Εξήντα σχεδόν χρόνια, άστεγη και υποστελεχωμένη η Κρατική Ορχήστρα
Θεσσαλονίκης.
Μια χαζή απορία, όπως πάντα.
Το Μέγαρο
Μουσικής, για ποιόν το έφτιαξαν ???
Της Έλσας Σπυριδοπούλου
Εξήντα χρόνια ζωής θα κλείσει οσονούπω η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (ΚΟΘ) και παραμένει δυστυχώς άστεγη και
υποστελεχωμένη. Τα οικονομικά της δε, δύσκολα, όπως και για άλλους
πολιτιστικούς φορείς της πόλης, μαζί με τους οποίους εξάλλου και συνοδεία του
δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη θα
‘κατηφορίσουν’ στην Αθήνα προκειμένου να συναντηθούν με τον υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά.
Τη συνάντηση, όπως ανακοίνωσαν οι
επικεφαλής της ΚΟΘ κατά τη συνέντευξη
Τύπου που έδωσαν σχετικά με τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό της Ορχήστρας για
την περίοδο Σεπτεμβρίου- Δεκεμβρίου, την
ζήτησε ο ίδιος ο υπουργός, κατά τις επαφές που είχε το περασμένο Σαββατοκύριακο
στη Θεσσαλονίκη με τους φορείς της πόλης.
Τόσο ο διευθυντής της ΚΟΘ Γεώργιος Βράνος, όσο και ο πρόεδρος του Ειδικού Ταμείου Οργάνωσης Συναυλιών (Ε.Τ.Ο.Σ.) Ούβε Μάτσκε και η αναπληρώτρια διοικητική διευθύντρια της Ορχήστρας, Χρυσή Γκαρίμπη, επισήμαναν ότι η ΚΟΘ προχωρά δυναμικά μεν, έχοντας διανύσει με ιδιαίτερη επιτυχία την περασμένη σαιζόν, παραμένουν όμως βασικά της προβλήματα η απουσία μόνιμης στέγης, η υποστελέχωση της (υπολείπονται 35 και πλέον θέσεις σε καλλιτεχνικό και διοικητικό προσωπικό) και τα στενάχωρα οικονομικά της.
Αυτά τα θέματα εξάλλου συζητήθηκαν εκτενώς με τον κ. Μπαλτά όπως σημείωσε ο κ. Μάτσκε «και σε ενάμισι μήνα θα υπάρχει συνάντηση στην Αθήνα όλων των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου, ώστε να καταθέσουμε μαζί με τον δήμαρχο έναν προϋπολογισμό, με στόχο να βρεθεί τρόπος να βοηθηθούμε, σε συνεργασία και με υπουργείο Οικονομικών. Σε λίγους μήνες ευελπιστούμε για αποτελέσματα, γιατί τόσο εμείς όσο και άλλοι φορείς, μόνο με χορηγίες και εισιτήρια δεν μπορούμε να πορευτούμε» συμπλήρωσε.
Με βοηθούς τις χορηγίες…
Η χρηματοδότηση της ΚΟΘ από το Υπουργείο ανέρχεται στις 450.000, ενώ μια έκτακτη επιχορήγηση 535.000 ευρώ βοήθησε να μειωθούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη της κατά 98%. Από εκεί και πέρα, βασικός της ‘συνεργάτης’ για να τα φέρει εις πέρας (χωρίς ευτυχώς να χρωστά προς στιγμήν μισθούς κτλ), είναι οι χορηγίες και αυτές ως γνωστόν, ιδιαίτερα για τον Πολιτισμό, δεν είναι πάντοτε εύκολο να βρεθούν. Απτό παράδειγμα η συναυλία που θα γίνει στις 10 Μαρτίου του 2017 στο Μόναχο με έργα Εβραίων και Ελλήνων συνθετών (Μάλερ, Μητρόπουλο, Θεοδωράκη κ.α.) στη μνήμη των Ελλήνων Εβραίων της Θεσσαλονίκης που αφανίστηκαν επι γερμανικής κατοχής, η οποία κοστίζει 82.000 ευρώ και καλύπτεται εξολοκλήρου από το Γερμανικό Προξενείο. Μέσα σ’αυτό το κλίμα η ΚΟΘ προσπαθεί να ‘κόψει’ από όπου μπορεί. Είτε στο διαφημιστικό της κομμάτι, είτε ακόμη και σε δράσεις όπως η καθιερωμένη συναυλία της Ορχήστρας στην πλατεία Αριστοτέλους, η οποία «έχει μεγάλο κόστος και αν δεν βρούμε ανάλογη χρηματοδότηση δεν γίνεται να την πραγματοποιήσουμε» διευκρίνησε ο κ. Βρανός.
… και τις συνεργασίες
Από την άλλη πάλι, σε δύσκολες καταστάσεις βοηθά και το η «ισχύς εν τη ενώσει». Η ΚΟΘ είχε δυναμικές συνεργασίες μέσα στην προηγούμενη χρονιά και αναμένεται να τις συνεχίσει και φέτος με φορείς όπως το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Πιάνου, αλλά και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου.
Και όσο για το πρόγραμμα, ξεκινά στις 16 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής, με το καθιερωμένο Gala Maria Callas όπου εμφανίζεται η σοπράνο Cellia Caterina Coste (αντικατέστησε τελευταία στιγμή την Αλεξία Βουλγαρίδου που δεν θα μπορέσει να εμφανιστεί για λόγους υγείας) και τη διεύθυνση της ορχήστρας έχει ο Λουκάς Καρυτινός. Εν συνεχεία θα υπάρχει σύμπραξη και με άλλους μεγάλους σολίστες (φέτος Έλληνες στην πλειοψηφία τους), παρουσίαση κορυφαίων έργων, θεματικοί κύκλοι (αφιερώματα σε Μάλερ, Ρώσους συνθέτες, Σαίξπηρ, Σοπέν κ.α.), εκπαιδευτικές συναυλίες, συναυλίες αλληλεγγύης, ενώ προς την Άνοιξη αναμένεται να δούμε άλλη μια εμφάνιση της ΚΟΘ στη Ροτόντα, αυτή τη φορά με μπαρόκ μουσική.
Τόσο ο διευθυντής της ΚΟΘ Γεώργιος Βράνος, όσο και ο πρόεδρος του Ειδικού Ταμείου Οργάνωσης Συναυλιών (Ε.Τ.Ο.Σ.) Ούβε Μάτσκε και η αναπληρώτρια διοικητική διευθύντρια της Ορχήστρας, Χρυσή Γκαρίμπη, επισήμαναν ότι η ΚΟΘ προχωρά δυναμικά μεν, έχοντας διανύσει με ιδιαίτερη επιτυχία την περασμένη σαιζόν, παραμένουν όμως βασικά της προβλήματα η απουσία μόνιμης στέγης, η υποστελέχωση της (υπολείπονται 35 και πλέον θέσεις σε καλλιτεχνικό και διοικητικό προσωπικό) και τα στενάχωρα οικονομικά της.
Αυτά τα θέματα εξάλλου συζητήθηκαν εκτενώς με τον κ. Μπαλτά όπως σημείωσε ο κ. Μάτσκε «και σε ενάμισι μήνα θα υπάρχει συνάντηση στην Αθήνα όλων των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου, ώστε να καταθέσουμε μαζί με τον δήμαρχο έναν προϋπολογισμό, με στόχο να βρεθεί τρόπος να βοηθηθούμε, σε συνεργασία και με υπουργείο Οικονομικών. Σε λίγους μήνες ευελπιστούμε για αποτελέσματα, γιατί τόσο εμείς όσο και άλλοι φορείς, μόνο με χορηγίες και εισιτήρια δεν μπορούμε να πορευτούμε» συμπλήρωσε.
Με βοηθούς τις χορηγίες…
Η χρηματοδότηση της ΚΟΘ από το Υπουργείο ανέρχεται στις 450.000, ενώ μια έκτακτη επιχορήγηση 535.000 ευρώ βοήθησε να μειωθούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη της κατά 98%. Από εκεί και πέρα, βασικός της ‘συνεργάτης’ για να τα φέρει εις πέρας (χωρίς ευτυχώς να χρωστά προς στιγμήν μισθούς κτλ), είναι οι χορηγίες και αυτές ως γνωστόν, ιδιαίτερα για τον Πολιτισμό, δεν είναι πάντοτε εύκολο να βρεθούν. Απτό παράδειγμα η συναυλία που θα γίνει στις 10 Μαρτίου του 2017 στο Μόναχο με έργα Εβραίων και Ελλήνων συνθετών (Μάλερ, Μητρόπουλο, Θεοδωράκη κ.α.) στη μνήμη των Ελλήνων Εβραίων της Θεσσαλονίκης που αφανίστηκαν επι γερμανικής κατοχής, η οποία κοστίζει 82.000 ευρώ και καλύπτεται εξολοκλήρου από το Γερμανικό Προξενείο. Μέσα σ’αυτό το κλίμα η ΚΟΘ προσπαθεί να ‘κόψει’ από όπου μπορεί. Είτε στο διαφημιστικό της κομμάτι, είτε ακόμη και σε δράσεις όπως η καθιερωμένη συναυλία της Ορχήστρας στην πλατεία Αριστοτέλους, η οποία «έχει μεγάλο κόστος και αν δεν βρούμε ανάλογη χρηματοδότηση δεν γίνεται να την πραγματοποιήσουμε» διευκρίνησε ο κ. Βρανός.
… και τις συνεργασίες
Από την άλλη πάλι, σε δύσκολες καταστάσεις βοηθά και το η «ισχύς εν τη ενώσει». Η ΚΟΘ είχε δυναμικές συνεργασίες μέσα στην προηγούμενη χρονιά και αναμένεται να τις συνεχίσει και φέτος με φορείς όπως το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Πιάνου, αλλά και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου.
Και όσο για το πρόγραμμα, ξεκινά στις 16 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής, με το καθιερωμένο Gala Maria Callas όπου εμφανίζεται η σοπράνο Cellia Caterina Coste (αντικατέστησε τελευταία στιγμή την Αλεξία Βουλγαρίδου που δεν θα μπορέσει να εμφανιστεί για λόγους υγείας) και τη διεύθυνση της ορχήστρας έχει ο Λουκάς Καρυτινός. Εν συνεχεία θα υπάρχει σύμπραξη και με άλλους μεγάλους σολίστες (φέτος Έλληνες στην πλειοψηφία τους), παρουσίαση κορυφαίων έργων, θεματικοί κύκλοι (αφιερώματα σε Μάλερ, Ρώσους συνθέτες, Σαίξπηρ, Σοπέν κ.α.), εκπαιδευτικές συναυλίες, συναυλίες αλληλεγγύης, ενώ προς την Άνοιξη αναμένεται να δούμε άλλη μια εμφάνιση της ΚΟΘ στη Ροτόντα, αυτή τη φορά με μπαρόκ μουσική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου