Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

4.Ο Συνήγορος του (ξένου) Πολίτη διαπιστώνει διακρίσεις σε βάρος αλλοδαπών ανέργων!



4.Ο Συνήγορος του (ξένου) Πολίτη διαπιστώνει διακρίσεις σε βάρος αλλοδαπών ανέργων!
Ξένος ? Άνεργος ? Και τι γυρεύει στην Ελλάδα ????
Δεν θέλω να σχολιάσω, γιατί εάν το κάνω θα βρίσω πολύ χοντρά τον…. Συνήγορο του ξένου πολίτη….
Για μαζέψου κ. "συνήγορε του ξένου πολίτη" γιατί στο τέλος θα γραφτείς και εσύ στον...ΟΑΕΔ.  JUAN
defencenet.gr
    Με την ανεργία να έχει κτυπήσει «ταβάνι» ο Συνήγορος του Πολίτη διαπιστώνει ...διάκριση σε βάρος αλλοδαπών τρίτων χωρών, οι οποίοι προφανώς έχουν έρθει στη χώρα ως λαθρομετανάστες, και προνομιακή μεταχείριση των Ελλήνων ανέργων!
    Έτσι έπειτα από εξέταση αναφοράς μακροχρόνιου ανέργου, υπηκόου τρίτης χώρας, (που δεν κατονομάζεται) ο οποίος διαγράφηκε από το μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ λόγω απουσίας του από την Ελλάδα  διαπίστωσε... διάκριση σε βάρος του.
    Όπως σημειώνεται από την ανεξάρτητη αρχή, ο λόγος διαγραφής οφείλεται στη «μη διαθεσιμότητά του» για εργασία, η οποία διαπιστώθηκε παρεμπιπτόντως όταν αυτός μετέβη σε Κέντρο Προώθησης Απασχόλησης για να υποβάλει αίτηση συμμετοχής σε πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων.
    Κατόπιν ελέγχου του διαβατηρίου του, διαπιστώθηκε η ολιγοήμερη απουσία του στο εξωτερικό και ως εκ τούτου διαγράφηκε από το μητρώο των μακροχρόνια ανέργων.
    Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για όλους τους εγγεγραμμένους ανέργους στο μητρώο του ΟΑΕΔ, ανεξαρτήτως εθνικότητας, η διαπίστωση της μη «διαθεσιμότητάς» τους λόγω μετάβασής τους στο εξωτερικό, αποτελεί λόγο διαγραφής από το μητρώο ανέργων.
    Προκειμένου ο ΟΑΕΔ να εγκρίνει σε όλους τους εγγεγραμμένους μη επιδοτούμενους ανέργους παροχές που αυτοί δικαιούνται, εκτός της αυτοπρόσωπης παρουσίας τους, απαιτείται και η επίδειξη δημοσίου εγγράφου από το οποίο να διαπιστώνονται τα στοιχεία της ταυτότητάς τους.
    Για τους Έλληνες πολίτες και πολίτες της Ε.Ε. πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας αποτελεί η ταυτότητα, ενώ για τους υπηκόους τρίτων χωρών που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας αποτελεί το διαβατήριο.
    Ωστόσο, από την εξέταση των εγγράφων ταυτοπροσωπίας προκύπτει η διαπίστωση της μετάβασης στο εξωτερικό και της μη «διαθεσιμότητας» μόνο των υπηκόων τρίτων χωρών.
    Αντίθετα, για τους Έλληνες πολίτες και πολίτες της Ε.Ε. που πιθανά ταξιδεύουν εντός του χώρου Σένγκεν, δεν υπάρχει τρόπος διαπίστωσης της συνεχούς «διαθεσιμότητάς» τους.
    Επομένως, κατά το Συνήγορο, τις συνέπειες της τυχόν μη «διαθεσιμότητας» (λόγω απουσίας στο εξωτερικό) όπως είναι η διαγραφή από το μητρώο ανέργων και η απώλεια άλλων δικαιωμάτων και παροχών, τις υφίστανται μόνο οι άνεργοι υπήκοοι τρίτων χωρών.
    Όμως, το γεγονός αυτό, πέραν του ότι δεν αποτελεί πλέον πρόσφορο μέσο για τη διαπίστωση της «διαθεσιμότητας» του συνόλου των ανέργων, συνιστά έμμεση διάκριση εις βάρος των υπηκόων τρίτων χωρών σε σχέση με τους Έλληνες πολίτες και τους πολίτες της Ε.Ε.
    Για το λόγο αυτό, ο Συνήγορος ζήτησε από τον ΟΑΕΔ την αλλαγή της υφιστάμενης πρακτικής και την εφαρμογή πρόσφορων μέτρων διαπίστωσης της «διαθεσιμότητας» των ανέργων, τα οποία θα εξυπηρετούν νόμιμους και θεμιτούς, κατ' αρχήν, περιορισμούς, χωρίς να θέτουν σε μειονεκτικότερη θέση τους άνεργους υπηκόους τρίτων χωρών έναντι των Ελλήνων πολιτών και των πολιτών της Ε.Ε.
    Με άλλα λόγια ο «άνεργος» τρίτης χώρας που δεν κατονομάζεται έκανε το ταξίδι του στο εξωτερικό και γύρισε να μετάσχει σε επιδοτούμενο  πρόγραμμα  αλλά είδε πως είχε διαγραφεί.  
    Μήπως για τον αποκαλούμενο Συνήγορο του Πολίτη συνιστά διάκριση και το δικαίωμα των Ελλήνων να ταξιδεύουν στην Ε.Ε. χωρίς χρήση διαβατηρίου μόνο την ταυτότητά τους σε σχέση με τους αλλοδαπούς τρίτων χωρών που πρέπει να χρησιμοποιούν διαβατήριο;
    Αν είναι έτσι να αφαιρέσουμε το δικαίωμα αυτό από τους Έλληνες προκειμένου να εξισωθούν με τους κατοίκους Πακιστάν, Μπαγκλαντές, Κονγκό κτλ. Και να υπάρχουν διακρίσεις στις μετακινήσεις.
    Γιατί και αυτό είναι διάκριση. Προφανώς θέλουν να μας τρελάνουν με την ακατάσχετη δουλοπρέπεια που τους διακρίνει σε κάθε τι ξένο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου