Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2017

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ Ε.Α.Α.Σ.



ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ Ε.Α.Α.Σ.
Νικόλαος Ζαρκάδας Υποστράτηγος ε.α.
            Με τις διατάξεις του Ν.Δ. 1171/1972 (ΦΕΚ 82Α') καθορίζονται γενικά η ίδρυση, η ορ­γά­νωση και η λειτουργία της Ε.Α.Α.Σ. ως νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου. Απο­τε­λεί τον θεσμικό νόμο με τον οποίο καθορίζεται η ίδρυση ανά μιας ένωσης αποστράτων α­ξιω­ματικών σε κάθε κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων με συνέπεια η οποιαδήποτε ενέργεια α­να­θέωρησης, τροποποίησης ή συμπλήρωσης του θεσμικού αυτών πλαισίου να απαιτεί κοινή και συντονισμένη προσπάθεια προερχόμενη βασικά από το Συντονιστικό Συμβούλιο των Ε­νώ­σεων.
            Είναι γνωστόν, ότι οι μέχρι σήμερα προσπάθειες, ενέργειες και εισηγήσεις ανα­θεώ­ρη­σης της ισχύουσας νομοθεσίας και προσαρμογής αυτής στην σημερινή πραγματικότητα δεν απέδωσαν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Ομοίως επισημαίνεται ότι οι παρούσες συν­θή­κες για κάθε νέα ομοία προσπάθεια δεν θεωρούνται κατάλληλες, διότι πλην των άλλων ελ­λο­χεύει ο κίνδυνος μεταβολής του νομικού καθεστώτος των ενώσεων από δημοσίου σε ιδιω­τικού δικαίου νομικά πρόσωπα, όπως η από 13.09.2011 πρόταση του τότε Υφυπουργού Εθνι­κής Άμυνας.
            Κατόπιν αυτών και για τη βελτίωση της οργάνωσης και λειτουργίας της Ε.Α.Α.Σ. προ­τείνεται όπως μελετηθεί και προγραμματιστεί, χωρίς νομοθετική ρύθμιση, η ανα­θεώ­ρη­ση αφενός μεν του Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας (ΠΔ 434/1981), αφετέρου δε της από 02.10.1991 Κοινής Υπουργικής Απόφασης των αρχαιρεσιών, όπως τρο­πο­ποιή­θη­κε και ισχύει σήμερα.
            Η δυνατότητα αναθεώρησης, τροποποίησης ή συμπλήρωσης  αυτών είναι εφικτή σύμ­φω­να με τις εξουσιοδοτήσεις που παρέχονται από τις διατάξεις του νομοθετικού κει­μέ­νου. Συγκεκριμένα καθορίζονται ότι "...παν έτερον θέμα αναγόμενον εις την λειτουργίαν των Ενώσεων και εις την εφαρμογήν του παρόντος ρυθμίζονται δια κανονισμού...." (άρθρο 10) και "...καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την υλοποίηση των διατάξεων ..... ορίζονται με κοινή απόφαση...." (άρθρο 5).
            Ενδεικτικά, κατά περίπτωση, προτείνονται τα εξής :
A. Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας
-  Εξειδίκευση του τρόπου και της μεθόδου της παροχής βοήθειας και περίθαλψης στα μέλη της Ένωσης, τα έχοντα ανάγκη λόγω έκτακτων περιστατικών (παρ. 1δ άρθρου 2), προ­κει­μέ­νου να ενεργοποιείται από την Ε.Α.Α.Σ. η προνοιακή και αλληλέγγυα συνδρομή αυτής.
-  Πρόβλεχη εκλογής από τα τακτικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ενός Γραμματέα ως θεσμικόν όργανον και με αρμοδιότητες και καθήκοντα ανάλογα με τα ισχύοντα στα θε­σμο­θετημένα συλλογικά όργανα διοίκησης.
-  Σύσταση στην διάρθρωση της Κεντρικής Υπηρεσίας της Ένωσης Γραφείου Ορφανικών Οι­κογενειών με καθήκοντα και αρμοδιότητες την αντιμετώπιση των θεμάτων που ανα­κύ­πτουν μετά το θάνατο μέλους αυτής.
-  Πρόβλεψη ετήσιας συγκέντρωσης των μελών με σκοπό την ενημέρωση αυτών και όχι τους σκοπούς της γενικής συνέλευσης, που προβλέπεται για τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δι­καίου.
Β. Κοινής Υπουργικής Απόφασης
-  Σύντμηση του χρόνου μεταξύ προκήρυξης και διενέργειας των εκλογών και καθορισμός αυ­τού κατά τέτοιο τρόπο, ώστε ο νεκρός χρόνος μεταξύ προκήρυξης και ανάληψης κα­θη­κό­ντων τόσον από το Διοικητικό Συμβούλιο, όσο και από τα τοπικά συμβούλια των Πα­ραρ­τη­μά­των να μην υπερβαίνει τους δύο ως τρεις μήνες.
-  Αναδιάρθρωση της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου, ώστε ένα μέλος αυτού να προ­έρχεται από το Υγειονομικό Σώμα, κατά προτεραιότητα γιατρός.
-  Καθορισμός διαδικασίας και λοιπών λεπτομερειών ορισμού των τοπικών συμβουλίων των Παραρτημάτων.
-  Επαναπροσδιορισμός του αριθμού των προερχομένων από την ΕΛ.ΑΣ. μελών στο Διοι­κη­τικό Συμβούλιο μετά την προαιρετική εγγραφή των αποστράτων αξιωματικών αυτής. Προ­τείνεται όπως οι ασφαλισμένοι στο Μ.Τ.Σ. και λαμβάνοντες μέρισμα αυτού να είναι υπο­χρεω­τικά μέλη της Ε.Α.Α.Σ.
            Με τις παραπάνω προτάσεις, στόχος μας είναι να συμβάλλουμε, κατά το δυνατό, εις την αρτιότερη οργάνωση και λειτουργία της Ε.Α.Α.Σ. και στην ενίσχυση των αξιέπαινων προ­σπαθειών του νέου της Διοικητικού Συμβουλίου, ώστε να κτιστεί μια αξιόλογη θεσμική, μο­να­δική και στέρεη Ένωση, η οποία θα ενεργεί με σχέδιο, προγραμματισμό και υπευ­θυ­νό­τη­τα για τις συνολικές εκείνες επιλογές, που θα ευνοούν και θα επιλύουν τα αιτήματα των στε­λεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, σε ενέργεια και αποστρατεία.
            Επιθυμούμε και επιζητούμε την συμβολή της Ε.Α.Α.Σ. στην συλλογική προσπάθεια ε­ξό­δου των αποστράτων αξιωματικών από την απογοήτευση, που έχουν δημιουργήσει τα οι­κονομικά αδιέξοδα από τις συνεχείς μειώσεις των συντάξεων και των μερισμάτων, η συσ­σω­ρευμένη πικρία από τις αδικίες, την αχαριστία, την υποκρισία, την υποβάθμιση και την πε­ριθωριοποίησή μας με την συμπεριφορά της Πολιτείας και από την αγωνία, την σύγχυση και την αμηχανία, που προκαλούν οι χειρισμοί των υπευθύνων επί των εθνικών μας θε­μά­των.
            Τέλος, είναι αδήριτη ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε ότι μια κοινωνική τάξη, που α­ντι­μετωπίζει την αδυσώπητη απαξίωση και την υποβάθμιση του κύρους και της αποστολής των μελών της δεν έχει την πολυτέλεια του διχασμού και το μοναδικό στοίχημα ενίσχυσης και επιβίωσης αυτής είναι η ενότητα.
            Μοναδική μας επιδίωξη "Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ".

1 σχόλιο:

  1. Το πιστεύουν τα ΄Μέλη της ΕΑΑΣ; Από ότι αποδεικνύουν οι έχοντες δικαίωμα ψήφου εγγεγραμμένοι στην ΕΑΑΣ κατά την γνώμη της ,ΕΊΝΑΙ ΠΟΛΎ ΛΙΓΌΤΕΡΟΙ από τα υποχρεωτικά Μέλη που είναι όλοι οι μερισματούχοι του ΜΤΣ. Από τα υποχρεωτικά Μέλη ψηφίζουν τα 9% και εξ αυτού βγαίνει πρόεδρος με το 3,1% εαν είναι 3 υποψήφιοι.Έκανε ποτέ μια ανάλυση η ΕΑΑΣ για τα αριθμητικά αποτελέσματα των εκλογών;Έκανε καμία στατιστική έρευνα στα κατά τόπους παραρτήματα για προτάσεις υποψηφίων; Αφού επιλεγεί ο Πρόεδρος ορίζει κατά την κρίση του τους Προέδρους των Παραρτημάτων. Έγινε καμια φορά συνέλευση των Μελών για κάποιο σοβαρό θέμα που απασχολεί τον χώρο; Διερωτήθηκε γιατί αυτή η αποχή των Μελών; Πιστεύει ότι η Πολιτική Ηγεσία, που υπάγεται, δεν γνωρίζει ότι εκπροσωπεί το 6,9% των Αξιωματικών και συμπεριφέρεται ανάλογα; Επί όλων αυτών και πολλών άλλων ποίος θα απαντήσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή