Τράκαρε και έμαθε ότι αγόρασε μεταχειρισμένο ΙΧ με γυρισμένα
χιλιόμετρα!
Ένα μικρό
ατύχημα στάθηκε η αφορμή για να αποκαλυφθεί η μεγάλη απάτη κάποιων εμπόρων μεταχειρισμένων
αλλά και πως φυλάνε τα νώτα τους.
Την καλοστημένη κομπίνα έκαναν οι επιτήδειοι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα κενά της νομοθεσίας αλλά και τους χρόνους αντίδρασης του κρατικού μηχανισμού αποκάλυψε ένας ιδιώτης καταναλωτής ο οποίος δεν φοβήθηκε αλλά ούτε έκανε πίσω έναντι του αργού κρατικού μηχανισμού αλλά κατήγγειλε το γεγονός στις Αρχές το 2016 και επιτέλους μετά από δύο χρόνια το κράτος εξέδωσε το πόρισμα που τον δικαιώνει.
Ωστόσο το γελοίο της υπόθεσης είναι ότι ο καταναλωτής έμαθε ότι το αυτοκίνητο που είχε αγοράσει μόλις πριν 5 μήνες είχε γυρισμένα χιλιόμετρα μόλις τον τράκαραν και αναγκάστηκε να μεταβεί σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο και φανοποιείο για να επισκευάσει τις ζημιές!
Ωστόσο δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους χρειάστηκαν 2 χρόνια για να ολοκληρώσουν την έρευνα και να παραδώσουν στον καταγγέλλοντα ιδιοκτήτη οχήματος με γυρισμένα χιλιόμετρα το πόρισμα ώστε να το προσκομίσει στην Ελληνική δικαιοσύνη!
Ειδικότερα όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr ο καταγγέλλων απόκτησε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο τον Σεπτέμβριο του 2015 και έπειτα από 5 μήνες που το είχε στην κατοχή του κάποιος άλλος οδηγός τον χτύπησε με το αυτοκίνητό του με αποτέλεσμα ν α χρειαστεί να μεταβεί σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο και φανοποιείο για να το επισκευάσει. Στην πρώτη του επίσκεψη οι τεχνικοί σύμβουλοι της μονάδας του αποκάλυψαν ότι αυτοκίνητο που έλεγξαν έχει γυρισμένα χιλιόμετρα.
Ο κάτοχος του οχήματος απευθείας ανέλαβε δράση και κατήγγειλε το γεγονός στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών, στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, και στην Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης σχετικά με την έννοια της αθέμιτης εμπορικής δραστηριότητας αναζητώντας ευθύνες εναντίον της εξουσιοδοτημένης μονάδας αλλά και του ΚΤΕΟ.
Το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών ανακάλυψε πως το όχημα του καταγγέλλοντος στις 29 Αυγούστου είχε περάσει από Τεχνικό Έλεγχο και είχε κοπεί με σοβαρές ελλείψεις καθώς το κοντέρ ανέγραφε 128.000 χλμ. ενώ στον προηγούμενο έλεγχο φαίνονταν ότι είχε διανύσει πάνω από 211.000 χλμ. ενώ επίσης τα ελαστικά ήταν κυριολεκτικά επικίνδυνα με σκισίματα και ρωγμές.
Ωστόσο όπως αποδείχθηκε οι επιτήδειοι έμποροι για να ξεπεράσουν το πρόβλημα των γυρισμένων χιλιομέτρων ακολουθούν συγκεκριμένη πρακτική.
Αρχικά το όχημα ελέγχθηκε τον Μάιο του 2015 και το δελτίο ΚΤΕΟ είχε ισχύ μέχρι το 2017 δηλαδή για 2 χρόνια.
Ωστόσο ο επιτήδειος έμπορος για να γυρίσει τα χιλιόμετρα και να μην φαίνονται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου ζήτησε επανέλεγχο στις 29 Αυγούστου 2015 στον οποίο το όχημα κόπηκε λόγω ανακολουθίας χιλιομέτρων και ελαστικών.
Μετά από 2 ημέρες το αυτοκίνητο επέστρεψε για επανέλεγχο όπου δεν διαπιστώθηκαν ελλείψεις ενώ το κοντέρ ανέγραφε 18 χιλιόμετρα επιπλέον από τον προηγούμενο έλεγχο.
Σύμφωνα μάλιστα με το ΚΤΕΟ η παραπάνω πρακτική αποτελεί μια γνωστή διαδικασία που ακολουθούν οι επιτήδειοι έμποροι όταν αλλάζουν χιλιόμετρα καθώς τα φέρνουν, κόβονται και έρχονται για επανέλεγχο. Στον πελάτη όμως δίνουν μόνο το Δελτίο Ελέγχου του επανελέγχου και όχι του αρχικού που γράφει τις παρατηρήσει για το γύρισμα των χιλιομέτρων.
Εδώ ακριβώς διαπιστώνεται και το νομικό κενό καθώς η νομοθεσία δεν προβλέπει κάτι για τους εκούσιους επανελέγχους των οχημάτων με αποτέλεσμα οι επιτήδειοι έμποροι να έχουν ανακαλύψει το κόλπο του επανελέγχου ώστε να μην αναγράφει το νέο Δελτίο Ελέγχου τα διανυθέντα χιλιόμετρα!
Ο επιτήδειος έμπορος που γύρισε τα χιλιόμετρα και πούλησε το αυτοκίνητο στον ανυποψίαστο καταναλωτή είχε προνοήσει να φυλαχθεί και στα έγγραφα μεταβίβασης του οχήματος δεν φαίνεται ότι πούλησε εκείνος το όχημα αλλά ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του! Αυτό είναι ένα ακόμη γνωστό κόλπο των επιτήδειων εμπόρων μεταχειρισμένων καθώς αποκτούν τα αυτοκίνητα στα οποία κατόπιν γυρίζουν τα χιλιόμετρα και τα πουλάνε με μια εξουσιοδότηση πώλησης από τον προηγούμενο κάτοχο!
Επίσης κατά τη διαδικασία της μεταβίβασης οι επιτήδειοι έμποροι αποφεύγουν να αναγράψουν το ονοματεπώνυμο του υπογράφοντος στην Άδεια Κυκλοφορίας.
Την καλοστημένη κομπίνα έκαναν οι επιτήδειοι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα κενά της νομοθεσίας αλλά και τους χρόνους αντίδρασης του κρατικού μηχανισμού αποκάλυψε ένας ιδιώτης καταναλωτής ο οποίος δεν φοβήθηκε αλλά ούτε έκανε πίσω έναντι του αργού κρατικού μηχανισμού αλλά κατήγγειλε το γεγονός στις Αρχές το 2016 και επιτέλους μετά από δύο χρόνια το κράτος εξέδωσε το πόρισμα που τον δικαιώνει.
Ωστόσο το γελοίο της υπόθεσης είναι ότι ο καταναλωτής έμαθε ότι το αυτοκίνητο που είχε αγοράσει μόλις πριν 5 μήνες είχε γυρισμένα χιλιόμετρα μόλις τον τράκαραν και αναγκάστηκε να μεταβεί σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο και φανοποιείο για να επισκευάσει τις ζημιές!
Ωστόσο δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους χρειάστηκαν 2 χρόνια για να ολοκληρώσουν την έρευνα και να παραδώσουν στον καταγγέλλοντα ιδιοκτήτη οχήματος με γυρισμένα χιλιόμετρα το πόρισμα ώστε να το προσκομίσει στην Ελληνική δικαιοσύνη!
Ειδικότερα όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr ο καταγγέλλων απόκτησε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο τον Σεπτέμβριο του 2015 και έπειτα από 5 μήνες που το είχε στην κατοχή του κάποιος άλλος οδηγός τον χτύπησε με το αυτοκίνητό του με αποτέλεσμα ν α χρειαστεί να μεταβεί σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο και φανοποιείο για να το επισκευάσει. Στην πρώτη του επίσκεψη οι τεχνικοί σύμβουλοι της μονάδας του αποκάλυψαν ότι αυτοκίνητο που έλεγξαν έχει γυρισμένα χιλιόμετρα.
Ο κάτοχος του οχήματος απευθείας ανέλαβε δράση και κατήγγειλε το γεγονός στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών, στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, και στην Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης σχετικά με την έννοια της αθέμιτης εμπορικής δραστηριότητας αναζητώντας ευθύνες εναντίον της εξουσιοδοτημένης μονάδας αλλά και του ΚΤΕΟ.
Το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών ανακάλυψε πως το όχημα του καταγγέλλοντος στις 29 Αυγούστου είχε περάσει από Τεχνικό Έλεγχο και είχε κοπεί με σοβαρές ελλείψεις καθώς το κοντέρ ανέγραφε 128.000 χλμ. ενώ στον προηγούμενο έλεγχο φαίνονταν ότι είχε διανύσει πάνω από 211.000 χλμ. ενώ επίσης τα ελαστικά ήταν κυριολεκτικά επικίνδυνα με σκισίματα και ρωγμές.
Ωστόσο όπως αποδείχθηκε οι επιτήδειοι έμποροι για να ξεπεράσουν το πρόβλημα των γυρισμένων χιλιομέτρων ακολουθούν συγκεκριμένη πρακτική.
Αρχικά το όχημα ελέγχθηκε τον Μάιο του 2015 και το δελτίο ΚΤΕΟ είχε ισχύ μέχρι το 2017 δηλαδή για 2 χρόνια.
Ωστόσο ο επιτήδειος έμπορος για να γυρίσει τα χιλιόμετρα και να μην φαίνονται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου ζήτησε επανέλεγχο στις 29 Αυγούστου 2015 στον οποίο το όχημα κόπηκε λόγω ανακολουθίας χιλιομέτρων και ελαστικών.
Μετά από 2 ημέρες το αυτοκίνητο επέστρεψε για επανέλεγχο όπου δεν διαπιστώθηκαν ελλείψεις ενώ το κοντέρ ανέγραφε 18 χιλιόμετρα επιπλέον από τον προηγούμενο έλεγχο.
Σύμφωνα μάλιστα με το ΚΤΕΟ η παραπάνω πρακτική αποτελεί μια γνωστή διαδικασία που ακολουθούν οι επιτήδειοι έμποροι όταν αλλάζουν χιλιόμετρα καθώς τα φέρνουν, κόβονται και έρχονται για επανέλεγχο. Στον πελάτη όμως δίνουν μόνο το Δελτίο Ελέγχου του επανελέγχου και όχι του αρχικού που γράφει τις παρατηρήσει για το γύρισμα των χιλιομέτρων.
Εδώ ακριβώς διαπιστώνεται και το νομικό κενό καθώς η νομοθεσία δεν προβλέπει κάτι για τους εκούσιους επανελέγχους των οχημάτων με αποτέλεσμα οι επιτήδειοι έμποροι να έχουν ανακαλύψει το κόλπο του επανελέγχου ώστε να μην αναγράφει το νέο Δελτίο Ελέγχου τα διανυθέντα χιλιόμετρα!
Ο επιτήδειος έμπορος που γύρισε τα χιλιόμετρα και πούλησε το αυτοκίνητο στον ανυποψίαστο καταναλωτή είχε προνοήσει να φυλαχθεί και στα έγγραφα μεταβίβασης του οχήματος δεν φαίνεται ότι πούλησε εκείνος το όχημα αλλά ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του! Αυτό είναι ένα ακόμη γνωστό κόλπο των επιτήδειων εμπόρων μεταχειρισμένων καθώς αποκτούν τα αυτοκίνητα στα οποία κατόπιν γυρίζουν τα χιλιόμετρα και τα πουλάνε με μια εξουσιοδότηση πώλησης από τον προηγούμενο κάτοχο!
Επίσης κατά τη διαδικασία της μεταβίβασης οι επιτήδειοι έμποροι αποφεύγουν να αναγράψουν το ονοματεπώνυμο του υπογράφοντος στην Άδεια Κυκλοφορίας.
Το πόρισμα
Το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών μετά από 2 χρόνια ερευνών κατάφερε να ολοκληρώσει το πόρισμά του σύμφωνα με το οποίο ο ανυποψίαστος καταναλωτής εξαπατήθηκε από τον πωλητή καθώς το όχημα είχε πάνω από 83.000 χιλιόμετρα λιγότερα στο κοντέρ του.
Το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου είχε τεχνηέντως «χαθεί» ώστε να μην γίνει αντιληπτή από το νέο ιδιοκτήτη η παραποίηση των χιλιομέτρων.
Ο τεχνικός έλεγχος στα τέλη Αυγούστου δεν ήταν επιβεβλημένος καθώς το όχημα είχε περάσει από ΚΤΕΟ μόλις 3 μήνες νωρίτερα και το Δελτίο είχε ισχύ μέχρι το 2017 οπότε οι επιτήδειοι έμποροι βρίσκουν ελεύθερο πεδίο δράσης λόγω κενών που παρουσιάζει η νομοθεσία.
Η μεταβίβαση των οχήματος δεν φέρει το ονοματεπώνυμο του υπογράφοντος.
Τέλος οι πτυχές της οικονομικής συναλλαγής πωλητή – αγοραστή και της αθέμιτης εμπορικής πρακτικής όσο και η νομιμότητα της οικονομικής συναλλαγής έχουν τεθεί υπόψιν της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών μετά από 2 χρόνια ερευνών κατάφερε να ολοκληρώσει το πόρισμά του σύμφωνα με το οποίο ο ανυποψίαστος καταναλωτής εξαπατήθηκε από τον πωλητή καθώς το όχημα είχε πάνω από 83.000 χιλιόμετρα λιγότερα στο κοντέρ του.
Το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου είχε τεχνηέντως «χαθεί» ώστε να μην γίνει αντιληπτή από το νέο ιδιοκτήτη η παραποίηση των χιλιομέτρων.
Ο τεχνικός έλεγχος στα τέλη Αυγούστου δεν ήταν επιβεβλημένος καθώς το όχημα είχε περάσει από ΚΤΕΟ μόλις 3 μήνες νωρίτερα και το Δελτίο είχε ισχύ μέχρι το 2017 οπότε οι επιτήδειοι έμποροι βρίσκουν ελεύθερο πεδίο δράσης λόγω κενών που παρουσιάζει η νομοθεσία.
Η μεταβίβαση των οχήματος δεν φέρει το ονοματεπώνυμο του υπογράφοντος.
Τέλος οι πτυχές της οικονομικής συναλλαγής πωλητή – αγοραστή και της αθέμιτης εμπορικής πρακτικής όσο και η νομιμότητα της οικονομικής συναλλαγής έχουν τεθεί υπόψιν της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου