ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δεν ξέρω
εάν αυτό είναι ‘’μούφα’’ ή αληθινό. Αυτό που ξέρω όμως, είναι ότι προσπαθούν να
πετύχουν το ‘’ΑΕΙΚΙΝΗΤΟ’’.
Μόνον έτσι
εξηγείται η προσπάθεια να απομυζήσουν περισσότερα
χρήματα, χωρίς να παραπονιέται κανένας. Γίνεται ???
defencenet.gr
Oι άνθρωποι έχουν τρελαθεί! Θέλουν να
παρακολουθουν τις ζωές μας κάθε στιγμή, δήθεν για να μας διευκολύνουν
φορολογικά! Ριζικές αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών
σε σχέση με τα Ι.Χ. Σύμφωνα με εισήγηση
που έχει τεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου
Οικονομικών, προωθείται σχέδιο που θα υπολογίζει τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το
πόσα χιλιόμετρα κάνει κάθε αυτοκίνητο. Μάλιστα θα τοποθετήσουν ένα GPS σε κάθε ελληνικό αυτοκίνητο για να
καταστεί δυνατή η μέτρηση!
Το υπουργείο Οικονομικών ανακάλυψε ένα νέο
"δημοσιονομικό κλειδί", όπως αναφέρουν
τα Νέα, το οποίο κρύβεται στο νέο σύστημα προσδιορισμού των ετήσιων τελών
κυκλοφορίας, το οποίο, υποτίθεται, σύμφωνα με συνεργάτες του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, ότι θα
οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.
Σε αυτό το "συμπέρασμα"
κατέληξαν, και όχι στο ότι θα αναγκαστούν να παραδώσουν τις πινακίδες των ΙΧ
τους και όσοι Έλληνες δεν το έχουν κάνει ακόμα, και σαν αποτέλεσμα, να επιστρέψουν πάλι οι Έλληνες στην εποχή με το
γαϊδουράκι και το καροτσάκι.
Αυτό που κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον
των μελών της επιτροπής ήταν το λεγόμενο "ολλανδικό
μοντέλο".
Προβλέπει
τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας κάθε μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που
διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, κάθε αυτοκίνητο
εφοδιάζεται με GPS το οποίο καταγράφει
και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα.
Η χρέωση ανά χιλιόμετρο, στο ολλανδικό
μοντέλο, είναι 0,03 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στα 10.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας
διαμορφώνονται σε 300 ευρώ.
Το μοντέλο αυτό είναι εκείνο που θεωρείται
"ιδανικό" στο υπουργείο Οικονομικών. Αναγνωρίζουν
όμως αρμόδια στελέχη πως είναι πολύ δύσκολο στην εφαρμογή του και σημειώνουν
πως υπάρχουν και εναλλακτικές παρεμφερείς λύσεις.
Μία τέτοια, η οποία επίσης έχει τεθεί στο
τραπέζι, αφορά το ενδεχόμενο παροχής της
δυνατότητας στους φορολογουμένους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και
επομένως να καταθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας επίσης με τον μήνα.
Κατά τα άλλα, κεντρικά σημεία της εισήγησης
αποτελούν η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που
επιβάλλεται σήμερα στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των
τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα σε
ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών.
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται
στο 5%-10% της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης για ΙΧ
ηλικίας έως 10 ετών.
Η ειδική επιτροπή που είχε συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών με αντικείμενο τις αλλαγές στον τρόπο
φορολόγησης των ΙΧ δούλεψε εντατικά για περίπου τρεις μήνες.
Αξιολόγησε τα συστήματα φορολόγησης των
αυτοκινήτων που εφαρμόζονται στα κράτη-μέλη της ΕΕ αλλά και στην Αμερική και
έχει καταλήξει - όπως λένε στελέχη του ΥΠΟΙΚ - σε
δέσμη προτάσεων που θα οδηγήσουν σε μεγάλες ανατροπές.
Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμα,
αλλά όπως λένε αρμόδιες πηγές «περιμένετε και θα εκπλαγείτε…».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου