Σάββατο 16 Μαρτίου 2024

Χρήσιμοι ορθογραφικοί κανόνες της Ελληνικής Γλώσσας

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ


 

9 σχόλια:

  1. Πράγματι τι μας τα δημοσιεύεις Ανδρέα και τι ματαιοπονείς Παντελή.
    Έχετε ακούσει τα φρικτά "Του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου'' ή ''Του Δεύτερου Ημιχρόνου'';
    Και είναι μία μικρή παρωνυχίδα μπροστά στον ωκεανό της αγραμματοσύνης.
    Καλή δύναμη νάχετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. EΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΕΙΠΑ ΣΤΟ ΑΓΑΠΗΤΟ ΦΙΛΟ ΤΑΞΙΑΡΧΟ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟ ΠΑΝΤΕΛΗ -ΠΟΥ ΟΙ ΠΟΛΥΧΡΟΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑ ΠΑΝΤΑ ΑΞΙΕΠΑΙΝΕΣ- ΘΑ ΤΑ ΒΑΛΩ ΣΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΙΗΑ (ΙΝΤERNATIONAL HELLENIC ASSOCIATION -ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΡΗΓΟΣ Ε.) ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΧΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΓΡΑΨΕΙ ΣΤΟΝ "ΦΛΟΓΟβόλο", ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ Ο ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΒΟΓΓΟΛΗΣ Δ.-ΠΑΝΤΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΙΗΑ-ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΙΗΑ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΕΔΩ ΚΑΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΠΟΛΛΩΝ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΩΝ .ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΧΟΛΙΑ ΘΑ ΓΡΑΨΩ ΕΔΩ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΗ ΩΡΑ ΛΟΓΩ ΚΑΠΟΙΑΣ ΤΩΡΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΩ ΣΕ ΕΠΟΜΕΝΟ "ΦΛΟΓΟΒΟΛΟ" ΠΟΥ ΣΤΕΛΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ.ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ.ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΗΓΟΣ Ν.ΝΑΟΥΜ (ΤΘ-ΣΣΕ 1960) makfloga@yahoo.gr ΓΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ "ΦΛΟΓΟβόλου" ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προφανώς, ο αγαπητός κ.Μπολώσης αναφέρεται στην παρατήρηση του Σπανού
    λέγοντας πως «Ήταν απαράδεκτη η εμφάνιση του δεύτερου ημιχρόνου» μετά το 1-4 από τον Ατρόμητο στη Νεάπολη. Δ.Βόγγολης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ό,τι αφορά τους Γραμματικούς κανόνες που πολύ σωστά μας τους υπενθυμίζει ο κ.Γιαννακόπουλος είναι αυτά που επί σειρά δεκαετιών στην διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής , εδίδετο μεγάλη σημασία σε βάρος εκμάθησης της γλώσσας , δεν χρειάζονταν ούτε τα γερούνδια ούτε οι παρωχημένες μετοχές και τίποτα τελικά δεν μας έμενε. Θα μου πείτε χωρίς κανόνες δεν μαθαίνετε η Γλώσσα, ΟΧΙ , γιατί στα μικρά που μαθαίνουν την γλώσσα πριν πάνε στο Νηπιαγωγείο τους κάνουμε γραμματική? Φυσικά ΌΧΙ. Αρα αν εφαρμοσθεί αυτή η διδακτική με ορισμένους φυσικά κανόνες η γλώσσα θα γίνεται αντιληπτή.Και τι συζητούμε όταν κατά τον αείμνηστο Καργάκο ,.
    Η αναγέννηση της παιδείας μας πρέπει να γίνει επαναστατικά στην μικρή ηλικία Νηπιαγωγείου και Δημοτικού. Αυτή είναι η κρίσιμη ηλικία σφουγγάρι μάθησης των παιδιών.
    Και δεν θα έχουν καμία αξία οι κανόνες όταν στο χρηστικό Λεξικό της Ακαδημίας Αθηνών ΌΛΑ τα στραβά και ανούσια που οι νέοι σήμερα χρησιμοποιούν γίνονται αποδεκτά όπως να λέμε της ή Δεσποινής. Κατά τον συγγραφέα καθηγητή κ.Χαραλαμπάκη το λάθος το δεχόμαστε ως σωστό αφού το ακούμε στους δρόμους. Επί δέκα χρόνια τους έγγραφα να το αφήσουν των 3,600 κιλών Λεξικό λεύθερο στο διαδίκτυο και μόλις πέρσι το άφησαν.Δ Βόγγολης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και έρχομαι στον Αγαπητό φίλο μου κ.Ναούμ, να τον ευχαριστήσω για τα καλά του λόγια και για ΄΄ΟΛΕΣ τις προσπάθειες που κάνει με τον ΦΛΟΓΟΒΟΛΟ , και προς τιμή του να δημιουργήσει ΑΦΙΕΡΩΜΑ για την Ελληνική Γλώσσα, αυτό τον τιμά ιδιαιτέρως, ως υπερασπιστή και αγωνιστή διάδοσης της Ελληνικής γλώσσας .Και νομίζω πως αυτού του είδους τα γραπτά θα αποτελέσουν ιστορικά δεδομένα για τις επόμενες γενιές. Είναι καιρός οι Ακαδημαϊκοί να κάνουν την υπέρβαση και να ξεκινήσουν για ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ επί τέλους της παιδείας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νικόλαος Ζαρκάδας16 Μαρτίου 2024 στις 1:08 μ.μ.

    Κανόνες απλοί και χρήσιμοι στην καθημερινή μας επικοινωνία,γραπτή και προφορική.Ο αγώνας μας και η προσπάθεια για την διατήρηση της γλώσσης πρέπει να είναι διαρκής και χωρίς αστερίσκους.Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν ξέρω πώς ο δαίμων του διαδικτύου μου έκοψε πρόταση χωρίς να το αντιληφθώ.Στο σχόλιό μου έκοψε αυτό που είπε ο αείμνηστος Καργάκος ,< βγάλαμε τα Αρχαία βγάλαμε τα μάτια >

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά όλα αυτά τα οποία γράφετε κύριε Γιαννακόπουλε, αλλά αφορούν εις μίαν γλώσσαν αγραμμάτων, την οποίαν μας επέβαλαν, μετά την μεταπολίτευσιν, οι εθνοπροδόται πολιτικοί μας και ως τοιαύτη δεν υπόκειται εις κανόνας. Εις την γλώσσαν των αγραμμάτων, ο καθείς ομιλεί και γράφει όπως θέλει και όπως του κατέβει. Εξ άλλου, αυτό δεν έλεγον οι έλεεινοί!; Ότι θα γράφομε όπως ομιλούμε. Όμως με αυτά τα οποία γράφομε και όπως τα γράφομεν, εμείς που δήθεν κοπτόμεθα διά την Ελληνικήν Γλώσσαν, επιβραβέβομεν αυτούς τους αθλίους οι οποίοι την κατέστρεψαν. Όλοι οι παραπάνω κανόνες, προσπαθούν να διευθετήσουν κάπως τα "αλαμπουρνέζικα" τα οποία μας ενεβόλισαν ως γλώσσαν καταργώντας την Ελληνικήν. Διότι μην μου πείτε ότι η διδασκομένη σήμερον γλώσσα εις τα Ελληνικά σχολεία είναι η Ελληνική. Βεβαίως, ως γνωστόν, δεν κατέστρεψαν μόνον την γλώσσαν, αλλά παρεποίησαν και την Ιστορίαν και τα Θρησκευτικά και ό,τι άλλο το Ελληνικόν, δι' ευτελείς σκοπούς και προσωπικά οφέλει. Πολλά θα μπορούσαμε να αναφέρομε διά την Ελληνικήν Γλώσσαν, αυτό όμως το οποίον ήθελα να τονίσω, είναι ότι η Γλώσσα μας ( η Ελληνική εννοώ και όχι τα "αλαμπουρνεζικα) είναι πολύ εύκολη αρκεί κάποιος να καταλάβη την φιλοσοφίαν της. Τα παραμύθια περί δυσκολίας κλπ. διοχετεύοντο διά να δικαιολογηθή η αλοίωσίς της.
    Επειδή παρακολουθώ και τις εκδηλώσεις της ΙΗΑ εις το διαδύκτιον, δυστυχώς ουδέποτε εζητήθη η επαναφορά της κανονικής Ελληνικής Γλώσσης στα σχολεία και η εφαρμογή της τουλάχιστον εις τον γραπτόν λόγον του Κράτους. Νομίζω ότι αυτό θα πρέπει να ζητούμε από τώρα και εις το εξής και όχι να επαινούμε την καταστροφήν της.
    Ως προς τον Μπαμπηνιώτην, επειδή ανεφέρθη το όνομά του, ο άνθρωπος έπρεπε να είχε δικασθεί επί εσχάτη προδοσία, διότι είναι από τους πρωτεργάτες της καταστροφής της γλώσσης. Παρηκολούθησα κάποτε συνέντευξίν του εις την τηλεόρασιν, όπου προσπαθούσε να καταλήξη πως θα αποκαλήτε η "βουλευτής", "βουλευτίνα" ή "βουλεύτρια". Εάν δεν εγνώριζε ότι τα ονόματα (επίθετα) τα λήγοντα εις "της" και προσδιορίζουν κατά κανόνα επάγγελμα ή ιδιότητα, έχουν αρσενικόν και θήλυ το ίδιον, ολίγον το κακό, απλώς δεν θα έπρεπε να είναι καθηγητής. Αν όμως το εγνώριζε και προσπαθούσε να αλοιώσει την γλώσσαν, τότε του αξίζει αυτό που ανέφερα παραπάνω. Είναι ο/η βουλευτής, ο/η πρωτοδίκης, ο/η αρεοπαγίτης κλπ. και όχι βουλεύτρια, πρωτοδικήτρια, αρεοπαγήτρια ούτε τρίχες κατσαρές, ίνα μη είπω τι το χυδαιότερον. Ο Χρήστος θα έλεγε "θου Κύριε ......."
    Και κάτι ακόμη και τελειώνω διότι τελειωμόν δεν έχουν τα περί γλώσσης. Οι "μετοχές" εις "ώντας" ή "οντας" αναλόγως αν το ρήμα είναι συνειρημένον ή όχι, εις την ουσίαν δεν είναι μετοχές, αλλά επιρρηματικοί προσδιοριαμοί και μάλιστα τροπικοί, διότι καθορίζουν τον τρόπον με τον οποίον ενεργεί το ρήμα της προτάσεως. Π.χ. "Πήγα στο σχολείο τρέχοντας". "Ο τρέχων", δεν είναι "ο τρέχοντας", επειδή κάποιοι αγράμματοι θέλουν να μας το επιβάλλουν.
    Εις πρότασιν την οποίαν εδιάβασα παραπάνω "EΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΕΙΠΑ ΣΤΟ ΑΓΑΠΗΤΟ ΦΙΛΟ ΤΑΞΙΑΡΧΟ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟ ΠΑΝΤΕΛΗ" διεπίστωσα ότι εξηφανίσθησαν τα "νι" ωσάν να προκαλούν αλλεργίαν, με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται το φύλον εις το οποίον αναφέρεται η πρότασις.
    Προς τούτο ανέφερα παραπάνω ότι εμείς θα πρέπει να προσέχομε πώς γράφομε και θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τα "νι" και τα "ςίγμα" εις μέγιστον βαθμόν, όπως αναφερόμεθα παλαιότερον εις την ομιλίαν των εγγραμμάτων "του τα είπε με το νι και με το ςίγμα". Εξ άλλου, αυτά τα σύμφωνα, προάγουν την νοημοσύνην και την καλήν λειτουργίαν του εγκεφάλου.
    Χαλεβίδης Δημήτριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή