Ο καλός Δάσκαλος Θα διαφωνήσω με τον καλό Δάσκαλο γιατί προέτρεπε τον μαθητή να διαβάζει να πάει στο Πανεπιστήμιο και να έχει έναν καλό μισθό. Έτσι φθάσαμε σήμερα στην παπαγαλία χωρίς κρίση και ο μαθητής ξέχασε την Γυμναστική ,την Μουσική. Και όπως πολύ σωστά λέει ο καθηγητής κ.Χρήστος Γιανναράς «Δεν υπήρξε ποτέ, στην κρατική Ελλάδα, υπουργός Παιδείας που να ψελλίσει, έστω, απόηχο της ελληνικής εκδοχής για την Παιδεία. ΄Οτι το παιδί πηγαίνει στο σχολειό, όχι για να «ωφεληθεί», αλλά για να ενταχθεί στη χαρά των σχέσεων, να μάθει να προσφέρει, να κοινωνεί τη ζωή, τη γνώση, να κάνει φίλους, που θα τόν συντροφεύουν ισόβια. Στο σχολείο ετοιμάζεται, όχι για να διεκδικεί ατομικά, εγωκεντρικά «δικαιώματα», αλλά να χαρίζει, να μοιράζεται: το κολατσιό του, το παιχνίδι του, τις δυσκολίες, τις χαρές του – πηγαίνει στο σχολειό, για να γίνει πολίτης, να μετέχει στα κοινά, να έχει υπεύθυνη γνώμη, να σέβεται τη διαφορετική άποψη. Να τόν συνεπαίρνει η άμιλλα, να χαίρεται την αριστεία, τη συνεργασία». Χάσαμε την Ελληνορθόδοξη παιδεία και την ενάρετη κοινωνία χωρίς να μετέχουμε στην ορθώς διαλογίσθαι κοινωνία του Αριστοτέλη, ο οποίος χρησιμοποίησε την έκφραση “ορθώς διαλογίσθαι” για να περιγράψει την ικανότητα του ανθρώπου να συλλογίζεται με λογική .Γι’ αυτό, ο διάλογος είναι μία μέθοδος για να ελέγχουμε την αλήθεια ή την ψευδότητα των προτάσεων, μέσω της χρήσης επιχειρημάτων και αντεπιχειρημάτων. Για να διαλογίζεται κάποιος ορθώς, πρέπει να γνωρίζει τους κανόνες της λογικής, να είναι ευφυής και ευμετάβλητος, να μην είναι προκατειλημμένος ή συναισθηματικός, να σέβεται τους συνομιλητές του και να ακολουθεί τη συνέπεια. Ο Αριστοτέλης δίδαξε ότι η δυνατότητα ν’ ασκήσουμε τη λογική μέσω του διάλογου είναι μία από τις μεγάλες αξίες του ανθρώπου και ένας από τους δρόμους γι’ αυτή.. Δημήτρης Βόγγολης
Ο καλός Δάσκαλος
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα διαφωνήσω με τον καλό Δάσκαλο γιατί προέτρεπε τον μαθητή να διαβάζει να πάει στο Πανεπιστήμιο και να έχει έναν καλό μισθό.
Έτσι φθάσαμε σήμερα στην παπαγαλία χωρίς κρίση και ο μαθητής ξέχασε την Γυμναστική ,την Μουσική. Και όπως πολύ σωστά λέει ο καθηγητής κ.Χρήστος Γιανναράς «Δεν υπήρξε ποτέ, στην κρατική Ελλάδα, υπουργός Παιδείας που να ψελλίσει, έστω, απόηχο της ελληνικής εκδοχής για την Παιδεία. ΄Οτι το παιδί πηγαίνει στο σχολειό, όχι για να «ωφεληθεί», αλλά για να ενταχθεί στη χαρά των σχέσεων, να μάθει να προσφέρει, να κοινωνεί τη ζωή, τη γνώση, να κάνει φίλους, που θα τόν συντροφεύουν ισόβια. Στο σχολείο ετοιμάζεται, όχι για να διεκδικεί ατομικά, εγωκεντρικά «δικαιώματα», αλλά να χαρίζει, να μοιράζεται: το κολατσιό του, το παιχνίδι του, τις δυσκολίες, τις χαρές του – πηγαίνει στο σχολειό, για να γίνει πολίτης, να μετέχει στα κοινά, να έχει υπεύθυνη γνώμη, να σέβεται τη διαφορετική άποψη. Να τόν συνεπαίρνει η άμιλλα, να χαίρεται την αριστεία, τη συνεργασία».
Χάσαμε την Ελληνορθόδοξη παιδεία και την ενάρετη κοινωνία χωρίς να μετέχουμε στην ορθώς διαλογίσθαι κοινωνία του Αριστοτέλη, ο οποίος χρησιμοποίησε την έκφραση “ορθώς διαλογίσθαι” για να περιγράψει την ικανότητα του ανθρώπου να συλλογίζεται με λογική .Γι’ αυτό, ο διάλογος είναι μία μέθοδος για να ελέγχουμε την αλήθεια ή την ψευδότητα των προτάσεων, μέσω της χρήσης επιχειρημάτων και αντεπιχειρημάτων. Για να διαλογίζεται κάποιος ορθώς, πρέπει να γνωρίζει τους κανόνες της λογικής, να είναι ευφυής και ευμετάβλητος, να μην είναι προκατειλημμένος ή συναισθηματικός, να σέβεται τους συνομιλητές του και να ακολουθεί τη συνέπεια. Ο Αριστοτέλης δίδαξε ότι η δυνατότητα ν’ ασκήσουμε τη λογική μέσω του διάλογου είναι μία από τις μεγάλες αξίες του ανθρώπου και ένας από τους δρόμους γι’ αυτή..
Δημήτρης Βόγγολης