναπρόσληψη, δεν θα επιβαρυνθεί με έξοδα εκπαίδευσης και ότι οι εν λόγω εργαζόμενοι θα αναλάβουν αμέσως καθήκοντα.
    Σημειώνεται πως η προκήρυξη των προσλήψεων αναμένεται να γίνει το επόμενο δίμηνο με το προσωπικό να καλύπτει θέσεις ηλεκτροδηγών, εκδοτών και ελεγκτών εισιτηρίων, αλλά και τεχνικού προσωπικού, ενώ αντίθετα δεν θα γίνουν προσλήψεις σε διοικητικές θέσεις. Ο συνολικός αριθμός των προσλήψεων εκτιμάται από 200 έως 220, ωστόσο ο τελικός αριθμός θα καθοριστεί από τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες της ΣΤΑΣΥ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου