Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2020

Τι θέλετε να σας τάξουμε στην Έκθεση;


ΕΔΩ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τι θέλετε να σας τάξουμε στην Έκθεση;
Από parallaxi
    Ακούγεται τόσο παλιομοδίτικο… Σαν εκείνες τις εποχές που οι πολιτικοί πήγαιναν στην επαρχία και έταζαν γαμπρούς στα κορίτσια τα ανύπαντρα, αν τους ψήφιζαν. Τις μέρες αυτές τρέχει στη Θεσσαλονίκη μια δημοσκόπηση τηλεφωνική. Χτυπά τηλέφωνο ρωτούν τι θα θέλαμε να υποσχεθεί ο πρωθυπουργός κατά τον ερχομό του στη Θεσσαλονίκη. 
    Κάθε χρόνο κάποιος πρωθυπουργός έρχεται τάζει και φεύγει έχοντας αφήσει στους ιθαγενείς μια αίσθηση ότι αυτή τη χρονιά κάτι μπορεί να γίνει.
    Ας θυμηθούμε τι ειπώθηκε μόνο τα τελευταία δέκα χρόνια στο βήμα της ΔΕΘ:
2010: Γιώργος Παπανδρέου
    Στους επόμενους μήνες, θα δημιουργήσουμε ένα Συμβούλιο Επενδύσεων με τους πιο διακεκριμένους επενδυτές και επιχειρηματίες του εξωτερικού. Για πρώτη φορά γίνεται μια συστηματική προσπάθεια, να συνδυάσουμε την έρευνα, την τεχνολογία και την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό με την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις. Ξεκινώντας από εδώ, από τη Θεσσαλονίκη.
    Η Θεσσαλονίκη θα φιλοξενεί κάθε χρόνο έναν μεγάλο παγκόσμιο πολιτιστικό γεγονός. Μια χώρα ή μια περιοχή με την οποία μπορούμε να ανταλλάξουμε πολιτιστικά και εμπορικά αγαθά και να φέρουμε επισκέπτες για την πόλη. Και όλα αυτά τα προωθούμε μέσα από το διαδίκτυο διότι εκεί βρίσκεται ο επισκέπτης του μέλλοντος.
2011: Γιώργος Παπανδρέου
    Έχουμε δρομολογήσει μεγάλες, ποιοτικές και πολιτιστικές παρεμβάσεις στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη και άλλα αστικά κέντρα. Για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Και συνεχίζουμε με μεγάλες τομές, ώστε πλέον το κράτος να προσφέρει σωστές υπηρεσίες στον πολίτη: Με συγχωνεύσεις φορέων του Δημοσίου. Με αναδιοργάνωση των κρατικών ΜΜΕ, όπου αναβαθμίζεται παράλληλα ο ρόλος της Θεσσαλονίκης.
2012: Αντώνης Σαμαράς
    Η Θεσσαλονίκη και η Βόρειος Ελλάδα ήταν ανέκαθεν η καρδιά της ανάπτυξης της Ελλάδας. Έτσι από τη Βόρειο Ελλάδα και από τη Θεσσαλονίκη αρχίζει η νέα πορεία για να βγούμε από την κρίση. Με ανταγωνιστικότητα και – κυρίως – με εξωστρέφεια! Δημιουργούμε με έδρα τη Θεσσαλονίκη εθνικό φορέα «εξωστρέφειας». Η Θεσσαλονίκη θα είναι το «στρατηγείο» αυτής της εθνικής προσπάθειας. Και βέβαια ανασυστήσαμε το υπουργείο Μακεδονίας Θράκης. Το οποίο ανέκτησε όλες τις αρμοδιότητες που είχε ως το 2009, όταν καταργήθηκε. Και τώρα πια αποκτά, σιγά-σιγά και νέες αρμοδιότητες. Ήδη γίνεται κέντρο προώθησης επενδυτικών πρωτοβουλιών, μετατρέπεται σε Επιχειρησιακή Μονάδα Ανάπτυξης, με την υποδοχή, τον έλεγχο την αξιολόγηση και την έγκριση μεγάλων επενδυτικών προτάσεων πάνω από τρία εκατομμύρια ευρώ.
2013: Αντώνης Σαμαράς
    Στη Θεσσαλονίκη κάναμε το μεγάλο βήμα μπροστά με την αναβάθμιση της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας. Η Καινοτομία θα είναι κινητήρια δύναμη Ανάπτυξης από δω και μπρός. Και η Θεσσαλονίκη επίκεντρο της Ελληνικής Καινοτομίας. Μεγάλη προτεραιότητά μας ακόμα, η αναβάθμιση του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Σε συνδυασμό με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τους αποθηκευτικούς χώρους, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να γίνει το επίνειο ολόκληρης της Βαλκανικής ενδοχώρας.
    Τέλος, στο χώρο της Θεσσαλονίκης, αναβιώσαμε τo έργo του Μετρό. Λύνουμε το ένα πρόβλημα μετά το άλλο, με πιο πρόσφατο το πρόβλημα με τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στο χώρο των εργασιών του Μετρό. Μπορεί να γίνει εφαλτήριο Ανάπτυξης για όλα τα Βαλκάνια.
2014: Αντώνης Σαμαράς
    Η οδική σύνδεση του λιμανιού με το ΠΑΘΕ, που σε δύο χρόνια θα έχει τελειώσει. Ή ο νέος διάδρομος του αεροδρομίου που θα είναι έτοιμος επίσης σε δύο χρόνια και θα επιτρέπει επιτέλους υπερατλαντικές πτήσεις.  Αλλά και οι κόμβοι της δυτικής περιφερειακής οδού και η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη, για να πω μόνον ορισμένα παραδείγματα. Ενώ δέκα χρόνια μετά την εξαγγελία της και επτά χρόνια από την ίδρυσή της, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας αποκτά για πρώτη φορά δημόσια γη, ώστε να δημιουργηθεί ο πρώτος θύλακας Καινοτομίας και εφαρμοσμένης έρευνας.
     Με την αξιοποίηση του ΟΛΘ δίνεται νέα ώθηση στις αναπτυξιακές προοπτικές της πόλης και συνολικά της Βόρειας Ελλάδας.
    Δεύτερον, πρόσφατα ολοκληρώσαμε τη συμφωνία για την παραχώρηση και αξιοποίηση του Στρατοπέδου Παύλου Μελά από το Δήμο Παύλου Μελά.
    Τρίτον, προχωράμε, φίλες και φίλοι, στη στελέχωση και την πλήρη λειτουργία της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακού Περιεχομένου της ΝΕΡΙΤ, της Νέας Ελληνικής Ραδιοτηλεόρασης, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Κι αυτό θα είναι το πρώτο βήμα για να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη μας σε μεγάλο πολιτιστικό κέντρο όχι μόνο για την Ελλάδα, τα Βαλκάνια αλλά ολόκληρου του σύγχρονου κόσμου. Αυτό είναι ένα όνειρο μου. Ξέρω ότι είναι και δικό σας όνειρο. Και τώρα θα αρχίσει να γίνεται πραγματικότητα.
2015: Αλέξης Τσίπρας
Στην ομιλία του δεν υπήρχε αναφορά στη Θεσσαλονίκη.
2016: Αλέξης Τσίπρας
    Εντός του έτους υποβάλλονται οι δεσμευτικές προσφορές από τους υποψήφιους επενδυτές, όπως ορίζει το χρονοδιάγραμμα. Η επένδυση στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη αναπτυξιακή επένδυση στη Βόρεια Ελλάδα με στόχο τη μετατροπή του από μικρό περιφερειακό λιμένα, σε σημαντικό Λιμένα – Πύλη για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ήδη πέντε διεθνή επενδυτικά σχήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και επιδίωξη μας είναι να υλοποιηθεί το σχέδιο για ιδιωτικές επενδύσεις στο λιμάνι ύψους 180 εκατομμυρίων την πενταετία 2017-2021, καθώς και σειρά δημοσίων επενδύσεων δεκάδων εκατομμυρίων κυρίως σε έργα σύνδεσης του λιμανιού με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Και επίσης ο προβλήτας 1 θα αποδοθεί στο λαό της πόλης ώστε να συνεχίσει να αποτελεί δημόσιο χώρο πολιτισμού.
    Ακόμα μια σημαντική παρέμβαση που θα αλλάξει το πρόσωπο της πόλης, είναι η κατασκευή του ΜΕΤΡΟ. Ένα έργο που η ανεπάρκεια των προηγούμενων κυβερνήσεων, μετέτρεψε μέχρι και σε ανέκδοτο. Το έργο όμως κόντρα σε όλες τις προβλέψεις ξαναπήρε μπροστά. Και θα ολοκληρωθεί ως το 2020.
    Στο τέλος του 2018, θα έχει ολοκληρωθεί μετά από 20 και πλέον χρόνια, ο σιδηροδρομικός ΠΑΘΕ, γραμμή υψηλής ταχύτητας, πλήρως ηλεκτροκινούμενη, από Πάτρα έως Ευζώνους, με πλήρως διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ταυτόχρονα για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία υποβάθμισης και αδιαφορίας αξιοποιούμε την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας για την υποστήριξη ερευνητών και νεοφυών, καινοτόμων επιχειρήσεων.
    Επίσης επιδιώκουμε την αναβάθμιση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, αλλά και της ίδιας της πόλης. Σε αυτό το πλαίσιο έχω την χαρά και την τιμή να ανακοινώσω σήμερα ότι για το έτος 2017 τιμώμενη χώρα εκ μέρους της Διεθνούς Έκθεσης θα είναι η Κίνα.
2017: Αλέξης Τσίπρας
    Τον αυξανόμενο ρόλο της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή. Ενώ, επιτρέψτε μου την έκφραση, ίσως το μεγαλύτερο ανέκδοτο για χρόνια στην πόλη, το μετρό της Θεσσαλονίκης, επιτέλους προχωρά και όχι μόνο προχωρά, αλλά και τελειώνει, διότι σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα να το δώσουμε. Το 2019 θα μπουν τα πρώτα τρένα, το 2020 θα δοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Στον ΟΑΣΘ θα κριθούμε και από την εκκαθάριση της Κόπρου του Αυγεία, αλλά θα κριθούμε και από την αποτελεσματικότητα απέναντι στον πολίτη, από το πόσο ο Οργανισμός αυτός θα μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του μέσου Θεσσαλονικιού. Η μεγάλη πρόοδος στη σιδηροδρομική ΠΑΘΕ και φυσικά τη σιδηροδρομική Εγνατία που συμφωνήσαμε προχθές στην Καβάλα με τον Βούλγαρο ομόλογο μου και θα συνδέσει την Θεσσαλονίκη με τη Μαύρη Θάλασσα, και με τον Δούναβη. Θέλουμε η Θεσσαλονίκη να είναι πραγματικά το επίκεντρο, όχι της Β. Ελλάδας, αλλά το επίκεντρο των Βαλκανίων. Το κέντρο της Διαβαλκανικής Συνεργασίας.
    Αυτό είναι το όραμα μας για την Θεσσαλονίκη. Μία πόλη πολιτισμική, που έχει αυτή την κουλτούρα έχει αυτή την παράδοση και μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο. Η απόδοση του Προβλήτα 1 του λιμανιού στο λαό της πόλης. Η παραχώρηση του πρώην στρατοπέδου του Παύλου Μελά, στον δήμο Παύλου Μελά και στη τοπική κοινωνία. Όπως ακριβώς θα γίνει στη συνέχεια και με τη παραχώρηση του στρατοπέδου Κόδρα.  Στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
    Έχουμε μπροστά μας πολλά ακόμη. Το έργο για το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, τα νέα κτίρια σχολείων στη δυτική Θεσσαλονίκη, τα έργα για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων, την ανάπλαση του χώρου της Διεθνούς Έκθεσης.
2018: Αλέξης Τσίπρας
    Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ανοίγει τις πύλες του, λειτουργεί κανονικά τον Νοέμβρη του 2020, ενώ την ίδια στιγμή συνεχίζονται τα έργα για την επέκτασή του. Σε αυτό το όραμα, θέλω κλείνοντας, να σας εκμυστηρευτώ, ότι η Θεσσαλονίκη δεν έχει το ρόλο που είχε μέχρι σήμερα. Δηλαδή, αυτή τη μίζερη θέση μιας πόλης που παρακαλάει για να την αποκαλέσουν Συμπρωτεύουσα. Στην Ελλάδα της νέας εποχής και στο δικό μας όραμα, η Θεσσαλονίκη έχει ένα ξεχωριστό, πρωταγωνιστικό ρόλο. Το ρόλο της πραγματικής πρωτεύουσας των Βαλκανίων. Και αυτό δεν είναι ένα ρητορικό κλισέ. Αποδεικνύεται από τα ίδια τα πράγματα. Τη θέση του ενεργειακού, διαμετακομιστικού και επικοινωνιακού κόμβου των Βαλκανίων. Γιατί στο αναπτυξιακό μας σχέδιο η Βόρεια Ελλάδα γίνεται το γεωπολιτικό σταυροδρόμι του κάθετου με τον οριζόντιο διάδρομο των αγωγών φυσικού αερίου. Και την ίδια στιγμή, με τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, επιτυγχάνεται η ασφαλής και γρήγορη διακίνηση εμπορευμάτων από τα λιμάνια μας προς την Κεντρική Ευρώπη. Τήρησα τις δεσμεύσεις μου για το μετρό, για τον ΟΑΣΘ, για την επιστροφή των ελεύθερων χώρων στο λαό της Θεσσαλονίκης.
     Και συνεχίζουμε. Θα έρθει στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, το χώρο του στρατοπέδου στην Άνω Τούμπα για να αποκτήσει ο ΠΑΟΚ το γήπεδο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που αξίζει τόσο στην ιστορία του συλλόγου όσο και στη πόλη της Θεσσαλονίκης. Και επίσης, προχωράμε άμεσα στις απαραίτητες διεργασίες, τον έλεγχο και την έγκριση του Χωρικού Σχεδίου, προκειμένου να ξεκινήσει ο σχεδιασμός για την ανάπλαση και αναμόρφωση του εκθεσιακού χώρου της ΔΕΘ. Στόχος το 2019 να βγει το Προεδρικό Διάταγμα, να γίνει ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, για μια ΔΕΘ με σύγχρονες εκθεσιακές υποδομές και ένα νέο πάρκο στο κέντρο της Πόλης, ανοικτό στους πολίτες.
    Όλα αυτά, φίλες και φίλοι, γιατί θέλουμε τη Θεσσαλονίκη, όπως είπα, Πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Γιατί θέλουμε τη Θεσσαλονίκη καρδιά της Βαλκανικής Συνανάπτυξης. Κόμβο εμπορίου και οικονομικών συναλλαγών. Γέφυρα πολιτισμών και όχι φράχτη. Όχι πόλη με γυρισμένη τη πλάτη της στους γείτονές της και στην οικονομική της ενδοχώρα.
2019: Κυριάκος Μητσοτάκης
    Στο επόμενο έτος εκπονείται και το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση με ειδική πρόνοια για τη χωροθέτηση των σταθμών για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Η αρχή, μάλιστα, θα γίνει από τον στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης: Μεγάλο μέρος των νέων λεωφορείων θα είναι ηλεκτροκίνητα.
    Πρέπει να γίνει την επόμενη τριετία κεντρικός μεταφορικός κόμβος για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Προχωρεί, επίσης, η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου. Η περιφερειακή έχει ήδη ξεπεράσει -το γνωρίζετε κάθε μέρα- τον φόρτο που μπορεί να δεχθεί. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2020. Και θα ακολουθήσει η προκήρυξη του έργου.
    Η ανάπλαση της ΔΕΘ. Δεσμεύομαι ότι μέχρι το τέλος του έτους θα είναι έτοιμο το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα ώστε να προκηρυχθεί στις αρχές του 2020 ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Με ταχύ ρυθμό προχωρούν και οι νομοθετικές πράξεις για την παραχώρηση 760 στρεμμάτων του Δημοσίου στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας. Είναι το γνωστό ακίνητο στην Περαία. Φιλοδοξία μας είναι να φιλοξενήσει την πρωτοβουλία «Thess/Intec». Ένα νέο πάρκο καινοτομίας, που θα χρηματοδοτηθεί από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Στο ίδιο πνεύμα δημιουργικής αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, σχεδιάζουμε, στη δυτική πλευρά της πόλης, και ακούγοντας προσεκτικά τις εισηγήσεις των φορέων της Θεσσαλονίκης, την καθιέρωση Ελεύθερης Ζώνης αποκλειστικά για επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό.
    Υπάρχει χώρος, στο στρατόπεδο «Γκόνου», 670 στρέμματα, μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο με το μοντέλο που ακολουθήθηκε σε ζώνες που υπάρχουν σήμερα στα λιμάνια του Πειραιά και του Ηρακλείου.
    Μέσα στο 2020 πρέπει να συσταθεί και θα συσταθεί μια Ειδική Εταιρεία Ανάπτυξης που θα αναλάβει τη μετατροπή της περιοχής σε επιχειρηματικό πάρκο, κατά το πρότυπο αυτού που γίνεται στα Οινόφυτα. Το κτιριακό απόθεμα του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά παίρνει σειρά για αξιοποίηση προς άλλη κατεύθυνση.
    Η δυτική πόλη αποκτά, έτσι, έναν τουριστικό και πολιτιστικό πόλο, παράλληλα με τον επιχειρηματικό κόμβο της Ελεύθερης Ζώνης.
    Για την ανακατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟΚ δεν θα μιλήσω πολύ. Είμαστε έτοιμοι να τρέξουμε το σχέδιο ανάπλασης των εγκαταστάσεών του και της γύρω περιοχής.
    Η λειτουργία του Μετρό θα άρχιζε χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου, τέλη 2022. Το Μετρό μπορεί να λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023!
    Όμως, μέχρι τότε, το βάρος των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών πρέπει να σηκώσει ο ΟΑΣΘ. Μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό, είναι υποχρέωσή μας να εξασφαλίσουμε γρήγορη, αξιοπρεπή και ασφαλή μετακίνηση για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Και αυτό θα κάνουμε.
    Όπως παρατηρείτε υπάρχει μια πεντάδα θεμάτων (Λιμάνι, Ζώνη Καινοτομίας, Μετρό, ΟΑΣΘ, ανάπλαση ΔΕΘ) που παίζει σταθερά μαζί με την υπόσχεση για ”Πρωτεύουσα των Βαλκανίων”.
    Μπορείς τώρα απλά να σκεφτείς ώριμα και ψύχραιμα και να αντιληφθείς πόσα από αυτά που μας υποσχεθεί έχουν ολοκληρωθεί ή έστω ξεκινήσει και πόσες φορές κέρδισε τον τίτλο της Μις Πρωταγωνίστρια των Βαλκανίων η πόλη. Αυτό γίνεται κάθε Σεπτέμβρη, θα γίνει και φέτος.
   
O Πρωθυπουργός είναι στην πόλη σήμερα για να ακούσει τους παραγωγικούς φορείς. Οι διοικήσεις των οποίων οποίοι συνήθως υπακούν σε κομματικές επιταγές και συμπεριφέρονται σαν χειροκροτητές. Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε αποσύνθεση. Αυτό το αντιλαμβάνονται οι πάντες. Ακόμα και αυτοί που σκέπτονται μόνο με κομματικά κριτήρια. Αν και αυτή τη χρονιά ακούσουμε τα ίδια ευχολόγια τότε η πόλη απλά θα παρακολουθήσει τον προδιαγεγραμένο της θάνατο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου