Έρχονται αυξήσεις στα ασφάλιστρα των ΙΧ. Η κοινοτική οδηγία και πως
επηρεάζονται και τα ασφάλιστρα υγείας
Αυξήσεις
στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων και στα ασφάλιστρα υγείας φέρνει ο Σεπτέμβριος μετά αναθεώρηση κατά 22% των ορίων ελάχιστων
ποσών ασφαλιστικής κάλυψης στον κλάδο αυτοκινήτου από την Τράπεζα της Ελλάδας.
Η αναθεώρηση ήρθε μόλις την Παρασκευή και όπως αναφέρει η Ημερησία αυξάνονται τα όρια των ελάχιστων ποσών ασφαλιστικής κάλυψης στην αστική ευθύνη αυτοκινήτου για ατυχήματα από 1 εκατ. ευρώ σε 1.220.000 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2017.
«Η απόφαση αναφέρει ότι από 1ης Ιανουαρίου 2017 , τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής κάλυψης στον κλάδο αυτοκινήτου δεν μπορεί να είναι κατώτερα για περίπτωση σωματικής βλάβης 1,220 εκατ. Ευρώ και σε περίπτωση υλικής ζημίας στα 1,220 εκατ. Ευρώ ανά ατύχημα , ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων. Οι εξελίξεις αυτές που προέρχονται από την προσαρμογή της κοινοτικής οδηγίας Solvency II στην ελληνική νομοθεσία και της πρόσφατης ανακοίνωσης της Ευρωπαικής Επιτροπής για αναπροσαρμογή των ελαχίστων ορίων εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν και σε αυξήσεις ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου αλλά ενδεχομένως και στον κλάδο υγείας» αναφέρει το δημοσίευμα.
Όπως τονίζει η αύξηση του ορίου αποζημιώσεων – βάσει της Οδηγίας Solvency II- αναγκάζει τις ασφαλιστικές να διαθέτουν περισσότερα αποθεματικά κεφάλαια αφού «εκτός από την αποθεματοποίηση στον κλάδο αυτοκινήτου θα χρειαστεί και μεγαλύτερη αποθεματοποίηση και ο κλάδος υγείας αφού σχετίζεται έμμεσα και με τις σωματικές βλάβες. Οι εξελίξεις αυτές ουσιαστικά θα αναστρέψουν την πτωτική τάση που υπάρχει στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου τα οποία έχουν μειωθεί (μεσοσταθμικά) πάνω από 40% κατά τα τελευταία 3 χρόνια».
Εξαιτίας των αυξήσεων των ορίων αποζημιώσεων οι περισσότερες εταιρείες προκειμένου να διατηρήσουν υψηλά αποθέματα φερεγγυότητας θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε αυξήσεις ασφαλίστρων που σε αρκετές περιπτώσεις ίσως να ξεπεράσουν και το 10%. Την ίδια στιγμή οι ασφαλιστικές θα οδηγηθούν μοιραία σε νέες αντασφαλιστικές συμβάσεις με υψηλότερα όρια, γεγονός που θα οδηγήσει σε γεωμετρική αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων αυτοκινήτου και μοτοσυκλετών.
Φυσικά εμμέσως θα επηρεαστούν και τα ασφάλιστρα υγείας αφού οι ασφαλιστικές θα κληθούν να αναθεωρήσουν και προγράμματα νοσοκομειακών συμβολαίων έτσι ώστε να μπορούν να καλυφθούν και τα όρια των τροχαίων ατυχημάτων.
Η αναθεώρηση ήρθε μόλις την Παρασκευή και όπως αναφέρει η Ημερησία αυξάνονται τα όρια των ελάχιστων ποσών ασφαλιστικής κάλυψης στην αστική ευθύνη αυτοκινήτου για ατυχήματα από 1 εκατ. ευρώ σε 1.220.000 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2017.
«Η απόφαση αναφέρει ότι από 1ης Ιανουαρίου 2017 , τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής κάλυψης στον κλάδο αυτοκινήτου δεν μπορεί να είναι κατώτερα για περίπτωση σωματικής βλάβης 1,220 εκατ. Ευρώ και σε περίπτωση υλικής ζημίας στα 1,220 εκατ. Ευρώ ανά ατύχημα , ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων. Οι εξελίξεις αυτές που προέρχονται από την προσαρμογή της κοινοτικής οδηγίας Solvency II στην ελληνική νομοθεσία και της πρόσφατης ανακοίνωσης της Ευρωπαικής Επιτροπής για αναπροσαρμογή των ελαχίστων ορίων εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν και σε αυξήσεις ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου αλλά ενδεχομένως και στον κλάδο υγείας» αναφέρει το δημοσίευμα.
Όπως τονίζει η αύξηση του ορίου αποζημιώσεων – βάσει της Οδηγίας Solvency II- αναγκάζει τις ασφαλιστικές να διαθέτουν περισσότερα αποθεματικά κεφάλαια αφού «εκτός από την αποθεματοποίηση στον κλάδο αυτοκινήτου θα χρειαστεί και μεγαλύτερη αποθεματοποίηση και ο κλάδος υγείας αφού σχετίζεται έμμεσα και με τις σωματικές βλάβες. Οι εξελίξεις αυτές ουσιαστικά θα αναστρέψουν την πτωτική τάση που υπάρχει στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου τα οποία έχουν μειωθεί (μεσοσταθμικά) πάνω από 40% κατά τα τελευταία 3 χρόνια».
Εξαιτίας των αυξήσεων των ορίων αποζημιώσεων οι περισσότερες εταιρείες προκειμένου να διατηρήσουν υψηλά αποθέματα φερεγγυότητας θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε αυξήσεις ασφαλίστρων που σε αρκετές περιπτώσεις ίσως να ξεπεράσουν και το 10%. Την ίδια στιγμή οι ασφαλιστικές θα οδηγηθούν μοιραία σε νέες αντασφαλιστικές συμβάσεις με υψηλότερα όρια, γεγονός που θα οδηγήσει σε γεωμετρική αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων αυτοκινήτου και μοτοσυκλετών.
Φυσικά εμμέσως θα επηρεαστούν και τα ασφάλιστρα υγείας αφού οι ασφαλιστικές θα κληθούν να αναθεωρήσουν και προγράμματα νοσοκομειακών συμβολαίων έτσι ώστε να μπορούν να καλυφθούν και τα όρια των τροχαίων ατυχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου