Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

Οι οδηγοί παρανομούν, η δημοτική αστυνομία γράφει.



Οι οδηγοί παρανομούν, η δημοτική αστυνομία γράφει.
''Τρελά κέρδη'' για το δήμο Θεσσαλονίκης στον ένα χρόνο επαναλειτουργίας της Δημοτικής Αστυνομίας
    Ο απολογισμός δράσης της Δημοτικής Αστυνομίας με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από την επαναλειτουργία της Υπηρεσίας, παρουσιάστηκε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου από το Δήμαρχο, Γιάννη Μπουτάρη, την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016.
    Στη συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε παρουσία του εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου για θέματα Δημοτικής Αστυνομίας και Δημόσιας Τάξης, Λευτέρη Κιοσέογλου, παρουσιάστηκαν τα ποσοτικά και ποιοτικά στατιστικά δεδομένα για το διάστημα από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως τον Σεπτέμβριο του 2016, καθώς και ο προγραμματισμός δράσεων του επόμενου εξαμήνου.
    Ο Γιάννης Μπουτάρης δήλωσε ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα του ενός χρόνου επαναλειτουργίας της Δημοτικής Αστυνομίας αν και, όπως τόνισε, με το ένα τρίτο του προσωπικού που υπήρχε πριν καταργηθεί. Ακόμη, εκτίμησε ότι η λειτουργία της υπηρεσίας μέσα στο Δημαρχιακό Μέγαρο βοηθάει τις διαδικασίες και διευκρίνισε ότι ο Νέος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Θεσσαλονίκης που εκπονείται, προβλέπει τη σύμπτυξη αρμοδιοτήτων, την απλοποίηση και την ταχύτερη λειτουργία.   Υπενθύμισε την πρόταση της Δημοτικής Αρχής στα Υπουργεία Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης, ώστε οι εισπράξεις από τις παραβάσεις που βεβαιώνονται να χαρακτηριστούν ως ανταποδοτικές, που σημαίνει ότι θα επιστρέφουν στο Δήμο μόνο για τις ανάγκες της Δημοτικής Αστυνομίας, ώστε να γίνει δυνατή η πρόσληψη προσωπικού, χωρίς να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός. Ο στόχος, τόνισε ο Δήμαρχος, είναι να προκύψουν περίπου 250 άτομα, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες αστυνόμευσης της πόλης.
    Αναφερόμενος στον τρόπο με τον οποίο εκτιμά ότι οι πολίτες θα πρέπει να αντιληφθούν το ρόλο των δημοτικών αστυνομικών, ο Γιάννης Μπουτάρης, τόνισε χαρακτηριστικά: «Η Δημοτική Αστυνομία όχι μόνο δεν είναι ο μπαμπούλας, αλλά είναι ο βοηθός και ο υποστηρικτής του πολίτη, που πρέπει να καταλάβει ότι η υπηρεσία αυτή εκπροσωπεί την καλή του συνείδηση. Ο νόμος χρειάζεται υποστήριξη για να εφαρμοστεί. Αν θέλουμε να ζούμε σε μια πόλη χωρίς προβλήματα, πρέπει να υποστηρίξουμε αυτούς που επιβάλλουν το νόμο».
    Όσον αφορά τις αδυναμίες που σημειώνονται στη λειτουργία της υπηρεσίας, ο Δήμαρχος υπογράμμισε την ανάγκη πάταξης της γραφειοκρατίας και του ξεκαθαρίσματος των αρμοδιοτήτων της. Ο Γιάννης Μπουτάρης επισήμανε ότι σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία από τον ένα χρόνο λειτουργίας της Δημοτικής Αστυνομίας, το 70% του συνόλου των παραβάσεων αφορούν παραβάσεις ως προς την κατάληψη κοινόχρηστου χώρου. «Καταλαβαίνουμε όλοι ότι σε μια εποχή κρίσης δεν μπορούμε να είμαστε υπερβολικά αυστηροί, αλλά αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Τα καταστήματα πρέπει να είναι και αυτά σύννομα». Ο ίδιος σημείωσε ακόμη ότι ο Δήμος έχει ήδη δημιουργήσει θέσεις στάθμευσης για δίκυκλα και πλέον η Δημοτική Αστυνομία βεβαιώνει παραβάσεις και για τους συγκεκριμένους παραβάτες. «Ο στόχος δεν είναι εισπρακτικός, αλλά πρέπει να μπει μια τάξη στην πόλη».
    Τέλος, ο Δήμαρχος έδωσε συγχαρητήρια στην υπηρεσία για το πρόγραμμα τροχονομικής αγωγής που σχεδιάζει να εφαρμόσει στα δημοτικά σχολεία, με τη συνεργασία και του ΑΠΘ.
    Ο Λευτέρης Κιοσέογλου από την πλευρά του εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα λειτουργίας της Δημοτικής Αστυνομίας τους τελευταίους 13 μήνες στην πόλη. «Μας έχουν πείσει οι δημοτικοί αστυνομικοί ότι αγαπούν την πόλη και πως ό,τι κάνουν, το κάνουν με τον καλύτερο τρόπο, με επαγγελματισμό, με ευγένεια, με ανεκτικότητα και αποτελεσματικότητα. Επιτέλους όμως, στη χώρα μας, θα πρέπει να υπάρχει και πραγματική αυτοδιοίκηση, τις ανάγκες της οποίας να αφουγκράζεται η Κεντρική Διοίκηση. Δεν μπορεί να θέλουμε ευταξία σε μια πόλη του μεγέθους της Θεσσαλονίκης, και από την άλλη να μην έχουμε τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα μπορέσουν να πολεμήσουν όλη αυτή την παραβατικότητα και να φτιάξουμε μια πόλη ανθρώπινη» τόνισε χαρακτηριστικά.
    Ο ίδιος διευκρίνισε ότι ο νόμος περί κινητικότητας των δημοτικών υπαλλήλων ήταν ευπρόσδεκτος, αλλά ελλιπής, καθώς από τα 180 άτομα που υπηρετούσαν στη Δημοτική Αστυνομία πριν αυτή καταργηθεί, επέστρεψαν μόλις τα 67.  «Επειδή και άλλοι ελεγκτικοί μηχανισμοί στην πόλη πέραν του Δήμου είναι επίσης υποστελεχωμένοι, προχωρήσαμε σε συνέργειες με την Ελληνική Αστυνομία και την Τροχαία, ώστε να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί. Τα στατιστικά είναι πολύ καλά, αλλά αν με ρωτήσετε αν είμαι ευχαριστημένος με την πόλη όπως είναι, θα σας απαντήσω ότι δεν είμαι. Ευχαριστημένος είμαι από τη δουλειά που γίνεται, όχι από αυτή την πόλη που βλέπω. Τη μάχη ωστόσο θα τη δώσουμε».
    Ο Λευτέρης Κιοσέογλου αναφέρθηκε, τέλος, στο κοινωνικό έργο που επιτελεί η Δημοτική Αστυνομία, δείγμα του οποίου είναι η διεκπεραίωση του γνήσιου της υπογραφής  κατ’ οίκον για άτομα που αδυνατούν να μετακινηθούν.
    Στη συνέχεια εκ μέρους της Υπηρεσίας παρουσιάστηκαν αναλυτικά στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των τροχονομικών παραβάσεων, τις τηλεφωνικές καταγγελίες, τους ελέγχους στα ΚΥΕ, τη διεκπεραίωση του γνησίου της υπογραφής κατ’ οίκον καθώς και τη γενικότερη κατανομή του προσωπικού σε εξωτερική και εσωτερική υπηρεσία.
    Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, στους 13 μήνες επαναλειτουργίας της Δημοτικής Αστυνομίας βεβαιώθηκαν 114.709 παραβάσεις του ΚΟΚ, με μέσο όρο ανά μήνα τις 8.823. Από αυτές, το 92% καταγράφηκε στους κεντρικούς οδικούς άξονες της 1ης  Δημοτικής Κοινότητας, ενώ το υπόλοιπο 8% κυρίως στην και 5η Κοινότητα. Το 11% των παραπάνω κλήσεων επιβλήθηκαν για αντικοινωνική συμπεριφορά (ράμπες, θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ, διαβάσεις, πεζοδρόμια, πεζόδρομους) και ακριβώς το ίδιο ποσοστό αφορά παραβάσεις στάθμευσης διπλής σειράς και ουσιώδους παρεμπόδισης κυκλοφορίας οχημάτων.
    Αναφορικά με τα Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος,  διενεργήθηκαν 962 έλεγχοι, σφραγίστηκαν 172 καταστήματα, ενώ σε 466 καταστήματα, δηλαδή στο 48% των ελεγχθέντων, βεβαιώθηκε μία τουλάχιστον παράβαση της κείμενης νομοθεσίας. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν 3.012 υποθέσεις γνησίου υπογραφής κατ’  οίκον.
    Η θετική ανταπόκριση στις τηλεφωνικές καταγγελίες κυμαίνεται στο 82%, ενώ ο μέσος χρόνος ανταπόκρισης αντιστοιχεί σε 13,57 λεπτά. Κατά την περίοδο Σεπτέμβριος 2015 – Σεπτέμβριος 2016 καταγράφηκαν συνολικά 2.417 καταγγελίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου