Κυριακή 25 Μαρτίου 2018

ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ Ν.Π.Δ.Δ.( ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ-ΕΑΑΑ)


ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ Ν.Π.Δ.Δ.( ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ-ΕΑΑΑ)
ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΕΜΑΤΩΝ:
1. Ασφαλιστικού- συνταξιοδοτικού καθεστώτος Στρατιωτικών Νόμου 4387/16 (Κατρούγκαλου)
2. Ασφαλιστικού- συνταξιοδοτικού καθεστώτος Στρατιωτικών εκτός Νόμου 4387/16.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ
Ν. Π. Δ. Δ.
Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού
Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα
Τηλ.: 210 33 10 430 –210  33 10 431 –6973998353- FAX: 210 33 10 429
Αριθ.Πρωτ. 95Σ                                                                                         Ημερομηνία  21 Μαρτίου 2018 
ΠΡΟΣ  : ΥΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ/ΤΜ.ΟΙΚ.ΜΕΡΙΜΝΑΣ & ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ
ΚΟΙΝ   : Ε.Α.Α.Σ.-Ε.Α.Α.Ν.-Ε.Α.Α.Α.
ΘΕΜΑ : Οικονομική Μέριμνα Στρατιωτικών και Συνταξιούχων
            α..ΥΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ/ΤΜ.ΟΙΚ.ΜΕΡΙΜΝΑΣ& ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ
                 Φ. 900/255/15497 Σ.2011 από 8-2-2018
            β.- ΥΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ/ΤΜ.ΟΙΚ.ΜΕΡΙΜΝΑΣ& ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ
                 Φ. 900/473/21523 Σ.3638 από 05-02-2018
    1.-Στη συνέχεια των σχετικών , σας διαβιβάζουμε συνημμένα τα Παραρτήματα “A” και “B” που συνέταξε η Επιτροπή των αποστράτων των τριών Ενώσεων Αποστράτων.
    2.-Λίαν συντόμως θα σας διαβιβάσουμε και το Παράρτημα “Γ” αυτής της Επιτροπής , το οποίο περιλαμβάνει θέματα που αφορούν τα Ν.Π.Δ.Δ. του ΥΕΘΑ (Ε.Α.Α.Σ.-Ε.Α.Α.Α.-Ε.Α.Α.Ν. και ΜΤΣ-ΜΤΝ-ΜΤΑ)

Αντιστράτηγος Β.Ροζής ε.α.                                  Πρόεδρος ΕΑΑΣ     
Υποστράτηγος Ι.Δεβούρος ε.α.                             Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ
Αντιναύαρχος Σπ.Περβαινάς Π.Ν. ε.α.        Πρόεδρος ΕΑΑΝ και Συντονιστικού   
Αντιπλοίαρχος (Ε) Γρ.ΓεωργακόπουλοςΠ.Ν.ε.α. Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΝ
Αντιπτέραρχος (Ι) Σ.Καββούρης Π.Α. ε.α.            Πρόεδρος ΕΑΑΑ
Αντισμήναρχος (Ρ) Ι.Κρανιάς Π.Α.ε.α.                  Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ
                                                Για την ακρίβεια
                        Ο  Πρόεδρος του Συντονιστικού Συμβουλίο
                            Αντιναύαρχος Σπ.Περβαινάς Π.Ν.ε.α.     
                                                                                                        Αθήνα 21-03-2018

    Οι κατωτέρω υπογράφοντες
Αντιναύαρχος  Σπ. Περβαινάς  Π.Ν. ε.α            Πρόεδρος Ε.Α.Α.Ν. και του Συντονιστικού
Ταξίαρχος ε.α. Δ. Χατσίκας                                 Μέλος Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ.
Αρχιπλοίαρχος (Ο)  Ι.  Αντωνιάδης  Π.Ν. ε.α.   Οικονομικός     Σύμβουλος  του Συντονιστικού
Σμήναρχος Π.Α. ε.α.(ΥΟΚ)  Α.Πάνος                   Μέλος Δ.Σ./Ε.Α.Α.Α.
    Οι οποίοι αποτελούμε μέλη της επιτροπής που συστάθηκε με το έγγραφο ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ Φ.900/255/15497 Σ.2011 από 8-2-2018 με έργο το αναγραφόμενο στην παράγραφο 2 του εν λόγω εγγράφου , συντάξαμε τις προτάσεις μας , ως ακολούθως:
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ  “ Α ”
ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ 4387/2016
Α.- ΑΜΕΣΗ ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ-ΑΠΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ (ΣΤΕΛΕΧΩΝ Ε.Δ. & Σ.Α.) ΑΠΟ ΤΟΝ Ε.Φ.Κ.Α.
    1.-ΑΝΑΛΥΣΗ
         α.-Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1α του άρθρου 4 του Ν.4387/2016 (ΦΕΚ Α΄ 85, «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων και άλλες διατάξεις»), «από 1.1.2017 οι τακτικοί και μετακλητοί υπάλληλοι και λειτουργοί του Δημοσίου, οι τακτικοί και μετακλητοί υπάλληλοι και λειτουργοί της Βουλής, των Ν.Π.Δ.Δ. και των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμίδας, οι ιερείς και οι υπάλληλοι των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, καθώς και τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου υπάγονται για κύρια σύνταξη στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό καθεστώς του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.) που συνιστάται με τις διατάξεις του άρθρου 51 και οι συντάξεις τους κανονίζονται και καταβάλλονται με βάση τις ρυθμίσεις του παρόντος….»
    2.-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ- ΘΕΣΕΙΣ – ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
        α.-Η υπαγωγή σε ενιαίο ασφαλιστικό οργανισμό των δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών με τους λοιπούς εργαζόμενους δεν συνάδει με τη θέση που το ισχύον Σύνταγμα επιφυλάσσει σ’ αυτούς, δεδομένου ότι αυτή συνιστά συνταγματικό κεκτημένο, η ανατροπή του οποίου απαιτεί αναθεώρηση των σχετικών συνταγματικών διατάξεων.
        β.-Ο νόμος θέτει ζήτημα αντίθεσης στην αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης που απορρέει από το κράτος δικαίου, δοθέντος ότι η υπαγωγή των εργαζομένων στο σύστημα κοινωνικής ή επαγγελματικής ασφάλισης αποτελεί ουσιώδη παράγοντα που εκτιμάται κατά την επιλογή του επαγγέλματος. Ενεκα αυτών, ο νόμος, εφόσον στηρίζεται στην ενιαία ασφαλιστική αντιμετώπιση προσώπων που σύμφωνα με το Σύνταγμα δεν μπορούν να υπαχθούν στον ίδιο ασφαλιστικό οργανισμό, εγείρει ζήτημα αντισυνταγματικότητας στο σύνολό του, καθόσον ανατρέπεται το νομοθετικό του θεμέλιο.
        γ.-Έχει γίνει δεκτό νομολογιακά ότι η συνταξιοδότηση των στρατιωτικών,  διεπόμενη από ιδιαίτερες συνταγματικές διατάξεις (άρθρα 73 παρ.2, 80 παρ.1 και 98 παρ.1 εδ.ε' του Συντάγματος) δεν εμπίπτει στην έννοια της κατά το άρθρο 22 παρ.4 του Συντάγματος κοινωνικής ασφαλίσεως γενικώς (πρβλ. ΣτΕ 1808/70, 99/68) και το Δημόσιο δεν ενεργεί ως Οργανισμός Κοινωνικής Ασφάλισης κατά την παροχή σύνταξης στους υπαλλήλους του, αλλά δυνάμει της σχέσης που το συνδέει με αυτούς και επί τη βάσει ειδικού συνταξιοδοτικού καθεστώτος (ΣτΕ 1970/2002, 1750/1993).   Ας σημειωθεί ότι η ειδική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί διαφορών από συντάξεις των στρατιωτικών, κατοχυρώθηκε συνταγματικά ενόψει ακριβώς αυτής της ιδιαιτερότητας του συνταξιοδοτικού καθεστώτος των στρατιωτικών  και των λειτουργών του Δημοσίου.
        δ.-Το είδος εργασίας των Στρατιωτικών ουδεμία σχέση έχει με των Υπαλλήλων και από πλευράς μόχθου , ευθύνης , ωραρίου , κόπωσης , ψυχολογικής επιβάρυνσης , επιπτώσεως στην υγεία  , κ.λ.π.
        ε.-Οι Στρατιωτικοί δεν διαπραγματεύονται με τον εργοδότη τους (Δημόσιο) τις απολαβές τους , σε αντίθεση με τους Υπαλλήλους που και διαπραγματεύονται και αλλάζουν εργασία εφόσον αυτό είναι επωφελές για αυτούς.
        στ.-Οι Στρατιωτικοί αποστρατεύονται βάσει του νόμου “περί Ιεραρχίας και προαγωγών“ , όποτε το αποφασίσει η Υπηρεσία , χωρίς να έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό  ετών για πλήρη συνταξιοδότηση. Ελάχιστοι φτάνουν στο υψηλότερο μισθολογικό κλιμάκιο.
        ζ.-Μετά την αποστρατεία τους παραμένουν σε εφεδρεία με υποχρέωση παρουσίας και εκπαίδευσης και γενικά τρόπου διαβίωσης όπως  ως εν ενεργεία.
        η.-Σε περίπτωση που κάποιο από τα Ταμεία που εντάχθηκαν στο Ε.Φ.Κ.Α. έχει μειωμένα έσοδα , λόγω εισφοροαποφυγής , εισφοροδιαφυγής ή αδυναμίας πληρωμών , τότε θα γίνουν περικοπές στις συντάξεις και των άλλων Ταμείων και κυρίως του Δημοσίου , που κατά τεκμήριο , είναι συνεπές προς τις υποχρεώσεις του.
        θ.-Σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας,  οι Στρατιωτικοί ανήκουν στον σκληρό πυρήνα του κράτους και χρήζουν ειδικής προστασίας και μεταχείρισης σε σχέση με τους άλλους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα, οι συντάξιμες αποδοχές τους  θεωρούνται «αμοιβή» & όχι «παροχή» ενώ η σύνταξή τους πρέπει να είναι ικανή για αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης (ΕΣΔΑ).
    Με τις μεταβολές δε, που έφερε ο ν. 4387/2016 (σε αντίθεση με τις 2 αποφάσεις-δικαιώσεις του ΣτΕ και τις άλλες δυο της Επιτροπής Συμμόρφωσης, αναφορικά με τις μειώσεις του ν.4093/2012, αποφάσεις με τις οποίες δεν έχει συμμορφωθεί εισέτι η Δημόσια Διοίκηση) και τον επανυπολογισμό των συνταξίμων αποδοχών σε διάφορο καθεστώς από το ισχύον, πριν την ψήφιση του ν.4093/2012, επήλθαν ριζικές μειώσεις στις συντάξεις αλλά και στις αποδοχές των στελεχών των ΕΔ & ΣΑ, μειώσεις τις οποίες το ανώτατο δικαστήριο της χώρας, με συνεχείς αποφάσεις του , ζήτησε από την Δημόσια Διοίκηση, την κατάργησή τους.
        ι.-Για τους ανωτέρω λόγους οι τρεις Ενώσεις Αποστράτων προσέφυγαν στο ΣτΕ για αντισυνταγματικότητα των κανονιστικών διατάξεων του ν.4387/2016 , που εκδικάστηκε την 06-10-2017 και αναμένεται η Απόφαση.
        ια.-Υπενθυμίζουμε επίσης πως :
            (1). Υφίστανται ήδη δύο γνωμοδοτήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί σχεδίων νόμου, περί αντισυνταγματικότητας ένταξης του Δημοσίου στο ΙΚΑ το 2011 και στη συνέχεια στον ΕΦΚΑ το 2016.
            (2). Οι Ενώσεις Αποστράτων των Ε.Δ. ,που αριθμούν πάνω από 120000 μέλη, δεν εκπροσωπούνται ούτε στην διοίκηση του Ε.Φ.Κ.Α. ούτε στην διοίκηση του Ε.ΣΥ.ΚΑ , παρ όλο ότι αυτό έχει αιτηθεί με το έγγραφο του Συντονιστικού των τριών Ενώσεων αρ. πρωτ. 36/15-02-2017  και ΣΤΡ.ΓΡΑΦ.ΥΕΘΑ Φ. 400/198/21283 Σ.3437 από 03-03-2017 και ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ Φ 846/21/25014 Σ.4408 από 20-03-2017
    3.-ΠΡΟΤΑΣΗ
 Να περιληφθούν οι Στρατιωτικοί στις εξαιρέσεις του άρθρου 4 του Ν.4387/2016 και να παραμείνουν στο Δημόσιο, μαζί με τους λοιπούς αναφερόμενους φορείς στο συγκεκριμένο άρθρο.
* Εναλλακτικά και σε περίπτωση μη απένταξης απ’ τον ΕΦΚΑ, να δημιουργηθεί ειδική Δνση σ’ αυτόν που θα συμπεριλάβει τα νέα ειδικά μισθολόγια με τις προϋποθέσεις που ίσχυαν προ του ν.4387/16.
Β. ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΣΥΝΤΑΞΙΜΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΤΗΣ  31ης/7/2012 & ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ-ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΥΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΜΕ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΑΥΞΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
    1.-ΑΝΑΛΥΣΗ
        α.-Με τις υπ' αριθμ. 2192-2196/2014 & 1125-1128/2016 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), κρίθηκαν τελεσίδικα ως αντισυνταγματικές οι μειώσεις των αποδοχών των εν ενεργεία και των συντάξεων των εν αποστρατεία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, που επιβλήθηκαν από 1/8/2012, με τις διατάξεις των περιπτώσεων 31 – 33 της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012 και στη συνέχεια των διατάξεων του ν.4307/2014.  Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στις αποφάσεις «….τα οικονομικά μέτρα που ελήφθησαν και οι περικοπές συνιστούν μέτρα που λαμβάνονται μεν για την αντιμετώπιση της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, επιβαρύνουν, όμως, και πάλι, κατά παράβαση της κατ΄ άρθρο 25 παρ. 4 του Συντάγματος υποχρέωσης όλων των πολιτών για εκπλήρωση του χρέους της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης, την ίδια κατηγορία πολιτών». Οι περικοπές των συντάξεων των Στρατιωτικών  και «μάλιστα αναδρομικά από 1.8.2012, αντίκεινται προς τις συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 4 παράγραφος 5 και 25 παράγραφος 4 και καθίστανται ως εκ τούτου ανίσχυρες». Ακόμα, οι περικοπές των συντάξεων είναι αντίθετες στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτόκολλου της ΕΣΔΑ, με το οποίο κατοχυρώνεται «ο σεβασμός της περιουσίας του προσώπου, το οποίο μπορεί να την στερηθεί μόνο για λόγους δημόσιας ωφέλειας, Γίνεται λοιπόν κατανοητό, ότι είναι αντισυνταγματικές ως προσκρούουσες στην αρχή της  ισότητας  και  της αναλογικότητας οι παράλληλες διπλές μειώσεις των συντάξεων….»
        β.-Στη συνέχεια το Τριμελές Συμβούλιο Συμμόρφωσης του Ν. 3068/2002 με 2 διαδοχικές αποφάσεις  «……διαπιστώνει την μη συμμόρφωση του Δημοσίου προς τις αποφάσεις της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας και καλεί το Υπουργείο Οικονομικών να συμμορφωθεί προς τις εν λόγω αποφάσεις……», τόσο το 2015 όσο και το 2017ενώ διαπιστώνοντας τη μη συμμόρφωση του Δημοσίου επέβαλε και πρόστιμο στο Υπ. Οικονομικών  .
        γ.-Η Κυβέρνηση κατ’ επανάληψη έχει δηλώσει, ότι «… η μη εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ στο σύνολό της, είναι ωμή παραβίαση του κράτους – δικαίου..». ενώ παράλληλα υφίσταται ειδική αναφορά στο υπογραφέν Γ Μνημόνιο (ν.4336/2015 σελίδα 1021 ), όπου γίνεται μνεία για τη συγκεκριμένη αποκατάσταση με τελεσίδικη δικαστική απόφαση και την αναγκαιότητα εξεύρεσης ισοδυνάμων μέτρων και όχι φυσικά παρομοίων μειώσεων.
    2.-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ- ΘΕΣΕΙΣ – ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
        α.-Το ίδιο το Κράτος αναγνωρίζοντας διαχρονικά τις ιδιαίτερες εργασιακές συνθήκες και την  επικινδυνότητα του περιβάλλοντος εμπλοκής  των στελεχών των ΕΔ και ΣΑ (οπλικά συστήματα, πυρομαχικά, πτήσεις, καταδύσεις, βολές και ασκήσεις με πραγματικά πυρά, αναχαιτίσεις, «θερμά» επεισόδια, ασφάλεια συνόρων, κλπ) θέσπισε ειδικό καθεστώς, διαχωρίζοντας τις στρατιωτικές συντάξεις, από όλες τις υπόλοιπες συντάξεις, με τελευταία νομοθέτηση το Π.Δ. 169/2007 ΦΕΚ Α΄ 210/31-8-2007 (στο οποίο υπάρχουν και ξεχωριστά αντίστοιχα άρθρα, για τις συντάξεις στο Δημόσιο) . Πλην, εκείνων που για συγκεκριμένο και περιορισμένο χρονικό διάστημα, υπηρετούν σε θέσεις επιτελείων, όλοι οι υπόλοιποι ουσιαστικά εμπίπτουν στην κατηγορία που στον ιδιωτικό τομέα ασφαλίζονται ως ασκούντες «βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα» (ας μην λησμονηθεί επί αυτού, το γεγονός, πως οι αντίστοιχες ειδικότητες του ιδιωτικού τομέα που εντάσσονται στα βαρέα και ανθυγιεινά, υφίστανται και στις Ε.Δ., χωρίς όμως να έχουν ενταχθεί τα στελέχη των Ε.Δ., που σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία οι εισαχθέντες στις Ε.Δ. από 1-1-2011, προβλέπεται να ασφαλίζονται στο  Ι.Κ.Α.
         β.- Η είσοδος στις παραγωγικές σχολές των ΕΔ στην ηλικία των 18 ετών, με πανελλαδικές εξετάσεις,  που καταρχήν σημαίνει ότι εισέρχονται στον εργασιακό βίο αξιοκρατικά και δεν διορίζονται, προσδιορίζει ταυτόχρονα την ηλικία-όριο  συνταξιοδότησης, που είναι το 53ο έτος για 35 πραγματικά έτη ή 40 συνταξιοδοτικά (έτη για τα οποία το σύνολο των Στρατιωτικών, έχουν κληθεί και έχουν πληρώσει τις προβλεπόμενες από την υφιστάμενη νομοθεσία, ασφαλιστικές τους εισφορές), για όσους πληρούν τις αντίστοιχες προϋποθέσεις.
        γ.-Η συντριπτική πλειοψηφία των στρατιωτικών αποστρατεύεται με απόφαση και ευθύνη της Πολιτείας, μεγάλος αριθμός εκ των οποίων,  έχουν προσφύγει νομικώς εναντίον αυτών των αποφάσεων και έχουν δικαιωθεί τελεσιδίκως.
        δ.-Στις Ε.Δ λόγω της φύσης τους, της αποστολής τους, αλλά κυρίως της επικινδυνότητάς τους και των επιπτώσεων που προκαλούνται στην υγεία τους, υφίστανται κατηγορίες που έχουν ιδιαίτερο καθεστώς (εργασιακό-συνταξιοδοτικό), όπως ιπτάμενοι, αλεξιπτωτιστές, βατραχάνθρωποι, ναρκαλιευτές, πληρώματα υποβρυχίων κλπ.
        ε.-Απ’ όλο το στρατιωτικό προσωπικό έχουν καταβληθεί εισφορές και μάλιστα υψηλές, ανάλογες με το ύψος των αποδοχών τους. Μάλιστα όσοι υπάγονται στις κατηγορίες επικινδυνότητας έχουν καταβάλει επιπλέον διπλάσιες εισφορές, χωρίς να αναγνωρίζεται το σύνολό αυτών των εισφορών. Το σύστημα τροφοδοτήθηκε από αυτούς που εργάσθηκαν περισσότερα χρόνια και πλήρωσαν υψηλότερες εισφορές.  Επομένως κοινωνικά δίκαιο είναι η σύνταξη να εξαρτάται από τις εισφορές και τα συντάξιμα έτη, για τα οποία έχουν καταβληθεί εισφορές. Ουσιαστικά η αναλογικότητα & η ανταποδοτικότητα  είναι τα κυριότερα κίνητρο ασφάλισης και αποτροπής της «μαύρης» εργασίας.
        στ.-Το σημαντικότερο όλων «…αποτελεί η ιδιαίτερη μισθολογική μεταχείριση τους, την οποία διαχρονικώς τους επιφύλαξε ο κοινός νομοθέτης….» όπως περιγράφεται στην υπ' αριθμ. 2192/2014, απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ)….
«..ευνοϊκή μισθολογική μεταχείρισή τους απορρέει εμμέσως εκ της ιδιαίτερης σημασίας της εκ του Συντάγματος αποστολής τους που δικαιολογεί, εξάλλου, και τις συνταγματικές απαγορεύσεις και τους ειδικούς περιορισμούς των ατομικών δικαιωμάτων τους…»
        ζ.-Υπενθυμίζεται πως  αναμένονται από το ΣτΕ, αντίστοιχες αποφάσεις τόσο για την αντισυνταγματικότητα των σχετικών διατάξεων του ν.4387/2016 όσο και αυτών του νέου μισθολογίου των στελεχών των Ε.Δ. & Σ.Α..
    3.-ΠΡΟΤΑΣΗ
        Η συμμόρφωση της Δημόσιας Διοίκησης με τις ανωτέρω καταγεγραμμένες  αποφάσεις του ΣτΕ και η επαναφορά των συνταξίμων αποδοχών και αυτών των εν ενεργεία στελεχών στα επίπεδα της 31/7/2012 και πριν την ισχύ του ν. 4093/2012, με παράλληλη συνάφεια στον επανυπολογισμό , των αποδοχών αυτών μεταξύ τους (παλιός τρόπος υπολογισμού των συντάξεων των Στρατιωτικών).
Γ.-ΑΣΤΟΧΙΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΕΣ-ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΥ 4387/2016-ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΥΣ ΣΕ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΥΔΟΚΙΜΩΣ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝΤΕΣ ΤΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΤΟΥΣ
    1.-ΑΝΑΛΥΣΗ
        α.-Έχει να κάνει με τον επανυπολογισμό των συντάξεων με το νόμο 4387/2016 και σε οτι  αφορά στην ανταποδοτική σύνταξη (άρθρο 8 του Ν4387) τα ποσοστά αναπλήρωσης αποτυπώνονται σε σχετικό πίνακα. Υπάρχουν 10 κλίμακες όπως 1) απο 39,1 έως 43 έτη ασφάλισης με ποσοστό αναπλήρωσης 2,00 2) από 36,1εως 39 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 1,80 ....10) από 0 έως 15 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 0,77 κ.ο.κ.                                       
    2.-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
        α.-Ο ίδιος νόμος στο άρθρο 6,1α αναφέρει "όσοι αποχωρούν από την υπηρεσία τους λόγω συνταξιοδότησης.." η λέξη κλειδί είναι "αποχωρούν". Το 85 % όμως των συναδέλφων μας δεν αποχώρησαν, αλλά τους αποστράτευσε η Υπηρεσία με αυτεπάγγελτη αποστρατεία ή ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους .
Επομένως δεν τους επιτράπηκε να συμπληρώσουν τα 42 χρόνια υπηρεσίας όπως συνέβη σε πολύ μικρό αριθμό συναδέλφων ο οποίοι είχαν την τύχη να παραμείνουν και να εξαντλήσουν την ιεραρχία.
        β.-Σε όλα τα ανωτέρω έρχεται να προστεθεί και το ιδιόμορφο καθεστώς άσκησης λειτουργήματος των Στρατιωτικών όπου η Δημόσια Διοίκηση ουσιαστικά τους «οφείλει» (κατά μέσο όρο) 9 με δέκα χρόνια άσκησης επαγγέλματος ,πέραν του κανονικού χρόνου εργασίας (ασκήσεις, υπηρεσίες-βάρδειες, υπερωρίες απλήρωτες κλπ).Εντούτοις τους εντάσσει  στην  ίδια κατηγορία με αυτούς που εργάστηκαν στον τόπο τους, 8ωρα κι αυτό ελαστικά. Ένας αξιωματικός, κατά μέσο όρο έχει εργαστεί και χωρίς ΚΑΜΊΑ αμοιβή ( υπηρεσίες, ασκήσεις ,επιφυλακές κλπ, αμέτρητες ώρες λόγου φύσης εργασίας ως επιτελής ή διοικητής) κατά μέσο όρο 9-10 χρόνια.
    3.-ΠΡΟΤΑΣΗ
        Να εξαιρεθούν από τη συγκεκριμένη διάταξη του νόμου, οι Στρατιωτικοί που αποστρατεύτηκαν από την υπηρεσία και δεν «αποχώρησαν» όπως αναφέρει ο νόμος και η αναπροσαρμογή των νέων συντάξεων να είναι κατ ελάχιστον ποσοστού ίσου με 2,00% ή με το ποσοστό που αντιστοιχεί στα 40 έτη. 
Δ.-ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
    1.-ΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΗ
        α.-Θεωρούμε αυτονόητο σύμφωνα κ με την ανωτέρω ανάλυση-τεκμηρίωση για την ανταποδοτική σύνταξη (δέον όπως συμπεριληφθεί σε σχετική εγκύκλιο) πως για ΟΛΟΥΣ τους Στρατιωτικούς συνταξιούχους, το ποσό της εθνικής σύνταξης που τους αναλογεί, είναι αυτό των 384 ευρω.
Ε.-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ (ΕΑΣ ν.3865/2010)
    1.-ΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
        α.-Με την υπ’ αριθμόν 244/2017 απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, υφίσταται συνταγματική υποχρέωση της Δημόσιας Διοίκησης για κατάργηση της Ε.Α.Σ. του ν.3865/2010 καθώς είναι αντίθετη με τα αρθ. 4 παρ. 1 και 5, 22 παρ.5 και 25 παρ 1 και 4 του Συντάγματος και από τις από αυτά απορρέουσες αρχές, που επιβλήθηκε με τους  ν. 3863/10, 3865/10, 3986/11, 4002/11,στους συνταξιούχους του δημόσιου τομέα και των ειδικών μισθολογίων  με το σκεπτικό ότι  τελικός αποδέκτης των εισφορών δεν είναι το Δημόσιο, από το οποίο συνταξιοδοτούνται οι δημόσιοι πολιτικοί και στρατιωτικοί , αλλά οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης που δεν υπάγονται στο Δημόσιο και από τους οποίους δεν έχουν απολαβές οι συνταξιούχοι του Δημοσίου. Η ίδια ως άνω απόφαση απεφάνθη περαιτέρω ότι οι τυχόν απαιτήσεις για επιστροφή των αχρεωστήτως  παρακρατηθέντων ποσών της εισφοράς αυτής, αρχίζουν από την επομένη της δημοσίευσης της απόφασης, ήτοι την 9-2- 2017.
        β.-Πρέπει να σημειωθεί ότι η υπ’ αριθμ. 244/2017 απόφαση αναφέρεται αποκλειστικά στην εισφορά αλληλεγγύης του Ν.3865/2010, που επιβλήθηκε σε όλους τους συνταξιούχους. Ωστόσο συντρέχουν οι ίδιοι νομικοί λόγοι για επιστροφή & της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης του Ν.4002/2011.
    2.-ΠΡΟΤΑΣΗ
        α.-Απαιτείται η άμεση  διακοπή από τη μηναία σύνταξή των συνταξιούχων στελεχών των Ε.Δ. της παρακράτησης της  Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων και της επιπλέον εισφοράς άρθρ.2 παρ.14 εδ.α Ν. 4002/2011  , καθώς και η  αναδρομική επιστροφή όλων των αντισυνταγματικώς παρακρατηθέντων ποσών υπέρ Ε.Α.Σ , με νομοθετική ρύθμιση , προς αποφυγή ταλαιπωρίας των αποστράτων.
ΣΤ.-ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ  ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ – ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΣΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΝΟΜΟΥ 4151/2013 (ΑΡΘΡΟ 4)
    1.-ΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
        α.-Μετά από διαρκείς μας οχλήσεις προς τα συναρμόδια Υπουργεία και τις συναντήσεις- παρουσίες μας, στις οικείες επιτροπές των κοινοβουλευτικών κομμάτων, των αρμοδίων υπουργείων  αλλά & στη διαρκή επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων στη Βουλή των Ελλήνων, επετεύχθη το 2013 η κατάθεση σχετικού σ/ν και η ψήφιση του ν.4151/2013, όπου ερυθμίζοντο κατά τον καλύτερο τρόπο για τη ΔΔ και τους συνταξιούχους, τα θέματα που αφορούσαν στο εργασιακό τους καθεστώς και τις απώλειες που θα είχαν άμα τη εργασία τους, ως συνταξιούχοι.
        β.-Παρ’ όλα αυτά με το ν.4387/2016, ανατράπηκε το συγκεκριμένο καθεστώς
 με την ισχύ του εν λόγω νόμου και μάλιστα για αυτούς τους συνταξιούχους που θα δήλωναν την εργασία τους, μετά την ισχύ του νόμου (Μαιο 2016).
        γ.-Η ανωτέρω διάταξη εκτός του γεγονότος πως δεν συμπεριλάμβανε ούτε τις εξαιρέσεις της πολυτεκνίας, των αναπηρικών συντάξεων και αυτών της πολεμικής διαθεσιμότητας, επαναφέρει ένα καθεστώς (μείωση των συνταξίμων αποδοχών και επικουρικών κατά 60% για τους εργαζόμενους συνταξιούχους ως ελευθεροεπαγγελματίες-αυτοαπασχολούμενοι και στον ιδιωτικού τομέα) επιβλαβές ακόμα και για τα έσοδα του κράτους αφού θα οδηγήσει πολλούς συνταξιούχους στην αδήλωτη εργασία, με παράλληλη μείωση αναμενομένων εσόδων από καταβολή ΦΠΑ, φόρων, τελών κλπ αλλά και με δεδομένη την αδυναμία ύπαρξης ικανού αριθμού  ελεγκτικών μηχανισμών. 
    2.-ΠΡΟΤΑΣΗ
        α.-Η επαναφορά της ισχύος των διατάξεων του αρθρ. 4 του ν.4151/2013 για το σύνολο των συνταξιούχων εργαζομένων.
        β.-Η επέκταση της εφαρμογής των διατάξεων που ισχύουν στον ιδιωτικό τομέα και στους συνταξιούχους -αποστράτους & του δημόσιου τομέα και  εφόσον έχουν εργασθεί μετά τη συνταξιοδότηση και έχουν καταβάλλει τις προβλεπόμενες εισφορές, να συνυπολογίζονται αθροιστικά στο ποσοστό αναπλήρωσης όλα τα έτη, για τα οποία έχουν καταβληθεί εισφορές.
        γ.-Η ένταξη των αποστράτων που διδάσκουν σε στρατιωτικές σχολές στο καθεστώς των εργαζόμενων συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα.
 Ζ.-ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΧΗΡΕΙΑΣ - ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΡΘΡΟΥ 12 Ν.4387/2016–
    1.-ΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
        α.- Με το άρθρο 12 του ν. 4387/2016 επανακαθορίσθηκαν οι προϋποθέσεις χορήγησης κατά μεταβίβαση σύνταξης στους επιζώντες συζύγους και ο υπολογισμός αυτής, κατά τρόπο ενιαίο, ανεξαρτήτως του ασφαλιστικού φορέα προέλευσης του θανόντος. Με το άρθρο 14 του ως άνω νόμου καθορίσθηκαν οι κανόνες και οι αρχές με βάση τις οποίες θα λάβει χώρα η αναπροσαρμογή των ήδη καταβαλλομένων συντάξεων. Περαιτέρω, στο άρθρο 33 του ιδίου νόμου ορίζεται ότι «1. Οι ήδη καταβαλλόμενες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, κύριες συντάξεις, πλην όσων χορηγούνται από τον ΟΓΑ, αναπροσαρμόζονται, σύμφωνα με την ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 14, σε συνδυασμό με τα άρθρα 7, 8, 27, 28, 30 και 12, βάσει των ειδικότερων ρυθμίσεων της επόμενης παραγράφου».
        β.-Ακολούθως, εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 153726/2016/0092/2017/10 Φεβρουαρίου 2017 εγκύκλιος του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με θέμα «Γνωστοποίηση των διατάξεων των άρθρων 12 και 16 του ν. 4387/2016» (ΑΔΑ: 63ΗΕΗ-ΓΘΠ), με την οποία επεξηγούνται οι προϋποθέσεις μεταβίβασης σύνταξης λόγω θανάτου συνταξιούχου, εν ενεργεία δημοσίου υπαλλήλου και στρατιωτικού, εφόσον ο θάνατος επήλθε από την 13.5.2016 και σύμφωνα με τις οποίες :
              -νομοθετήθηκαν ηλικιακά και χρονικά κριτήρια καταβολής (κάτω των 52 ετών, από 52-έως 55 και άνω των 55 ετών) μεταβίβασης της σύνταξης στους επιζώντες συζύγους και στους δικαιούχους
              -μειώθηκε περαιτέρω το αναλογούν χορηγούμενο ποσό  από 70% σε 50%.
        γ.-Η ανωτέρω διάταξη του νόμου παραβαίνει την αρχή της ανταποδοτικότητας των εισφορών , την αρχή της ισονομίας, παραβιάζει το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και της συνταγματικής αρχής της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1δ΄ του Συντάγματος). δεν ήταν μνημονιακή δέσμευση, αλλά συμπεριελήφθη στο επιπρόσθετο μνημόνιο της 16ης Ιουνίου 2016, ενώ στις υπόλοιπες χώρες παγκοσμίως, δεν συναντώνται τέτοιας «εκδικητικής» μορφής μέτρα, εναντίον των οικογενειών των  θανόντων ασφαλισμένων, τουναντίον προστατεύονται απόλυτα τα δικαιώματά τους. Επιπροσθέτως θα το χαρακτήριζε ο οιοσδήποτε  ως «στοχευμένο» που  αφορά κυρίως τις χήρες των στρατιωτικών , γιατί αυτές λόγω των συχνών μετακινήσεων των συζύγων τους δεν είχαν την δυνατότητα να εργασθούν και έτσι να έχουν άλλους πόρους για την επιβίωσή τους , αλλά και γιατί λόγω της φύσεως της εργασίας τους οι στρατιωτικοί φεύγουν από την ζωή σε σχετικά μικρή ηλικία. Η ανωτέρω διάταξη , σημειωτέον , έχει εφαρμογή και στην απόδοση Μερίσματος από τα Μ.Τ.
    2.-ΠΡΟΤΑΣΗ
        Κατάργηση του άρθρου 12 του ν. 4387/2016 και  επαναφορά στην προτέρα του νόμου ισχύ, αναφορικά με τις συντάξεις χηρείας.
Η.-ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ & ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΣΥΝΤΑΞΗ (ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2000 ΚΑΙ 3000 ΕΥΡΩ ΜΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ)
    1.-ΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
        α- Με τη σύνταξη μηνός Οκτ. 2017 εφαρμόσθηκε η επιβολή ορίου καταβολής συντάξεων που προέβλεπε το Άρθρο 13 του Ν.4387/2016, ήτοι για τις ατομικές συντάξεις όριο ακαθάριστο 2.000 ευρώ και για δύο συντάξεις και πάνω όριο 3.000 ευρώ καθαρά. Oι σχετικές δε κρατήσεις  γίνονται  με αναδρομικότητα καθόσον έχουν εφαρμογή από 01-06-2016 έως 31-12-2017.
        β.- Το πλέον δυσάρεστο και απότοκο αυτού του μέτρου, είναι πως ουσιαστικά περιλαμβάνει αναδρομικά ΟΛΕΣ τις συντάξεις των αποστράτων στελεχών των Ε.Δ. , που στη σύνταξη τους συνυπολογίσθηκαν  τα εξάμηνα/ επίδομα επικινδυνότητας (πτητικό, καταδυτικό υποβρυχίων καταστροφών, αλεξιπτωτιστών κλπ)  δηλαδή στα στελέχη των Ε.Δ. που αφιέρωσαν τη ζωή τους και την καριέρα τους, στην αναχαίτιση των εχθρικών ως προς τη χώρα μας  αεροσκαφών, στις αεροδιακομιδές  ασθενών ανά την Ελλάδα, στην κατάσβεση πυρκαγιών, που πετώντας με μαχητικά στο Αιγαίο, ή υπηρετώντας σε υποβρύχια ή κάνοντας καταδύσεις και πέφτοντας με αλεξίπτωτα ή ακόμα  εξουδετερώνοντας  πυρομαχικά,  διακινδύνευαν τη ζωή τους νυχθημερόν.
        γ.-Και αυτό γιατί στην ήδη και διαρκώς απομειούμενη σύνταξή τους, ερχόταν να προστεθεί  το επίδομα αυτό –ως ελάχιστος φόρος τιμής για το προσωπικό αυτό- και το ανέβαζε πάνω από τα 2000 ευρώ (μεικτές συντάξιμες αποδοχές) με αποτέλεσμα , το συγκεκριμένο αυτό νομοθέτημα να τύχει δυστυχώς,  καθολικής απήχησης , στα στελέχη αυτά.
        δ.-Σημειωτέον επίσης πως, με παλιότερη νομοθεσία τα επιδόματα αυτά έχουν ενσωματωθεί στο ενιαίο καθεστώς φορολόγησης  όλων των αποδοχών, ενώ με τις νέες  μειώσεις & αυξήσεις των κρατήσεων που θα επέλθουν έως το 2020 , ουσιαστικά θα γίνουν μηδενικά. Παρ όλο ότι η διάταξη αυτή ισχύει μέχρι 31-12-2018 , εάν βεβαίως δεν παραταθεί ως είθισται , θα έχουν κρατηθεί ποσά για δύο χρόνια !!!!
    2.- ΠΡΟΤΑΣΗ
        Κατόπιν των ανωτέρω και με σκοπό να συνεχίσει η Πατρίδα να τιμά αυτά τα στελέχη και να αισθάνεται περήφανη για τα όσα έχουν προσφέρει αγόγγυστα σε αυτήν, μερικές φορές δε θυσιάζοντας και την ίδια τους τη ζωή  (γιατί η χώρα που σέβεται τους ήρωες και τους πολίτες της που δίνουν και  τη ζωή τους για αυτή, οφείλει να μην «σκοτώνει τα άλογα όταν γεράσουν»), προτείνεται να κατατεθεί σχετική τροπολογία από τους συναρμοδίους Υπουργούς, στην οποία θα εξαιρούνται αναδρομικά τα στελέχη αυτά, από τις μειώσεις του οικείου άρθρου και αν επιστραφούν τα μέχρι σήμερα παρακρατηθέντα ποσά..
Θ.- ΔΙΠΛΕΣ ΚΑΙ ΤΡΙΠΛΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ- ΜΕΙΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΥΣ ΓΙΑ 40 ΕΤΗ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    1.-ΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
        α.-Στο ν.4387/2016 συμπεριλήφθηκαν  και ειδικές διατάξεις, αναφορικά με την καταβολή διπλών εισφορών υγειονομικής περίθαλψης, για εν ενεργεία και ένα αποστρατεία εργαζόμενα στελέχη των Ε.Δ., χωρίς φυσικά να υφίσταται και ανάλογη αναταποδοτικότητα.
        β.-Ανωτέρω καθεστώς σε συνδυασμό με τις αντίστοιχες κρατήσεις που επιβαρύνονται τα απόστρατα στελέχη των Ε.Δ. για την λειτουργία των Στρ. Νοσοκομείων (κρατήσεις υπέρ ΝΙΜΙΤΣ & ΝΙΝ) επιβαρύνει τα στελέχη με διπλές και τριπλές κρατήσεις-εισφορές υπέρ υγειονομικής περίθαλψης, που έρχονται να προστεθούν και στις υπόλοιπες που έχουν κατά καιρούς ψηφισθεί .
Συναφώς και ενώ υπήρχε και μια ευνοϊκή διάταξη για όσους έχουν συμπληρώσει 40 χρόνια ασφάλισης, ακολούθησε σχετική εγκύκλιος του αρμοδίου υπουργείου , που αντίθετα με το πνεύμα του νομοθέτη, έβαλε «απαγορευτικό» για όσους συνταξιούχους συμπλήρωσαν αυτά τα 40 χρόνια ασφάλισης , όντες ως…. συνταξιούχοι !!!!
    2.- ΠΡΟΤΑΣΗ
        Κατάθεση σχετικής νομοθετικής  ρυθμίσεως όπου να περιορίζονται οι ανωτέρω εισφορές-κρατήσεις σε μια και να συνυπολογίζονται στα 40 χρόνια, το σύνολο του ασφαλιστικού βίου και της καταβολής των οικείων εισφορών, ανεξαρτήτως εάν ο ασφαλισμένος ήταν συνταξιούχος εργαζόμενος.
                                                      ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ
        Ι.Εξαίρεση των ε.α. στελεχών απ’ την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς μετά τον επανυπολογισμό των συντάξεων. (Δέσμευση τεως Υπουργού Εργασίας κ. Κατρούγκαλου λόγω πολλαπλών μειώσεων)
        ΙΑ.-Εξαίρεση των ε.α. στελεχών που επιστρέφουν ποσοστό του εφάπαξ, λόγω μη υλοποίησης της απόφασης του ΣτΕ περί ακύρωσης του ν.4093/12.
        ΙΒ.-Απόδοση αναλυτικού ενημερωτικού  υπολογισμού και επιστροφής κρατήσεων ΕΟΠΥΥ, που επεστράφησαν τον Δεκέμβριο του 2017.
        ΙΓ.-Επανυπολογισμός των κρατήσεων κλιμάκων σε αντιπαραβολή των κατά καιρούς εκδιδομένων νόμων παρακράτησης.
        ΙΔ.-Επανυπολογισμός σύνταξης επί των αποδοχών του 2012 (Σύμφωνα με Αποφάσεις ΣτΕ για νόμους 4093/12  και 4307/14 ) και όχι στις αποδοχές του 2014 , όπως σχεδιάζει  το Υπουργείο Εργασίας ερμηνεύοντας τον   ν.4387/16
                                         Τα Μέλη της Επιτροπής
Αντιναύαρχος  Σπ. Περβαινάς  Π.Ν. ε.α            Πρόεδρος Ε.Α.Α.Ν. και του Συντονιστικού
Ταξίαρχος ε.α. Δ. Χατσίκας                                 Μέλος Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ.
Αρχιπλοίαρχος (Ο)  Ι.  Αντωνιάδης  Π.Ν. ε.α.   Οικονομικός     Σύμβουλος   του Συντονιστικού
Σμήναρχος Π.Α. ε.α.(ΥΟΚ)  Α.Πάνος                   Μέλος ΔΣ/ΕΑΑΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου