Μισθοί που ''ζαλίζουν'' σε διορισμένα στελέχη της ΑΔΜΗΕ
capital.gr
Μισθούς που
προκαλούν ίλιγγο και μάλιστα αναδρομικά ενέκρινε η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ για
τον... εαυτό της, λίγο πριν εισέλθουν στο μετοχικό κεφάλαιο και σε
θέσεις ελέγχου και ευθύνης οι νέοι Κινέζοι επενδυτές που απέκτησαν πρόσφατα το
24% της εταιρείας. Αυτό αποκαλύπτει ο τομεάρχης ενέργειας της ΝΔ Κώστας Σκρέκας
με ερώτηση που κατέθεσε χθες στη βουλή και προκαλεί αίσθηση.
Όπως
χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Σκρέκας "την ώρα που ο
διαγωνισμός είναι σε φάση ολοκλήρωσης δύο κορυφαία στελέχη του ΑΔΜΗΕ μέλη του
Διοικητικού Συμβουλίου, διορισμένα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, σύμφωνα με
πληροφορίες, χρησιμοποίησαν νόμο των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, για να εκτοξεύσουν τις
μηνιαίες αποδοχές τους, στα 20.000 ευρώ (ανά μήνα!)".
Και όχι μόνο αυτό αλλά με αναδρομική ισχύ "από την εφαρμογή του νόμου 4354/16.12.2015 περί απελευθέρωσης αποδοχών των επικεφαλής των ΔΕΚΟ του κ. Τσίπρα και της κυβέρνησής του, που καταργούσε το ανώτατο πλαφόν που είχε θέσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας", σημειώνει ο βουλευτής. Αποτέλεσμα σύμφωνα με την καταγγελία του κ. Σκρέκα τα δύο στελέχη του ΑΔΜΗΕ να λάβουν περί τα 200.000 ευρώ τον Δεκέμβριο του 2016 ως αναδρομικές αμοιβές ενός μόλις έτους.
Ο τομεάρχης ενέργειας της ΝΔ κάνει λόγο για "κομματικούς εκλεκτούς του κ. Τσίπρα και της κυβέρνησής του, με διάθεση άλωσης του κράτους" οι οποίοι "επιλέγουν με λογική "Γιάννης κερνά Γιάννης πίνει" να αρπάξουν ότι μπορούν και όσο προλαβαίνουν, αφού μετά την είσοδο του στρατηγικού ιδιώτη επενδυτή, η ρεμούλα, η λαμογιά και η κακοδιαχείριση μιας δημόσιας εταιρείας, "κινδυνεύουν να τερματιστούν". Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο μητρικός όμιλος ΔΕΗ βρίσκεται ένα βήμα πριν την οικονομική ασφυξία, η χρηματιστηριακή αξία έχει μειωθεί κατά 2 δις την τελευταία διετία, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εκτιναχθεί στα 3 δις και ο ενεργειακός τομέας της χώρας τρεκλίζει.
Και όχι μόνο αυτό αλλά με αναδρομική ισχύ "από την εφαρμογή του νόμου 4354/16.12.2015 περί απελευθέρωσης αποδοχών των επικεφαλής των ΔΕΚΟ του κ. Τσίπρα και της κυβέρνησής του, που καταργούσε το ανώτατο πλαφόν που είχε θέσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας", σημειώνει ο βουλευτής. Αποτέλεσμα σύμφωνα με την καταγγελία του κ. Σκρέκα τα δύο στελέχη του ΑΔΜΗΕ να λάβουν περί τα 200.000 ευρώ τον Δεκέμβριο του 2016 ως αναδρομικές αμοιβές ενός μόλις έτους.
Ο τομεάρχης ενέργειας της ΝΔ κάνει λόγο για "κομματικούς εκλεκτούς του κ. Τσίπρα και της κυβέρνησής του, με διάθεση άλωσης του κράτους" οι οποίοι "επιλέγουν με λογική "Γιάννης κερνά Γιάννης πίνει" να αρπάξουν ότι μπορούν και όσο προλαβαίνουν, αφού μετά την είσοδο του στρατηγικού ιδιώτη επενδυτή, η ρεμούλα, η λαμογιά και η κακοδιαχείριση μιας δημόσιας εταιρείας, "κινδυνεύουν να τερματιστούν". Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο μητρικός όμιλος ΔΕΗ βρίσκεται ένα βήμα πριν την οικονομική ασφυξία, η χρηματιστηριακή αξία έχει μειωθεί κατά 2 δις την τελευταία διετία, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εκτιναχθεί στα 3 δις και ο ενεργειακός τομέας της χώρας τρεκλίζει.
Επιβεβαιώνονται οι "χρυσές
αμοιβές” στον ΑΔΜΗΕ
Με ανακοίνωσή
του, ο πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου του ΑΔΜΗΕ Νικόλαος Καϊμάκης τονίζει
ότι θα επανεξετάσει τη σχετική σύμβαση και
θα επανακαθορίσει τις αποδοχές των παραπάνω στελεχών του ΑΔΜΗΕ σύμφωνα με το
κοινά παραδεκτό μέτρο των αποδοχών που λαμβάνουν τα αντίστοιχα στελέχη των
άλλων Δημόσιων Οργανισμών, σε συνδυασμό με τις οικονομικά αποδεκτές δυνατότητες
της ΑΔΜΗΕ ΑΕ.
Στην ίδια
ανακοίνωση ο πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου αναφέρει ότι ο
επαναπροσδιορισμός των αμοιβών και η αναδρομική ισχύς των αμοιβών της τωρινής
διοίκησης του ΑΔΜΗΕ, εγκρίθηκε από το προηγούμενο εποπτικό συμβούλιο κατ΄
εφαρμογή του νόμου που ψηφίστηκε στα τέλη του 2015 (Ν 4354/2015 ) με το οποίο η
κυβέρνηση ήρε το πλαφόν στις αμοιβές των διοικήσεων των ΔΕΚΟ.
Ποια είναι η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ
Τα δύο στελέχη
στα οποία αναφέρεται η ερώτηση του κ. Σκρέκα είναι ο πρόεδρος του ΑΔΜΗΕ Εμμανουήλ Κορωνιωτάκης και ο διευθύνων σύμβουλος
Ιωάννης Μπλάνας. Και οι δύο προέρχονται από την εταιρεία: ο κ.
Κορωνιωτάκης την εποχή που ανέλαβε πρόεδρος ήταν τομεάρχης ενώ στο παρελθόν
είχε διατελέσει συνδικαλιστής στο σύλλογο μηχανικών της ΔΕΗ. Ο κ. Μπλάνας
κατείχε τη θέση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Συστημάτων και Υποδομών.
Ο ΑΔΜΗΕ έχει
βρεθεί στο επίκεντρο της επικαιρότητας καθώς στο πλαίσιο της συμφωνίας με την
τρόικα είχε αποφασιστεί η αποκρατικοποίηση της θυγατρικής της ΔΕΗ που διαχειρίζεται
τα δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Επί Νέας Δημοκρατίας είχε ξεκινήσει
διαγωνισμός για την πώληση του 66%, ο οποίος ωστόσο
ακυρώθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία άλλαξε το μοντέλο με το επιχείρημα
ότι τα δίκτυα ηλεκτρισμού πρέπει να παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο.
Σύμφωνα με
πληροφορίες που επικαλείται στην ερώτησή του ο κ. Σκρέκας, ο πρόεδρος και ο
διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ τον περασμένο Δεκέμβριο έκαναν χρήση νόμου που
ψηφίστηκε από την κυβέρνηση Σύριζα στα τέλη του 2015 με τον οποίο αίρεται το πλαφόν στις αμοιβές των
διοικήσεων των ΔΕΚΟ.
Σημειώνεται ότι
οι αμοιβές των στελεχών του ΑΔΜΗΕ πρέπει να εγκριθούν από το εποπτικό συμβούλιο
της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται
εξάλλου ότι η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ έχει μπει το τελευταίο διάστημα στο στόχαστρο
επικρίσεων με αφορμή τα όσα συνέβησαν τις τελευταίες εβδομάδες με την κρίση που
έφερε το ενεργειακό σύστημα στα πρόθυρα κατάρρευσης. Και αυτό διότι μόλις
λίγους μήνες πριν η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ διαβεβαίωνε με μελέτη της ότι υπάρχει
επάρκεια ισχύος και ότι το σύστημα δε διατρέχει κανέναν κίνδυνο.
Τέλος να
διευκρινιστεί ότι τα ποσά τα οποία αναφέρονται στην ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ
(200 χιλιάδες ευρώ αναδρομικά και 20 χιλιάδες ευρώ μισθοί) είναι τα ποσά που
κοστίζουν στον ΑΔΜΗΕ τα δύο στελέχη μαζί με τις κρατήσεις και τη φορολογία.
"Ίσως αυτές οι αποδοχές να ήταν δικαιολογημένες στο παρελθόν για
θέσεις υψηλότατης ευθύνες, τις εποχές όμως που ο όμιλος ΔΕΗ ευημερούσε και η
κοινωνία προόδευε" αναφέρει σχετικά στην ερώτησή του ο κ. Σκρέκας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου