Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

ΜΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ (13/12/2025)

ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


 

6 σχόλια:

  1. ANTΓOΣ ΝΑΟΥΜ ΝΙΚΟΛΑΟΣ makfloga@yahoo.gr
    ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΟΥ "ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΝΤΕΡΑ" ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΠΑΙΡΟΝΤΑΙ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΞΕΚΙΝΗΕ ΤΟ 1998 ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟ 2012 ΚΑΙ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΝΗΜΕΙΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ "ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ" ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟΛΜΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΠΟΙΟΙ ΕΦΤΑΙΓΑΝ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ .ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΩ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟ 2040 ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΕΧΩ ΑΠΟΔΗΜΗΣΕΙ ΕΙΣ ΚΥΡΙΟΝ .Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΡΑΜΠΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΧΡΗΣΤΙΑΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ μου Ανδρέα έχεις απόλυτο δίκιο
    Το «Θεσ/νίκη» είναι ένα παράδειγμα συντομογραφίας που χρησιμοποιείται συχνά στον γραπτό λόγο, κυρίως για λόγους οικονομίας χώρου ή ταχύτητας
    Σε εφημερίδες, σημειώσεις ή τίτλους, η συντόμευση μειώνει τον αριθμό χαρακτήρων.
    Πόλεις με μεγάλα ονόματα συχνά συντομεύονται (π.χ. Κων/πολη για Κωνσταντινούπολη).
    Η Θεσσαλονίκη είναι τόσο γνωστή πόλη που ακόμα και με συντομογραφία δεν χάνεται η ταυτότητα.
    Η συντόμευση με «/» (Θεσ/νίκη) είναι παραδοσιακή τυπογραφική πρακτική στην ελληνική γλώσσα.
    Αν πρόκειται για επίσημο έγγραφο, ακαδημαϊκή εργασία ή δημόσια ανακοίνωση, προτιμάται να γράφεται ολόκληρη η λέξη για λόγους σαφήνειας και τυπικότητας.
    Αυτό είναι το λιγότερο για δες τα παρακάτω:
    Μαργαριτάρια στο διαδίκτυο και τα ΜΜΕ
    Μαργαριτάρια που ακούγονται σε κάθε μας βήμα κατ επανάληψη. πχ Ιθύνοντες και λέκτορες να λένε:
    " ότι όταν έλθουν στην εξουσία θ αποκαταστήσουν όλες τις αδικίες: "Ας
    δούμε τι λέει το λεξικό:
    Αποκατάστασις = το επαναφέρειν τινά ή τι είς την προτέραν αυτού κατάστασιν..
    Με άλλα λόγια , η σωστή έκφραση είναι “Θα αποκαταστήσω το δίκαιον” και
    όχι την αδικία... Αποκαθιστούμε την λειτουργία ενός μηχανήματος και
    όχι την βλάβη. Αποκαθιστούμε την κόρη μας, όταν την παντρεύουμε και
    αποκαθιστούμε την υγεία μας και όχι την αρρώστια.

    Ή ότι το χρέος είναι ή δεν είναι βιώσιμο, λες και το χρέος έχει ζωή
    για να ζήσει, διότι Βιώσιμος (βιόω) = ο δυνάμενος ή έχων ελπίδα να
    ζήσει, ο άξιος να ζήσει. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η πρόταση «το χρέος είναι διαχειρίσιμο»

    «
    Ομοίως ακούμε ομιλητή γιατρό να λέει αφού είναι γιατρός το ορθόν είναι το σαν χρησιμοποιείται στις παρομοιώσεις ενώ δεν είναι δικηγόρος.
    Το απλά και το απλώς λέξεις μη ταυτόσημες λέμε .
    Το πολλή και το πολύ <το πολλή το επιλέγουμε όταν ακολουθεί θηλυκό ουσιαστικό πχ. πολλή αγάπη, ενώ το πολύ συνοδεύεται από επίθετο πολύ επικίνδυνος, ή επίρρημα πολύ νωρίς,,ρήμα πίνω πολύ νερό,μετοχή πολύ ευδιάθετος και τέλος με ουδέτερο πχ. πολύ ψωμί.







    Πρώην βουλευτής : λέει, υπάρχει νόμος που προβλέπει ότι όποιο παιδί πάει σχολείο στην Ελλάδα, αυτομάτως παίρνει ιθαγένεια.

    Δεν γνωρίζω αν οι μαθητές είναι μαύροι, κίτρινοι ή λευκοί, σίγουρα όμως δεν είναι Έλληνες για να τους δίδει το Ελληνικό κράτος την Ιθαγένεια (που εκ φύσεως δεν μπορεί).
    Η φυλή είναι μια βιολογική πραγματικότητα που περιλαμβάνει άτομα κοινής καταγωγής δηλαδή να είναι όμαιμοι, να έχουν το ίδιο αίμα, να είναι ομότροποι έχοντες τις ίδιες ρίζες που λέει ο Ηρόδοτος και ομόθρησκοι.
    Άρα βιολογικώς δεν μπορούμε να κάνουμε έναν μαύρο λευκό αλλά και ούτε έναν κίτρινο μαύρο για να του δώσουμε Ιθαγένεια. Μια βιολογική πραγματικότητα που την έδωσε η φύση.
    Ο Πλάστης έκανε τους μαύρους στην Αφρική, τους κίτρινους στην Κίνα και τους λευκούς στην Ευρώπη.

    Ένας επιστήμων δεν είναι ίσος πνευματικά με έναν βοσκό και για να μη μας πουν ρατσιστές «απέναντι του νόμου είναι όλοι ίσοι».
    (Το ρήμα Ίθω σημαίνει βγάζω απευθείας)
    Μπορούμε και αυτό είναι το σωστό, να δώσουμε Υπηκοότητα ή πολιτογράφηση, όχι όμως Ιθαγένεια .
    Μια φιλοζωική εταιρεία: «Δεν πρόκειται να υπάρξει καμία υποχώρηση απέναντι σε άνδρα παρανομίας».
    Η λέξη είναι «άντρο» και είναι αρχαία. Το κακόφημο ή όχι στέκι.
    Εφημερίδα : η ΑΕΚ δεν νοείται να χάσει κανέναν τίτλο από μια ομάδα που το έμβλημά της εμπνεύστηκε από ένα πακέτο τσιγάρα! αντί : Το έμβλημά της ΤΟ εμπνεύστηκε από ένα πακέτο τσιγάρα.

    Φρονώ ότι αφήνουμε να λέγονται και να γράφονται έννοιες οι οποίες αργότερα καθιερώνονται και μεταβάλλουν την νοηματική μας γλώσσα από το σημαινόμενο που εκφράζει, σε σημειολογική γλώσσα, η οποία αυθαίρετα ορίζει το σημαινόμενο (πράγμα).
    Δημήτρης Βόγγολης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ορθόν της προτάσεως !Ομοίως ακούμε ομιλητή γιατρό να λέει σας ομιλώ σαν γιατρός ,ενώ είναι γιατρός το ορθόν είναι να πει σας ομιλώ ως γιατρός, το σαν χρησιμοποιείται στις παρομοιώσεις .μιλώ σαν δάσκαλος ενώ δεν είναι δάσκαλος.ΔΒ

    ΑπάντησηΔιαγραφή