Προβληματισμός στο Π.Ν. μετά το νέο ατύχημα
Το έστειλε ο Γιώργος Επιτήδειος
Kathimerini
ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΕΔΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΕΔΟΣ
Προβληματισμό
στο Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.)
προκαλεί το περιστατικό που καταγράφηκε προχθές το βράδυ στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, όταν το αρματαγωγό «Λέσβος» προσέκρουσε στην προβλήτα κατά την προσπάθεια του
κυβερνήτη να δέσει το πλοίο, ενώ έπνεαν άνεμοι 40 κόμβων.
Το πλοίο παρασύρθηκε από τους ανέμους και έπεσε πάνω σε άλλα αγκυροβολημένα πολεμικά, δίχως ωστόσο, περαιτέρω ζημιές. Η ζημιά που καταγράφηκε θεωρείται μικρή, καθώς το πλοίο υπέστη ένα πλευρικό σκίσιμο. Η συγκεκριμένη ζημιά περιγράφεται ως εργασία λίγων ωρών για τα συνεργεία που εδρεύουν στον Ναύσταθμο και σίγουρα δεν έχει δημιουργήσει πρόβλημα στο αξιόπλοο του αρματαγωγού. Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) δεν έγινε καμία ανακοίνωση για το περιστατικό, καθώς θεωρείται ήσσονος σημασίας.
Το πλοίο παρασύρθηκε από τους ανέμους και έπεσε πάνω σε άλλα αγκυροβολημένα πολεμικά, δίχως ωστόσο, περαιτέρω ζημιές. Η ζημιά που καταγράφηκε θεωρείται μικρή, καθώς το πλοίο υπέστη ένα πλευρικό σκίσιμο. Η συγκεκριμένη ζημιά περιγράφεται ως εργασία λίγων ωρών για τα συνεργεία που εδρεύουν στον Ναύσταθμο και σίγουρα δεν έχει δημιουργήσει πρόβλημα στο αξιόπλοο του αρματαγωγού. Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) δεν έγινε καμία ανακοίνωση για το περιστατικό, καθώς θεωρείται ήσσονος σημασίας.
Έμπειροι παρατηρητές ανέφεραν στην «Κ» ότι η
ταχύτητα του ανέμου σε συνδυασμό με το μέγεθος του συγκεκριμένου πλοίου οδήγησε
σε ένα περιστατικό που δεν συμβαίνει για πρώτη φορά. Τέτοιου τύπου γεγονότα
κατά τη διάρκεια πρόσδεσης έχουν καταγραφεί ξανά. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές,
σε αυτές τις περιπτώσεις είθισται η προσέγγιση του πλοίου στο λιμάνι να γίνεται
με τη βοήθεια κάποιων εκ των αρκετών ρυμουλκών που βρίσκονται γι’ αυτό τον
σκοπό και παρόμοιες περιπτώσεις στον Ναύσταθμο.
Πρόκειται για το τρίτο περιστατικό σε λιγότερο από τρεις μήνες. Το προηγούμενο καταγράφηκε στις 29 Νοεμβρίου, όταν το βοηθητικό πλοίο αλιείας τορπιλών «Άραχθος» προσάραξε στη νησίδα Τσεβελίνια του Πόρου.
Το πλέον σημαντικό ήταν εκείνο της φρεγάτας «Κανάρης», η οποία στις 2 Νοεμβρίου προσάραξε στη νησίδα Αταλάντη, ανοιχτά της Ψυττάλειας, γεγονός που οδήγησε έπειτα στην αντικατάσταση του κυβερνήτη, αλλά και αξιωματικών της γέφυρας του πλοίου. Εκείνο το περιστατικό εξόργισε την ηγεσία και οδήγησε σε εκτενή και εις βάθος έρευνα για ένα ατύχημα που στέρησε από μια πολύτιμη φρεγάτα του στόλου τις ανθυποβρυχιακές ικανότητές της. Κατά την προσάραξη, καταστράφηκε ολοσχερώς ο ανθυποβρυχιακός θόλος της φρεγάτας, καθιστώντας την πρακτικά επιχειρησιακά μη αξιόπιστη. Το πρόβλημα είναι ότι ακόμη και σήμερα, σχεδόν τρεις μήνες μετά, εξακολουθεί να υπάρχει δυσκολία εντοπισμού του συγκεκριμένου ανταλλακτικού. Και τούτο διότι οι ανθυποβρυχιακοί θόλοι όπως αυτοί που διέθετε ο «Κανάρης», μία από τις φρεγάτες τύπου «S» του Στόλου, δεν κατασκευάζονται πλέον διότι θεωρούνται ξεπερασμένης τεχνολογίας. Περιστατικά όπως αυτό επαναφέρουν, παράλληλα, τη συζήτηση που έχει ανοίξει προ καιρού για την ανάγκη εκσυγχρονισμού ή και αντικατάσταση κάποιων από τις κύριες μονάδες του στόλου.
Πρόκειται για το τρίτο περιστατικό σε λιγότερο από τρεις μήνες. Το προηγούμενο καταγράφηκε στις 29 Νοεμβρίου, όταν το βοηθητικό πλοίο αλιείας τορπιλών «Άραχθος» προσάραξε στη νησίδα Τσεβελίνια του Πόρου.
Το πλέον σημαντικό ήταν εκείνο της φρεγάτας «Κανάρης», η οποία στις 2 Νοεμβρίου προσάραξε στη νησίδα Αταλάντη, ανοιχτά της Ψυττάλειας, γεγονός που οδήγησε έπειτα στην αντικατάσταση του κυβερνήτη, αλλά και αξιωματικών της γέφυρας του πλοίου. Εκείνο το περιστατικό εξόργισε την ηγεσία και οδήγησε σε εκτενή και εις βάθος έρευνα για ένα ατύχημα που στέρησε από μια πολύτιμη φρεγάτα του στόλου τις ανθυποβρυχιακές ικανότητές της. Κατά την προσάραξη, καταστράφηκε ολοσχερώς ο ανθυποβρυχιακός θόλος της φρεγάτας, καθιστώντας την πρακτικά επιχειρησιακά μη αξιόπιστη. Το πρόβλημα είναι ότι ακόμη και σήμερα, σχεδόν τρεις μήνες μετά, εξακολουθεί να υπάρχει δυσκολία εντοπισμού του συγκεκριμένου ανταλλακτικού. Και τούτο διότι οι ανθυποβρυχιακοί θόλοι όπως αυτοί που διέθετε ο «Κανάρης», μία από τις φρεγάτες τύπου «S» του Στόλου, δεν κατασκευάζονται πλέον διότι θεωρούνται ξεπερασμένης τεχνολογίας. Περιστατικά όπως αυτό επαναφέρουν, παράλληλα, τη συζήτηση που έχει ανοίξει προ καιρού για την ανάγκη εκσυγχρονισμού ή και αντικατάσταση κάποιων από τις κύριες μονάδες του στόλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου