Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

''Μπουκώνει'' διόδια η Εγνατία Οδός. Που θα γίνουν οι νέοι σταθμοί.



''Μπουκώνει'' διόδια η Εγνατία Οδός. Που θα γίνουν οι νέοι σταθμοί.
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ??????
Δεν φτάνει τόση εκμετάλλευση ?
Δεν υπάρχουν πλέον…. «αγαναχτισμένοι» ?
Ένας ( ο κυριώτερος ) λόγος που δεν κατεβαίνω στην Αθήνα με το ΙΧ μου, είναι το ότι θα εκνευριστώ απερίγραπτα με όλα τα διόδια ( «χαράτσια» θέλω να πώ ) που θα συναντήσω, και …. είμαστε και σε κρίσιμη ηλικία !
www.dikaiologitika.gr
    Υπεραξίες που θα δώσουν ώθηση στον επί θύραις διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού αποτελούν 10 νέοι σταθμοί διοδίων που θα ανεγερθούν πέριξ και εντός της Εγνατίας. Οι 4 εξ αυτών θα γίνουν σε κάθετες οδούς προς την Εγνατία και οι 6 εντός του αυτοκινητοδρόμου.
    Πρόσφατα, η Εγνατία Οδός Α.Ε. προκήρυξε το έργο: «Κατασκευή σταθμών διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων επί της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων», ανοίγοντας έτσι το δρόμο για τα νέα διόδια μετά το σταθμό του Προμαχώνα.
    Καταληκτική προθεσμία υποβολής των προτάσεων είναι η 22α Νοέμβριου 2016. Σημειώνεται ότι ο σταθμός Παμβώτιδας θα είναι πιλοτικός, αφού θα γίνει σύμφωνα με το νέο πρότυπο των ηλεκτρονικών σταθμών διοδίων με αναλογικές χρεώσεις. Το συνολικό κόστος των τεσσάρων σταθμών προϋπολογίζεται σε 6,9 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής», οι υπόλοιποι σταθμοί θα κατασκευαστούν πέριξ της Εγνατίας, στη θέση Στρυμονικό, στην περιοχή Λαγκάδα-Λευκόνας και στη θέση Αλιάκμονα στο Άργος Ορεστικό στο Νομό Καστοριάς. Εντός της Εγνατίας Οδού, στην Καβάλα, στη θέση Αγίου Ανδρέα Χρυσούπολης, στην Ασπροβάλτα, στη θέση Ρεντίνας-Στρυμόνα, στη Θεσσαλονίκη, στη θέση Καλοχωρίου-Λαγκαδά και, τέλος, στο Βενέτικο, στην Παναγιά Κοζάνης.
    Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του πρώτου έργου που προκηρύχθηκε, ο σταθμός Μέστης πάνω στην Εγνατία, έχει σχεδιαστεί σε σημείο μεταξύ του κόμβου της Βιομηχανικής Περιοχής Κομοτηνής και του Κόμβου Σαπών. Ο σταθμός Μέστης θα εκτείνεται σε πλάτος 210 μέτρων, θα διαθέτει 8 μετωπικές λωρίδες διέλευσης, 7 νησίδες και 5 οικίσκους, όπου θα βρίσκονται οι υπάλληλοι που θα εισπράττουν τα διόδια.  Σύμφωνα με την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων, η ανάδοχος εταιρία πρέπει να παραδώσει το έργο μέσα σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με την Εγνατία Οδό Α.Ε. Αυτό εν ολίγοις σημαίνει ότι ο σταθμός Μέστης θα λειτουργήσει μέσα στην επόμενη χρονιά.
    Η εκδήλωση ενδιαφέροντος και ακολούθως οι δεσμευτικές προσφορές για το διεθνή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του αυτοκινητοδρόμου και των τριών κάθετων αξόνων του, μέσω της σύναψης σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή τους από ιδιωτικό επενδυτικό σχήμα, εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο του 2017.
    Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι το πρελούδιο για την προκήρυξη διαγωνισμού έγινε υπό την ασφυκτική πίεση των δανειστών για την υλοποίηση όλων των προαπαιτούμενων, ώστε να λάβει η χώρα την υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ. Προς τούτο και η ανακοίνωση του Ταμείου στην οποία αναφέρεται πως τα τεύχη δημοπράτησης θα κυκλοφορήσουν σε δεύτερο χρόνο, αφού ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις των ενδιαφερομένων. Στο ΤΑΙΠΕΔ πάντως υποστηρίζουν πως «αποφασίσθηκε η δημοσίευση πρόσκλησης προκαταρκτικής διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, με την οποία παρέχεται η δυνατότητα προκαταρκτικής μη δεσμευτικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, καθώς και υποβολής παρατηρήσεων ή και απόψεων σχετικά με την αξιοποίηση του εν λόγω περιουσιακού στοιχείου μέχρι την 20/12/2016. Αλλωστε με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης πριν από το τέλος του 2016, το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει άμεσα, στις αρχές του 2017, στη δημοσίευση των σχετικών τευχών δημοπράτησης». Τέλος υπενθυμίζεται ότι χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για το διαγωνισμό ορίστηκε η Alpha Bank, νομικός σύμβουλος η δικηγορική εταιρία Ζέμπερης, Μαρκεζίνης, Λάμπρου & Συνεργάτες και τεχνικοί σύμβουλοι η AVARIS Transport Engineers και η NOVUS Consulting Engineers S.A.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου